lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

12-03-2014
Vrouw (50) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik heb dit medicijn onder de naam trittico gehad toen ik zwaar depressief was en heb me er prettig op gevoeld niet duf en ik heb er gemakkelijk mee kunnen stoppen
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

25-10-2013
Man (58) - Depressie

Tevredenheid over:
Het medicijn Trazolan heeft voor mij als bijwerking dat ik vaak ovedractief ben en met name s-nachts. Door meerdere ziektes moet ik vaak om 21.30 uur naar bed met als resultaat dat ik om 03.00 uur weer wakker ben.

03-09-2013
Man (47) - Depressie
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Zeer slechte ervaring. Wat mij het meeste verbaasde was dat mijn psychiater en de bijsluiter niets zeiden over dat autorijden sterk wordt afgeraden. Toen ik op internet ging kijken, las ik dat de bijwerkingen zorgen voor een dufheid die gelijk staat aan een alcoholpromillage van 0.8. Dit terwijl 0.5 is toegestaan. Dus autorijden is wettelijk verboden dan. Mijn apotheek be[lees meer...]vestigde dit: dat je niet mag autorijden als je dit middel gebruikt. Ik ga er daarom nu mee afbouwen. De afgelopen dagen ben ik zeer duizelig geweest. Ik had gevraagd om een middel met minder sexuele problemen maar ik kreeg daar toch (in iets mindere mate dan bij andere middelen) last van. Ik ben nu zo ver dat ik waarschijnlijk afzie van verdere medicatie.

12-05-2013
Vrouw (36) - Depressie

Tevredenheid over:
Met 20 mg valium, 40 mg normison en 15 mg zopiclon kon ik nog steeds niet slapen. Na toevoeging van 500 mg trazodon slaap ik weer

14-03-2013
Vrouw (27) - Depressief

Tevredenheid over:
tijdens een depressie o.a. niet kunnen slapen. Dit middel begon na enkele dagen al een beetje beterschap te tonen. Ik kan hoewel de arts dacht dat ik het maar enkele weken zou nodig hebben nog niet zonder. Het lukt me wel al een tijdje om even goed in te slapen met een halve tablet. De laatste dagen neem ik nog +/- 1/3e tablet in en ik slaap nog altijd vrij goed door. Het[lees meer...] heeft meestal wel een uurtje nodig voor het zijn werk doet maar verder heb ik geen klagen. Hopelijk kan ik mijn normale slaappatroon binnenkort weer zonder Trazolan terug vinden. Ik hoop dat de andere lezers ook snel weer beter slapen want niks maakt de volgende dag weer beter als je 's nachts constant ligt te piekeren.

10-02-2013
Vrouw (46) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
3 jaar geleden bij ernstige slaapproblemen en depressieviteit gestart met trazolan 100 mg 's avonds voor slapen. Ik ben heel gevoelig voor medicijnen en had last van sufheid en droge mond, maar ik sliep wel terug! Na 3-tal maanden toen depressieviteit wegtrok heb ik heel langzaam afgebouwd, eerst naar 75 mg gedurende 2-tal weken, dan naar 50 mg gedurende 2 maanden, dan naa[lees meer...]r 25 mg gedurende 2 maanden. Nu neem ik dosissen tussen 12,5 en 5 mg en perioden niets en het helpt me om mijn slaap goed te bewaken. De dokter zegt dat het onzeker is dat het medicijn zelf nog helpt aan die hele lage dosissen. Maar het helpt voor mij, ook al is het het placebo-effect. Ofwel verloopt de werkzaamheid van medicijnen niet lineair ? Wie weet, is hier al onderzoek naar gebeurd ?
1 Reactie

Reactie:

Sinds een jaar heb ik last van ernstige slapeloosheid… In verband met tolerantie is de Temazepan nu op slot gezet. Sertraline en Mirtazapine geprobeerd zonder succes. Ik ga met mijn psychiater overleggen voor overstap op Trazolan. Medicatie werkt bij iedereen anders. Ik lees wel vaak dat sederend effect snel verdwijnt als je gewend bent aan dat medicijn. Geweldig, dat je jouw slaap hebt terug gekregen. Wat goed zeg, dat je hebt kunnen afbouwen! Kan je nu slapen zonder medicatie? Ben je nu helemaal medicatie-vrij?

Datum 12-09-2013 15:18

18-12-2012
Vrouw (41) - Concentratiep...

Tevredenheid over:
Neem al tien jaar antidepressiva zoals Sipralexa of Seroxatat. Heb Seroxat afgebouwd gedurende 9 dagen met 1/2de Seroxat 's morgens en 1/2de Trazolan 's avonds. Nam daarvoor Seroxat 20 mg 1 's ochtends doordat ik hooggevoelig ben en het ook in de genen zit. Nu neem ik ongeveer 9 dagen 1 Trazolan 100 mg. Nu komen die gevoelens en bezorgdheid weer boven, ween veel, trek me [lees meer...]alles terug aan, mijn ogen staan raar, zie niet goed en ben verward in mijn werk en bij het typen. Zit er dus door. Mijn huisarts zegt dat ik moet doorbijten want dat dit na 10 dagen serieus betert. Wat denkt U ervan?

26-10-2012
Vrouw (28) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Ik ben eind september begonnen met de Wellbutrin. Ik had bijna geen bijwerkingen. Sinds deze week (22okt'12) ben ik verhoogd naar 300 mg. Heb soms wat duizelingen, maar het valt mee. Het begint langzaam wat te doen bij me. Daarnaast slik ik 's avonds mg 100 mg Trazondon erbij om beter te kunnen slapen. Bij 50 had ik wel wat bijwerkingen, maar waren erg licht. Toen ik na ee[lees meer...]n week naar de 100 mg ging, kreeg ik erg last van duizeligheid, erg moe, rode en moeie ogen en soms misselijk/buikpijn. Ik slaap er wel goed op

14-10-2012
Man (56) - Depressief

Tevredenheid over:
ik heb trazolan gebruikt, jaren lang samen met bromaziepan, van elk soort nam ik voor het slapen gaan steeds van elke soort 2 pillen. daar voelde ik mij goed bij, maar na een paar jaar voelde ik mij 's morgens rot, angst gevoelens, tintelingen in mijn hand, lusteloosheid en zelfmoord gedachten. Ik ben nu reeds 3 maanden aan het afbouwen, maar heb zeer veel last van afkickv[lees meer...]erscheinselen. Ik geef iedereen de raad om niet te vlug naar die mediceinen te grijpen, want nu zit ik met mijn gevoelens in de knoop.

13-07-2012
Vrouw (30) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Wat was ik blij met Trazolan! Na een jaar slecht slapen en daardoor Temazepam en Oxazepam overmatig te hebben gebruikt, dacht ik niet dat ik nog te redden was. Eerst kreeg ik Paroxetine waardoor mijn sexuele gevoelens totaal verdwenen waren en daarna Mitrazapine waar ik dik van werd. Trazolan is echt een verademing geweest voor mij. Ik slaap weer normaal met een dosis van [lees meer...]100 mg. Als bijwerking heb ik alleen nog last van droge ogen.
1 Reactie

Reactie:

Werkt Trazolan nog steeds bij jou? Ik kon ook niet van de Temazepan afblijven. Mirtazapine heeft ook sederend effect. Maar helaas was dat effect al heel snel verdwenen bij mij. Hopelijk dat Trazolan beter en langer werkt!

Datum 12-09-2013 15:32

06-07-2012
Man (46) - Slapeloosheid
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Na een Burn-out en hevige suïcidale neigingen ben ik er dankzij mijn psychiater en de nodige antidepressiva er weer helemaal bovenop. Enkel het slapen, veel te kort, blijft een probleem. Daarop raade mijn psychiater aan om Trazolan te nemen. Het middel is erger dan de kwijl. Ik loop duizelig rond, alsof ik een fles wijn op heb, misselijk, en tintelingen aan mijn gezicht ar[lees meer...]men en vingers, ik ga er soms gekke bekken van trekken zonder ik het besef. Na minder dan een week geef ik het op, je mag dan al een paar uur langer slapen, je functioneert gewoon niet meer.

04-07-2012
Vrouw (31)
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik gebruik Trazolan nu enkele weken waarbij ik een week 50 mg heb geslikt en toen naar 100 mg ben gegaan. Voor ik begon met Trazolan slikte ik in periodes amytriptyline en/of melatonine. Echter heeft geen enkel middel nog voldoende invloed gehad om werkzaam te zijn. Wanneer ik de Trazolan geslikt heb ben ik nog zeker 4-5 uur wakker voor ik uit mijzelf de neiging voel om[lees meer...] mijn bed in te gaan vanwege de tijd die ik nog heb om weer wakker te moeten worden vanwege mijn zoon die naar school moet. Het middel zelf werkt voor mij in elk geval niet voor slaapproblemen en depressief ben ik nu al geruime tijd niet geweest.

13-05-2012
Vrouw (50) - Angst

Tevredenheid over:
Ik heb 13 jaar naar volle tevredenheid Remeron 45 mg gebruikt. Maar sinds ik ontslagen ben 3 jaar geleden was ik totaal uit balans, met veel angsten tot gevolg. In overleg met huisarts en psychiater andere middelen geprobeerd (seroquel en efexor), maar die hadden niet het gewenste effect. Toen even niets geslikt, maar na 2 maanden ging dat toch helemaal niet goed. Ik was c[lees meer...]ontinu in paniek, sliep slecht en beleefde nergens meer plezier aan. Sinds 16 april 2012 met Trazolan gestart, 50 mg. Binnen een dag was de paniek en de onrust verdwenen. Geen bijwerkingen, weer energie voor veel, blijheid terug, maar vooral angst verdwenen. Het slapen kan nog steeds beter, maar dat vind ik van minder belang. Kortom ik ben zeer tevreden. Trazolan heeft voor mij het effect waarnaar ik lang gezocht heb.

19-03-2012
Man (47) - Depressie

Tevredenheid over:
Sinds vrijdag gebruik ik Trazolan 50MG. Wat mij opvalt zijn de bijwerkingen. Ontzettende spierpijn en gewrichtsklachten. Pijn in de knie bij het opstaan en lopen. Bovenbenen spierpijn en verzuring tijdens het lopen en ook als ik op de bank lig. Oprisping van zuur vooral s'nachts. Eerste dag toen ik een half pilletje nam moest ik meteen slapen en nu na drie dagen kan ik wel[lees meer...] de hele nacht doorhalen. Versuft en steken in mijn hoofd. Alles gaat heel langzaam. Soms lijkt het net of ik dronken ben. Ik hoop dat de bijwerkingen snel overgaan. Wie heeft hier hetzelfde ervaring beleefd?

24-01-2012
Vrouw (50) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
het eerste halfjaar moest ik na inname zorgen dat ik binnen half uur in bed lag, want zo snel werkte de bijwerking vermoeidheid voor mij als voordeel. maar ik slik het nu anderhalf jaar en die bijwerking is helemaal weg: ik slaap er niet meer goed op. Voor de depressie helpt dit middel wel goed!

20-11-2011
Vrouw (58) - Depressie

Tevredenheid over:
ik heb verschillende medicijnen gebruikt, ik weet niet meer wat allemaalen toen kreeg ik trazolan en dat werkte ook niet efectief, toen heb ik ect gehadca 50 keer toen doorgegaan met trazolan en toen hielp het wel. maar ik slaap er wel slecht van

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum