lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-11-2016

Chronische depressie

Al, vrijwel mijn hele leven heb ik een chronische depressie. Ruim een jaar hebben mijn behandelaar en ik er over gedaan om de juiste medicatie te vinden. Na alle pretpillen en ander soort medicijnen, kwamen wij uiteindelijk op Trazolan van Pfizer uit. Deze medicatie (300 mg 's avonds, vanwege de slaap die je ervan krijgt) heeft mij tot op heden een ander mens van mij g[lees meer...]emaakt. Ook heb ik last van vermoeidheid maar liever Vermoeid dan Depressief. Ik ben bekent met de gevaren maar dat neem ik op de koop toe. Deze medicatie gebruik ik alweer 16 jaar. Dit is mijn medicijn en daar blijft iedereen met z'n handen vanaf ook mijn nieuwe huisarts.
12-10-2016

Chronische depressie

ik kreeg trazolan (trazodone 100mg) van de psychiater voorgeschreven ter behandeling van een chronische depressie die zich gedurende 10j heeft opgestapeld en tevens slapeloosheid. Ik sliep al jaren nog amper en ben dus zwaar oververmoeid. Ik had wel de indruk dat het werkte, ik sliep 's nachts toch een uur of 6 door (beter dan niet slapen) en voelde me ook kalmer en was v[lees meer...]eel minder opgejaagd. De bijwerkingen waren echter zo erg (en werden met de dag meer en erger), dat ik noodgedwongen ben gestopt met de trazolan. Het is tenslotte niet de bedoeling dat een geneesmiddel dat je hoort te helpen, ervoor zorgt dat je jezelf de hele dag door miserabel voelt. Het ging van buikpijn, maagpijn, gezwollen keel, keelpijn, altijd gloeien maar toch geen koorts, nachtelijk zweten tot duizeligheid (de hele dag door). Ik heb nu door de psychiater mirtazapine voorgeschreven gekregen ter vervanging, maar die heb ik nog maar 1 dag ingenomen dus heb er nog geen nieuws over :)
19-09-2016

ADHD

Ik gebruik t al heel lang gezien een posttraumatische stress stoornis en adhd en add. Ik slaap sneller en beter door. Maar veel dromen nachtmerries. Druk in mn hoofd. Maar volgens mijn vriend compleet van de wereld. Ik heb t altijd koud name handen. En 's nachts zweet ik me rot, zo warm. Heb koude washand en alleen dun laken altijd warm en 's morgens ijskoud. Ik maak me wa[lees meer...]t meer zorgen om t medicijn.
16-06-2016

Trazolan (trazodon)

Medicatie gestart wegens PTSS en hieruit voortvloeiende nachtmerries en dus slaapproblemen, ik sliep niet in of door. Sliep slechts enkele uren per nacht. Hierom al een tijd aan het dokteren en in therapie, bestaande uit schematherapie en EMDR. Inmiddels overgestapt op Topimaraat en Zopiclon. Topimaraat blijkt bij mij een veel gunstiger effect te hebben op mijn specifie[lees meer...]ke klachten. Trazolan helpt zeker bij het in- en doorslapen; van 3 a 4 uur per nacht ging ik naar 8 a 9 uur per nac ht onafgebroken. Voor mij gaf het middel echter te veel bijwerkingen om er mee door te gaan. Ik had geen depressieve klachten en kreeg juist klachten die richting op bij de vrij hoge dosering die ik had. Sinds ik Topimaraat gebruik en de juiste dosering heb, wat ook even zoeken was, zijn mijn nachtmerries aanzienlijk verminderd, waardoor ik ook niet meer zo 'n angst heb te gaan slapen en gemakkelijker inslaap. Het effect van de psychotherapie speelt natuurlijk ook een aanzienlijke rol. Pillen dienen mijns insziens slechts ter ondersteuning en zijn niet zaligmakend. Daarom ben ik de Trazolan nu aan het afbouwen en sindsdien voel ik me veel beter en energieker. Ik gebruikte 200 mg per dag en nu nog 50 mg om de dag, ik ben er dus bijna vanaf en het verschil is enorm. De Zopiclon neem ik nu alleen zo nodig. Maar het ene verhaal is het andere niet en de ene persoon is de andere niet. Ik wens iedereen veel wijsheid en genezing toe.
03-02-2016

Dysthymie

De trazolan heeft mijn angstgevoelens drastisch verminderd. In de ongeveer 4 of 5 jaar dat ik het nam, dempte het paniekgevoelens. Van kind af aan heb ik angstgevoelens en ga altijd ervan uit dat bijna iedereen mij negatief bekijkt en in het ergste geval sla ik in paniek, omdat ik denk dat er een 3e wereldoorlog uitbreekt. Basisvertrouwen in mezelf en de wereld ontbrak. De[lees meer...] trazolan nam die angst voor een groot deel weg, waardoor ik het gevoel had dat ik meer mezelf kon zijn. Niet echt vrolijker, maar wel stabieler. Na zoveel jaar geschommeld te hebben tussen 100 en 200 mg (bij 200 mg sliep ik rechtop), merkte ik dat ik me vroege levenservaringen (zowel positief als negatief) steeds slechter kon herinneren. Het korte termijngeheugen was altijd al slecht, maar overkomelijk, van het lange termijngeheugen schrok ik. Daarop heb ik afgebouwd. Ook om te kijken hoe het nu zonder medicijnen zou gaan. Na het stoppen zijn mijn angsten nooit meer teruggekomen zoals voorheen. Echter na 2 tot 3 jaar werd ik wel weer argwanend en op mijn hoede en vertrouwde mensen weer niet. Daardoor belandde ik weer in de negatieve gedachtenspiralen. Inmiddels slik alweer 2 jaar 300 mg Wellbutrin en 50 mg Trazolan. Mijn kwaliteit van leven is sindsdien weer toegenomen. Mijn bedoeling is om in de toekomst de Trazolan te stoppen ivm de bijwerkingen.
19-08-2015

Trazolan (trazodon)

Ik gebruik van trazolan 0,5 tablet een uur voor het slapen gaan omdat ik door mijn angststoornis verschrikkelijk slecht slaap. Met de trazolan slaap ik prima! Enige nadeel is wat sufheid in de ochtend, en een iets zwakkere erectie. Ik hoop dat die bijwerkingen snel verdwijnen, en anders neem ik ze maar voor lief. Met Trazolan kan ik eindelijk weer normaal slapen, wat een e[lees meer...]ffect heeft op het verminderen van mijn angst. Ben hier heel erg over te spreken na jaren van vanalles uitproberen!
02-08-2015

Trazolan (trazodon)

Ik ben Trazolan beginnen nemen toen ik in een depressie zat en echt niet meer kon slapen. Ondertussen neem ik dit al een aantal jaar in. Ik slaap hier heel goed mee. Ik raad iedereen aan dit een uurtje te nemen voor je gaat slapen, onmiddellijk werkt het niet. Wat na een tijdje een probleem begon te worden is de sufheid in de morgen. Ik heb het gevoel niet wakker te rake[lees meer...]n en niet uit mijn bed te geraken. Ik ben dan van 100mg naar 50mg gegaan en nog steeds suf. Ook voel ik me tot laat in de namiddag niet helder in mijn hoofd, ongeconcentreerd. Dit vind ik echt vervelend. Ik probeer nu dit medicament af te bouwen met kwartjes omdat ik er echt vanaf wil. Ik hoop dat ik daarna mijn slaappatroon zal terugvinden. Heeft iemand ervaring met de afbouw en de bijwerkingen?
16-07-2015

Trazolan (trazodon)

Gekregen om beter in slaap te kunnen vallen en voor een beter slaap ritme. Opzich heeft het medicijn super voor mij gewerkt ik sliep echt na halfuurtje na de innamen top en ook goed. Ook het slaaprythme verbeterde enorm ik sliep ongeveer 7 a 8 uur (wat gezond is) in plaats van 12 uur. Enige probleem is dat ik binnen een paar weken 20 kilo ben aangekomen van het medicijn. H[lees meer...]elaas ben ik er pas na die aantal weken achtergekomen dat het aan dit medicijn lag vandaar de grote hoeveelheid kilo's. Persoonlijk zie ik dit echt als een groot probleem en ben er dan ook mee gestopt.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum