This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Trazolan

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Trazodon (Trazolan)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Trazolan bevat de werkzame stof trazodon. Het reguleert de hoeveelheid en werkzaamheid van de stof serotonine in de hersenen.

3,88888888888889

Pagina 1 van 6

19-08-2015
Man, 21 jaar

Trazolan (trazodon)

Ik gebruik van trazolan 0,5 tablet een uur voor het slapen gaan omdat ik door mijn angststoornis verschrikkelijk slecht slaap. Met de trazolan slaap ik prima! Enige nadeel is wat sufheid in de ochtend, en een iets zwakkere erectie. Ik hoop dat die bijwerkingen snel verdwijnen, en anders neem ik ze maar voor lief. Met Trazolan kan ik eindelijk weer normaal slapen, wat een e[lees meer...]ffect heeft op het verminderen van mijn angst. Ben hier heel erg over te spreken na jaren van vanalles uitproberen!
02-08-2015
Vrouw, 31 jaar

Trazolan (trazodon)

Ik ben Trazolan beginnen nemen toen ik in een depressie zat en echt niet meer kon slapen. Ondertussen neem ik dit al een aantal jaar in. Ik slaap hier heel goed mee. Ik raad iedereen aan dit een uurtje te nemen voor je gaat slapen, onmiddellijk werkt het niet. Wat na een tijdje een probleem begon te worden is de sufheid in de morgen. Ik heb het gevoel niet wakker te rake[lees meer...]n en niet uit mijn bed te geraken. Ik ben dan van 100mg naar 50mg gegaan en nog steeds suf. Ook voel ik me tot laat in de namiddag niet helder in mijn hoofd, ongeconcentreerd. Dit vind ik echt vervelend. Ik probeer nu dit medicament af te bouwen met kwartjes omdat ik er echt vanaf wil. Ik hoop dat ik daarna mijn slaappatroon zal terugvinden. Heeft iemand ervaring met de afbouw en de bijwerkingen?
16-07-2015
Man, 21 jaar

Trazolan (trazodon)

Gekregen om beter in slaap te kunnen vallen en voor een beter slaap ritme. Opzich heeft het medicijn super voor mij gewerkt ik sliep echt na halfuurtje na de innamen top en ook goed. Ook het slaaprythme verbeterde enorm ik sliep ongeveer 7 a 8 uur (wat gezond is) in plaats van 12 uur. Enige probleem is dat ik binnen een paar weken 20 kilo ben aangekomen van het medicijn. H[lees meer...]elaas ben ik er pas na die aantal weken achtergekomen dat het aan dit medicijn lag vandaar de grote hoeveelheid kilo's. Persoonlijk zie ik dit echt als een groot probleem en ben er dan ook mee gestopt.
16-07-2015
Man, 64 jaar

Trazolan (trazodon)

Trazolan werd mij voorgeschreven na een slaaponderzoek. Het diende als vervangmiddel van Serenase dat ik jarenlang heb gebruikt en dat mijn REM-slaap totaal torpedeerde. De bijwerkingen van Trazolan zijn echter niet min. Futloos, verzwaren, erecties verminderen sterk, geheugenverlies. Ben daarom aan het afbouwen en neem nu nog 25mg doch samen met Dormeasan van Vogel. Ik sl[lees meer...]aap nu bijna onmiddellijk in en ben wakker rond 5u. Vanaf 23u is dat dan toch 6u slaap.
23-04-2015
Man, 49 jaar

Trazolan (trazodon)

Dit middel is mij vier weken geleden voorgeschreven voor problemen met slapen. Begonnen met vier dagen 25 mg, daarna vier dagen 50 en zo opbouwend naar 100 mg. Mijn advies, slik het middel een uur voordat je naar bed gaat, dan kan het even zijn werk doen en verwacht niet dat je binnen vijf minuten na het innemen na dit middel in slaap valt. Ik lees op deze site veel [lees meer...]problemen met sufheid overdag. Wat de sufheid betreft. Als je niet slaapt dan voel je je een gebroken mens de volgende dag. Dan maar een beetje suf en bovendien de sufheid wordt met de dag minder! Ik begrijp niet zo goed waarom mensen klagen over de sufheid, alsof je van niet slapen lekker fris wordt :). Ik kan dit middel iedereen aanraden. Start met een lage dosis (niet beginnen met 100 mg) en bouw langzaam op. Google ook eens op review trazodone (zelfde middel) en je ziet dat dit middel bijvoorbeeld in Amerika een 8 scoort. Als ik zo'n cijfer op school haalde, dan was ik ontzettend blij.
30-03-2015
Man, 24 jaar

Chronische depressie

Ben nu toch al zeker 6 jaar overgestapt op Trazolan. Het begin was zwaar, veel ochtendmisselijkheid en futloos. Ik lijd aan slapeloosheid met een chronische depressie tot gevolg. Bij het innemen van een hele capsule ben je in het begin de dag erna nog zeer futloos. Ik heb ook het gevoel dat het de emoties wat afvlakt (zowel positieve als negatieve), maar dat had ik bij mij[lees meer...]n vorige medicatie ook. Bij extreme vermoeidheid heb ik bij inname en begin van werking ooit een epileptische aanval gehad (maar dat was niet nieuw voor mij). Het helpt me vooral om door te slapen. Inslapen lukt nog altijd moeilijk. Wanneer je je medicatie vergeet (bv op vakantie) zit je wel met een serieus probleem. Je krijgt er echt ontwenningsverschijnselen van en kan ziek worden.
26-03-2015
Vrouw, 44 jaar

Chronische depressie

23-02-2015
Vrouw, 35 jaar

Trazolan (trazodon)

Toen ik het de eerste keer nam, voelde ik de dag erna gelijk barstende hoofdpijn, misselijkheid, maagpijn, diarree.. Toch heb ik paar dagen volgehouden en nu zorgt het ervoor dat ik overdag functioneer.. Ik merk wel dat autorijden (in mijn geval) niet zo verstandig is... Ook mijn geheugen laat te wensen over heb ik de indruk..
volgende > >>
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely