Trazolan

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

30-07-2019

Trazolan (trazodon)

ik neem 1 trazolan samen met de loramezapan en slaag goed door meestal na 3 uurtje slaap word je weer wakker en neem van elks nog 1 ' slaap goed
06-05-2019

Trazolan (trazodon)

Mijn huisarts schreef me 100mg voor (een hele pil). Dit was veel te hoog voor mij om mee te beginnen. Hevige hoofdpijn, misselijkheid, troebel en vertraagd zicht, gevoelens van agressie. Heel beangstigend, ik viel wel direct in slaap wat heel erg welkom was na een lange tijd slapenloze nachten. Dan wel snel naar een lage dosis overgestapt, ik neem nu 25g (1/4 van de pil).[lees meer...] Gevoelens zijn wat afgevlakt waardoor periodes van verdriet minder heftig zijn en gemakkelijker om er uit te geraken. Maakt het gemakkelijker om iets meer te genieten van zaken. Minder intens ook door afvlakking van gevoelens. Geen seksuele behoefte. Ik heb het gevoel dat dit me helpt om niet heel de tijd in een diepe put te vallen. Ik ga wel al 8 maanden lang elke week naar een psychologe. Volgens mij absoluut noodzakelijk om dat depressie een symptoom is van een oorzaak. Naar op zoek gaan dus! Alleen medicatie gaat je nooit helemaal helpen! Veel sterkte en good luck iedereen in jullie zoektocht :)
11-09-2018

Vermoeidheid

Na 7 maanden van 200 - 250+ werkuren per maand was ik duidelijk oververmoeid door slecht slapen, concentratie verlies tijdens rijden, weinig zin om iets te doen thuis. Huisarts heeft me een paar weken thuis gezet om te recupereren, met nieuwe consultatie na een week. Die heeft me dan Trazolan voorgeschreven met extra week werkonbekaam om mijn nachtrust te verbeteren. Heb z[lees meer...]e de eerste avond ingenomen tijdens avondmaal. Ik werd slaperig, doch enkele uren nadien wakker geworden met barstende hoofdpijn en duizeligheid die zodanig erg was dat ik moeite had om enkele stappen te doen, voelde me vooral erg verzwakt. De volgende morgen gans de dag hetzelfde gevoel gehad, tegen de avond was het iets beter, hoofdpijn was minder, duizeligheid nog steeds maar eveneens in mindere mate.
30-06-2018

Trazolan (trazodon)

Bij het starten zware hoofdpijn, heel erge vermoeidheid en nachtmerries. Dit verdween na een aantal weken. In het eerste jaar was de dosis 200 mg. In de eerste jaren heeft dit goed geholpen om te kunnen slapen en tegen neerslachtigheid, maar de laatste 2 jaar zijn er veel bijwerkingen verergerd.Uiteindelijk moeten afbouwen omwille van lage bloeddruk en duizeligheid. Onder[lees meer...]tussen zeer langzaam afgebouwd naar 50 mg, maar een aantal bijwerkingen blijven. Dit gaat van jeuk, sterk verminderde weerstand, keelpijn, obstipatie en misselijkheid en uiteindelijk ook vermindering van bloedplaatjes en verminderd aantal witte bloedcellen. Ook vermoeidheid wordt zwaarder en zwaarder. Dit helpt wel tegen neerslachtigheid en zorgt ervoor dat je slaapt. Ik twijfel nu om verder volledig af te bouwen. Indien ik dit afbouw doe ik dit over een zeer lange periode en zeer traag omwille van ontwenningsverschijnselen. Zo monitor ik of mijn gemoedstoestand dezelfde blijft.
19-04-2018

Trazolan (trazodon)

Gekregen bij doorslaapproblemen. Gebruik dit middel al jaren, lage dosering van 1 x 's avonds. Nooit bijwerkingen gehad. Wel duizeligheid/draaiierig, maar aangezien ik dit neem als ik al in bed lig, heb ik daar geen last van. Prima medicijn. Beter dit dan slaapmiddelen te moeten nemen !
29-03-2018

Trazolan (trazodon)

Dit middel leek in het begin effectief, maar dit was niet van lange duur. Bij een verhoging ging het tijdelijk beter, maar nu na 5 jaar gebruik helpt het niet meer tegen de depressie. Hooguit om mijn angsten wat te remmen.
02-01-2018

Trazolan (trazodon)

Werkt heel erg goed, geen stemmings wisselingen meer, ik slaap goed. En weer Meer zin in het Leven
03-09-2017

Trazolan (trazodon)

Gebruikt om te kunnen slapen bij zware stress. Aangeraden door psychiater, hielp helemaal niet, gaf vooral enorme bijwerkingen. Leest eerst goed de bijwerkingen voor je eraan begint, zowel bij het starten als het stoppen, ik wens dit niemand toe. Dit middel wordt teveel voorgeschreven door onwetende psychiaters die zeggen dat het niet verslavend is, maar dit is het wel, wa[lees meer...]nt je lichaam heeft er afkickverschijnselen van als je stopt. Ik heb het gelukkig maar een paar weken genomen. Ik nam 150 Mg, heb dan 5 nachten 125 mg genomen, 2 nachten 100 en zit nu aan 75. De stap van 150 naar 125 was het zwaarste voor mij. Ik ga blij zijn als ik van die rommel afben.
27-12-2016

Trazolan (trazodon)

is een doorslaper, neem tegelijk lormetazepam in...val vlug in slaap en kan nu toch +- 9u doorslapen, toen ik begon met de medicatie sliep ik +-3u/nacht !!!
01-11-2016

Chronische depressie

Al, vrijwel mijn hele leven heb ik een chronische depressie. Ruim een jaar hebben mijn behandelaar en ik er over gedaan om de juiste medicatie te vinden. Na alle pretpillen en ander soort medicijnen, kwamen wij uiteindelijk op Trazolan van Pfizer uit. Deze medicatie (300 mg 's avonds, vanwege de slaap die je ervan krijgt) heeft mij tot op heden een ander mens van mij g[lees meer...]emaakt. Ook heb ik last van vermoeidheid maar liever Vermoeid dan Depressief. Ik ben bekent met de gevaren maar dat neem ik op de koop toe. Deze medicatie gebruik ik alweer 16 jaar. Dit is mijn medicijn en daar blijft iedereen met z'n handen vanaf ook mijn nieuwe huisarts.
12-10-2016

Chronische depressie

ik kreeg trazolan (trazodone 100mg) van de psychiater voorgeschreven ter behandeling van een chronische depressie die zich gedurende 10j heeft opgestapeld en tevens slapeloosheid. Ik sliep al jaren nog amper en ben dus zwaar oververmoeid. Ik had wel de indruk dat het werkte, ik sliep 's nachts toch een uur of 6 door (beter dan niet slapen) en voelde me ook kalmer en was v[lees meer...]eel minder opgejaagd. De bijwerkingen waren echter zo erg (en werden met de dag meer en erger), dat ik noodgedwongen ben gestopt met de trazolan. Het is tenslotte niet de bedoeling dat een geneesmiddel dat je hoort te helpen, ervoor zorgt dat je jezelf de hele dag door miserabel voelt. Het ging van buikpijn, maagpijn, gezwollen keel, keelpijn, altijd gloeien maar toch geen koorts, nachtelijk zweten tot duizeligheid (de hele dag door). Ik heb nu door de psychiater mirtazapine voorgeschreven gekregen ter vervanging, maar die heb ik nog maar 1 dag ingenomen dus heb er nog geen nieuws over :)
19-09-2016

ADHD

Ik gebruik t al heel lang gezien een posttraumatische stress stoornis en adhd en add. Ik slaap sneller en beter door. Maar veel dromen nachtmerries. Druk in mn hoofd. Maar volgens mijn vriend compleet van de wereld. Ik heb t altijd koud name handen. En 's nachts zweet ik me rot, zo warm. Heb koude washand en alleen dun laken altijd warm en 's morgens ijskoud. Ik maak me wa[lees meer...]t meer zorgen om t medicijn.
16-06-2016

Trazolan (trazodon)

Medicatie gestart wegens PTSS en hieruit voortvloeiende nachtmerries en dus slaapproblemen, ik sliep niet in of door. Sliep slechts enkele uren per nacht. Hierom al een tijd aan het dokteren en in therapie, bestaande uit schematherapie en EMDR. Inmiddels overgestapt op Topimaraat en Zopiclon. Topimaraat blijkt bij mij een veel gunstiger effect te hebben op mijn specifie[lees meer...]ke klachten. Trazolan helpt zeker bij het in- en doorslapen; van 3 a 4 uur per nacht ging ik naar 8 a 9 uur per nac ht onafgebroken. Voor mij gaf het middel echter te veel bijwerkingen om er mee door te gaan. Ik had geen depressieve klachten en kreeg juist klachten die richting op bij de vrij hoge dosering die ik had. Sinds ik Topimaraat gebruik en de juiste dosering heb, wat ook even zoeken was, zijn mijn nachtmerries aanzienlijk verminderd, waardoor ik ook niet meer zo 'n angst heb te gaan slapen en gemakkelijker inslaap. Het effect van de psychotherapie speelt natuurlijk ook een aanzienlijke rol. Pillen dienen mijns insziens slechts ter ondersteuning en zijn niet zaligmakend. Daarom ben ik de Trazolan nu aan het afbouwen en sindsdien voel ik me veel beter en energieker. Ik gebruikte 200 mg per dag en nu nog 50 mg om de dag, ik ben er dus bijna vanaf en het verschil is enorm. De Zopiclon neem ik nu alleen zo nodig. Maar het ene verhaal is het andere niet en de ene persoon is de andere niet. Ik wens iedereen veel wijsheid en genezing toe.
03-02-2016

Dysthymie

De trazolan heeft mijn angstgevoelens drastisch verminderd. In de ongeveer 4 of 5 jaar dat ik het nam, dempte het paniekgevoelens. Van kind af aan heb ik angstgevoelens en ga altijd ervan uit dat bijna iedereen mij negatief bekijkt en in het ergste geval sla ik in paniek, omdat ik denk dat er een 3e wereldoorlog uitbreekt. Basisvertrouwen in mezelf en de wereld ontbrak. De[lees meer...] trazolan nam die angst voor een groot deel weg, waardoor ik het gevoel had dat ik meer mezelf kon zijn. Niet echt vrolijker, maar wel stabieler. Na zoveel jaar geschommeld te hebben tussen 100 en 200 mg (bij 200 mg sliep ik rechtop), merkte ik dat ik me vroege levenservaringen (zowel positief als negatief) steeds slechter kon herinneren. Het korte termijngeheugen was altijd al slecht, maar overkomelijk, van het lange termijngeheugen schrok ik. Daarop heb ik afgebouwd. Ook om te kijken hoe het nu zonder medicijnen zou gaan. Na het stoppen zijn mijn angsten nooit meer teruggekomen zoals voorheen. Echter na 2 tot 3 jaar werd ik wel weer argwanend en op mijn hoede en vertrouwde mensen weer niet. Daardoor belandde ik weer in de negatieve gedachtenspiralen. Inmiddels slik alweer 2 jaar 300 mg Wellbutrin en 50 mg Trazolan. Mijn kwaliteit van leven is sindsdien weer toegenomen. Mijn bedoeling is om in de toekomst de Trazolan te stoppen ivm de bijwerkingen.
19-08-2015

Trazolan (trazodon)

Ik gebruik van trazolan 0,5 tablet een uur voor het slapen gaan omdat ik door mijn angststoornis verschrikkelijk slecht slaap. Met de trazolan slaap ik prima! Enige nadeel is wat sufheid in de ochtend, en een iets zwakkere erectie. Ik hoop dat die bijwerkingen snel verdwijnen, en anders neem ik ze maar voor lief. Met Trazolan kan ik eindelijk weer normaal slapen, wat een e[lees meer...]ffect heeft op het verminderen van mijn angst. Ben hier heel erg over te spreken na jaren van vanalles uitproberen!
02-08-2015

Trazolan (trazodon)

Ik ben Trazolan beginnen nemen toen ik in een depressie zat en echt niet meer kon slapen. Ondertussen neem ik dit al een aantal jaar in. Ik slaap hier heel goed mee. Ik raad iedereen aan dit een uurtje te nemen voor je gaat slapen, onmiddellijk werkt het niet. Wat na een tijdje een probleem begon te worden is de sufheid in de morgen. Ik heb het gevoel niet wakker te rake[lees meer...]n en niet uit mijn bed te geraken. Ik ben dan van 100mg naar 50mg gegaan en nog steeds suf. Ook voel ik me tot laat in de namiddag niet helder in mijn hoofd, ongeconcentreerd. Dit vind ik echt vervelend. Ik probeer nu dit medicament af te bouwen met kwartjes omdat ik er echt vanaf wil. Ik hoop dat ik daarna mijn slaappatroon zal terugvinden. Heeft iemand ervaring met de afbouw en de bijwerkingen?

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum