Ervaringen met Duloxetine

duloxetine

Chronische depressie (13 meningen)
Aangezichtspijn (3 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

19-05-2017 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Mijn Klacht: · Na 3 maanden doodziek te zijn geweest, kwamen mijn man en ik erachter, dat BENU apotheek mijn Cymbalta (18€) af te wisselen met Duloxetine (2,50£) zonder dat mijn huisarts en ik er vanaf wisten. Bij de Amersfoortse heb ik de vrije keus in medicijnen. Ik was zo ziek lag voor dood in bed, geen arts die wist wat ik had! De laatse wekenwas het zo erg, elke d[lees meer...]ag de dokter bellen, 11 kilo afgevallen, van huisartsenpost met bloedonderzoeken naar de huisarts enz! Tot de arts op de huisartsenpost tegen ons zei: Je moet even met je huisarts samen gaan puzzelen in alles. Mijn man is zelf gaan puzzelen, terwijl ik voor half dood in bed lag! Blijkt dat BENU apotheek vanaf juni 2016 Duloxetine heeft voorgeschreven, en daarna weer Cymbalta en vanaf half december constand de goedkope Duloxetine! De apotheek zegt in januari hebben wij met de zorgverzekeringen om de tafel gezeten en moest dat! Ik zei en jullie geven het zomaar in december al???? Ik zo ziek als een hond De Amersfoortse gebeld, die zeiden nee hoor, U hebt de vrije medicijnen keus, en heeft vanaf dag 1 geen klachten gehad van de Cymbalta, dus geen reden voor verandering! Wat ook nog blijkt, per uitgeschreven recept ontvangt de apotheek 6 euro voor uitgifte, en kwamen de de medicijnen ook steeds in 2x brengen voor 1 maand! Tergend langzaam klim ik nu uit een heel diep dal, 3 maanden moeten eten maar niet kunnen, yoghurt die zelfs nog bleef hangen in mijn keel! Angst, en eigenlijk alle gevaarlijke bijwerkingen en minder gevaarlijke bijwerkingen die mijn man had uitgezocht die had ik, en die zijn niet misselijk! Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld, en heb in juli ook nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waar niks uit is gekomen, na dure scans, enz! Ik heb deze medicijnen Cymbalta al heel lang, voor de Fibromyalgie, om de scherpe pijntjes van de fibro af te halen! Ik ben er behoorlijk van geschrokken, heb het hoofdkantoor gebelt dat ik stappen ga ondernemen! Na 4 pillen Cymbalta merk ik al verschil, en ik heb het hoofdkantoor van BENU apotheek gebeld, en die gingen het even doornemen met de medewerkers en de leidinggevende van het filiaal. Maar ik wil stappen ondernemen voor weer 3 maanden van me leven, om de winst van een apotheek! Sta ik in mijn recht? Kunnen jullie mij daarmee helpen? Ik lig nog steeds in bed, niet meer de hele dag, maar het is een aanslag op mijn lichaam geweest! Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen! Ook zat ik al een tijd op pilletjes te wachten tegen de misselijkheid, toen ik BENU apotheek belde, zeiden ze, ja dat ligt hier al een tijdje, maar we wisten niet wat ze er mee moesten! Terwijl de medicijnen bij mij altijd thuis worden bezorgd! En de apothekers assistent, wist niet eens dat Cymbalta ook nog een antidepressiva was. Ik ben op, ik krijg niet eens van het hoofdkantoor een antwoord op mijn mails, schandalig! Met Vriendelijk groet, Marian

31-01-2017 | Vrouw | 63
duloxetine (60mg)
Tot nu toe slechte ervaring, maar probeer vol te houden ook al is de angst nu dubbel zo erg. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en is het verbeterd na enkele weken?

14-04-2023 | Vrouw | 22
duloxetine (30mg)
Ik heb gisteravond de eerste pil ingenomen. Vannacht de hele nacht bijna moeten braken. Ik tril en heb eigenlijk een soort plafonddienst gehad de hele nacht. Mijn pupillen staan wijd en ik ben nerveus. Koud zweet over mijn hele lijf. Misselijkheid is in de ochtend niet weggetrokken. Ik heb slecht zicht, hoorde vannacht zuisen en ben heel vermoeid opgestaan. Ik hoop dat het[lees meer...] bij de volgende nacht niet weer zo gaat zijn.

01-04-2021 | Vrouw | 58
duloxetine (30mg)
10 jaar gebruikt. Effectief tegen pijn. Bv een tattoo zetten voel je niet. Maar het werkt dus op je hersenen in. Op dit moment wil ik weten hoe ik me voel zonder medicatie. Ik wil niet meer dat mijn hersenen gemanipuleerd worden. En JEZUS wat ben ik ziek geworden. Na eerdere pogingen om te stoppen die mislukten, ben ik dit jaar weer aan het afkicken gegaan. Er waren nu mee[lees meer...]r richtlijnen te vinden online. Bv dat je niet om en om moet slikken. De halfwaardetijd van dit medicijn is vrij kort. Dus ging ik van 60 mg naar 30 mg. Dit was te doen. Wel veel stroomschokken in mijn hoofd. Vervolgens naar 0 omdat er geen lagere dosering te verkrijgen is. Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb nog een capsule open gemaakt maar er vlogen ontelbare kleine bolletjes in het rond. Dus dan moet je naar 0. Ik vond het niet te doen. Heb de 4e dag weer een capsule genomen van 30 mg. Stroomschokken door mijn hoofd ,pijn, tintelingen en emoties totaal niet meer onder controle. Ik werd gewoon echt bang. Na overleg met mijn huisarts, die weer overlegde met de apotheek werd ik op 1 capsule venlafaxine gezet dat is 37,5 mg. Dat zou zonder problemen moeten gaan. Weer ontzettend ziek geworden. Overdag nog gebeld met de assistent van mijn huisarts. Maar er werd weer gezegd dat het niet kon dat ik er ziek van werd. S'avonds werd het zo erg dat ik niet meer in staat was om zelf te bellen. Mijn dochter is gekomen en heeft de huisartsenpost gebeld. Ik zat te trillen van de kou. Pijn, tintelingen, emoties totáál in de war. Gelukkig kregen we toen de bevestiging dat het wel degelijk ontrekkingsverschijnselen waren. Achteraf is de dosering verkeerd geweest. Ik had 2 capsules moeten nemen. Venlafaxine is veel lichter dan duloxetine. Op dit moment maak ik elke dag een capsule open en slik nog 1 mini-tabletje die er in zit. Ik slaap heel erg slecht. Ben wel erg moe. Tintelingen in voeten en handen. Pijn. Maar ik weet dus niet of het afkickverschijnselen zijn. Hoe erg is dit? Gewoon zolang medicijnen slikken waarvan je niet weet of ze daadwerkelijk helpen. Op dit moment ben ik erg in de war maar ik zet nog even door. Ik wil nu weten hoe of wat. Maar ik vind het een kwalijke zaak dat zoveel mensen zo makkelijk een medicatie voorgeschreven krijgt waar men dus zo moeilijk weer van afkomt. Duloxetine is niet verkrijgbaar in minder dan 30 mg. WAAROM NIET? Het is bijna niet mogelijk om hiervan af te kicken. Hoeveel mensen zijn hier slachtoffer van?

24-07-2020 | Man | 52
duloxetine (30mg)
Jarenlang gebruikt maar deed niets meer, bleef paniekaanvallen en angsten houden. Nu proberen met sertraline

14-11-2018 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Vele jaren geleden na langdurige depressiviteit via de GGZ cymbalta gaan gebruiken. Intussen al 3 keer een ander merk verstrekt gekregen via de zorgverzekering. Nu heet het duloxetine. Kennelijk is dat de werkzame stof . In al die jaren steeds meer last gekregen van de bijwerkingen. Inmiddels zo erg dat ik bijna niet meer in staat ben te functioneren door vermoeidheid, e[lees meer...]en voortdurende hoge piep en ruis in mijn hoofd, concentratieproblemen en overgevoeligheid voor geluid. Ga nu overleggen met mijn huisarts of een ander medicijn met minder bijwerkingen mogelijk is.

08-08-2018 | Vrouw | 29
duloxetine (30mg)
Hielp bij mij niet tegen mijn depressie. De zelfmoordgedachten en het piekeren werd iets minder, maar de somberheid en neerslachtigheid bleef. Na een half jaar gevraagd of dit zo hoorde en toen overgezet naar venlafaxine retard. Blij dat ik naar mijn intuïtie geluisterd heb. Ik was ook mega moe de hele tijd en viel ontzettend veel af doordat de pillen mijn eetlust wegnamen[lees meer...].

07-02-2018 | Vrouw | 77
duloxetine (30mg)
langdurige depressies door allerlei gebeurtenissen in mijn leven veel verdriet en tegenslagen

23-11-2022 | Vrouw | 29
duloxetine (30mg)
Ik ben geswitcht van Duloxetine naar Sertraline omdat de bijwerkingen steeds erger werden.

12-08-2022 | Vrouw | 20
Chronische depressie
In gebruik voor depressie, angststoornis en chronische pijn. Qua depressie merk ik geen verschil, angst is iets minder geworden en de pijn is minder dan zonder medicatie. Werkzaamheid is prima maar had graag iets meer effect gezien.

06-06-2021 | Man | 68
duloxetine (30mg)
kriebelhoest plotselinge kriebel dan links dan rechts in de keel geen droge mond wel piepen tijdens ademhalen op de rug liggen minder last een dropje werkt het beste tegen kriebel in de keel.

15-07-2019 | Man | 57
Aangezichtspijn
Ik heb mijn hevige schokken in het gezicht nu onder controle. Dus kiezen, wangen, lippen en neus zijn nagenoeg schokvrij. De zenuwknoop levert mij nog wel pijn op, maar is te doen. Wel raak ik en mijn omgeving gefrustreerd door dat ik dingen verkeerd versta of afwezig ben.

12-04-2019 | Vrouw | 63
Acute inflammatoire polyneuropathie
Door diabetes neuropathie ontwikkeld en als advies gekregen om over te stappen van sertraline (6 jaar) . Ik zit in de eerste 4-8 weken

08-04-2019 | Man | 42
Chronische depressie
Al moet ik er wel bij zeggen dat dit héél persoonlijk is. Iedereen reageert anders op medicatie en ervaringen delen heeft eigenlijk geen enkele zin. Genen, lichamelijke en mentale karaktereigenschappen zijn bepalend. Na 16 jaar Paroxetine gebruikt te hebben had ik daar geen vertrouwen meer in. Voelde me nog steeds niet goed (mentaal) en had er meer last van dan dat ik e[lees meer...]r profijt van had. Vooral de bijwerking op seksueel gebied nekte me. Aangezien ik single ben en zo nu en dan een afspraakje had, gaf de seksuele bijwerking problemen en was niet goed voor mijn zelfvertrouwen en mannelijkheid. In overleg met mijn verpleegkundige assistent bij een zorginstelling zijn we geswitcht naar Duloxetine. De Paroxetine afgebouwd en de Duloxetine opgebouwd. Van 30mg (1 capsule) naar 60mg (2 capsules). Na 6 weken merkte ik geen enkel verschil en zakte de moed in mijn schoenen. Een psycholoog bij diezelfde instelling opperde de mogelijkheid om te stoppen met de Duloxetine en te kijken wat dát met me deed. Ik heb toen een week de halve dosis (30mg) geslikt en toen gestopt. De 1e dag ging nog wel. De 2e dag voelde ik me al een stuk slechter. De welbekende electrische schokjes in mijn hoofd. Maar als het hier bij zou blijven kon ik wel doorzetten. De 3e dag was echter een hel. De chemische reactie in mijn hoofd was bijna ondragelijk. De schokjes maakten me letterlijk ziek en was een bijzonder nare ervaring. Uit pure wanhoop de zorginstelling gebeld en wéér een andere medewerker vond de afbouwprocedure véél te snel gaan. Mijn hersenen konden het gewoonweg niet bijbenen. Ze raadde me aan weer een capsule te slikken. Binnen enkele uren verdwenen de schokjes gelukkig. Maar de stoppoging was hiermee wel mislukt. Niet bevorderlijk voor mijn vertrouwen. Een paar dagen later was mijn vaste begeleider weer aanwezig en stelde voor een ander medicijn te proberen. Nou, ik was er wel klaar mee. Verschillende medewerkers gaven tegenstrijdige meningen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan om ergens een second opinion te vragen. Ik kwam bij een andere zorginstelling terecht en we besloten de Duloxetine wederom te stoppen, maar nu in combinatie met het kalmeringsmiddel Oxezepam. Ik ben nu in dag 6 en de schokjes vallen mee. Ze zijn nog wel aanwezig maar is te doen. Moet me alleen heel rustig houden. Stil liggen, geen onverwachte bewegingen maken en vooral de tijd doorkomen. Ben dus al een stuk verder dan de vorige keer. Nu weet ik niet of de afbouw nu iets geleidelijker gaat, de Oxezepam zijn werk doet of een andere reden de stoppoging dragelijker maakt, maar als het zo doorgaat heb ik goeie hoop. Vraag me alleen af wat het omslagpunt is. Wanneer dat omslagpunt is. Zijn de schokjes nu op het hoogtepunt of moet “rockbottom” nog komen? Ik bekijk het per dag, worstel me door de dagen met veel slapen en stil liggen. Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe lang het ongeveer duurt voordat het medicijn volledig uit je lichaam is? Wanneer de schokjes verdwijnen? De seksuele bijwerkingen waren met de Duloxetine een stuk minder dus daar was ik wél heel blij mee. Paroxetine is troep. Werkelijke troep die je hele zenuwstelsel ontregelt en waar je meer last van hebt dan profijt. Duloxetine voldeed me iets beter. Maar deed qua mentale gesteldheid nog vrij weinig.

04-01-2019 | Vrouw | 28
Borderline persoonlijkheidsstoornis

27-09-2018 | Vrouw | 27
duloxetine (30mg)
de bovengenoemde bijwerkingen klinken als veel, maar niet iedere bijwerkingen is in sterke mate aanwezig. ik ben zelf iemand die enorm bewust is van zichzelf en daarbij ook eventuele bijwerkingen. Ik slik het medicijn nu 4 weken. Já het heeft absoluut mijn stemming verbeterd en ik ben minder emotioneel, ik ervaar meer rust in mijn hoofd. Maar nu ik dit medicijn vier weken [lees meer...]slik (30mg) begin ik me sterk af te vragen of de pro's en cons tegen elkaar opwegen. Ik ben van nature een enorme piekeraar, ben zeer gevoelig, ervaar sociale angst, angst om ziek te zijn, angst om te falen. Enfin, angst speelt een grote rol en ik functioneer nog net met deze klachten, vandaar het af en aan medicijngebruik. Tips zijn meer dan welkom!