duloxetine

Aangezichtspijn (3 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

09-03-2022 | Man | 63
Chronische depressie
cymbalta werkt perfect bij mij, na omschakeling naar generiek middel in korte tijd weer depressie ontwikkeld, gelukkig met cymbalta weer opgeklaard

23-07-2021 | Vrouw | 51
duloxetine (30mg)
Sedert 3 tal maanden duloxetine 30mg geslikt tegen zenuwpijn. 2maand goed gegaan. Dan niet meer, begon mij suf en moe te voelen. Ben nu enkele dagen volledig gestopt. Voel mij zeker niet goed. Draaierig geen energie, overal pijn , wazig zicht, emotioneel. Maar ik geef niet op. Wil er vanaf.

03-04-2021 | Vrouw | 53
duloxetine (30mg)
Wie kan mij vertellen of de duoxitiline een goede werking heeft op de darmen Ik slik nu sinds 4 dagen het merk pensa maar vind niet fijn hoofdpijn s.nachts erg zweten en juist buikpijn en hele droge mond Welk merk heeft de minste bijwerkingen ?

22-02-2021 | Vrouw | 65
duloxetine (60mg)
20 jaar seroxat gebruikt en dat ging prima maar de laatste jaren werd ik depressief. Op effexor over gegaan maar dat hielp niets Op venlafaxine 60 mg overgegaan maar ik kan niet veel hebben en word gauw boos en ik sterf van de jeuk over mijn gehele lichaam. Ga nu de dokter bellen om te kijken wat ik nu moet doen

25-01-2020 | Vrouw | 34
ADHD

24-01-2020 | Vrouw | 42
duloxetine (30mg)
ik was ermee gestart omdat ik er goede voorbeelden van kreeg maar bij mij integendeel..eerst het wennen en alle bijkomende klachten..dan na 2 maanden een serieuze maagontsteking die 5 weken duurde..bijkomend totaal niet meer kunnen slapen..ook niet met slaapmiddelen..de hele nacht klaarwakker..dan mezelf open krabben van de jeuk..ook hoestbuien 's nachts..het enige positie[lees meer...]ve is dat ik geen angstaanvallen meer heb en al is buiten durf komen voor effe maar eerlijk gezegd heb ik er meer slecht dan goeds over te vertellen.ik ga nu afbouwen omdat ik echt wel terug moet slapen en terug wil leven en hopelijk terug werken.

17-01-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Geen effect op de fibromylogie ,erg moe energieloos,duizeligheid en hoofdpijn

05-01-2020 | Man | 23
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kreeg dit middel tegen de slapeloosheid die gepaard ging met mijn depressie naast mijn PTSS, ik heb ook al een aantal andere antidepressiva geprobeerd maar kreeg daar vaak rare bijwerkingen van. Zoals; Bupropion, Venlafaxine en Sertraline alleen deze laatste werkte goed bij mij maar ik wilde zelf stoppen omdat het zo goed ging. Nu Brintellix (Vortioxetine) proberen en h[lees meer...]open dat het helpt tegen depressie en PTSS.

22-11-2019 | Vrouw | 63
duloxetine (30mg)
Ik heb vele jaren venlafaxine gebruikt 225 mg . ik merkte dat het me niet meer hielp . ik ben afgebouwd met hulp , Maar eenmaal zonder iets ging het niet goed ,ik ben naar HH gegaan en heb nu Dulaxitine maar ben zo misselijk en toch erg nerveus. heeft iemand hier ervaring mee . graag een antwoord

14-09-2019 | Vrouw | 84
gebruik 3 maanden dit medicijn iets verbetering

18-05-2019 | Vrouw | 23
duloxetine (30mg)
Hartkloppingen en spierpijn gingen niet over. Reden voor stoppen was allergie.

10-04-2019 | Vrouw | 65
duloxetine (60mg)
gebruik dit nooi!! want het werk niet!! als je niet depresief bent word je dat wel van deze medicijnen. en laat je niks aanpraten!!

23-04-2018 | Vrouw | 55
duloxetine (60mg)
Opstart zelfs met 3x dd 10 mg oxazepam erbij was ramp. 2 weken zombie en vreselijke angsten. Daarna bijna 2 jaar steeds somberder niet kunnen genieten. Sex door verkramping bekkenbodemspier (zie plassen werkt dus ook op vagina) bijna niet meer mogelijk. Libido ook weg. Niet kunnen slapen. Gevoel van liefde en genieten weg vervlakt. Huilbuien. Angst ook vlakker maar zeker n[lees meer...]iet weg. Chronische pijn ook afgevlakt dat was enige positieve. Ik raad op basis van mijn ervaring dit medicijn sterk af.

19-05-2017 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Mijn Klacht: · Na 3 maanden doodziek te zijn geweest, kwamen mijn man en ik erachter, dat BENU apotheek mijn Cymbalta (18€) af te wisselen met Duloxetine (2,50£) zonder dat mijn huisarts en ik er vanaf wisten. Bij de Amersfoortse heb ik de vrije keus in medicijnen. Ik was zo ziek lag voor dood in bed, geen arts die wist wat ik had! De laatse wekenwas het zo erg, elke d[lees meer...]ag de dokter bellen, 11 kilo afgevallen, van huisartsenpost met bloedonderzoeken naar de huisarts enz! Tot de arts op de huisartsenpost tegen ons zei: Je moet even met je huisarts samen gaan puzzelen in alles. Mijn man is zelf gaan puzzelen, terwijl ik voor half dood in bed lag! Blijkt dat BENU apotheek vanaf juni 2016 Duloxetine heeft voorgeschreven, en daarna weer Cymbalta en vanaf half december constand de goedkope Duloxetine! De apotheek zegt in januari hebben wij met de zorgverzekeringen om de tafel gezeten en moest dat! Ik zei en jullie geven het zomaar in december al???? Ik zo ziek als een hond De Amersfoortse gebeld, die zeiden nee hoor, U hebt de vrije medicijnen keus, en heeft vanaf dag 1 geen klachten gehad van de Cymbalta, dus geen reden voor verandering! Wat ook nog blijkt, per uitgeschreven recept ontvangt de apotheek 6 euro voor uitgifte, en kwamen de de medicijnen ook steeds in 2x brengen voor 1 maand! Tergend langzaam klim ik nu uit een heel diep dal, 3 maanden moeten eten maar niet kunnen, yoghurt die zelfs nog bleef hangen in mijn keel! Angst, en eigenlijk alle gevaarlijke bijwerkingen en minder gevaarlijke bijwerkingen die mijn man had uitgezocht die had ik, en die zijn niet misselijk! Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld, en heb in juli ook nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen waar niks uit is gekomen, na dure scans, enz! Ik heb deze medicijnen Cymbalta al heel lang, voor de Fibromyalgie, om de scherpe pijntjes van de fibro af te halen! Ik ben er behoorlijk van geschrokken, heb het hoofdkantoor gebelt dat ik stappen ga ondernemen! Na 4 pillen Cymbalta merk ik al verschil, en ik heb het hoofdkantoor van BENU apotheek gebeld, en die gingen het even doornemen met de medewerkers en de leidinggevende van het filiaal. Maar ik wil stappen ondernemen voor weer 3 maanden van me leven, om de winst van een apotheek! Sta ik in mijn recht? Kunnen jullie mij daarmee helpen? Ik lig nog steeds in bed, niet meer de hele dag, maar het is een aanslag op mijn lichaam geweest! Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen! Ook zat ik al een tijd op pilletjes te wachten tegen de misselijkheid, toen ik BENU apotheek belde, zeiden ze, ja dat ligt hier al een tijdje, maar we wisten niet wat ze er mee moesten! Terwijl de medicijnen bij mij altijd thuis worden bezorgd! En de apothekers assistent, wist niet eens dat Cymbalta ook nog een antidepressiva was. Ik ben op, ik krijg niet eens van het hoofdkantoor een antwoord op mijn mails, schandalig! Met Vriendelijk groet, Marian

31-01-2017 | Vrouw | 63
duloxetine (60mg)
Tot nu toe slechte ervaring, maar probeer vol te houden ook al is de angst nu dubbel zo erg. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en is het verbeterd na enkele weken?

01-04-2021 | Vrouw | 58
duloxetine (30mg)
10 jaar gebruikt. Effectief tegen pijn. Bv een tattoo zetten voel je niet. Maar het werkt dus op je hersenen in. Op dit moment wil ik weten hoe ik me voel zonder medicatie. Ik wil niet meer dat mijn hersenen gemanipuleerd worden. En JEZUS wat ben ik ziek geworden. Na eerdere pogingen om te stoppen die mislukten, ben ik dit jaar weer aan het afkicken gegaan. Er waren nu mee[lees meer...]r richtlijnen te vinden online. Bv dat je niet om en om moet slikken. De halfwaardetijd van dit medicijn is vrij kort. Dus ging ik van 60 mg naar 30 mg. Dit was te doen. Wel veel stroomschokken in mijn hoofd. Vervolgens naar 0 omdat er geen lagere dosering te verkrijgen is. Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb nog een capsule open gemaakt maar er vlogen ontelbare kleine bolletjes in het rond. Dus dan moet je naar 0. Ik vond het niet te doen. Heb de 4e dag weer een capsule genomen van 30 mg. Stroomschokken door mijn hoofd ,pijn, tintelingen en emoties totaal niet meer onder controle. Ik werd gewoon echt bang. Na overleg met mijn huisarts, die weer overlegde met de apotheek werd ik op 1 capsule venlafaxine gezet dat is 37,5 mg. Dat zou zonder problemen moeten gaan. Weer ontzettend ziek geworden. Overdag nog gebeld met de assistent van mijn huisarts. Maar er werd weer gezegd dat het niet kon dat ik er ziek van werd. S'avonds werd het zo erg dat ik niet meer in staat was om zelf te bellen. Mijn dochter is gekomen en heeft de huisartsenpost gebeld. Ik zat te trillen van de kou. Pijn, tintelingen, emoties totáál in de war. Gelukkig kregen we toen de bevestiging dat het wel degelijk ontrekkingsverschijnselen waren. Achteraf is de dosering verkeerd geweest. Ik had 2 capsules moeten nemen. Venlafaxine is veel lichter dan duloxetine. Op dit moment maak ik elke dag een capsule open en slik nog 1 mini-tabletje die er in zit. Ik slaap heel erg slecht. Ben wel erg moe. Tintelingen in voeten en handen. Pijn. Maar ik weet dus niet of het afkickverschijnselen zijn. Hoe erg is dit? Gewoon zolang medicijnen slikken waarvan je niet weet of ze daadwerkelijk helpen. Op dit moment ben ik erg in de war maar ik zet nog even door. Ik wil nu weten hoe of wat. Maar ik vind het een kwalijke zaak dat zoveel mensen zo makkelijk een medicatie voorgeschreven krijgt waar men dus zo moeilijk weer van afkomt. Duloxetine is niet verkrijgbaar in minder dan 30 mg. WAAROM NIET? Het is bijna niet mogelijk om hiervan af te kicken. Hoeveel mensen zijn hier slachtoffer van?