Duloxetine

duloxetine

Aangezichtspijn (2 meningen)

15-10-2019

Chronische depressie

Na 3 verschillende anti depressiva gebruikt te hebben 8 jaar niks genomen, omdat medicatie me een zombie maakte. Na ernstige terugval Duloxetine gekregen. De zon brak weer door en ik heb mijn leven nu 8 jaar terug!
02-07-2019

Chronische depressie

Zou het medicijn ondanks dat wel helpt niet meer nemen door capsules afbouwen vreselijk
08-04-2019

Chronische depressie

Al moet ik er wel bij zeggen dat dit héél persoonlijk is. Iedereen reageert anders op medicatie en ervaringen delen heeft eigenlijk geen enkele zin. Genen, lichamelijke en mentale karaktereigenschappen zijn bepalend. Na 16 jaar Paroxetine gebruikt te hebben had ik daar geen vertrouwen meer in. Voelde me nog steeds niet goed (mentaal) en had er meer last van dan dat ik e[lees meer...]r profijt van had. Vooral de bijwerking op seksueel gebied nekte me. Aangezien ik single ben en zo nu en dan een afspraakje had, gaf de seksuele bijwerking problemen en was niet goed voor mijn zelfvertrouwen en mannelijkheid. In overleg met mijn verpleegkundige assistent bij een zorginstelling zijn we geswitcht naar Duloxetine. De Paroxetine afgebouwd en de Duloxetine opgebouwd. Van 30mg (1 capsule) naar 60mg (2 capsules). Na 6 weken merkte ik geen enkel verschil en zakte de moed in mijn schoenen. Een psycholoog bij diezelfde instelling opperde de mogelijkheid om te stoppen met de Duloxetine en te kijken wat dát met me deed. Ik heb toen een week de halve dosis (30mg) geslikt en toen gestopt. De 1e dag ging nog wel. De 2e dag voelde ik me al een stuk slechter. De welbekende electrische schokjes in mijn hoofd. Maar als het hier bij zou blijven kon ik wel doorzetten. De 3e dag was echter een hel. De chemische reactie in mijn hoofd was bijna ondragelijk. De schokjes maakten me letterlijk ziek en was een bijzonder nare ervaring. Uit pure wanhoop de zorginstelling gebeld en wéér een andere medewerker vond de afbouwprocedure véél te snel gaan. Mijn hersenen konden het gewoonweg niet bijbenen. Ze raadde me aan weer een capsule te slikken. Binnen enkele uren verdwenen de schokjes gelukkig. Maar de stoppoging was hiermee wel mislukt. Niet bevorderlijk voor mijn vertrouwen. Een paar dagen later was mijn vaste begeleider weer aanwezig en stelde voor een ander medicijn te proberen. Nou, ik was er wel klaar mee. Verschillende medewerkers gaven tegenstrijdige meningen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan om ergens een second opinion te vragen. Ik kwam bij een andere zorginstelling terecht en we besloten de Duloxetine wederom te stoppen, maar nu in combinatie met het kalmeringsmiddel Oxezepam. Ik ben nu in dag 6 en de schokjes vallen mee. Ze zijn nog wel aanwezig maar is te doen. Moet me alleen heel rustig houden. Stil liggen, geen onverwachte bewegingen maken en vooral de tijd doorkomen. Ben dus al een stuk verder dan de vorige keer. Nu weet ik niet of de afbouw nu iets geleidelijker gaat, de Oxezepam zijn werk doet of een andere reden de stoppoging dragelijker maakt, maar als het zo doorgaat heb ik goeie hoop. Vraag me alleen af wat het omslagpunt is. Wanneer dat omslagpunt is. Zijn de schokjes nu op het hoogtepunt of moet “rockbottom” nog komen? Ik bekijk het per dag, worstel me door de dagen met veel slapen en stil liggen. Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe lang het ongeveer duurt voordat het medicijn volledig uit je lichaam is? Wanneer de schokjes verdwijnen? De seksuele bijwerkingen waren met de Duloxetine een stuk minder dus daar was ik wél heel blij mee. Paroxetine is troep. Werkelijke troep die je hele zenuwstelsel ontregelt en waar je meer last van hebt dan profijt. Duloxetine voldeed me iets beter. Maar deed qua mentale gesteldheid nog vrij weinig.
10-01-2019

Chronische depressie

Gedurende 20 jaar meerdere, langdurige depressies gehad. Sinds ik dit medicijn gebruik, inmiddels als ruim zes jaar, geen terugval gehad. De emoties vervlakken wel, maar aangezien deze bij mij vooral een neergaande beweging hadden ervaar ik dit niet als een probleem. Ik zou niet meer zonder willen.
14-11-2018

Chronische depressie

Vele jaren geleden na langdurige depressiviteit via de GGZ cymbalta gaan gebruiken. Intussen al 3 keer een ander merk verstrekt gekregen via de zorgverzekering. Nu heet het duloxetine. Kennelijk is dat de werkzame stof . In al die jaren steeds meer last gekregen van de bijwerkingen. Inmiddels zo erg dat ik bijna niet meer in staat ben te functioneren door vermoeidheid, e[lees meer...]en voortdurende hoge piep en ruis in mijn hoofd, concentratieproblemen en overgevoeligheid voor geluid. Ga nu overleggen met mijn huisarts of een ander medicijn met minder bijwerkingen mogelijk is.
29-07-2018

Chronische depressie

Overgestapt van Paroxetine naar Duloxetine ivm bijwerkingen Goed bevallen maar er bleven nog wat bijwerkingen over nl overmatig zweten en het idee in de overgang te zijn Verder heeft het me goed geholpen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum