duloxetine

Aangezichtspijn (3 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

12-01-2020 | Man | 22
Spanningshoofdpijn
Ik heb al bijna 2,5 jaar last van chronische spanningshoofdpijn. Nadat oefentherapie, fysiotherapie en verschillende medicatie die onder antidepressiva vallen niet of nauwelijks geholpen heeft. Ben ik op advies van een psychiater begonnen met duloxetine, dit lijkt te helpen. Ondertussen ook bij een osteopaat geweest, dat lijkt ook geholpen te hebben. Deze twee samen zorgt[lees meer...] ervoor dat ik weer redelijk kan functioneren.

01-03-2018 | Vrouw | 22
duloxetine (30mg)
Na de helft van mijn leven in de weer gezeten te hebben met depressiviteit, sociale angst en nog een heleboel andere dingen, enkele maanden geleden aangegeven aan mijn psycholoog dat ik antidepressiva wilde proberen. Heb al eerder een SSRI gehad (Prozac) toen ik 16 was, maar symptomen kwamen weer terug. Een andere belangrijke reden voor het gebruik van specifiek duloxetin[lees meer...]e was voor mij de chronische pijn in mijn rug en schouders die ik sinds een jaar heb. Ik had gelezen dat duloxetine kan helpen bij chronische pijn, en ik had al vanalles geprobeerd wat niet hielp. Verder werkt duloxetine ook op norepinephrine en kamp ik al heel mijn leven met overmatige vermoeidheid en behoefte aan slaap, dus ik hoopte dat het hier ook tegen zou helpen. Ik ben positief verrast over de effectiviteit van dit middel op mijn stemming, die flink verbeterd is. Ik voel me stabieler, minder down, ik heb minder zelfmoordgedachten, minder huilbuien, minder pijn, ik ben ietsjes fitter, ik maak me minder zorgen. Samen met andere positieve veranderingen in mijn leven heeft het ervoor gezorgd dat ik niet meer depressief ben. Ik heb nog af en toe last van stemmingswisselingen, maar minder frequent en het voelt minder zwaar en hopeloos. Ik heb spijt dat ik zo lang gewacht heb met het weer proberen van een SSRI. Ik was best wel bang van tevoren voor eventuele gewenning en allerlei enge klachten als ik weer zou stoppen met dit middel. Hier kan ik nog niks over zeggen, maar het stelt me enigszins gerust dat ik de pillen krijg in de vorm van capsules die vol zitten met hele kleine bolletjes. Je zou dus in principe heel langzaam kunnen afbouwen, mocht je last krijgen van een soort 'ontwenningsverschijnselen'.

05-01-2020 | Man | 23
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kreeg dit middel tegen de slapeloosheid die gepaard ging met mijn depressie naast mijn PTSS, ik heb ook al een aantal andere antidepressiva geprobeerd maar kreeg daar vaak rare bijwerkingen van. Zoals; Bupropion, Venlafaxine en Sertraline alleen deze laatste werkte goed bij mij maar ik wilde zelf stoppen omdat het zo goed ging. Nu Brintellix (Vortioxetine) proberen en h[lees meer...]open dat het helpt tegen depressie en PTSS.

18-05-2019 | Vrouw | 23
duloxetine (30mg)
Hartkloppingen en spierpijn gingen niet over. Reden voor stoppen was allergie.

23-08-2018 | Vrouw | 24
duloxetine (30mg)
Ik slik nu ongeveer 8 maanden duloxetine en ik ben er erg tevreden mee. Door mijn gegeneraliseerde angststoornis heb ik heel erg last van dwanggedachtes die ik niet los kan laten, gevolgd door paniekaanvallen. Door de duloxetine zijn mijn paniekaanvallen met 95% achteruit gegaan. Wanneer ik last heb van een dwanggedachte ben ik nu in staat om dit los te laten. De paniekaan[lees meer...]val komt dus vrijwel nooit meer voor. Toen ik begon met het slikken van de duloxetine heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen. Erge maagpijn, misselijkheid en amper meer een eetlust. De eerste 2 weken van de inname verergerde mijn klachten. Ik was continu in paniek, wat erg vervelend was. Na ongeveer 2 weken verminderden mijn klachten steeds iets minder. Na 4 a 5 weken waren mijn paniekaanvallen gedaald tot zo'n laag niveau dat ik werkelijk een positief effect merkte. Wanneer ik de duloxetine niet consequent slik, merk ik dat ik weer last krijg van mijn klachten. Slik het dus consequent. Ik raad duloxetine aan voor mensen met een gegeneraliseerde angststoornis.

30-04-2018 | Vrouw | 26
ADHD
Sinds vorigjaar de diagnose adhd gekregen. Ik begon met methylfenidaat uiteindelijk slikte ik de hoogste dosis merkte geen verschil voelde mij vreselijk opgejaagd gevoel hartkloppingen hartritmestoornis. Dus gestopt. Toen kreeg ik dexamfetamine ook de hoogste dosis werkte iets voelde mij nog steeds opgejaagd. Toen kreeg ik welbutrin antidepresiva wat en RAMP 8 weken ve[lees meer...]rder ik dacht alleen maar aan de dood ik was zwaar depressief dus stopte er ook mee. Naar het laatste medicijn had ik het er niet meer op toch overwogen om duloxitine te gaan slikken 1x daags 30 mg Ik voel mij geweldig ik ben niet meer depressief mij adhd is onderdrukt ik heb rust in mij hoofd. Ik heb geen stemmingswisselingen meer zelfs niet de week voor ik ongesteld ben. Alleen mij libido is helaas verdwenen in het begin van het gebruik hoofdpijn, misselijk suf en erg moe veel slapen maar dat ging naar 2 weken over. Ik vind het echt een goed medicijn het helpt mij goed in het dagelijks leven en vooral de rust in mijn hoofd!

27-09-2018 | Vrouw | 27
duloxetine (30mg)
de bovengenoemde bijwerkingen klinken als veel, maar niet iedere bijwerkingen is in sterke mate aanwezig. ik ben zelf iemand die enorm bewust is van zichzelf en daarbij ook eventuele bijwerkingen. Ik slik het medicijn nu 4 weken. Já het heeft absoluut mijn stemming verbeterd en ik ben minder emotioneel, ik ervaar meer rust in mijn hoofd. Maar nu ik dit medicijn vier weken [lees meer...]slik (30mg) begin ik me sterk af te vragen of de pro's en cons tegen elkaar opwegen. Ik ben van nature een enorme piekeraar, ben zeer gevoelig, ervaar sociale angst, angst om ziek te zijn, angst om te falen. Enfin, angst speelt een grote rol en ik functioneer nog net met deze klachten, vandaar het af en aan medicijngebruik. Tips zijn meer dan welkom!

04-01-2019 | Vrouw | 28
Borderline persoonlijkheidsstoornis

08-08-2018 | Vrouw | 29
duloxetine (30mg)
Hielp bij mij niet tegen mijn depressie. De zelfmoordgedachten en het piekeren werd iets minder, maar de somberheid en neerslachtigheid bleef. Na een half jaar gevraagd of dit zo hoorde en toen overgezet naar venlafaxine retard. Blij dat ik naar mijn intuïtie geluisterd heb. Ik was ook mega moe de hele tijd en viel ontzettend veel af doordat de pillen mijn eetlust wegnamen[lees meer...].

11-12-2017 | Vrouw | 29
duloxetine (30mg)
Eerst andere middelen gebruikt en uiteindelijk bij de Duloxetine terecht gekomen. Deze slaat goed aan. In het begin wel wat bijwerkingen o.a.: duizelig, misselijk, moe, raar gevoel in hoofd. Maar nu geen last meer van. Ik gebruik 90mg, wel jammer dat ik hierdoor 3 capsules van 30mg in moet nemen (minpuntje). Zolang de apotheek mij niet iedere keer een ander merk mee[lees meer...]geeft gaat alles prima. Heb een paar keer een ander merk gekregen en dan kwamen de bijwerkingen weer terug.

25-01-2020 | Vrouw | 34
ADHD

24-01-2019 | Man | 34
Bipolaire stoornis
ik gebruik nu meer dan een jaar duloxetine en ben er wel tevreden van,ik ben veel rustiger en minder geirriteert

12-11-2020 | Vrouw | 36
duloxetine (30mg)
Voorgeschreven gekregen i.v.m. een angst & paniekstoornis en zenuwpijn door CRPS in mijn rechterbeen. De medicijnen sloegen bij mij na 2 dagen al aan en gaven me al veel meer rust, al merk je wel dat er een buffer opgebouwd moet worden om 24 p/d te werken. De pijn in mijn been nam ook binnen 3 dagen af. De eerste 2 weken wel veel last van bijwerkingen gehad en daar ook ec[lees meer...]ht naar van geweest. Gelukkig was de misselijkheid goed te bestrijden met een maagbeschermer. Ondertussen 2 pogingen ondernomen om dit medicijn af te bouwen; om er uiteindelijk mee te stoppen. Dit is alleen tot nu nog onmogelijk gebleken en ik krijg dan te maken met gigantische terugvallen.

11-08-2018 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen
Sinds september 2017 voelde ik me niet goed, moe... uitgeput... in december had ik het gevoel dat ik was aan het overleven... bloedtesten wezen de ziekte van hashimoto uit ( een paar jaar geleden genezen van Graves, ik heb graves gekregen tijdens mijn eerste zwangerschap) De ha heeft me doorverwezen naar een endocrinoloog maar gelijktijdig bleef ik me heel slecht en verdr[lees meer...]ietig voelen. Mijn medicatie (l-thyroxine) sterkte volgens de endocrinoloog goed! Maar nog steeds bleef ik huilen en verdrietig en had ik GEEN draagkracht. Ik heb een leidinggevende functie... gelukkig een begripvolle baas en een begripvol team... maar er zijn grenzen. Samen met de ha besloten om duloxetine op te starten! Ik was mezelf kwijt! De eerste week had ik lastvan een aantal bijwerkingen ( moe en een droge mond)! Maar nu voel ik me geweldig! Ik ben ondertussen ook gestopt met de pil! Ze gaan me testen op vroegtijdige menopauze! Ik heb terug heel veel zin in seks( echtgenoot zeer tevreden 😀) ! Ik ervaar aanrakingen van mijn echtgenoot veel heviger ! Ik krijg rillingen en kippenvel (echt zalig) en we hebben veel seks(na een periode met weinig seks) . Ik heb veel zin maar het duurt lang voordat ik een orgasme heb (vroeger had ik snel een orgasme) maar het orgasme dat ik krijg is wel heel hevig! Herkent iemand dit? Ik vind dit allemaal zo raar en om dit “in real live” te vragen vind ik moeilijk!

29-05-2022 | Vrouw | 40
Chronische depressie
Wat ik ondervonden heb , is een groot verschil tussen Eg Duloxitine , en de kra duloxetine. In t begin kreeg ik de kra duloxitine , super De 2 de doos had ze Eg duloxetine voorgeschreven , mega ziek daarvan , na zelf ontdekking zag ik dat de eerste kra waren en dan Eg. Ze heeft dan de kra terug voorgeschreven en die gaan super. ( wel zelf je dosis ontdekken) en niet s[lees meer...]toppen of afbouwen denk ik , als je er beter van bent .

25-04-2019 | Vrouw | 41
duloxetine (30mg)
Ik ben vorig jaar gestart met Duloxetine 30 mg wegens mijn fibromyalgie en stress in de thuissituatie. De bijwerkingen vond ik heftig maar die zijn na 3 weken weg. Ik vind het een fijn medicijn. Ik maak mij minder druk om dingen. Voor de pijn vind ik 30 mg redelijk zijn werk doen. Het haalt de scherpe randjes eraf maar dat is het dan ook. Ik ben wel een keer over gegaan [lees meer...]naar 60 mg maar daarbij had ik het gevoel dat ik een lopende zombie was. Door dit medicijn ben ik wel passiever geworden en ik merk dat ik last heb van uitstelgedrag. Ook wat meer trek in eten. Ik heb altijd veel inslaap-problemen gehad maar ik val nu als een blok in slaap.