mirtazapine

Bij  DepressieX

Bojan Nikolik (14-04-2015)

18-01-2021 | Vrouw | 53
mirtazapine (30mg)
Ik heb anderhalf jaar dit middel gebruikt op advies van huisarts. Het zorgde ervoor dat ik kon slapen en mijn werk kon volhouden maar ik groeide enorm en zorgde voor weinig tot geen libido. Ik vond het wel fijn dat ik toen ik aan het afbouwen was , ik dit heel gelijkmatig kon doen aangezien het ook in vloeibare vorm voorhanden is.

13-01-2021 | Man | 35
mirtazapine (30mg)
Ik had eerst 45 mg ik sliep 2 dagen achter elkaar kon totaal niks toen 30 mg nog steeds het is enorm sterk spul ik had temazepam gehad maar dat werkte allang niet meer die vond ik het beste maar je raakt er snel gewend aan naar een week bijna tot niks slapen werdt ik weer gek en pakte ik toch weer mirtazepine omdat het altijd werkt om te slapen

14-12-2020 | Man | 52
mirtazapine (30mg)
in eerste instantie 15 mg voorgeschreven gekregen..dit hielp na 4 weken niet. Daarna 30 mg, dat werkt na 3 weken nog niet. Wat is ongeveer de tijd dat dit middel werkt ?

01-11-2020 | Man | 51
mirtazapine (15mg)
Ik ben 4 maand geleden begonnen met dit medicijn, was helemaal de weg kwijt en sliep nauwelijks meer. In het begin sliep ik meteen weer door en begon op te knappen. Het vervelende is dat het ten koste gaat van je libido, dit is totaal weg. Verder heel weinig emoties en energie. Verschrikkelijk. Geprobeerd de 15 mg af te bouwen, zat na 2 week op 7,5 mg. Toen werd ik erg dep[lees meer...]ressief en ben maar weer 15 mg gaan nemen.

29-09-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Sinds mijn scheiding starte sliep ik tussen de 6 a 7 uur. Meestal minder. Ik barste echter van de energie en ging maar door. Soms vroeg/vraag ik me af of dit het nieuwe normaal is. Ik ben echter niet happy met mijn huis, mijn werk, mijn nieiwe relatie. Toen de laatste eindigde storten ik in. Huilbuien en paniek. Ik weet niet mee wat ik moet doen. Mirthazepine zorgde e[lees meer...]rvoor dat ik op slecht dagen 7 uur haalde tot 9 uur slaap. Ik ervaar rust in mijn hoofd en praat mezelf niet meer naar beneden. Ik zit nu op een week, maar voel me weer een beetje normaal. Nog steeds energiek, maar mijn gedachten gaan nu 50km/h ipv 120km/h

20-09-2020 | Vrouw | 44
mirtazapine (30mg)
Eerst citalopram geprobeerd daar veel bijwerkingen van waardoor ik mij nog steeds rot en vermoeid voelde toen naar de mirtazapine maar daar kom ik van aan en heb ruim een uur last van tintelende benen

18-08-2020 | Vrouw | 46
Depressief
Ik ben gestart mwt 15 mg. Leek eigenlijk goed te gaan, maar na 5 weken kreeg ik weer rare gedachtes. Op moeten hogen naar 30 mg. Nu ongeveer 6 weken na de start van dit medicijn, lijken mijn depressieve klachten weer toe te nemen. Zit weer veel in mijn hoofd en voel me leeg! Totaal geen energie en interesse in alles. Mijn hoofd voelr heel raar. Ik hoor mijn hartslag in m[lees meer...]ijn hoofd. Weet dus niet of dit medicijn mij gaat helpen om miin stemming beter te krijgen.

10-03-2020 | Vrouw | 23
mirtazapine (15mg)
In 3 maanden tijd, was ik 8 kg aangekomen. Ik hield precies vocht op en had enorm veel zin in zoetigheden, koolhydraten... Ik moet sowieso al rekening houden met mijn suikergehalte, deze was fors gestegen na het innemen van deze medicatie (15mg). Psychiater had deze voorgeschreven. Huisarts heeft dit meteen weer afgebouwd.

06-02-2020 | Man | 39
mirtazapine (45mg)
Ik slik dit medicijn. Nu bijna 5 jaar. Ik kan er goed op slapen en ook ik, kan direct merken als ik een dosis heb overgeslagen. Het houdt mij stabiel en het heeft voor mij geen bijwerkingen. Ik slikte, toen ik ernstig depressief was een combinatie van Mirtazapine 45 en Zopiclon 7,5. Maar van de Zopiclon kreeg ik de volgende dag een smerige bittere smaak van in mijn mond. E[lees meer...]n was zeer duf gedurende de dag. Mirtazapine heeft dit niet. Ik wordt goed wakker en heb geen last van dufheid of sloomheid. Op mijn werk presteer ik goed en maak ik natuurlijk fouten maar dat komt door mezelf en niet door de medicatie. Wel heel belangrijk is, een goede therapeut om de depressie te behandelen. Ik heb er eindelijk na tig jaar 1 gevonden.

30-12-2019 | Vrouw | 46
Depressief
Hallo, wie kan mij helpen of ondersteunen.De nood is hoog bij mij. Ik gebruik nu 7,5 mg al weken om te slapen. Ik wordt op dit moment geadviseerd om 15 mg te gaan nemen voor de stemming te verbeteren. Ik ben bang voor de hele .bang dat ik me nog slechter ga voelen. Wie heeft hier ervaring mee, en wil daar met mij mee in gesprek? Het zou mij heel erg helpen. Ik slik [lees meer...]al oxazepam en xanax omdat ik overdag veel paniek heb.Wat heeft jullie er doorheen geholpen? Ik hoop op positieve reacties.Alvast heel erg bedankt

25-11-2019 | Vrouw | 50

02-11-2019 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Ben deze gaan nemen omdat ik enkel tegen oude antidepressiva kan. Geen nieuwe zoals bv seroxat. Ik had een burn-out en een depressie en kon niet meer slapen. Ik functioneerde niet meer. Toen heeft de Dr. Mij dit gegeven. Ik slaap er redelijk van. Maar als je op het mentale echt wilt werken moet je 30 Mg nemen. Ik neem 15 Mg om te kunnen slapen. Ik ben er nog niet, maar voe[lees meer...]l me al iets beter. Enkel zware gewichtstoename dat vind ik wel jammer. Maar voor de redt, tevreden. Maar niet voor lang meer. Hopelijk kan ik snel weer afbouwen.

28-08-2019 | Vrouw | 68
mirtazapine (15mg)
ik slik al bijna 6 jaar Mirtazapine 15 mg na een hevige depressie. Elke avond bedtijd neem ik de pil in. Ik slaap bijna altijd meteen in en de klok zo'n beetje rond. Ik slik natuurlijk nog meer, quetiapine, pregabaline, melatonine Ik wens je een goede nachtrust toe. Vaak wakker geen slaap enz, gaat je ondermijnen.

06-08-2019 | Vrouw | 24
mirtazapine (15mg/ml)
door te veel bijwerkingen ben ik gestopt met mirtazepine ik had te veel last van duizeligheid misselijkheid eetbuien

01-08-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine (30mg)
Heel fijn als slaapmiddel, maar als antidepressiva had het geen effect op mijn stemming. De niet te onderdrukken vreetbuien zorgden voor een gewichtstoename van 5 kg in een half jaar. Ik ben er mee gestopt, omdat ik een antidepressiva wilde nemen die me op zijn minst bij mijn stemming zou helpen.

29-07-2019 | Man | 35
mirtazapine (45mg)
Ik werd er slaperig van, dus nam ik ‘s avonds voor het slapengaan in. Verder was ik erg tevreden over dit medicijn. Omdat mirtazapine niet meer voldeed tegen mijn aanhoudende depressie, ben ik overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik, tot op heden, zeer goede ervaringen mee.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum