Mirtazapine

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

06-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

door te veel bijwerkingen ben ik gestopt met mirtazepine ik had te veel last van duizeligheid misselijkheid eetbuien
01-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel fijn als slaapmiddel, maar als antidepressiva had het geen effect op mijn stemming. De niet te onderdrukken vreetbuien zorgden voor een gewichtstoename van 5 kg in een half jaar. Ik ben er mee gestopt, omdat ik een antidepressiva wilde nemen die me op zijn minst bij mijn stemming zou helpen.
29-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik werd er slaperig van, dus nam ik ‘s avonds voor het slapengaan in. Verder was ik erg tevreden over dit medicijn. Omdat mirtazapine niet meer voldeed tegen mijn aanhoudende depressie, ben ik overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik, tot op heden, zeer goede ervaringen mee.
18-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik moet het helaas ook (weer) gebruiken. Helpt wel maar ik kom na 1 week alweer aan. Dat was in het verleden ook zo, en dat vind ik een ernstige bijwerking. Voor de rest geen bijwerkingen, alleen de eerste dag hoofdpijn.
10-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb 25 jaar venlafaxine geslikt na een hele lange tijd met hulp van spygoloog was ik er af het was een hel . na 2 . maanden nog steeds heb ik Mertazipine voor geschreven gekregen 15 mg ik slaap er goed op alleen weer zo vreselijk nerveus overdag iemand hier ervaring mee ?
06-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik neig naar impulsiviteit als ik dit middel niet neem. Mijn gedachten hierover maken me neerslachtig. Verder helpt t me goed bij slapeloosheid. Negatieve bijwerkingen zijn: droge mond tijdens het slapen, lichte gewichtstoename en vermoeidheid overdag. Dit is niet een wondermiddel tegen depressieve gedachten, wel een middel dat helpt relativeren en het helpt bij een goe[lees meer...]d slaapritme. Dit voorkomt bij mij dat de depressie de overhand neemt. Depressieve gedachten heb ik in therapie leren relativeren/counteren. Een goede combi van pillen en copingstetchnieken (leef je leven, schematherapie) kunnen helpen voorkomen dat je doorschiet in het negatieve. Ik heb wel moeten accepteren dat ik soms somber. In het verleden heb ik het gecombineerd met citalopram. 7,5mg mirtazipine 30 mg citalopram. Dat werkte wel goed tegen de depressieve klachten ten gevolge van medicatie.
14-06-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben begonnen met 15 mg om te kunnen slapen en dat me klachten van depressie te onderdrukken. Ik slaap niet en word altijd s nachts wakker waar ik meer prikkelbaar word. Na overleg met huisarts nu 30 mg. Slaap iets beter maar niet altijd en gevoel onderdrukken lijkt ook niet helemaal je van het te zijn. Zodra er iets gebeurt schiet ik in de stress en ga ik beven hyper[lees meer...]ventileren draaierig. Dus op naar de huisarts jammer hoopte dat het zal werken.
10-06-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine 2wk genomen, ben er nu gelukkig weer mee gestopt. Ik kreeg er plotse suicidale gedachten van terwijl dat niet aan de orde was voor ik begon. Kreeg ook een vreemd naar, bijna pijnlijk gevoel in m'n hoofd. Ben in korte tijd veel aangekomen, borsten van cup AA naar B en zeer pijnlijk, ook bloedde ik vanaf t koment dat ik begon tot nu ik er mee gestopt ben ondanks [lees meer...]dat ik ook de pil gebruik. honger gevoel zelfs nog na 7 boterhammen. Ik kreeg ook plots erge pijn aan mijn voeten en benen, de een noemt het zenuwpijn, de ander burning skin syndrome. Mij maakt het niet uit wat het was, maar het werd steeds erger hoe langer ik de Mirtazapine nam.
28-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Gebruik nu +- 6 weken Mirtazapine 30mg vóór het slapen gaan rond half 10. Uurtje later kan ik goed slapen. Nadeel is dat ik heel erg vermoeid ben de volgende dag. Omdat ik het consistent moet slikken ivm depressieve klachten ben ik dus eigenlijk altijd ernstig vermoeid. Depressieve klachten nemen af en voel me iets beter. Heb nog steeds soms het gevoel van leegte maar [lees meer...]beter te handelen als voorheen.

Mirtazapine (mirtazapine)

Bij start altijd aanpassing van het lichaam, dus meer bijwerkingen(droge mond, duizelig, moe). Na 3 weken, weinig. Werkt bij aanvang sterk, dus eerst een halfje. Je valt snel in slaap en slaapt echt wel dieper en langer, 8u met klok en 10u in het weekend. Ik ben overdag ook een pak rustiger, minder stress gevoel, alles gaat trager dus voor mij, beter. Maar ook veel minder[lees meer...] zin in beweging. Meer eetlust en veel kunnen eten zonder voldaan gevoel samen met trager en minder bewegen= bijkomen. 25 kg erbij en de maat was voor mij "vol"☺na 10 maanden. Dus nu, (na afbouw halfje, 10 dagen)minder diep slapen, ben wel moe en val goed in slaap, neem 3mg melatonine in de plaats (1u voor slapen gaan) En hoop dat ik me binnenkort terug beter in mijn lijfje voel (letterlijk) en meer ein heb in bewegen. Voor mensen die zich goed kunnen beheersen op eet vlak/ wat mogen bijkomen. Ideaal om rustiger te zijn overdag en goed te slapen.

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik paroxitine 30mg per dag, en omdat ik niet goed kon slapen heb ik van de ha mirtazapine gekregen. Voor het naar bed gaan moet ik van 15mg de helft innemen. Dit dus nooit meer! Geslapen heb ik die nacht maar was onder een soort narcose de volgende dag. Ik werd hier zo angstig van....de volgende avond de helft van de 7 1/2mg ingenomen. Volgende dag weer hetzelfde...[lees meer...]. Gisteravond niks meer ingenomen en vandaag gaat redelijk goed. Voor mij geen mirtazapine meer.
15-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben Mirtazapine gaan gebruiken door depressie en slaapproblemen. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden, ik neem het medicijn voor slapen gaan in en slaap er ontzettend goed door. Helpt bij mij ook de depressie te verminderen dus daar ben ik tevreden over. Nadeel is dat ik 7 kilo ben aangekomen in ruim 3 maanden tijd, meer eetlust van gekregen. Kom s'ochtends moeilijker ui[lees meer...]t bed en grote nadeel is de vermoeidheid en sufheid gedurende de dag ( daarom neem ik al vroeg op de avond dit medicijn in) ook ben ik afgevlakt in mijn emoties. Ben wel tevreden over Mirtazapine maar de vermoeidheid overdag is echt wel vervelend.
02-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Geen andere opties... ACHTERGROND Zelf ben ik in behandeling voor zware ADHD met ODD. Erg vervelend om een job te vinden. Na mijn zoveelste jobverlies werd ik dagelijks bestookt met afwijzingen terwijl ik daar véél tijd en véél energie en geld in had gestoken. Ik wist niet meer wat te doen want mijn specialisatie is naar China en India ge-outsourced. 50000 bladzijden [lees meer...]en veel geld, superveel tijd verloren daardoor. Het beroep bestaat hier dus niet meer. Ik ben naar de psychiater gegaan en heb gezegd dat ik soms tot 6u 's ochtends naar plafond zit te staren. Daardoor schiet het ook niet op en omdat een benzo behandeling al meteen voor paniekaanvallen bij de arts zorgt moest ik wel. Vandaag ben ik om 11 uur wakker geworden. Vaak zet ik mijn wekker, neem ik mijn concerta in en val ik gewoon terug in slaap voor uren. Als ik tijdens de ochtend eindelijk opsta drink ik eerst véél koffie, helaas voel ik me dan nog altijd even slap als een vot. Voorheen had ik toch wel 5 keer per week sex. Nu hangt dat ding slap en heb ik geen opwinding meer zoals voordien. Zelfs na inname van lormetazepam 2mg kan ik nog klaarkomen. Dat maakt mij en mijn vriend extra gefrustreerd. Geen sex. Het enige waarbij ik de voorgeschreven 30mg kan gebruiken is als ik een stevig feestje heb gehad, helaas dat zit er voor mij althans voorlopig niet in.
31-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben dit middel gaan gebruiken voor spanningen en totaal niet meer kunnen slapen. Voor het slapen werkt het prima. Maar wel veel vermoeid en ik kwam 5 kilo aan.Na een jaar gestopt. Dit is een jaar goed gegaan. Toen raakte ik in een depressie. Gestart met Sertraline ivm zwangerschapswens.
22-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Tien jaar geleden heb ik veel, zo niet alles aan het middel gehad, ik was zeer depressief door omstandigheden en met de mirtazapine keek ik wat afstandelijker naar alles wat er gebeurde. Mijn stemming verbeterde enigszins, ik kon wat beter slapen en de paniek werd minder. Ik kon na verloop van tijd weer functioneren. Wat me dwarszat was de sufheid overdag. Ook kwam ik aan,[lees meer...] maar dat was nodig omdat ik heel mager was geworden. Na verloop van tijd merkte ik echter dat ik aan bleef komen wanneer ik niet op mijn voeding lette. Meer eten deed ik niet, het was niet zo dat mijn eetlust verbeterde door de mirtazapine. Omdat met name de sufheid overdag en de langzame stofwisseling mij stoorden ben ik onlangs gestopt. Slapen gaat nu heel moeilijk en ik heb overal jeuk. De kilo's vliegen eraf zonder dat ik daar iets voor doe. Nog even doorbijten maar, want ik wil niet meer afhankelijk zijn en de alertheid overdag is me heel wat waard. Ondanks de bijwerkingen ben ik wel positief over dit middel. Het heeft destijds mijn leven gered, ik was er heel slecht aan toe.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum