Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

01-08-2019

Chronische depressie

Mirtazapine werkt goed bij slapeloosheid. Maar waar ik het voor heb voorgeschreven gekregen, chronische depressie, doet het helemaal niets. Depressie blijft manifest. Enorme vermoeidheid overdag. Gevoelens van leegte.
22-05-2019

Chronische depressie

Combinatie met 30mg/dag fluoxetine. Mirtazapine omdat ik destijds ernstige slaapproblemen had. Ik sliep ook niet met slaappillen. Met mirtazapine slaap ik weer uitstekend.
20-03-2019

Chronische depressie

Ik ben hooggevoelig en altijd last gehad van mijn emoties en depressie. Totaal geen last van bijwerkingen maar het helpt mij niet echt tegen depressie
16-02-2019

Chronische depressie

Ik slik dit middel nu al zo een 10 jaar. Ik heb dit middel destijds voorgeschreven gekregen door een psychiater ivm slaapstoornissen, depressiviteit en jeuk (ja jeuk, want dit middel wordt in zeldzame gevallen ook voorgeschreven voor mensen met chronisch eczeem). Maar goed. Dit middel werkt eigenlijk altijd wel (ook in een lagere dosering), je slaapt er lekker op en als je[lees meer...] er aan gewend bent geraakt blijft dit middel gewoon werken. Alleen je krijgt veel vraatzucht van dit middel. Dit middel staat daarom ook zeer bekend als veroorzaking van gewichtstoename. Ik heb er gewoon een liefde/haat verhouding mee. Je kunt er extreem van aankomen (doordat je meer gaat eten), maar andere kant blijft het zijn werk goed doen in de hersenen. Dus tja...
30-09-2018

Chronische depressie

Samen met fluoxetine gebruik in de hoop dat dit weer beter aanslaat en bij paniek in de nacht om beter te slapen
22-09-2017

Chronische depressie

Zware depressie, maar ondanks dat ik ook levetiracetam (=anti-epilepticum) in maximale dosering slik, is gekozen voor mirtazapine voor de nacht omdat het ook als zeer zwaar slaapmiddel werkt.
09-05-2017

Chronische depressie

Werking begon bij mij pas na 4/5 weken. Naast hoofdpijn en sufheid, ook verminderd zicht! Vooral in verkeer lastig. Geen uitgelaten stemming ofzo, wel verbetering algehele stemming. Als je je neutraal opstelt t.o.v. dit middel waarschijnlijk beste resultaat, "wondermiddeltjes" bestaan niet.
11-05-2016

Chronische depressie

gebruik mirtazipine naast flurazelan. Neem het 's avonds in. Slaap hier goed op!
06-02-2016

Chronische depressie

heb dit medicijn door de huisarts gekregen in 2006, doordat ik een depressie had gekregen door mijn thuissituatie en drugsgebruik. In het begin weinig bijwerkingen, droge mond en veel meer eetlust, dat kwam mij ten goede, want ik was altijd een slechte eter. wat het voor mijn depressie heeft gedaan, is dat ik me minder druk maakte om dingen en beter sliep van 3 uur slaap n[lees meer...]aar makkelijk 8 of 9 uur. Na 7 jaar heb ik geprobeerd te stoppen, was een hel en ik trok het niet zonder de medicatie, nu ben ik er sinds 2 weken vanaf, omdat ik gewoon mezelf weer wou zijn en ik teveel bijwerkingen kreeg zoals rusteloze benen na inname, maag en darmproblemen, verstopping, en een dronken gevoel na inname en de dag erna. ik heb eerst afgebouwd van 30 naar 15 Mg voor een week en daarna afgebouwd naar 0 mg. ik raad dit medicijn niet aan, omdat het zo lastig is om er af te komen wat de huisartsen je niet vertellen. ik ervaar nu nog steeds ontwenningsverschijnselen zoals: slapeloosheid, verminderde eetlust, grieperig gevoel, snel gefrustreerd zijn om de kleinste dingen, concentratieproblemen, en momenten van angst en paniek. Desondanks zet ik door om er voorgoed af te zijn. mensen weet waar je aan begint met dit medicijn.
24-03-2015

Chronische depressie

Ik heb al diverse AD geslikt met ieder z'n eigen bijwerkingen.. Laatste medicijn was fluoxetine die geen tot weinig effect meer had en omdat ik slaapproblemen had. Overgestapt in oktober naar mirtazapine 15mg, al vrij snel naar 30 gegaan en sinds 2 weken verhoogd naar de hoogste dosering, 45mg. Veel bijwerkingen helaas. Nu was ik al chronisch vermoeid maar nu voel ik me h[lees meer...]elemaal slap als een vaatdoek. Ik ben veel aangekomen helaas en ook een droge mond. Ook ervaar ik een smaak verandering; veel dingen smaken opeens bitter of anders. Het moe zijn is met een tweejarige erg lastig te combineren, maar ik kan snachts eindelijk slapen en voel me over het algemeen wel beter.
13-08-2014

Chronische depressie

Ik heb diverse anti depressiva gehad zoals welbutrin prozac ciropralan deze falde bij mij. Ik heb nu 2 maanden mirtazipine , in het begin is het wel even doorzetten onder begeleiding. Ik krijg meer energie angsten verdwijnen ben gelukkiger en slaap nu eindelijk weer normaal. Na 2.5 jaar sukkelen en 7 tal opnames heeft dit mij leven weer kleur gegeven. toppie
04-06-2014

Chronische depressie

Mirtazapine helpt goed en heeft niet de bijwerking waar ik venlafaxine voor liet staan. Helaas kom ik er van aan, 6 kilo in 6 weken, ofschoon mijn eetpatroon niet veranderd is. Het zou door vochtretentie komen, en ik nam aan dat het dan ook snel weer afneemt. Niet dus. Ik moet weer aan lijnen. Ik stop met mirtazapine.
24-10-2013

Chronische depressie

Gebruik bijna twee jaar mirtazapine i.v.m. recidiverende (terugkerende) depressie. Heb meerdere antidepressiva (AD) gebruikt met alleen zeer nare bijwerkingen, zowel tricyclische zoals anafranil als SSRI's o.a. prosac. Mirtazapine (tetracyclische AD) heeft voor mij als enig vervelende bijwerking dat ik erg aangekomen ben maar geen last van o.a. droge mond, hartkloppingen, [lees meer...]zweten, trillen, libido verlaging zoal met de andere AD. Slaap er goed van en voor mij, zelf uitgeprobeerd, maakt het bijna niets uit of ik 60 mg (onderhoudsdosering) of het dubbele gebruik, bij hogere dosering is mijn slaapritme eerder wat gestoord. Het verschilt ook erg per persoon, mijn psychiater(s) hebben ook maar uitgeprobeerd, HET ideale middel tegen depressie moet nog uitgevonden worden. Had gehoopt op een lichte manie (tegenpool van depressie, denk aan bipolair/manisch-depressief) wat een van de mogelijke bijwerkingen van mirtazapine is maar helaas heb ik dat nog niet mogen ervaren.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum