mirtazapine

Bij  DepressieX

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

04-04-2021 | Man | 60
mirtazapine (45mg)
Ik ben een zwart / wit persoon met alle gevolgen vandien. Het is dus prima of juist helemaal niet goed in alles wat ik ben en doe de extreme reacties van mij bezorgen me een depressie door schuldgevoel. Mirtazapine hield mij na een geleidelijke opbouw naar 45 mg voor de nacht grijs. Ik reageerde niet meer in extremen en was heel blij met dit medicijn totdat ik na enkele ma[lees meer...]anden merkte dat ik weer zwart / wit begon te worden en de Mirtazapine helemaal niet meer werkte. Nu afgebouwd naar 15 mg voor de nachtrust en overdag 20 mg Fluoxetine gekregen. Ik merk nu reeds dat ik niet meer doorslaapt maar al na 4 a 5 uur weer wakker wordt en overdag meer slaap door het gebruik van de Fluoxetine. Ik hoop dat dit middel mij grijs kan houden en ben benieuwd als er personen zijn die het zelfde hebben dan ik dus extreem zwart / wit zijn en welke medicatie deze gebruiken.

01-11-2020 | Man | 51
mirtazapine (15mg)
Ik ben 4 maand geleden begonnen met dit medicijn, was helemaal de weg kwijt en sliep nauwelijks meer. In het begin sliep ik meteen weer door en begon op te knappen. Het vervelende is dat het ten koste gaat van je libido, dit is totaal weg. Verder heel weinig emoties en energie. Verschrikkelijk. Geprobeerd de 15 mg af te bouwen, zat na 2 week op 7,5 mg. Toen werd ik erg dep[lees meer...]ressief en ben maar weer 15 mg gaan nemen.

18-08-2020 | Vrouw | 46
mirtazapine (30mg)
Depressief
Ik ben gestart mwt 15 mg. Leek eigenlijk goed te gaan, maar na 5 weken kreeg ik weer rare gedachtes. Op moeten hogen naar 30 mg. Nu ongeveer 6 weken na de start van dit medicijn, lijken mijn depressieve klachten weer toe te nemen. Zit weer veel in mijn hoofd en voel me leeg! Totaal geen energie en interesse in alles. Mijn hoofd voelr heel raar. Ik hoor mijn hartslag in m[lees meer...]ijn hoofd. Weet dus niet of dit medicijn mij gaat helpen om miin stemming beter te krijgen.

07-08-2022 | Man | 33
mirtazapine (45mg)
Klopt idd libido verminderd en gewichtqtoename neem het al sinds 2016

30-10-2021 | Vrouw | 33
mirtazapine (30mg)
Oorspronkelijk voorgeschreven voor depressie- en slaap problematiek waar het mij met 30 mg heel goed hielp (15mg werd ik onverklaarbaar agressief), en slik deze nog steeds omdat het ook goed helpt om mijn maandelijkse PMDD problemen wat dragelijker te maken. Heb wel wat gewichtstoename ervaren maar dit was niet abnormaal buiten proportie.

03-07-2021 | Vrouw | 67
mirtazapine (7,5mg)
Slapeloosheid en Tinnitus, moest ivm qt verlenging andere antidepressiva gaan slikken. De eerste paar dagen voelde ik mij een zombie, maar dat gaat over.

12-06-2021 | Man | 60
mirtazapine (15mg)
Deze tablet helpt mij enorm om rustig in en door te slapen en uitgerust weer wakker te worden.

29-09-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Sinds mijn scheiding starte sliep ik tussen de 6 a 7 uur. Meestal minder. Ik barste echter van de energie en ging maar door. Soms vroeg/vraag ik me af of dit het nieuwe normaal is. Ik ben echter niet happy met mijn huis, mijn werk, mijn nieiwe relatie. Toen de laatste eindigde storten ik in. Huilbuien en paniek. Ik weet niet mee wat ik moet doen. Mirthazepine zorgde e[lees meer...]rvoor dat ik op slecht dagen 7 uur haalde tot 9 uur slaap. Ik ervaar rust in mijn hoofd en praat mezelf niet meer naar beneden. Ik zit nu op een week, maar voel me weer een beetje normaal. Nog steeds energiek, maar mijn gedachten gaan nu 50km/h ipv 120km/h

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum