mirtazapine

Bij  DepressieX

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

30-10-2021 | Vrouw | 33
mirtazapine (30mg)
Oorspronkelijk voorgeschreven voor depressie- en slaap problematiek waar het mij met 30 mg heel goed hielp (15mg werd ik onverklaarbaar agressief), en slik deze nog steeds omdat het ook goed helpt om mijn maandelijkse PMDD problemen wat dragelijker te maken. Heb wel wat gewichtstoename ervaren maar dit was niet abnormaal buiten proportie.

03-07-2021 | Vrouw | 67
mirtazapine (7,5mg)
Slapeloosheid en Tinnitus, moest ivm qt verlenging andere antidepressiva gaan slikken. De eerste paar dagen voelde ik mij een zombie, maar dat gaat over.

12-06-2021 | Man | 60
mirtazapine (15mg)
Deze tablet helpt mij enorm om rustig in en door te slapen en uitgerust weer wakker te worden.

29-09-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Sinds mijn scheiding starte sliep ik tussen de 6 a 7 uur. Meestal minder. Ik barste echter van de energie en ging maar door. Soms vroeg/vraag ik me af of dit het nieuwe normaal is. Ik ben echter niet happy met mijn huis, mijn werk, mijn nieiwe relatie. Toen de laatste eindigde storten ik in. Huilbuien en paniek. Ik weet niet mee wat ik moet doen. Mirthazepine zorgde e[lees meer...]rvoor dat ik op slecht dagen 7 uur haalde tot 9 uur slaap. Ik ervaar rust in mijn hoofd en praat mezelf niet meer naar beneden. Ik zit nu op een week, maar voel me weer een beetje normaal. Nog steeds energiek, maar mijn gedachten gaan nu 50km/h ipv 120km/h

07-08-2022 | Man | 33
mirtazapine (45mg)
Klopt idd libido verminderd en gewichtqtoename neem het al sinds 2016

23-07-2022 | Vrouw | 30

28-09-2021 | Vrouw | 24
mirtazapine (30mg)
Mirtazapine werd mij voorgeschreven door de psychiater wegens zeer onrustige nachten. Hoewel het slapen tijdens het gebruik beter verliep, kreeg ik enorm veel last van toename eetlust. Ik at de hele dag door en alles door elkaar. Ipv 1 portie nam ik er 4. Dit was zo alarmerend dat mijn cholesterol te hoog was (ik ben 24 jaar). Deze vreetbuien gaven me extra stress en panie[lees meer...]k. Nu overgestapt op etumine.

25-04-2021 | Vrouw | 35
mirtazapine (15mg)
Kreeg het voorgeschreven wegens levenslange slaapproblemen. Echt een wereld van verschil, voor het eerst in meer dan dertig jaar slaap ik! Ik slik 12,5 mg voor het slapengaan. Bijkomend voordeel is dat mijn depressie (ook al bijna levenslang) erdoor verdween. Slik het nu ongeveer een jaar. Nadelen: soms ineens rusteloze benen 's nachts. En ik ben inmiddels al twee kle[lees meer...]dingmaten aangekomen (zonder meer te gaan eten). Om die laatste reden probeerde ik af te bouwen, maar de depressieve klachten kwamen gelijk terug. Dit kan ontwenning geweest zijn. Ik ga wel weer proberen af te bouwen, maar als blijkt dat al mijn klachten dan weer terugkomen neem ik de gewichtstoename voor lief. Liever gelukkig en mollig dan depressief en dun.

04-04-2021 | Man | 60
mirtazapine (45mg)
Ik ben een zwart / wit persoon met alle gevolgen vandien. Het is dus prima of juist helemaal niet goed in alles wat ik ben en doe de extreme reacties van mij bezorgen me een depressie door schuldgevoel. Mirtazapine hield mij na een geleidelijke opbouw naar 45 mg voor de nacht grijs. Ik reageerde niet meer in extremen en was heel blij met dit medicijn totdat ik na enkele ma[lees meer...]anden merkte dat ik weer zwart / wit begon te worden en de Mirtazapine helemaal niet meer werkte. Nu afgebouwd naar 15 mg voor de nachtrust en overdag 20 mg Fluoxetine gekregen. Ik merk nu reeds dat ik niet meer doorslaapt maar al na 4 a 5 uur weer wakker wordt en overdag meer slaap door het gebruik van de Fluoxetine. Ik hoop dat dit middel mij grijs kan houden en ben benieuwd als er personen zijn die het zelfde hebben dan ik dus extreem zwart / wit zijn en welke medicatie deze gebruiken.

01-11-2020 | Man | 51
mirtazapine (15mg)
Ik ben 4 maand geleden begonnen met dit medicijn, was helemaal de weg kwijt en sliep nauwelijks meer. In het begin sliep ik meteen weer door en begon op te knappen. Het vervelende is dat het ten koste gaat van je libido, dit is totaal weg. Verder heel weinig emoties en energie. Verschrikkelijk. Geprobeerd de 15 mg af te bouwen, zat na 2 week op 7,5 mg. Toen werd ik erg dep[lees meer...]ressief en ben maar weer 15 mg gaan nemen.

18-08-2020 | Vrouw | 46
Depressief
Ik ben gestart mwt 15 mg. Leek eigenlijk goed te gaan, maar na 5 weken kreeg ik weer rare gedachtes. Op moeten hogen naar 30 mg. Nu ongeveer 6 weken na de start van dit medicijn, lijken mijn depressieve klachten weer toe te nemen. Zit weer veel in mijn hoofd en voel me leeg! Totaal geen energie en interesse in alles. Mijn hoofd voelr heel raar. Ik hoor mijn hartslag in m[lees meer...]ijn hoofd. Weet dus niet of dit medicijn mij gaat helpen om miin stemming beter te krijgen.

08-06-2022 | Man | 65
mirtazapine (15mg)
Drie jaar lang dit middel gebruikt. Ging er goed en lang van slapen en vooral levendig dromen. Het veroorzaakte veel eetbuien waardoor mijn gewicht serieus toenam. Staat niet vermeld als bijwerking: het libido was stukken minder. Ben onlangs gestopt. Ik ben nu nider vlak, ik ben veel beter gehumeurd, eet minder (en daardoor al een paar kilo’s kwijt en mijn libido is weer[lees meer...] terug aan het komen. Er zijn allerlei rapporten waarin staat dat dit middel geen seksuele bijwerkingen heeft. Mijn ervaring is dus heel anders.

18-05-2022 | Man | 59
mirtazapine (15mg)
Een erge depressie gehad niet kunnen slapen en aleen maar piekeren Bijna doorgedraaid Mirtazapine 15 mg werd er voorgeschreven kon daarna wel weer slapen en het piekeren werd een stuk minder. Ik heb het 2.5 jaar geslikt naar een half jaar was ik er pas aangewend maar had nog wel heel veel bewerkingen Ik heb 2.5 jaar als een soort zombie rond gelopen niets kwam meer [lees meer...]binnen en ik leefde, daar was ook alles mee gezegd Sinds 3 weken in 1 keer gestopt wel in overleg met de dokter Ging wel gepaard met ontwenings verschijnselen 5 dagen niet kunnen slapen en werd hyper actief volgehouden en nu kan ik weer een beetje normaal slapen en voel mij stukken beter ik beleef alles weer een beetje. Kort samengevat Mirtazapine heeft mijn wel geholpen maar had zeer veel last van bijwerkingen Antidepressiva dat is allemaal troep .en als het niet nodig is gebruik het niet !!! En probeer een alternatief middel

06-12-2021 | Man | 41
mirtazapine (15mg)
Sinds de zomer begonnen met mirtazapine 7,5mg, na 2 weken naar 15mg, daarna na 2 weken naar 30mg, toen een week 45mg geprobeerd maar te zwaar. Nu ondertussen afgebouwd naar 15mg en na een week gestopt. Begonnen met Citralopram 20mg, na 2 dagen acuut gestopt! Kreeg suïcidale gedachten. Terug naar 15mg mirtazapine. Nu is mijn vraag aan jullie. Ik zit helemaal vast in m[lees meer...]'n hoofd! Ik wil eruit breken! Wil eigenlijk helemaal stoppen en alleen maar oxacepam gebruiken! Wil graag mijzelf weer terug vinden. Ik ben zo anders! Ik ben zo helemaal niet! Ik heb nergens geen lol meer in, kan moeilijk stil zitten. Ben obsessief bezig met alles. Van oneindig veel wandelen tot mijzelf druk maken omdat het avond wordt! Gebruik de medicatie voor mijn angsten (straatvrees/paniek) en depressie (al jaren lang last van) Ben inmiddels 27kg kwijt! Mirtazapine helpt mij alleen met het inslapen en voel dat de angst enigszins gedempt worden maar dit is geen leven zo! De huisarts luistert niet, psychiater heeft lange wachttijden en ook de GGZ staat stil (corona) daar lange wachttijden! Wie kan advies geven?

23-11-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (22,50)
13-9 begonnen met 15mg had veel angsten en paniekaanvallen en dood gedachten sinds ik mirtazapine 15mg neemt is het sterk afgenomen had weer zin in het leven maar de psygiater van het te weinig moest naar 30mg nu veel klachten weer terug gekregen dood gedachten is wel met 15mg voor 80% afgenomen hoop dat dat zo blijft het vervelende is wanneer gaan de bijwerkingen weg

09-08-2021 | Vrouw | 74
mirtazapine (15mg)
een zwaar medicijn,ben er naar van

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum