Mirtazapine

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

10-03-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

In 3 maanden tijd, was ik 8 kg aangekomen. Ik hield precies vocht op en had enorm veel zin in zoetigheden, koolhydraten... Ik moet sowieso al rekening houden met mijn suikergehalte, deze was fors gestegen na het innemen van deze medicatie (15mg). Psychiater had deze voorgeschreven. Huisarts heeft dit meteen weer afgebouwd.
06-02-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik dit medicijn. Nu bijna 5 jaar. Ik kan er goed op slapen en ook ik, kan direct merken als ik een dosis heb overgeslagen. Het houdt mij stabiel en het heeft voor mij geen bijwerkingen. Ik slikte, toen ik ernstig depressief was een combinatie van Mirtazapine 45 en Zopiclon 7,5. Maar van de Zopiclon kreeg ik de volgende dag een smerige bittere smaak van in mijn mond. E[lees meer...]n was zeer duf gedurende de dag. Mirtazapine heeft dit niet. Ik wordt goed wakker en heb geen last van dufheid of sloomheid. Op mijn werk presteer ik goed en maak ik natuurlijk fouten maar dat komt door mezelf en niet door de medicatie. Wel heel belangrijk is, een goede therapeut om de depressie te behandelen. Ik heb er eindelijk na tig jaar 1 gevonden.
30-12-2019

Depressief

Hallo, wie kan mij helpen of ondersteunen.De nood is hoog bij mij. Ik gebruik nu 7,5 mg al weken om te slapen. Ik wordt op dit moment geadviseerd om 15 mg te gaan nemen voor de stemming te verbeteren. Ik ben bang voor de hele .bang dat ik me nog slechter ga voelen. Wie heeft hier ervaring mee, en wil daar met mij mee in gesprek? Het zou mij heel erg helpen. Ik slik [lees meer...]al oxazepam en xanax omdat ik overdag veel paniek heb.Wat heeft jullie er doorheen geholpen? Ik hoop op positieve reacties.Alvast heel erg bedankt
25-11-2019

02-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ben deze gaan nemen omdat ik enkel tegen oude antidepressiva kan. Geen nieuwe zoals bv seroxat. Ik had een burn-out en een depressie en kon niet meer slapen. Ik functioneerde niet meer. Toen heeft de Dr. Mij dit gegeven. Ik slaap er redelijk van. Maar als je op het mentale echt wilt werken moet je 30 Mg nemen. Ik neem 15 Mg om te kunnen slapen. Ik ben er nog niet, maar voe[lees meer...]l me al iets beter. Enkel zware gewichtstoename dat vind ik wel jammer. Maar voor de redt, tevreden. Maar niet voor lang meer. Hopelijk kan ik snel weer afbouwen.
28-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik slik al bijna 6 jaar Mirtazapine 15 mg na een hevige depressie. Elke avond bedtijd neem ik de pil in. Ik slaap bijna altijd meteen in en de klok zo'n beetje rond. Ik slik natuurlijk nog meer, quetiapine, pregabaline, melatonine Ik wens je een goede nachtrust toe. Vaak wakker geen slaap enz, gaat je ondermijnen.
06-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

door te veel bijwerkingen ben ik gestopt met mirtazepine ik had te veel last van duizeligheid misselijkheid eetbuien
01-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel fijn als slaapmiddel, maar als antidepressiva had het geen effect op mijn stemming. De niet te onderdrukken vreetbuien zorgden voor een gewichtstoename van 5 kg in een half jaar. Ik ben er mee gestopt, omdat ik een antidepressiva wilde nemen die me op zijn minst bij mijn stemming zou helpen.
29-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik werd er slaperig van, dus nam ik ‘s avonds voor het slapengaan in. Verder was ik erg tevreden over dit medicijn. Omdat mirtazapine niet meer voldeed tegen mijn aanhoudende depressie, ben ik overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik, tot op heden, zeer goede ervaringen mee.
18-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik moet het helaas ook (weer) gebruiken. Helpt wel maar ik kom na 1 week alweer aan. Dat was in het verleden ook zo, en dat vind ik een ernstige bijwerking. Voor de rest geen bijwerkingen, alleen de eerste dag hoofdpijn.
10-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb 25 jaar venlafaxine geslikt na een hele lange tijd met hulp van spygoloog was ik er af het was een hel . na 2 . maanden nog steeds heb ik Mertazipine voor geschreven gekregen 15 mg ik slaap er goed op alleen weer zo vreselijk nerveus overdag iemand hier ervaring mee ?
06-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik neig naar impulsiviteit als ik dit middel niet neem. Mijn gedachten hierover maken me neerslachtig. Verder helpt t me goed bij slapeloosheid. Negatieve bijwerkingen zijn: droge mond tijdens het slapen, lichte gewichtstoename en vermoeidheid overdag. Dit is niet een wondermiddel tegen depressieve gedachten, wel een middel dat helpt relativeren en het helpt bij een goe[lees meer...]d slaapritme. Dit voorkomt bij mij dat de depressie de overhand neemt. Depressieve gedachten heb ik in therapie leren relativeren/counteren. Een goede combi van pillen en copingstetchnieken (leef je leven, schematherapie) kunnen helpen voorkomen dat je doorschiet in het negatieve. Ik heb wel moeten accepteren dat ik soms somber. In het verleden heb ik het gecombineerd met citalopram. 7,5mg mirtazipine 30 mg citalopram. Dat werkte wel goed tegen de depressieve klachten ten gevolge van medicatie.
14-06-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben begonnen met 15 mg om te kunnen slapen en dat me klachten van depressie te onderdrukken. Ik slaap niet en word altijd s nachts wakker waar ik meer prikkelbaar word. Na overleg met huisarts nu 30 mg. Slaap iets beter maar niet altijd en gevoel onderdrukken lijkt ook niet helemaal je van het te zijn. Zodra er iets gebeurt schiet ik in de stress en ga ik beven hyper[lees meer...]ventileren draaierig. Dus op naar de huisarts jammer hoopte dat het zal werken.
10-06-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine 2wk genomen, ben er nu gelukkig weer mee gestopt. Ik kreeg er plotse suicidale gedachten van terwijl dat niet aan de orde was voor ik begon. Kreeg ook een vreemd naar, bijna pijnlijk gevoel in m'n hoofd. Ben in korte tijd veel aangekomen, borsten van cup AA naar B en zeer pijnlijk, ook bloedde ik vanaf t koment dat ik begon tot nu ik er mee gestopt ben ondanks [lees meer...]dat ik ook de pil gebruik. honger gevoel zelfs nog na 7 boterhammen. Ik kreeg ook plots erge pijn aan mijn voeten en benen, de een noemt het zenuwpijn, de ander burning skin syndrome. Mij maakt het niet uit wat het was, maar het werd steeds erger hoe langer ik de Mirtazapine nam.
28-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Gebruik nu +- 6 weken Mirtazapine 30mg vóór het slapen gaan rond half 10. Uurtje later kan ik goed slapen. Nadeel is dat ik heel erg vermoeid ben de volgende dag. Omdat ik het consistent moet slikken ivm depressieve klachten ben ik dus eigenlijk altijd ernstig vermoeid. Depressieve klachten nemen af en voel me iets beter. Heb nog steeds soms het gevoel van leegte maar [lees meer...]beter te handelen als voorheen.
20-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum