Ervaringen met Remeron

mirtazepine

Chronische depressie (6 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-06-2011 | Man | 37
Slapeloosheid en Depressie, ernstig
Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen van een dokter die aan het einde stond van zijn loopbaan. Duidelijk was dat hij zijn vak goed verstond, want dit medicijn is voor mij het medicijn bij uitstek. Toch wil ik deze ervaring delen. Bij teveel aan Remeron per dag kun je motorieke stoornissen krijgen, omdat je dusdanig vertraagt bent dat de hersenen het even niet goed k[lees meer...]unnen verwerken. De eerste keer was het angstvallig, maar later werd het grappig. Ik ben nu in Spanje en heb voor het eerst de Remeron van Sandoz gekregen. Ik mis hier de stof die zorg draagt tegen de slapeloosheid. Daarnaast lig ik een uurtje in de zon en verbrand direct. Dat kan natuurlijk, maar pas na een aantal uren uit de zon begint mijn huid steeds maar heter en heter te worden met steken overal. De huid wordt donkerrood tot paars en je staat op den duur werkelijk in de fik zo heet! Bij normaal gebruik zonder andere medicijnen. Er staat wel bij 'soms' in de bijsluiter dat deze steken en branderige huid mogelijk zijn. Maar niet 'let op met de zon', want deze blijkt het wel degelijk uit te lokken! Wat ik er tegen gedaan heb, is gaan douchen en niet koud, want je huid vibreert al enorm alsof het koud is en met koud water nog erger! En vervolgens na een uur onder het water gestaan te hebben, een koude natte handdoek over je heen. Dus ik zeg bij deze "let op met zon"!

07-06-2011 | Vrouw | 48
Slaap gebrek
De mirtazepine ben ik gaan slikken omdat ik last had van slapeloosheid. Nu na 2 jaar is de bijwerking slapen bijna nihil en ben ik het aan het afbouwen, en zelfs een week gestopt. Nu staat in de bijsluiter dat je last kunt krijgen van misselijkheid na het stoppen, en dat klopt. Maar ik heb last van meerdere ontwennings verschijnelen die niet staan vermeld. Heeft iemand de[lees meer...]ze ervaring ook?

14-03-2011 | Vrouw | 24
Depressief
Toen ik erg depressief was heeft dit medicijn mij erg geholpen om uit het diepste dal te komen. Had een slaapprobleem, had alleen maar negatiefe dromen. En door dit medicijn sliep ik meteen na de eerste inname uitzonderlijk goed. Het grote nadeel van medicijn vind ik wel, dat ik 2 kilo per Week aankwam! Door minder te eten. Dus na 7 week eraan te hebben gezeten, en 14 [lees meer...]kg zwaarder was het voor mij echt wel de reden om te stoppen!!!! Als het die bijwerking niet had gehad, denk ik dat ik er toen nog wel even verder was gegaan met het medicijn.

09-03-2011 | Vrouw | 26
mirtazepine
Doorslaapstoornis, met te weinig diepe slaap
Bij de huisarts aangeklopt, sliep bijna niet meer. Overspannenheid gediagnosticeerd. Samen met therapie in eerste instante slaaptabletten gekregen. Daarna slaaponderzoek gehad. Diagnose: forse doorslaapstoornis, te weinig diepe slaap. Navraag voor depressie gedaan. Artsen denken niet aan depressie. Nu 7 maanden verder. Gaat een heel stuk beter. Gebruik nu 5 mg voor het[lees meer...] slapen gaan en slaap nu rond de 8 uur en wordt vanuit mezelf wakker. Wel een beetje duf overdag, maar gelukkig niet meer de totale uitputting. Ik let op dat ik niet teveel snoep en sport minimaal 2x per week. Ook fiets ik gemiddeld een uur per dag. Ben nu 2 kilo aangekomen. Hopen dat het daarbij blijft.

06-03-2011 | Man | 36
Off-label
Mirtazapine gebruik ik om in slaap te komen. Je wordt er erg hongerig van, maar als je na de inname naar bed gaat zal de slaap sneller zijn dan de dwang om te gaan snoepen. 7.5mg is genoeg in mijn geval en het heeft geen verslavend effect zoals het gewraakte Lorazepam. Ik heb er geen klagen over.

23-02-2011 | Man | 51
Slaapdepressie
Ben een jaartje geleden begonnen door zware slaapproblemen met onderliggend een depressie. eerst 7.5 mg, maar elke maand moeten verhogen tot nu 45 mg. Was bij wijze van spreken vanaf de eerste dag enthousiast. Goed slapen, veel positiever gevoelens... Ben wel 7 kg verdikt, maar zit nog maar aan een bmi van 25, dus niks dramatisch. Ik kan het alleen maar aanbevelen. Ben he[lees meer...]t nu aan het afbouwen, zit aan 30 mg en mijn slaapproblemen zijn terug. Ik ga zien of het zich stabiliseert, maar ga toch proberen door de zure appel te bijten :-) . Ik ga heel positief door het leven nu, dus dat moet lukken....

20-01-2011 | Man | 37
Angst en slapeloosheid
gebruik dit medicijn nu ongeveer een maand, en voel helemaal niets. er is niets veranderd, het lijkt wel een placebo. ben nog steeds enorm onrustig, heb constant angst, en ben bang van alles, die angst lijkt wel in mijn genen te zitten. Vraag me af of die angst waar ik elke ochtend mee opsta, en mee ga slapen, wel ooit weg te krijgen is... het enige dat bij me effect heef[lees meer...]t, zijn benzo's..maar dan ben je weer totaal suf...en dan verlies je ook alle zin in het leven... ben er meer en meer van overtuigd dat angst alles met je opvoeding te maken heeft en eens het in je zit, je ermee moet leven...maar hoe...daar ben ik nog steeds op zoek naar...zou zo graag es zorgeloos een dag doorbrengen...wat kan je doen? de dingen die je bang en ongerust maken, skippen uit je leven? maar daar heb je weer moed voor nodig, en angstige mensen hebben die nauwelijks.. ik word er hoorndul van en voel me echt beschaamd om steeds als een bang konijn door het leven te gaan terwijl mijn partner fluitend door het leven gaat...nauwelijks bij iets stilstaat, alles aan kan en zelfvertrouwen heeft tot in de eeuwigheid amen...ik ben er dan steeds met mijn zorgen, en stress, en twijfel en zoudenwedatweldoen...terwijl ik net zo goed zo zorgeloos door het leven zou willen gaan MAAR daar helpen je deze medicijnen echt niet mee. nee, geloof me.

14-01-2011 | Man | 27
Eetlust
Gebruik het medicijn voor zijn "off-label" gebruik, namelijk voor toename van eetlust. Ik had na een maagoperatie veel kilo's verloren, en totaal geen eetlust meer. Remeron zorgt ervoor dat je eetlust terug wordt opgewekt, én bovendien dat je de aangekomen kilo's behoudt.

14-01-2011 | Man | 23
mirtazepine
Ik heb het medicijn een dik half jaar genomen, omdat één van mijn klachten het gebrek aan een goede nachtrust was. De eerste keer dat ik het medicijn nam viel ik als een steen in slaap en ben ik niet wakker geworden in de volgende 14 uren. Mijn grootste klacht was dat het medicijn mij ongelofelijk slaperig maakte tot aan de middag. Verder had ik enorm last van een droge m[lees meer...]ond en een gewichtstoename (6kg). Ik ben sinds enkele weken gestopt en sindsdien heb ik minder slaap nodig en ben ik al enkele kilo's terug kwijt.

15-11-2010 | Man
mirtazepine
Neem nu 15 mgr. gedurende 5 weken, is te weinig. Ga verhogen naar 30 mgr. Slaap prima hiermee, wel 's ochtends duf en sperpijn. Libido is geweldig, met andere medicatie zoals Flucoxamine, Citalopram en Efexor was dit bedroevend slecht. Nog even afwachten of 30 mgr. de gewenste verbetering in de depressie brengt.

23-10-2010 | Man
mirtazepine
Ik slik sinds 3 maanden Efexor 75 mg. Daarbij krijg ik 3dd een lorazapam van 1mg. De behandelaar wil dat ik ga stoppen met de benzo's en wil daarvoor in de plaats Mirtazepine 15 mg geven. Ik heb het nu 2 dagen geslikt maar ben ontzettend duf. Ik krijg namelijk ook nog s'avonds 1 lorazepam. Dat gaat over 2 weken stoppen. Dan slik ik alleen nog Efexor en Mirtazepine. Mijn vr[lees meer...]aag is of er mensen zijn die dit ook beiden tegelijk slikken. Het is namelijk bekend dat beide middelen elkaar versterken. Ik zou daar graag wat meer van weten.

20-10-2010 | Man
Slaapstoornis
Over Remeron kan ik het olgende vermelden. Ik heb dit medicijn geslikt toen ik afkickte van de cannabis en ik zo dus een ernstige (zeer erg) slaapstoornis ontwikkelde en daardoor zeer depressief werd. Daarop volgend werd mij remeron aangeboden in de zin van slaapmiddel ipv Benzodiazepines. Het heeft mijn slaap en waakritme eneorm verbeterd. Wat wel zo is, is da[lees meer...]t de eerste 2 tot 4 weken je je best weleens erg suf kunt voelen maar deze bijwerking verdwijnt als de tijd verstrijkt. Verder krijg je inderdaad enormehonger en je kunt ook makkelijk (in mijn geval) 12000kcal wegeten zonder jezelf misselijk te voelen (dit door het anti histaminerge effect), in mijn geval een goede bijwerking aangezien ik aan bodybuilding doe en daarnaast ook zwem, dus extra calorien betekent voor mij dat ik extra veel kan sporten wat zich ook lat zien in de vorm van extra spiermassa en een laag vetpercentage. Dit medicijn lijkt me minder geschikt voor mensen die al aan overgewicht lijden en die geen slaapstoornis hebben. Ik had voorheen nooit sexuelen problemen en ook met dit medicijn had ik nergens last van (alleen de eerste weken ejaculeer je als mijn zijnde iets sneller en lijkt alles iets gevoeliger), sterker nog ik vernam zelfs een verhoogde behoefte aan sex en de erecties waren bij mij zo hard als zonder dit medicijn en ook had ik gewoon een ochtenderectie... dus wat betreft sexueel functioneren roeleert remeron alle andere antidepressiva's. Dus al met al ben ik zeer tevreden met ditmedicijn, maar je moet er wel bij gaan sporten anders word je zo fatsig als een grienend varken. Groetjes, Mellie

19-10-2010 | Vrouw
Slapeloosheid / pijn
Na 1 x 45 mg ben ik een weekend straalbezopen geweest. Ik durfde de deur niet eens uit om mijn hond uit te laten. Wel goed geslapen en ook de pijn was minder. Ondanks het straalbezopen gevoel heb ik een berg administratief werk verzet waar ik normaal 2 weken over doe. Vrijdagavond heb ik de eerste genomen en was zondag nog steeds bezopen, kun je nagaan als ik zaterdag avon[lees meer...]d ook nog 45 mg had genomen. Een keer en nooit weer.

09-09-2010 | Man
mirtazepine (15mg)
werkt prima als slaapmiddel

18-07-2010 | Vrouw
Depressie en angsten
Slik nu al een aantal jaren remeron en heb er toch wel redelijke resultaten van aangezien ik al angsten heb voor medicatie en ik de drank langzaam op kon voeren ja probeer wel eens te minderen maar dat is geen succes aangezien er in mijn leven veel dingen gebeuren kan ik het nu beter overzien het enigste nadeel is dat ik niet meer mijn stadje uit kom maar goed ik durfde ni[lees meer...]et eens meer met mijn hond naar de overkant van de straat dus ben blij dat ik weer alleen durf te zijn ja iedereen heeft zo zijn eigen middel maar je moet goed kijken wat bij je past het moet wel iets toevoegen natuurlijk

18-07-2010 | Man
Gronisch slaapgebrek
Het stoppen viel eigenlijk wel mee de derde dag wel een rotgevoel duurt enkele weken maar dan weer aan de beterende hand je word er erg dik van en als vaatpatient moet je oppassen nieren en lever ook trouwens dus erg veel nadelen zodoende gestopt en het ziekenfonds vergoedde geen zuigtabletten meer dus kreeg ik die afgrijselijke drank daarna een afknapper gebruik nu Fluraz[lees meer...]epam 30 met 2 keer Nitrazepam en een Zopiclon nadeel ontzettende bittere smaak s,morgens maar slaap nu 5 uurtjes door