Ervaringen met Remeron

mirtazepine

Chronische depressie (6 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-07-2010 | Man
Concentratie en slaapgebrek
Prachtig middel nadeel is dat je bloedplaatjes elke maand eigenlijk moeten worden gecontroleerd want dat veranderd vaak hoor ik van de trombosedienst en je beenmerg word aangetast op lange termijn en je word zo vet als de pest van dat spul nu de drank gekregen niet weg te krijgen en ben gestopt einde met dit middel teveel bijklachten ruim 5 jaar gebruikt

05-07-2010 | Vrouw
mirtazepine
Post traumatisch stress syndroom ptss en paniekstoornis
Jarenlange psychotherapie oxazepam. Remeron was het enige medicijn dat ik mag gebruiken naast de pammetjes. De andere anti depressiva hebben contrawerking bij mij. Ben opnieuw (5de maal) begonnen met afbouwen. Ik word niet echt wijzer van alle commentaren, gelukkig zit elk mens weer anders in elkaar. Ik maakte door jeugdtrauma's teveel stress hormonen aan. ik slik remer[lees meer...]on soltab 15mg per dag. Remeron met zijn serotine heropname effect zorgde voor stabiliteit. Ik slik het nu 7 jaar meer dan genoeg. Vreemde is dat wanneer ik stop ik me de eerste 2 dagen prima voel. Daarna gaat het fout, in de nacht dan, op de dag kan ik het prima opvangen. Mijn huisarts gaat nu uitzoeken hoelang de rebound verschijnselen duren. Met oxazepam weet ik dat wel. De ontwenningsverschijnselen worden de eerste 14 dagen erger om dan geleidelijk weer af te nemen. na 1 maand zit je dan weer in de stabiliteit zone. Als stoppen zoveel bijverschijnselen geeft als behoorlijke depressies zoals ik heb gelezen, zijn die personen wat mij betreft te vroeg gestopt. remeron is slechts een hulpmiddel goede intensieve therapie is echt noodzakelijk asl je nl niets verwerkt dat de aanleiding tot de depressie cq slaapstoornis gaf, dan komen de verschijnselen uiteraard weer terug als je met het middel stopt.

08-05-2010 | Man
Psychose
Goede ervaring maar ga niet de deur uit na inname!! en als je lui wilt zijn neem dan Remeron je word te lui om een sigaret te roken

05-05-2010 | Man
Depressie na psychose
Ik nam het middel samen in met m'n antipsychotica Risperdal en het zorgde ervoor dat ik enorm goed sliep, maar 's ochtens ongelofelijk suf was.. Ik ben er enorm van tevreden geweest want het heeft m'n schoolresultaten enorm verbeterd. Tevens werd m'n slechte eetlust verbeterd. Alleen de sufigheid was een groot nadeel..

08-04-2010 | Man
Depressie, stemmingswisselingen, slapeloosheid
Tegen de depressie Remeron gekregen, ook omdat ik meer dan een week hooguit 1,5 tot 2 uur sliep. Hele rijtje wat hier al eerder vermeld is aan bijwerkingen gehad: suf, duf, niet uit je woorden en je bed kunnen komen, concentratieproblemen, geen zin meer in/ uitvoeringsproblemen tijdens sex. Door gebrek aan energie nog ellendiger gaan voelen. Met de auto over een betonnen [lees meer...]"varkensrug" met in rubber gefundeerde stalen paal gereden, had het helemaal niet gezien, of wel gezien, maar niet gereageerd: achteraf blij dat het geen fietser was! Had op een gegeven moment nergens meer zin en zag nog maar 1 oplossing, ik wilde niet meer leven als het zo moest: als een levens- , emotie- en lusteloze zombie. Verschillende keren geprobeerd om af te bouwen, hoewel dit niet werd ondersteund door de arts, maar dan kwamen mijn eigenlijke klachten weer boven: chaotisch en impulsief gedrag. Een nieuwe psychiater heeft mij in anderhalve week af laten bouwen van Remeron 30 mg en nu ga ik over op Ritalin, diagnose is nu gewijzigd in ADHD en niet "een vermoeden van bipolaire stoornis met Rapid Cycling" .

23-03-2010 | Vrouw
mirtazepine
Depressiviteit - postnatale dip?
Na 1,5 jr remeron gebruikt te hebben (depressieve klachten door slechte schildklierfunctie?) gestopt in het voorjaar. 1e stoppoging was in het najaar, maar dat bleek verkeerd jaargetij dus terugval gehad. Na 2e stoppoging in 3 mnd tijd 15 kg helemaal vanzelf afgevallen! Dit alles nu 8 jr geleden. Nooit meer nodig gehad. Kies dus goed je tijd uit als je heel erg rustig wilt[lees meer...] afbouwen (heb ik wel tijdje over gedaan. Elke 2 weken een halve pil minder). Altijd afbouwen onder begeleiding van een dokter!

17-03-2010 | Man
Depressiviteit
Ik gebruik sinds korte tijd Remeron i.c.m. Citalopram. Voorheen gebruikte ik Paraxetine (seroxat), maar dit middel had erg veel negatieve bijwerkingen bij mij. De Remeron heeft ook behoorlijk impact op mijn huidige manier van leven. Ik word er extreem suf van en kan 's morgens erg moeilijk uit bed komen. Ook heb ik continue een hongergevoel en sluit ik gewichtstoename niet[lees meer...] uit desondanks het feit dat ik vijf keer per week sport. Ten aanzien van mijn depressiviteit heb ik nog geen echte veranderingen kunnen/ mogen waarnemen.

15-03-2010 | Man
mirtazepine (15mg/ml)
Manisch depressief type 2
Ik slik al jaren Remeron nadat ik eerst Xeroxat en Cipramil heb gesikt die waren funest voor mij sex leven met Remeron heb ik daar geen last van. Ik had jaren problemen met inslapen en door slapen. Slaapmedicijnen hielpen niet dus ben ik aan de wiet begonnen en het inslapen ging prima en nadat ik Remeron had was het door slapen ook perfect. Alleen s'morgens opstaan is een [lees meer...]ware hel elke dag het is net of je super depressief wakker word, gelukkig gaat het na een uurtje een stuk beter. Aangezien mijn depressie aangeboren is helpt het anti-depressiva gedeelte niet en is de dosering terug gebracht van 45 mg naar 15 mg. Ik heb een poging gedaan om te stoppen door mijn gevoelige maag was ik bijna 2 maanden kots misselijk en na 7 weken deed ik geen ooog meer dicht. Aangezien ik toch moet werken ben ik maar weer begonnen dezelfde nacht sliep ik weer goed.

09-03-2010 | Man
mirtazepine
Ik gebruik Remeron nu 7 maanden. Mijn depressie is verdwenen, maar mijn libido is veranderd, weinig zin meer in sex en overweeg om nu af te bouwen. Hopelijk neem ik hiermee niet te veel risico.

12-01-2010 | Man
mirtazepine
Op Remeron overgestapt, na 4 maanden Serlain. De enige bijwerking die ik had, was in het begin erg veel slapen. Maar na meer dan een jaar van slapeloosheid, vond ik dit helemaal niet erg. Het had totaal geen sexuele bijwerkingen, in tegenstelling tot andere anti depressiva. Maar ik miste na een tijdje wel de mentale enegrie, die ik kreeg van Serlain. Remeron maakt me [lees meer...]heel kalm ; een beetje té kalm.

05-01-2010 | Vrouw
mirtazepine
Heb het middel 2 maanden gebruikt in dosering 15 mgr. (Ik gebruikte de drank, die makkelijk te doseren is) per dag. Het versufte 's avonds, dus goed slapen. toen moest ik van mijn arts gaan verhogen, en toen begon de ellende. 8 kilo gewicht in 1 week aangekomen, alles in buik (leek 6 maanden zwanger) en bovenbenen. Ik heb, tijdens de medicatie niet meer gegeten als ander[lees meer...]s, eerder minder. Gestopt doordat ik helemaal beroerd werd, af en toe. Niet meer op benen kon staan, doordat ze vol vocht zaten. Nu 5 maanden later, is het vocht in de buikorganen nog altijd niet weg. Ik wordt niet meer zwaarder, maar ook niet lichter. Het anti-depressieve effect heb ik "gemist", doordat ik het maar 3 maanden gebruikt heb. Heb dus wel de "lasten", maar niet de "lusten" gekend, en zit nog altijd met de "lasten" (buik/ benen). Jammer

01-12-2009 | Man
Angst/paniek
Bijwerkingen: onrustig gevoel in buikstreek. Wel goede nachtrust, binnen een uur val je rustig in slaap. Lang opblijven kan niet. Regelmaat van slapen blijft belangrijk. Voorzichtig met alcohol. Hierdoor kwamen bij mij de angsten weer terug.

27-11-2009 | Vrouw
mirtazepine
Ik slikte Paroxetine en heb in overleg met arts Remeron geprobeerd in de hoop dat mijn libido weer iets terug zou komen. Scheen met dit middel beter te kunnen gaan. Geestelijk ging ik langzaam een donker gat in en die smelttabletten zijn walgelijk goor. Het opsabbelen van die pillen ging me met de dag meer tegenstaan totdat ik echt over mijn nek moest er van. Dus ben ik m[lees meer...]aar weer terug aan de Paroxetine.

16-11-2009 | Man
Insomnia
In lage dosering (5 to 7,5 mg, ik gebruik de drank) werkt het prima voor slapeloosheid. Hoe hoger de dosering, des te slechter het werkt voor slapen! (= bekend fenomeen met remeron). Heel af en toe (max. 1 x per week) doe ik er een halve zopicon tablet bij (3,75 mg). Remeron, gecombineerd met een vast (!) slaapritme (nooit langer dan 8 uur in bed, ongeacht hoe ik heb gesla[lees meer...]pen) en voldoende beweging werkt doorgaans goed.

04-07-2009 | Vrouw
mirtazepine
werkte goed tegen slapeloosheid maar hield enorm veel vocht vast in mijn benen en onder mn ogen ben in 4 weken tijd 6 kg aangekomen daarom uiteindelijk na 6 weken gestopt. gebruikte 15 mg maar 7.5 mg werkte ook tegen slapeloosheid.

03-07-2009 | Man
Angsten