Ervaringen met Sint Janskruid

hypericum

Chronische depressie (1 mening)

Venlafaxine (948 meningen)
Efexor (657 meningen)
Mirtazapine (655 meningen)
Cymbalta (357 meningen)
Valdoxan (126 meningen)

Sint-janskruid

Bojan Nikolik (06-06-2015)

verplichte waarschuwingstekst op producten met sint-janskruid?

Minister Van Ark (Medische Zorg) wil waarschuwingsteksten op producten met sint-janskruid verplicht stellen. Volgens het RIVM kunnen voedingssupplementen en thee met sint-janskruid schadelijke gevolgen hebben voor de gezondheid. Het instituut adviseert voorzichtig te zijn met preparaten met sint-janskruid, en deze niet te gebruiken in combinatie met geneesmiddelen. Door sint-janskruid kan de therapeutische werking van geneesmiddelen verstoord worden, en kunnen er schadelijke gezondheidseffecten optreden.

Zo schrijft het RIVM in haar advies dat kruidenpreparaten met sint-janskruid bijvoorbeeld de werking verminderen van chemotherapie of middelen tegen schimmel- of virusinfecties.

KNMP (09-04-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

14-01-2019 | Man | 47
hypericum (600)
ik ben begonnen met sintjans kruid capsules gekocht bij de ETOS en merk wel dat ik nu minder angst en depressie en psygoties klachten heb .

29-08-2016 | Vrouw | 23
hypericum (165mg)
Vorig jaar zat ik in een nare situatie waardoor ik op een gegeven moment meerdere malen per dag een soort paniek of woede aanvallen kreeg. Soms wilde ik dood, zo rot voelde ik me dan. De hippie in me besloot al gauw dat Sint Janskruid me zou helpen (3 keer per dag .5 mg hypericum zat er in die pilletjes, dus 1.5 mg hypericum in totaal). Nam dit enkele maanden elke dag. De [lees meer...]effectiviteit was me niet helemaal duidelijk. Ik vermeende gebalanceerder te worden, maar wist dit niet zeker. In het begin had ik libido verlies en voelde ik me alsof ik mezelf aan het aanschouwen was van buitenaf, iets wat ik nooit eerder had gehad. Ondertussen bleef ik ernstige paniek en woede aanvallen hebben. Ik bleef het nemen omdat ik meende dat ik het leven er beter mee aan kon. Toen ik het een paar keer was vergeten besloot ik dat ik niet vast wilde zitten aan zo'n pilletje als het niet hoefde en me eigenlijk vreemd kalmig voelde als ik het niet nam. De eerste dag dat ik het niet nam was episch ('s avonds). Ik ging boarden met wat vrienden (geen alcohol op ofzo) en ik was compleet ADD aan het zijn, kon mijn aandacht er niet bijhouden. Maar wow wat voelde ik me goed. Alles was zo intens, net als eerst. Het voelde alsof ik mezelf weer terug had. De weken er na heb ik nog wel wat paniekaanvallen gehad. Maar toen is shit langzaam goed gekomen. Of Sintje mijn paniekaanvallen en woede erger maakten weet ik dus niet zeker, maar ik vermoed eigenlijk van wel (lichtjes). Achteraf heeft het me sowieso geen goed gedaan. Het maakte me vlakker, maar meer dat het positiever vlakker werd dan het boze. Ook had ik in die periode opeens puistjes. Maar die kunnen goed door de stress zijn ontstaan. Het enige duidelijke effect was een positieve invloed op mijn concentratie. Ik kan tegen mensen die twijfelen of ze het moeten nemen zeggen: probeer het niet te lang. Als het niet super goed werkt, dan kun je zo'n mysterieus kruidending waarvan ze nog niet exact de werking en bijshit weten niet nemen. Also: het duurt misschien vet lang, maar je kan van angst en depressie afkomen. Echt waar.

14-01-2014 | Man | 70
hypericum (900mg)
Hypericum perforatum = Sint Janskruid een goed werkend middel bij depressies. Andere middelen blokkeren de zgn synapses, deze zorgen voor de chemische overdracht van lichamelijke electrische signalen. Hypericum juist kan deze repareren. Een waarschuwing Hypericum heeft een speciale werking het is niet aan te raden bij zwangerschap ook heeft het invloed bij het zonnebaden.[lees meer...] Hypericum kan zo sterk zijn dat het andere chemische en natuurlijke medicijnen buiten werking kan stellen. MW

23-10-2012 | Vrouw | 54
hypericum
sinds ik sint janskruid gebruik (nu anderhalve week) ben ik veel meer in balans . Voel me veel rustiger en kan beter tegen stress. Ik kom beter voor mijn meningen uit en het verminderd mijn angst gevoel. Ik ga er nog wel even mee door vind het een super middel. Gewoon van de Etos.