Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

04-07-2012 | Vrouw | 31
trazodon
Ik gebruik Trazolan nu enkele weken waarbij ik een week 50 mg heb geslikt en toen naar 100 mg ben gegaan. Voor ik begon met Trazolan slikte ik in periodes amytriptyline en/of melatonine. Echter heeft geen enkel middel nog voldoende invloed gehad om werkzaam te zijn. Wanneer ik de Trazolan geslikt heb ben ik nog zeker 4-5 uur wakker voor ik uit mijzelf de neiging voel om[lees meer...] mijn bed in te gaan vanwege de tijd die ik nog heb om weer wakker te moeten worden vanwege mijn zoon die naar school moet. Het middel zelf werkt voor mij in elk geval niet voor slaapproblemen en depressief ben ik nu al geruime tijd niet geweest.

13-05-2012 | Vrouw | 50
Angst
Ik heb 13 jaar naar volle tevredenheid Remeron 45 mg gebruikt. Maar sinds ik ontslagen ben 3 jaar geleden was ik totaal uit balans, met veel angsten tot gevolg. In overleg met huisarts en psychiater andere middelen geprobeerd (seroquel en efexor), maar die hadden niet het gewenste effect. Toen even niets geslikt, maar na 2 maanden ging dat toch helemaal niet goed. Ik was c[lees meer...]ontinu in paniek, sliep slecht en beleefde nergens meer plezier aan. Sinds 16 april 2012 met Trazolan gestart, 50 mg. Binnen een dag was de paniek en de onrust verdwenen. Geen bijwerkingen, weer energie voor veel, blijheid terug, maar vooral angst verdwenen. Het slapen kan nog steeds beter, maar dat vind ik van minder belang. Kortom ik ben zeer tevreden. Trazolan heeft voor mij het effect waarnaar ik lang gezocht heb.

24-01-2012 | Vrouw | 50
Depressiviteit
het eerste halfjaar moest ik na inname zorgen dat ik binnen half uur in bed lag, want zo snel werkte de bijwerking vermoeidheid voor mij als voordeel. maar ik slik het nu anderhalf jaar en die bijwerking is helemaal weg: ik slaap er niet meer goed op. Voor de depressie helpt dit middel wel goed!

20-11-2011 | Vrouw | 58
trazodon
ik heb verschillende medicijnen gebruikt, ik weet niet meer wat allemaalen toen kreeg ik trazolan en dat werkte ook niet efectief, toen heb ik ect gehadca 50 keer toen doorgegaan met trazolan en toen hielp het wel. maar ik slaap er wel slecht van

14-11-2011 | Vrouw | 22
Chronische depressie (dysthemie)
Overal op internet lees ik dat dit medicijn niet helpt tegen depressie maar zorgt dat je beter slaapt. Ik slaap niet beter, maar ik ben zo vrolijk!!! Ik heb al drie soorten antidepressiva gebruikt die niet echt veel deden bij mij, maar bij trazolan merkte ik na twee dagen al verschil! Ik ga gewoon lachend door het leven, echt bizar om mee te maken na 6 jaar verdrietig [lees meer...]zijn. Dit wil overigens niet zeggen dat al mijn problemen verdwenen zijn, maar ik denk er niet meer de hele dag aan en ik kan het beter relativeren. Ik moet zeggen ik merk wel een groot verschil tussen 50 mg en 100. Want 100 is voor mij supergoed en 50 een stukje minder. Misschien voel ik me bij 150 nog wel veel beter. Wordt vervolgd... ;) (Ik heb overigens niet echt last van de bijwerkingen. Alleen overmatig zweten. Maar ik heb bij andere medicijnen ook nooit last gehad van bijwerkingen.)

09-11-2011 | Vrouw | 60
Geen diepe slaap
Slik het middel nu een aantal weken maar het heeft totaal geen effect. Heb het gevoel nu helemaal niet meer te kunnen slapen waardoor ik nu nog moeier ben dan voorheen. Ook zijn mijn ogen rood doorlopen en tranen heel erg.

25-08-2011 | Vrouw | 32
Depressie/slaapproblemen
Voor mij is dit altijd een goed middel geweest, ik kreeg het in eerste instantie als antidepressiva met als handige bijkomstigheid dat ik er ook beter van ging slapen. Ik gebruik het middel al zo'n 8 jaar. Ik heb een aantal keer geprobeerd om ermee te stoppen omdat ik het liefst gewoon helemaal medicijnvrij wil zijn maar het is me eerdere keren niet gelukt omdat ik dan wee[lees meer...]r neerslachtig werd en slaapproblemen kreeg. Vreemd want volgens mijn huisarts is de dosis van 100mg p/d niet eens een dosis die werkzaam is! Ik ben nu wederom bezig met afbouwen, ik gebruik nu een halve tablet p/d. En ook nu weer word ik overvallen door buien van hevige neerslachtigheid en emoties....ik weet niet wat ik moet doen, doorzetten of toch maar weer terug naar het middel? Die buien komen namelijk altijd erg slecht uit en ik ben bang dat het niet over gaat en alleen maar erger wordt...iemand ervaringen met afkicken van Trazolan?

29-07-2011 | Vrouw | 49
Angststoornis, slaapstoornis
Ik gebruik Trazolan (pillen van 100 mg) nog te weinig om iets te kunnen zeggen. Het doet mij niet slechter voelen en ik heb geen bijwerkingen. Misschien verandert de situatie als ik de dosis ga verhogen, om op die manier van de benzodiazepine (Xanax 0,5 mg) af te komen. Het wordt aangeraden om een benzo langzaam af te bouwen met 1/4 pil, en tegelijk trazolan ook met 1/4 pi[lees meer...]l op te bouwen. Dus bij 150 mg trazolan geen Xanax.

15-07-2011 | Vrouw | 52
In en doorslapen
Sinds ik dit middel gebruik kan ik weer doorslapen wat ik lange tijd niet kon ik ben zeer tevreden over dit middel

26-01-2011 | Vrouw | 48
Depressiviteit en slapeloosheid
In het begin veel last gehad van bijwerkingen, draaierig, misselijk, spierkrampen maar als je daar door heen bent vallen de bijwerkingen wel mee. Kan er heel goed op slapen. Ik slik dit middel samen met 25 mg seroquel een prima combinatie voor mij en ben tevreden. Geen gewicht bijgekomen alleen maar afgevallen maar dit komt w.s. door de misselijkheid waardoor ik minder ka[lees meer...]n eten.

25-09-2010 | Vrouw
Depri en slaapstoornissen
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.Is slaap nu veel beter.Ik neem het een half uur voor ik ga slapen.En het is inderdaad zo,...je word er zo moe van dat je inderdaad echt je bed in moet kruipen. Ik neem 1 pil in.Voor mij is dit voldoende.Vroeger moest ik een hogere dosis innemen maar dan was ik '`s morgens heel erg moe.

30-04-2009 | Vrouw
Doorslaapproblemen
Ik dacht eerst dat Trazolan nooit zoveel met me deed, maar nu ik gestopt ben merk ik dat ik veel afkickverschijnselen heb. Slecht slapen, spierpijn, beven, misselijkheid. Dat vind ik jammer, verder heb ik er wel goed op door kunnen slapen

23-02-2009 | Vrouw
Slaapproblemen bij depressie
Dit middel is eigenlijk een antidepressivum maar daar werkt het niet voor. Wel werkt het goed bij slapproblemen t.g.v. een depressie. Ik slaap nu zeer vast, kom weer in m'n diepe slaap en heb geen last meer van tandenknarsen. Met één tablet per dag slaap je wel heel diep: ik werd zelfs niet wakker van m'n huilende kind. Ga daarom nu terug naar een 1/2 tablet per dag.

13-02-2021 | Man | 28
trazodon (25mg)
Ik nam al een tijdje beta blokkers om mijn angst voor een nieuwe paniekaanval te onderdrukken. Ik was echter nog steeds enorm aan het piekeren gedurende de gehele dag. Mijn dokter schreef me dit voor en hoe gek het ook mag klinken: ik voelde na een half uur een mentale klik die mijn piekergedachten uit de weg schopte. Ben zeer tevreden nu ik in combinatie met de beta-blokk[lees meer...]er mijn leven grotendeels terug ´normaal’ is

01-11-2020 | Man | 59
trazodon (100mg)
Depressiviteit
Ik was altijd al een slechte slaper, echter laatste paar maanden werd het erger tot ongeveer 3 uur per nacht. Ik werd hierdoor ook depressief/neerslachtig met pieken maar vooral diepe dalen. Direct na start met Trazolan VEEL betere nachten, ongeveer 7-8 uur zonder problemen, prettig dromen. Wel eerste 10 dagen veel bijwerkingen zoals extreem droge mond, droge ogen, darmver[lees meer...]stopping, niet kunnen ejaculeren maar wel seksueel opgewonden, sufheid tot in de middag. Dit alles werd langzaam beter na ongeveer 7-10 dagen. Mijn gemoedstoestand is vlakker geworden, geen diepe dalen van depressie, maar ook geen euforische momenten. Eigenlijk wel prettig, over heel veel dingen maak ik me totaal niet meer druk, of interesseren me simpelweg niet. Misschien betekent dit dat ik niet meer helemaal 'ben wie ik was', maar ik ervaar het als prettig. Doordat alcoholgebruik verboden is, kom ik erachter dat ik dat eigenlijk niet echt mis, dus prettig neveneffect.

08-10-2019 | Man | 29
trazodon (100mg)
Fijn om lkkr te kunnen slapen en te dromen