Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

03-02-2016 | Vrouw | 45
trazodon (100mg)
Dysthymie
De trazolan heeft mijn angstgevoelens drastisch verminderd. In de ongeveer 4 of 5 jaar dat ik het nam, dempte het paniekgevoelens. Van kind af aan heb ik angstgevoelens en ga altijd ervan uit dat bijna iedereen mij negatief bekijkt en in het ergste geval sla ik in paniek, omdat ik denk dat er een 3e wereldoorlog uitbreekt. Basisvertrouwen in mezelf en de wereld ontbrak. De[lees meer...] trazolan nam die angst voor een groot deel weg, waardoor ik het gevoel had dat ik meer mezelf kon zijn. Niet echt vrolijker, maar wel stabieler. Na zoveel jaar geschommeld te hebben tussen 100 en 200 mg (bij 200 mg sliep ik rechtop), merkte ik dat ik me vroege levenservaringen (zowel positief als negatief) steeds slechter kon herinneren. Het korte termijngeheugen was altijd al slecht, maar overkomelijk, van het lange termijngeheugen schrok ik. Daarop heb ik afgebouwd. Ook om te kijken hoe het nu zonder medicijnen zou gaan. Na het stoppen zijn mijn angsten nooit meer teruggekomen zoals voorheen. Echter na 2 tot 3 jaar werd ik wel weer argwanend en op mijn hoede en vertrouwde mensen weer niet. Daardoor belandde ik weer in de negatieve gedachtenspiralen. Inmiddels slik alweer 2 jaar 300 mg Wellbutrin en 50 mg Trazolan. Mijn kwaliteit van leven is sindsdien weer toegenomen. Mijn bedoeling is om in de toekomst de Trazolan te stoppen ivm de bijwerkingen.

02-08-2015 | Vrouw | 31
trazodon (50mg)
Ik ben Trazolan beginnen nemen toen ik in een depressie zat en echt niet meer kon slapen. Ondertussen neem ik dit al een aantal jaar in. Ik slaap hier heel goed mee. Ik raad iedereen aan dit een uurtje te nemen voor je gaat slapen, onmiddellijk werkt het niet. Wat na een tijdje een probleem begon te worden is de sufheid in de morgen. Ik heb het gevoel niet wakker te rake[lees meer...]n en niet uit mijn bed te geraken. Ik ben dan van 100mg naar 50mg gegaan en nog steeds suf. Ook voel ik me tot laat in de namiddag niet helder in mijn hoofd, ongeconcentreerd. Dit vind ik echt vervelend. Ik probeer nu dit medicament af te bouwen met kwartjes omdat ik er echt vanaf wil. Ik hoop dat ik daarna mijn slaappatroon zal terugvinden. Heeft iemand ervaring met de afbouw en de bijwerkingen?

26-03-2015 | Vrouw | 44
trazodon (150)
Chronische depressie

23-02-2015 | Vrouw | 35
trazodon (100mg)
Toen ik het de eerste keer nam, voelde ik de dag erna gelijk barstende hoofdpijn, misselijkheid, maagpijn, diarree.. Toch heb ik paar dagen volgehouden en nu zorgt het ervoor dat ik overdag functioneer.. Ik merk wel dat autorijden (in mijn geval) niet zo verstandig is... Ook mijn geheugen laat te wensen over heb ik de indruk..

09-07-2014 | Vrouw | 56
trazodon
dit middel slik ik nooit meer, ik verdraag het niet: val er ook niet meteen van in slaap, lig nog minstens een uur te woelen, terwijl ik onaangename ervaringen in mijn lichaam ervaar: tintelingen in armen en benen, zware hoofdpijn, dichtslibben van sinussen, moeilijk ademen door neus die vastloopt, neen: het middel is erger dan de kwaal! En suf de dag erop, loop als een [lees meer...]zombie door het huis: geen fut, geen energie....zucht

14-06-2014 | Vrouw | 35
trazodon
nu 2x ingenomen voor slaapproblemen .al 2 dagen suf.maar zet nog wel even door.ik lees nergens of er mensen zijn aangekomen in g ewicht door deze antidepressiva.

10-06-2014 | Vrouw | 44
trazodon
Ik heb ongeveer 5 jaar trazolan genomen voor het slapengaan. Eerst 100, toen 150, later 200 mg en toen weer terug naar 150 vanwege sufheid. Ik heb eerst seroxat gehad, maar na 3 weken teruggegaan vanwege overleden libido. Toen ongeveer 2 jaar Fevarin. Hier zweette ik erg van, droge mond, gewichtstoename enz. Dit werd niet minder na de inwerkperiode. Toen gegoogeld en zelf [lees meer...]bij de ha trazolan aangedragen. De eerste tijd moe, suf, slapen, maar daarna angstarm. Tegen depressie verrichtte het voor mij geen wonderen, maar ik kon beter relativeren en ging veel rustiger door het leven. Nauwelijks bijwerkingen behalve tragere stofwisseling en geheugenafname. Maar zeker leefbaar. Ik ben gegroeid in die 5 jaar als persoon. Door problemen met mijn langetermijngeheugen die langzaam, maar zeker toenamen heb ik besloten om af te bouwen. Dat duurde een maand of 2, maar de nasleep minstens een jaar eer alle rook uit mijn hoofd was verdwenen. Toch ben ik erg tevreden over dit middel! Het heeft veel voor mij gedaan. Het moeilijkst vond ik veranderingen in de dosis: elke schommeling gaf 2 weken extreme vermoeidheid waarbij ik moeilijk kon functioneren. Maar als je dat weet kun je daar rekening mee houden, vind ik.

12-03-2014 | Vrouw | 50
trazodon
Ik heb dit medicijn onder de naam trittico gehad toen ik zwaar depressief was en heb me er prettig op gevoeld niet duf en ik heb er gemakkelijk mee kunnen stoppen

12-05-2013 | Vrouw | 36
trazodon
Met 20 mg valium, 40 mg normison en 15 mg zopiclon kon ik nog steeds niet slapen. Na toevoeging van 500 mg trazodon slaap ik weer

14-03-2013 | Vrouw | 27
Depressief
tijdens een depressie o.a. niet kunnen slapen. Dit middel begon na enkele dagen al een beetje beterschap te tonen. Ik kan hoewel de arts dacht dat ik het maar enkele weken zou nodig hebben nog niet zonder. Het lukt me wel al een tijdje om even goed in te slapen met een halve tablet. De laatste dagen neem ik nog +/- 1/3e tablet in en ik slaap nog altijd vrij goed door. Het[lees meer...] heeft meestal wel een uurtje nodig voor het zijn werk doet maar verder heb ik geen klagen. Hopelijk kan ik mijn normale slaappatroon binnenkort weer zonder Trazolan terug vinden. Ik hoop dat de andere lezers ook snel weer beter slapen want niks maakt de volgende dag weer beter als je 's nachts constant ligt te piekeren.

10-02-2013 | Vrouw | 46
trazodon
3 jaar geleden bij ernstige slaapproblemen en depressieviteit gestart met trazolan 100 mg 's avonds voor slapen. Ik ben heel gevoelig voor medicijnen en had last van sufheid en droge mond, maar ik sliep wel terug! Na 3-tal maanden toen depressieviteit wegtrok heb ik heel langzaam afgebouwd, eerst naar 75 mg gedurende 2-tal weken, dan naar 50 mg gedurende 2 maanden, dan naa[lees meer...]r 25 mg gedurende 2 maanden. Nu neem ik dosissen tussen 12,5 en 5 mg en perioden niets en het helpt me om mijn slaap goed te bewaken. De dokter zegt dat het onzeker is dat het medicijn zelf nog helpt aan die hele lage dosissen. Maar het helpt voor mij, ook al is het het placebo-effect. Ofwel verloopt de werkzaamheid van medicijnen niet lineair ? Wie weet, is hier al onderzoek naar gebeurd ?

18-12-2012 | Vrouw | 41
Concentratieproblemen
Neem al tien jaar antidepressiva zoals Sipralexa of Seroxatat. Heb Seroxat afgebouwd gedurende 9 dagen met 1/2de Seroxat 's morgens en 1/2de Trazolan 's avonds. Nam daarvoor Seroxat 20 mg 1 's ochtends doordat ik hooggevoelig ben en het ook in de genen zit. Nu neem ik ongeveer 9 dagen 1 Trazolan 100 mg. Nu komen die gevoelens en bezorgdheid weer boven, ween veel, trek me [lees meer...]alles terug aan, mijn ogen staan raar, zie niet goed en ben verward in mijn werk en bij het typen. Zit er dus door. Mijn huisarts zegt dat ik moet doorbijten want dat dit na 10 dagen serieus betert. Wat denkt U ervan?

26-10-2012 | Vrouw | 28
trazodon
Ik ben eind september begonnen met de Wellbutrin. Ik had bijna geen bijwerkingen. Sinds deze week (22okt'12) ben ik verhoogd naar 300 mg. Heb soms wat duizelingen, maar het valt mee. Het begint langzaam wat te doen bij me. Daarnaast slik ik 's avonds mg 100 mg Trazondon erbij om beter te kunnen slapen. Bij 50 had ik wel wat bijwerkingen, maar waren erg licht. Toen ik na ee[lees meer...]n week naar de 100 mg ging, kreeg ik erg last van duizeligheid, erg moe, rode en moeie ogen en soms misselijk/buikpijn. Ik slaap er wel goed op

13-07-2012 | Vrouw | 30
trazodon
Wat was ik blij met Trazolan! Na een jaar slecht slapen en daardoor Temazepam en Oxazepam overmatig te hebben gebruikt, dacht ik niet dat ik nog te redden was. Eerst kreeg ik Paroxetine waardoor mijn sexuele gevoelens totaal verdwenen waren en daarna Mitrazapine waar ik dik van werd. Trazolan is echt een verademing geweest voor mij. Ik slaap weer normaal met een dosis van [lees meer...]100 mg. Als bijwerking heb ik alleen nog last van droge ogen.

04-07-2012 | Vrouw | 31
trazodon
Ik gebruik Trazolan nu enkele weken waarbij ik een week 50 mg heb geslikt en toen naar 100 mg ben gegaan. Voor ik begon met Trazolan slikte ik in periodes amytriptyline en/of melatonine. Echter heeft geen enkel middel nog voldoende invloed gehad om werkzaam te zijn. Wanneer ik de Trazolan geslikt heb ben ik nog zeker 4-5 uur wakker voor ik uit mijzelf de neiging voel om[lees meer...] mijn bed in te gaan vanwege de tijd die ik nog heb om weer wakker te moeten worden vanwege mijn zoon die naar school moet. Het middel zelf werkt voor mij in elk geval niet voor slaapproblemen en depressief ben ik nu al geruime tijd niet geweest.

13-05-2012 | Vrouw | 50
trazodon
Ik heb 13 jaar naar volle tevredenheid Remeron 45 mg gebruikt. Maar sinds ik ontslagen ben 3 jaar geleden was ik totaal uit balans, met veel angsten tot gevolg. In overleg met huisarts en psychiater andere middelen geprobeerd (seroquel en efexor), maar die hadden niet het gewenste effect. Toen even niets geslikt, maar na 2 maanden ging dat toch helemaal niet goed. Ik was c[lees meer...]ontinu in paniek, sliep slecht en beleefde nergens meer plezier aan. Sinds 16 april 2012 met Trazolan gestart, 50 mg. Binnen een dag was de paniek en de onrust verdwenen. Geen bijwerkingen, weer energie voor veel, blijheid terug, maar vooral angst verdwenen. Het slapen kan nog steeds beter, maar dat vind ik van minder belang. Kortom ik ben zeer tevreden. Trazolan heeft voor mij het effect waarnaar ik lang gezocht heb.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum