mening

Bojan Nikolik (28-06-2015)

03-02-2016

Trazolan (trazodon)
Dysthymie

De trazolan heeft mijn angstgevoelens drastisch verminderd. In de ongeveer 4 of 5 jaar dat ik het nam, dempte het paniekgevoelens. Van kind af aan heb ik angstgevoelens en ga altijd ervan uit dat bijna iedereen mij negatief bekijkt en in het ergste geval sla ik in paniek, omdat ik denk dat er een 3e wereldoorlog uitbreekt. Basisvertrouwen in mezelf en de wereld ontbrak. De[lees meer...] trazolan nam die angst voor een groot deel weg, waardoor ik het gevoel had dat ik meer mezelf kon zijn. Niet echt vrolijker, maar wel stabieler. Na zoveel jaar geschommeld te hebben tussen 100 en 200 mg (bij 200 mg sliep ik rechtop), merkte ik dat ik me vroege levenservaringen (zowel positief als negatief) steeds slechter kon herinneren. Het korte termijngeheugen was altijd al slecht, maar overkomelijk, van het lange termijngeheugen schrok ik. Daarop heb ik afgebouwd. Ook om te kijken hoe het nu zonder medicijnen zou gaan. Na het stoppen zijn mijn angsten nooit meer teruggekomen zoals voorheen. Echter na 2 tot 3 jaar werd ik wel weer argwanend en op mijn hoede en vertrouwde mensen weer niet. Daardoor belandde ik weer in de negatieve gedachtenspiralen. Inmiddels slik alweer 2 jaar 300 mg Wellbutrin en 50 mg Trazolan. Mijn kwaliteit van leven is sindsdien weer toegenomen. Mijn bedoeling is om in de toekomst de Trazolan te stoppen ivm de bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum