Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

26-01-2011 | Vrouw | 48
Depressiviteit en slapeloosheid
In het begin veel last gehad van bijwerkingen, draaierig, misselijk, spierkrampen maar als je daar door heen bent vallen de bijwerkingen wel mee. Kan er heel goed op slapen. Ik slik dit middel samen met 25 mg seroquel een prima combinatie voor mij en ben tevreden. Geen gewicht bijgekomen alleen maar afgevallen maar dit komt w.s. door de misselijkheid waardoor ik minder ka[lees meer...]n eten.

29-11-2010 | Man
Depressie en slaapproblemen
Ik slik het al 8 jaar op een doses van 200 mg. Het is verlaagd naar 100 mg en sinds kort weer naar 150 mg. Ik merkte toen het werd verlaagd mijn klachten terug kwamen en daardoor minder sliep. De bijwerkingen zijn voor mij best heftig en heb er ook flink last van. Sinds de verhoging weer naar 150 mg slap ik iets beter en wordt mijn stemming weer iets vrolijker. Het is een[lees meer...] middel dat voor mij absoluut noodzakelijk is en ben blij dat het er is.

15-03-2010 | Man
Slapeloosheid door depressie
Ben eigenlijk iemand die niet snel depressief is, of zou worden. Maar het overlijden van mijn vader maakte me klein. Ik kreeg last van slapeloosheid en had geen lust meer in wat dan ook. De huisarts schreef me Trazolan voor, eerst een maand 50 mg, toen verhoogd naar 100 mg, na een maand naar 150 mg. Het slapen ging prima, voelde me langzaam ook weer de oude worden. Nad[lees meer...]eel was de extreme vorm van slaperigheid net nadat je je dosis genomen had.. onbedwingbare behoefte aan slaap. Na enige tijd kreeg ik ook erectieproblemen, die achteraf ook een gevolg waren van Trazolan. (staat niet in de bijsluiter en de huisarts kon dit ook niet plaatsen) Nu aan het afbouwen, ben weer terug bij 50 mg per dag, en de overgang naar minder heeft niet voor problemen gezorgd, als je het maar rustig afbouwt. Ik ben erg tevreden over dit middel en zou het zeker aanraden aan mensen met een slaapstoornis veroorzaakt door depressie. Enige bijwerkingen maar deze staan in geen verhouding door de daadwerkelijke werking.

20-07-2023 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door mijn borderline , cptsd en paniek aanvallen , slaap ik weinig of niet . Trazodone helpt hier heel goed in .

01-06-2023 | Vrouw | 60
trazodon (100mg)
Na het gebruik van een paar weken opbouwend Trazodone slaap ik weer 6 tot 7 u door en ik kom van 3u slapen zonder Trazodone. De bijwerkingen die ik ondervind is de zuurtegraag in mijn slokdarm , eenmalig. Andere biwerkingen heb ik niet en neem het voor het slapengaan. Smorgens ondervind ik niets, ik ben fit en ik kan gewoon 8u werken. Het is ook zo dat ik heel de dag o[lees meer...]p mijn benen sta en rond wandel. Het enige dat ik moet doen is voldoende drinken en voedzaam eten. Ik ben zeer tevreden en voel mij ook stil aan steun krijgen in het dagelijks leven.

13-02-2021 | Man | 28
trazodon (25mg)
Ik nam al een tijdje beta blokkers om mijn angst voor een nieuwe paniekaanval te onderdrukken. Ik was echter nog steeds enorm aan het piekeren gedurende de gehele dag. Mijn dokter schreef me dit voor en hoe gek het ook mag klinken: ik voelde na een half uur een mentale klik die mijn piekergedachten uit de weg schopte. Ben zeer tevreden nu ik in combinatie met de beta-blokk[lees meer...]er mijn leven grotendeels terug ´normaal’ is

16-10-2019 | Vrouw | 55
trazodon (50mg)
Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon

08-10-2019 | Man | 29
trazodon (100mg)
Fijn om lkkr te kunnen slapen en te dromen

30-07-2019 | Vrouw | 53
trazodon (100mg)
ik neem 1 trazolan samen met de loramezapan en slaag goed door meestal na 3 uurtje slaap word je weer wakker en neem van elks nog 1 ' slaap goed

02-01-2018 | Vrouw | 29
trazodon (100mg)
Werkt heel erg goed, geen stemmings wisselingen meer, ik slaap goed. En weer Meer zin in het Leven

01-11-2016 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Al, vrijwel mijn hele leven heb ik een chronische depressie. Ruim een jaar hebben mijn behandelaar en ik er over gedaan om de juiste medicatie te vinden. Na alle pretpillen en ander soort medicijnen, kwamen wij uiteindelijk op Trazolan van Pfizer uit. Deze medicatie (300 mg 's avonds, vanwege de slaap die je ervan krijgt) heeft mij tot op heden een ander mens van mij g[lees meer...]emaakt. Ook heb ik last van vermoeidheid maar liever Vermoeid dan Depressief. Ik ben bekent met de gevaren maar dat neem ik op de koop toe. Deze medicatie gebruik ik alweer 16 jaar. Dit is mijn medicijn en daar blijft iedereen met z'n handen vanaf ook mijn nieuwe huisarts.

23-04-2015 | Man | 49
trazodon (100mg)
Dit middel is mij vier weken geleden voorgeschreven voor problemen met slapen. Begonnen met vier dagen 25 mg, daarna vier dagen 50 en zo opbouwend naar 100 mg. Mijn advies, slik het middel een uur voordat je naar bed gaat, dan kan het even zijn werk doen en verwacht niet dat je binnen vijf minuten na het innemen na dit middel in slaap valt. Ik lees op deze site veel [lees meer...]problemen met sufheid overdag. Wat de sufheid betreft. Als je niet slaapt dan voel je je een gebroken mens de volgende dag. Dan maar een beetje suf en bovendien de sufheid wordt met de dag minder! Ik begrijp niet zo goed waarom mensen klagen over de sufheid, alsof je van niet slapen lekker fris wordt :). Ik kan dit middel iedereen aanraden. Start met een lage dosis (niet beginnen met 100 mg) en bouw langzaam op. Google ook eens op review trazodone (zelfde middel) en je ziet dat dit middel bijvoorbeeld in Amerika een 8 scoort. Als ik zo'n cijfer op school haalde, dan was ik ontzettend blij.

14-03-2013 | Vrouw | 27
Depressief
tijdens een depressie o.a. niet kunnen slapen. Dit middel begon na enkele dagen al een beetje beterschap te tonen. Ik kan hoewel de arts dacht dat ik het maar enkele weken zou nodig hebben nog niet zonder. Het lukt me wel al een tijdje om even goed in te slapen met een halve tablet. De laatste dagen neem ik nog +/- 1/3e tablet in en ik slaap nog altijd vrij goed door. Het[lees meer...] heeft meestal wel een uurtje nodig voor het zijn werk doet maar verder heb ik geen klagen. Hopelijk kan ik mijn normale slaappatroon binnenkort weer zonder Trazolan terug vinden. Ik hoop dat de andere lezers ook snel weer beter slapen want niks maakt de volgende dag weer beter als je 's nachts constant ligt te piekeren.

13-05-2012 | Vrouw | 50
Angst
Ik heb 13 jaar naar volle tevredenheid Remeron 45 mg gebruikt. Maar sinds ik ontslagen ben 3 jaar geleden was ik totaal uit balans, met veel angsten tot gevolg. In overleg met huisarts en psychiater andere middelen geprobeerd (seroquel en efexor), maar die hadden niet het gewenste effect. Toen even niets geslikt, maar na 2 maanden ging dat toch helemaal niet goed. Ik was c[lees meer...]ontinu in paniek, sliep slecht en beleefde nergens meer plezier aan. Sinds 16 april 2012 met Trazolan gestart, 50 mg. Binnen een dag was de paniek en de onrust verdwenen. Geen bijwerkingen, weer energie voor veel, blijheid terug, maar vooral angst verdwenen. Het slapen kan nog steeds beter, maar dat vind ik van minder belang. Kortom ik ben zeer tevreden. Trazolan heeft voor mij het effect waarnaar ik lang gezocht heb.

20-11-2011 | Vrouw | 58
trazodon
ik heb verschillende medicijnen gebruikt, ik weet niet meer wat allemaalen toen kreeg ik trazolan en dat werkte ook niet efectief, toen heb ik ect gehadca 50 keer toen doorgegaan met trazolan en toen hielp het wel. maar ik slaap er wel slecht van

14-11-2011 | Vrouw | 22
Chronische depressie (dysthemie)
Overal op internet lees ik dat dit medicijn niet helpt tegen depressie maar zorgt dat je beter slaapt. Ik slaap niet beter, maar ik ben zo vrolijk!!! Ik heb al drie soorten antidepressiva gebruikt die niet echt veel deden bij mij, maar bij trazolan merkte ik na twee dagen al verschil! Ik ga gewoon lachend door het leven, echt bizar om mee te maken na 6 jaar verdrietig [lees meer...]zijn. Dit wil overigens niet zeggen dat al mijn problemen verdwenen zijn, maar ik denk er niet meer de hele dag aan en ik kan het beter relativeren. Ik moet zeggen ik merk wel een groot verschil tussen 50 mg en 100. Want 100 is voor mij supergoed en 50 een stukje minder. Misschien voel ik me bij 150 nog wel veel beter. Wordt vervolgd... ;) (Ik heb overigens niet echt last van de bijwerkingen. Alleen overmatig zweten. Maar ik heb bij andere medicijnen ook nooit last gehad van bijwerkingen.)