Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

11-05-2021 | Vrouw | 50
trazodon (100mg)
Van mijn 25 jaar nam ik deze nu 50 jaar eindelijk vanaf , heeft 11 jaar geduurd eer ik er vanaf geraakte wat een afkick verschijnselen dat je krijgt zweten angst overgeven heb mijn eigen moeten boven opsluiten op kamer was geen mens om mee te leven OMG nooit meer , om er vanaf te geraken want ik nam er twee per dag Ale dagen Een klein stukje van snijden van de pil en zo e[lees meer...]en tijdje door gaan , tijdje zeg ik …. elf jaar en dan was ik er vanaf , echt afgezien nooit meer denk dat dit zolang duurde omdat ik dit al lang nam , let er aub met op !!!!!!!

26-09-2019 | Vrouw | 49
trazodon (50mg)
Voorgeschreven als ondersteuning tijdens het stopen met roken. Als lichte slaper vaak wakker en moeilijk terug inslapen. Gaf de eerste 2 dagen een licht euforisch en rustig gevoel toch om de slaap te vatten werkte het juist averechts. Lag nog langer wakker terwijl ik erg moe was. Tijdens de slaap 3 keer wakker met blaaspijn gevoel overvolle blaas. Na plassen bleef de pij[lees meer...]n waardoor de nachten wakker liggen langer werden. Ook erg geconstipeerd en nu breken bloedvaatjes ineens met neus snuiten. Ben de inname gestaakt na 6 dagen waardoor je ineens in een gat valt en nu erg depressief word. Heb doemgedachten en vind mezelf onwaardig om te leven. Laatste 5 dagen maar aan 2,5 slaap uurtjes per nacht gekomen. Nu hoofdpijn aan één stuk.

07-09-2019 | Man | 52
Angst
Niet nemen de bijwerkingen zijn slechter dan de kwaal

11-09-2018 | Man | 45
Vermoeidheid
Na 7 maanden van 200 - 250+ werkuren per maand was ik duidelijk oververmoeid door slecht slapen, concentratie verlies tijdens rijden, weinig zin om iets te doen thuis. Huisarts heeft me een paar weken thuis gezet om te recupereren, met nieuwe consultatie na een week. Die heeft me dan Trazolan voorgeschreven met extra week werkonbekaam om mijn nachtrust te verbeteren. Heb z[lees meer...]e de eerste avond ingenomen tijdens avondmaal. Ik werd slaperig, doch enkele uren nadien wakker geworden met barstende hoofdpijn en duizeligheid die zodanig erg was dat ik moeite had om enkele stappen te doen, voelde me vooral erg verzwakt. De volgende morgen gans de dag hetzelfde gevoel gehad, tegen de avond was het iets beter, hoofdpijn was minder, duizeligheid nog steeds maar eveneens in mindere mate.

03-09-2017 | Man | 29
trazodon (150mg)
Gebruikt om te kunnen slapen bij zware stress. Aangeraden door psychiater, hielp helemaal niet, gaf vooral enorme bijwerkingen. Leest eerst goed de bijwerkingen voor je eraan begint, zowel bij het starten als het stoppen, ik wens dit niemand toe. Dit middel wordt teveel voorgeschreven door onwetende psychiaters die zeggen dat het niet verslavend is, maar dit is het wel, wa[lees meer...]nt je lichaam heeft er afkickverschijnselen van als je stopt. Ik heb het gelukkig maar een paar weken genomen. Ik nam 150 Mg, heb dan 5 nachten 125 mg genomen, 2 nachten 100 en zit nu aan 75. De stap van 150 naar 125 was het zwaarste voor mij. Ik ga blij zijn als ik van die rommel afben.

19-09-2016 | Vrouw | 34
ADHD
Ik gebruik t al heel lang gezien een posttraumatische stress stoornis en adhd en add. Ik slaap sneller en beter door. Maar veel dromen nachtmerries. Druk in mn hoofd. Maar volgens mijn vriend compleet van de wereld. Ik heb t altijd koud name handen. En 's nachts zweet ik me rot, zo warm. Heb koude washand en alleen dun laken altijd warm en 's morgens ijskoud. Ik maak me wa[lees meer...]t meer zorgen om t medicijn.

16-07-2015 | Man | 21
Depressiviteit
Gekregen om beter in slaap te kunnen vallen en voor een beter slaap ritme. Opzich heeft het medicijn super voor mij gewerkt ik sliep echt na halfuurtje na de innamen top en ook goed. Ook het slaaprythme verbeterde enorm ik sliep ongeveer 7 a 8 uur (wat gezond is) in plaats van 12 uur. Enige probleem is dat ik binnen een paar weken 20 kilo ben aangekomen van het medicijn. H[lees meer...]elaas ben ik er pas na die aantal weken achtergekomen dat het aan dit medicijn lag vandaar de grote hoeveelheid kilo's. Persoonlijk zie ik dit echt als een groot probleem en ben er dan ook mee gestopt.

09-07-2014 | Vrouw | 56
trazodon
dit middel slik ik nooit meer, ik verdraag het niet: val er ook niet meteen van in slaap, lig nog minstens een uur te woelen, terwijl ik onaangename ervaringen in mijn lichaam ervaar: tintelingen in armen en benen, zware hoofdpijn, dichtslibben van sinussen, moeilijk ademen door neus die vastloopt, neen: het middel is erger dan de kwaal! En suf de dag erop, loop als een [lees meer...]zombie door het huis: geen fut, geen energie....zucht

03-09-2013 | Man | 47
trazodon (100mg)
Zeer slechte ervaring. Wat mij het meeste verbaasde was dat mijn psychiater en de bijsluiter niets zeiden over dat autorijden sterk wordt afgeraden. Toen ik op internet ging kijken, las ik dat de bijwerkingen zorgen voor een dufheid die gelijk staat aan een alcoholpromillage van 0.8. Dit terwijl 0.5 is toegestaan. Dus autorijden is wettelijk verboden dan. Mijn apotheek be[lees meer...]vestigde dit: dat je niet mag autorijden als je dit middel gebruikt. Ik ga er daarom nu mee afbouwen. De afgelopen dagen ben ik zeer duizelig geweest. Ik had gevraagd om een middel met minder sexuele problemen maar ik kreeg daar toch (in iets mindere mate dan bij andere middelen) last van. Ik ben nu zo ver dat ik waarschijnlijk afzie van verdere medicatie.

06-07-2012 | Man | 46
trazodon
Na een Burn-out en hevige suïcidale neigingen ben ik er dankzij mijn psychiater en de nodige antidepressiva er weer helemaal bovenop. Enkel het slapen, veel te kort, blijft een probleem. Daarop raade mijn psychiater aan om Trazolan te nemen. Het middel is erger dan de kwijl. Ik loop duizelig rond, alsof ik een fles wijn op heb, misselijk, en tintelingen aan mijn gezicht ar[lees meer...]men en vingers, ik ga er soms gekke bekken van trekken zonder ik het besef. Na minder dan een week geef ik het op, je mag dan al een paar uur langer slapen, je functioneert gewoon niet meer.

09-11-2011 | Vrouw | 60
Geen diepe slaap
Slik het middel nu een aantal weken maar het heeft totaal geen effect. Heb het gevoel nu helemaal niet meer te kunnen slapen waardoor ik nu nog moeier ben dan voorheen. Ook zijn mijn ogen rood doorlopen en tranen heel erg.

02-10-2011 | Man | 37
Slaap problemen & chronische depressie
Ik kon totaal niet tegen dit middel. Ik wil al heel lang van de Remeron af, maar val altijd weer terug op Remeron door de slaap problemen die ontstaan. Trazolan zou helpen bij het slapen en de slaap verbeteren en effectief zijn bij angsten en depressies? Nou ik heb het geweten! Werd helemaal akelig van dit middel. Kreeg veel koude rillingen, deed geen oog meer dicht e[lees meer...]n heb een aantal psychotische aanvallen gekregen. Dus wanen. Zag blijkbaar dingen die er niet waren. En kreeg suïcidale gedachten. Nu weer terug op de Remeron. Helaas word ik er dik van, maar ik voel me verder top. Een antidepressivum is heel persoonlijk. Dus mijn ontzettend vervelende ervaring hoeft voor jou niet te gelden. Maar houdt rekening dat het wel kan gebeuren. Ik heb alleen maar ellende gekregen van dit middel.

09-09-2021 | Vrouw | 48

22-12-2019 | Vrouw | 56
trazodon (100mg)
ik wil iedereen hier waarschuwen bij het stoppen van dit medicijn.Ik had het 4 jaar geslikt met maximale dosering van 400 mg. Het hielp niet meer tegen de slapeloosheid...ik ben toen zelf,heel stom,te snel met dit middel gestopt.Meerdere keren opgenomen geweest vanwege heftige buikpijn met obstipatie,niemand wist de reden...Toen ik ook nog ernstige psychische klachten kree[lees meer...]g,zoals hele dagen somber en huilen met onrust ,viel bij mij het kwartje!Met apotheker afbouwschema opgezet en na 2 dgn weer opnieuw starten van 150 mg ,om daarna weer rustig af te bouwen,verdwenen mijn buikklachten en de huilbuien als sneeuw voor de zon.Kijk dus uit !!! het is echt levensgevaarlijk en buitengewoon angstig als je hiermee snel stopt na hoge dosering en aantal jaren slikken.

29-03-2018 | Vrouw | 31
trazodon (100mg)
Dit middel leek in het begin effectief, maar dit was niet van lange duur. Bij een verhoging ging het tijdelijk beter, maar nu na 5 jaar gebruik helpt het niet meer tegen de depressie. Hooguit om mijn angsten wat te remmen.

12-10-2016 | Man | 39
Chronische depressie
ik kreeg trazolan (trazodone 100mg) van de psychiater voorgeschreven ter behandeling van een chronische depressie die zich gedurende 10j heeft opgestapeld en tevens slapeloosheid. Ik sliep al jaren nog amper en ben dus zwaar oververmoeid. Ik had wel de indruk dat het werkte, ik sliep 's nachts toch een uur of 6 door (beter dan niet slapen) en voelde me ook kalmer en was v[lees meer...]eel minder opgejaagd. De bijwerkingen waren echter zo erg (en werden met de dag meer en erger), dat ik noodgedwongen ben gestopt met de trazolan. Het is tenslotte niet de bedoeling dat een geneesmiddel dat je hoort te helpen, ervoor zorgt dat je jezelf de hele dag door miserabel voelt. Het ging van buikpijn, maagpijn, gezwollen keel, keelpijn, altijd gloeien maar toch geen koorts, nachtelijk zweten tot duizeligheid (de hele dag door). Ik heb nu door de psychiater mirtazapine voorgeschreven gekregen ter vervanging, maar die heb ik nog maar 1 dag ingenomen dus heb er nog geen nieuws over :)