Ervaringen met Trazolan

Bij  DepressieX

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

02-01-2018 | Vrouw | 29
trazodon (100mg)
Werkt heel erg goed, geen stemmings wisselingen meer, ik slaap goed. En weer Meer zin in het Leven

14-03-2013 | Vrouw | 27
Depressief
tijdens een depressie o.a. niet kunnen slapen. Dit middel begon na enkele dagen al een beetje beterschap te tonen. Ik kan hoewel de arts dacht dat ik het maar enkele weken zou nodig hebben nog niet zonder. Het lukt me wel al een tijdje om even goed in te slapen met een halve tablet. De laatste dagen neem ik nog +/- 1/3e tablet in en ik slaap nog altijd vrij goed door. Het[lees meer...] heeft meestal wel een uurtje nodig voor het zijn werk doet maar verder heb ik geen klagen. Hopelijk kan ik mijn normale slaappatroon binnenkort weer zonder Trazolan terug vinden. Ik hoop dat de andere lezers ook snel weer beter slapen want niks maakt de volgende dag weer beter als je 's nachts constant ligt te piekeren.

01-11-2020 | Man | 59
Depressiviteit
Ik was altijd al een slechte slaper, echter laatste paar maanden werd het erger tot ongeveer 3 uur per nacht. Ik werd hierdoor ook depressief/neerslachtig met pieken maar vooral diepe dalen. Direct na start met Trazolan VEEL betere nachten, ongeveer 7-8 uur zonder problemen, prettig dromen. Wel eerste 10 dagen veel bijwerkingen zoals extreem droge mond, droge ogen, darmver[lees meer...]stopping, niet kunnen ejaculeren maar wel seksueel opgewonden, sufheid tot in de middag. Dit alles werd langzaam beter na ongeveer 7-10 dagen. Mijn gemoedstoestand is vlakker geworden, geen diepe dalen van depressie, maar ook geen euforische momenten. Eigenlijk wel prettig, over heel veel dingen maak ik me totaal niet meer druk, of interesseren me simpelweg niet. Misschien betekent dit dat ik niet meer helemaal 'ben wie ik was', maar ik ervaar het als prettig. Doordat alcoholgebruik verboden is, kom ik erachter dat ik dat eigenlijk niet echt mis, dus prettig neveneffect.

10-06-2014 | Vrouw | 44
trazodon
Ik heb ongeveer 5 jaar trazolan genomen voor het slapengaan. Eerst 100, toen 150, later 200 mg en toen weer terug naar 150 vanwege sufheid. Ik heb eerst seroxat gehad, maar na 3 weken teruggegaan vanwege overleden libido. Toen ongeveer 2 jaar Fevarin. Hier zweette ik erg van, droge mond, gewichtstoename enz. Dit werd niet minder na de inwerkperiode. Toen gegoogeld en zelf [lees meer...]bij de ha trazolan aangedragen. De eerste tijd moe, suf, slapen, maar daarna angstarm. Tegen depressie verrichtte het voor mij geen wonderen, maar ik kon beter relativeren en ging veel rustiger door het leven. Nauwelijks bijwerkingen behalve tragere stofwisseling en geheugenafname. Maar zeker leefbaar. Ik ben gegroeid in die 5 jaar als persoon. Door problemen met mijn langetermijngeheugen die langzaam, maar zeker toenamen heb ik besloten om af te bouwen. Dat duurde een maand of 2, maar de nasleep minstens een jaar eer alle rook uit mijn hoofd was verdwenen. Toch ben ik erg tevreden over dit middel! Het heeft veel voor mij gedaan. Het moeilijkst vond ik veranderingen in de dosis: elke schommeling gaf 2 weken extreme vermoeidheid waarbij ik moeilijk kon functioneren. Maar als je dat weet kun je daar rekening mee houden, vind ik.

12-03-2014 | Vrouw | 50
trazodon
Ik heb dit medicijn onder de naam trittico gehad toen ik zwaar depressief was en heb me er prettig op gevoeld niet duf en ik heb er gemakkelijk mee kunnen stoppen

25-10-2013 | Man | 58
trazodon
Het medicijn Trazolan heeft voor mij als bijwerking dat ik vaak ovedractief ben en met name s-nachts. Door meerdere ziektes moet ik vaak om 21.30 uur naar bed met als resultaat dat ik om 03.00 uur weer wakker ben.

12-05-2013 | Vrouw | 36
trazodon
Met 20 mg valium, 40 mg normison en 15 mg zopiclon kon ik nog steeds niet slapen. Na toevoeging van 500 mg trazodon slaap ik weer

10-02-2013 | Vrouw | 46
Depressiviteit
3 jaar geleden bij ernstige slaapproblemen en depressieviteit gestart met trazolan 100 mg 's avonds voor slapen. Ik ben heel gevoelig voor medicijnen en had last van sufheid en droge mond, maar ik sliep wel terug! Na 3-tal maanden toen depressieviteit wegtrok heb ik heel langzaam afgebouwd, eerst naar 75 mg gedurende 2-tal weken, dan naar 50 mg gedurende 2 maanden, dan naa[lees meer...]r 25 mg gedurende 2 maanden. Nu neem ik dosissen tussen 12,5 en 5 mg en perioden niets en het helpt me om mijn slaap goed te bewaken. De dokter zegt dat het onzeker is dat het medicijn zelf nog helpt aan die hele lage dosissen. Maar het helpt voor mij, ook al is het het placebo-effect. Ofwel verloopt de werkzaamheid van medicijnen niet lineair ? Wie weet, is hier al onderzoek naar gebeurd ?

24-01-2012 | Vrouw | 50
Depressiviteit
het eerste halfjaar moest ik na inname zorgen dat ik binnen half uur in bed lag, want zo snel werkte de bijwerking vermoeidheid voor mij als voordeel. maar ik slik het nu anderhalf jaar en die bijwerking is helemaal weg: ik slaap er niet meer goed op. Voor de depressie helpt dit middel wel goed!

06-05-2019 | Vrouw | 27
trazodon (25mg)
Mijn huisarts schreef me 100mg voor (een hele pil). Dit was veel te hoog voor mij om mee te beginnen. Hevige hoofdpijn, misselijkheid, troebel en vertraagd zicht, gevoelens van agressie. Heel beangstigend, ik viel wel direct in slaap wat heel erg welkom was na een lange tijd slapenloze nachten. Dan wel snel naar een lage dosis overgestapt, ik neem nu 25g (1/4 van de pil).[lees meer...] Gevoelens zijn wat afgevlakt waardoor periodes van verdriet minder heftig zijn en gemakkelijker om er uit te geraken. Maakt het gemakkelijker om iets meer te genieten van zaken. Minder intens ook door afvlakking van gevoelens. Geen seksuele behoefte. Ik heb het gevoel dat dit me helpt om niet heel de tijd in een diepe put te vallen. Ik ga wel al 8 maanden lang elke week naar een psychologe. Volgens mij absoluut noodzakelijk om dat depressie een symptoom is van een oorzaak. Naar op zoek gaan dus! Alleen medicatie gaat je nooit helemaal helpen! Veel sterkte en good luck iedereen in jullie zoektocht :)

30-06-2018 | Vrouw | 35
trazodon (50mg)
Bij het starten zware hoofdpijn, heel erge vermoeidheid en nachtmerries. Dit verdween na een aantal weken. In het eerste jaar was de dosis 200 mg. In de eerste jaren heeft dit goed geholpen om te kunnen slapen en tegen neerslachtigheid, maar de laatste 2 jaar zijn er veel bijwerkingen verergerd.Uiteindelijk moeten afbouwen omwille van lage bloeddruk en duizeligheid. Onder[lees meer...]tussen zeer langzaam afgebouwd naar 50 mg, maar een aantal bijwerkingen blijven. Dit gaat van jeuk, sterk verminderde weerstand, keelpijn, obstipatie en misselijkheid en uiteindelijk ook vermindering van bloedplaatjes en verminderd aantal witte bloedcellen. Ook vermoeidheid wordt zwaarder en zwaarder. Dit helpt wel tegen neerslachtigheid en zorgt ervoor dat je slaapt. Ik twijfel nu om verder volledig af te bouwen. Indien ik dit afbouw doe ik dit over een zeer lange periode en zeer traag omwille van ontwenningsverschijnselen. Zo monitor ik of mijn gemoedstoestand dezelfde blijft.

23-02-2015 | Vrouw | 35
trazodon (100mg)
Toen ik het de eerste keer nam, voelde ik de dag erna gelijk barstende hoofdpijn, misselijkheid, maagpijn, diarree.. Toch heb ik paar dagen volgehouden en nu zorgt het ervoor dat ik overdag functioneer.. Ik merk wel dat autorijden (in mijn geval) niet zo verstandig is... Ook mijn geheugen laat te wensen over heb ik de indruk..

14-10-2012 | Man | 56
Depressief
ik heb trazolan gebruikt, jaren lang samen met bromaziepan, van elk soort nam ik voor het slapen gaan steeds van elke soort 2 pillen. daar voelde ik mij goed bij, maar na een paar jaar voelde ik mij 's morgens rot, angst gevoelens, tintelingen in mijn hand, lusteloosheid en zelfmoord gedachten. Ik ben nu reeds 3 maanden aan het afbouwen, maar heb zeer veel last van afkickv[lees meer...]erscheinselen. Ik geef iedereen de raad om niet te vlug naar die mediceinen te grijpen, want nu zit ik met mijn gevoelens in de knoop.

19-03-2012 | Man | 47
trazodon
Sinds vrijdag gebruik ik Trazolan 50MG. Wat mij opvalt zijn de bijwerkingen. Ontzettende spierpijn en gewrichtsklachten. Pijn in de knie bij het opstaan en lopen. Bovenbenen spierpijn en verzuring tijdens het lopen en ook als ik op de bank lig. Oprisping van zuur vooral s'nachts. Eerste dag toen ik een half pilletje nam moest ik meteen slapen en nu na drie dagen kan ik wel[lees meer...] de hele nacht doorhalen. Versuft en steken in mijn hoofd. Alles gaat heel langzaam. Soms lijkt het net of ik dronken ben. Ik hoop dat de bijwerkingen snel overgaan. Wie heeft hier hetzelfde ervaring beleefd?

29-03-2018 | Vrouw | 31
trazodon (100mg)
Dit middel leek in het begin effectief, maar dit was niet van lange duur. Bij een verhoging ging het tijdelijk beter, maar nu na 5 jaar gebruik helpt het niet meer tegen de depressie. Hooguit om mijn angsten wat te remmen.

11-05-2021 | Vrouw | 50
trazodon (100mg)
Van mijn 25 jaar nam ik deze nu 50 jaar eindelijk vanaf , heeft 11 jaar geduurd eer ik er vanaf geraakte wat een afkick verschijnselen dat je krijgt zweten angst overgeven heb mijn eigen moeten boven opsluiten op kamer was geen mens om mee te leven OMG nooit meer , om er vanaf te geraken want ik nam er twee per dag Ale dagen Een klein stukje van snijden van de pil en zo e[lees meer...]en tijdje door gaan , tijdje zeg ik …. elf jaar en dan was ik er vanaf , echt afgezien nooit meer denk dat dit zolang duurde omdat ik dit al lang nam , let er aub met op !!!!!!!