Ervaringen met Trazolan

trazodon

Chronische depressie (6 meningen)
Dysthymie (1 mening)

Trazodon (Trazolan)

Bojan Nikolik (28-06-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

01-06-2023 | Vrouw | 60
trazodon (100mg)
Na het gebruik van een paar weken opbouwend Trazodone slaap ik weer 6 tot 7 u door en ik kom van 3u slapen zonder Trazodone. De bijwerkingen die ik ondervind is de zuurtegraag in mijn slokdarm , eenmalig. Andere biwerkingen heb ik niet en neem het voor het slapengaan. Smorgens ondervind ik niets, ik ben fit en ik kan gewoon 8u werken. Het is ook zo dat ik heel de dag o[lees meer...]p mijn benen sta en rond wandel. Het enige dat ik moet doen is voldoende drinken en voedzaam eten. Ik ben zeer tevreden en voel mij ook stil aan steun krijgen in het dagelijks leven.

16-10-2019 | Vrouw | 55
trazodon (50mg)
Mirtazapine gekregen voor slecht slapen ondanks de oxazepam. Kreeg ik hoofdpijn van dus moest in stoppen. Naarmate het meer uit mijn bloed ging werd ik somberder. Slaap weeer goed en droom fijn met trazodon

30-07-2019 | Vrouw | 53
trazodon (100mg)
ik neem 1 trazolan samen met de loramezapan en slaag goed door meestal na 3 uurtje slaap word je weer wakker en neem van elks nog 1 ' slaap goed

23-04-2015 | Man | 49
trazodon (100mg)
Dit middel is mij vier weken geleden voorgeschreven voor problemen met slapen. Begonnen met vier dagen 25 mg, daarna vier dagen 50 en zo opbouwend naar 100 mg. Mijn advies, slik het middel een uur voordat je naar bed gaat, dan kan het even zijn werk doen en verwacht niet dat je binnen vijf minuten na het innemen na dit middel in slaap valt. Ik lees op deze site veel [lees meer...]problemen met sufheid overdag. Wat de sufheid betreft. Als je niet slaapt dan voel je je een gebroken mens de volgende dag. Dan maar een beetje suf en bovendien de sufheid wordt met de dag minder! Ik begrijp niet zo goed waarom mensen klagen over de sufheid, alsof je van niet slapen lekker fris wordt :). Ik kan dit middel iedereen aanraden. Start met een lage dosis (niet beginnen met 100 mg) en bouw langzaam op. Google ook eens op review trazodone (zelfde middel) en je ziet dat dit middel bijvoorbeeld in Amerika een 8 scoort. Als ik zo'n cijfer op school haalde, dan was ik ontzettend blij.

19-04-2018 | Vrouw | 42
trazodon (100mg)
Gekregen bij doorslaapproblemen. Gebruik dit middel al jaren, lage dosering van 1 x 's avonds. Nooit bijwerkingen gehad. Wel duizeligheid/draaiierig, maar aangezien ik dit neem als ik al in bed lig, heb ik daar geen last van. Prima medicijn. Beter dit dan slaapmiddelen te moeten nemen !

27-12-2016 | Man | 64
trazodon (100mg)
is een doorslaper, neem tegelijk lormetazepam in...val vlug in slaap en kan nu toch +- 9u doorslapen, toen ik begon met de medicatie sliep ik +-3u/nacht !!!

26-10-2012 | Vrouw | 28
trazodon
Ik ben eind september begonnen met de Wellbutrin. Ik had bijna geen bijwerkingen. Sinds deze week (22okt'12) ben ik verhoogd naar 300 mg. Heb soms wat duizelingen, maar het valt mee. Het begint langzaam wat te doen bij me. Daarnaast slik ik 's avonds mg 100 mg Trazondon erbij om beter te kunnen slapen. Bij 50 had ik wel wat bijwerkingen, maar waren erg licht. Toen ik na ee[lees meer...]n week naar de 100 mg ging, kreeg ik erg last van duizeligheid, erg moe, rode en moeie ogen en soms misselijk/buikpijn. Ik slaap er wel goed op

13-07-2012 | Vrouw | 30
trazodon
Wat was ik blij met Trazolan! Na een jaar slecht slapen en daardoor Temazepam en Oxazepam overmatig te hebben gebruikt, dacht ik niet dat ik nog te redden was. Eerst kreeg ik Paroxetine waardoor mijn sexuele gevoelens totaal verdwenen waren en daarna Mitrazapine waar ik dik van werd. Trazolan is echt een verademing geweest voor mij. Ik slaap weer normaal met een dosis van [lees meer...]100 mg. Als bijwerking heb ik alleen nog last van droge ogen.

11-11-2020 | Vrouw | 18

02-08-2015 | Vrouw | 31
trazodon (50mg)
Ik ben Trazolan beginnen nemen toen ik in een depressie zat en echt niet meer kon slapen. Ondertussen neem ik dit al een aantal jaar in. Ik slaap hier heel goed mee. Ik raad iedereen aan dit een uurtje te nemen voor je gaat slapen, onmiddellijk werkt het niet. Wat na een tijdje een probleem begon te worden is de sufheid in de morgen. Ik heb het gevoel niet wakker te rake[lees meer...]n en niet uit mijn bed te geraken. Ik ben dan van 100mg naar 50mg gegaan en nog steeds suf. Ook voel ik me tot laat in de namiddag niet helder in mijn hoofd, ongeconcentreerd. Dit vind ik echt vervelend. Ik probeer nu dit medicament af te bouwen met kwartjes omdat ik er echt vanaf wil. Ik hoop dat ik daarna mijn slaappatroon zal terugvinden. Heeft iemand ervaring met de afbouw en de bijwerkingen?

22-12-2019 | Vrouw | 56
trazodon (100mg)
ik wil iedereen hier waarschuwen bij het stoppen van dit medicijn.Ik had het 4 jaar geslikt met maximale dosering van 400 mg. Het hielp niet meer tegen de slapeloosheid...ik ben toen zelf,heel stom,te snel met dit middel gestopt.Meerdere keren opgenomen geweest vanwege heftige buikpijn met obstipatie,niemand wist de reden...Toen ik ook nog ernstige psychische klachten kree[lees meer...]g,zoals hele dagen somber en huilen met onrust ,viel bij mij het kwartje!Met apotheker afbouwschema opgezet en na 2 dgn weer opnieuw starten van 150 mg ,om daarna weer rustig af te bouwen,verdwenen mijn buikklachten en de huilbuien als sneeuw voor de zon.Kijk dus uit !!! het is echt levensgevaarlijk en buitengewoon angstig als je hiermee snel stopt na hoge dosering en aantal jaren slikken.

16-06-2016 | Vrouw | 43
trazodon (100mg)
Medicatie gestart wegens PTSS en hieruit voortvloeiende nachtmerries en dus slaapproblemen, ik sliep niet in of door. Sliep slechts enkele uren per nacht. Hierom al een tijd aan het dokteren en in therapie, bestaande uit schematherapie en EMDR. Inmiddels overgestapt op Topimaraat en Zopiclon. Topimaraat blijkt bij mij een veel gunstiger effect te hebben op mijn specifie[lees meer...]ke klachten. Trazolan helpt zeker bij het in- en doorslapen; van 3 a 4 uur per nacht ging ik naar 8 a 9 uur per nac ht onafgebroken. Voor mij gaf het middel echter te veel bijwerkingen om er mee door te gaan. Ik had geen depressieve klachten en kreeg juist klachten die richting op bij de vrij hoge dosering die ik had. Sinds ik Topimaraat gebruik en de juiste dosering heb, wat ook even zoeken was, zijn mijn nachtmerries aanzienlijk verminderd, waardoor ik ook niet meer zo 'n angst heb te gaan slapen en gemakkelijker inslaap. Het effect van de psychotherapie speelt natuurlijk ook een aanzienlijke rol. Pillen dienen mijns insziens slechts ter ondersteuning en zijn niet zaligmakend. Daarom ben ik de Trazolan nu aan het afbouwen en sindsdien voel ik me veel beter en energieker. Ik gebruikte 200 mg per dag en nu nog 50 mg om de dag, ik ben er dus bijna vanaf en het verschil is enorm. De Zopiclon neem ik nu alleen zo nodig. Maar het ene verhaal is het andere niet en de ene persoon is de andere niet. Ik wens iedereen veel wijsheid en genezing toe.

16-07-2015 | Man | 64
trazodon (100mg)
Trazolan werd mij voorgeschreven na een slaaponderzoek. Het diende als vervangmiddel van Serenase dat ik jarenlang heb gebruikt en dat mijn REM-slaap totaal torpedeerde. De bijwerkingen van Trazolan zijn echter niet min. Futloos, verzwaren, erecties verminderen sterk, geheugenverlies. Ben daarom aan het afbouwen en neem nu nog 25mg doch samen met Dormeasan van Vogel. Ik sl[lees meer...]aap nu bijna onmiddellijk in en ben wakker rond 5u. Vanaf 23u is dat dan toch 6u slaap.

26-09-2019 | Vrouw | 49
trazodon (50mg)
Voorgeschreven als ondersteuning tijdens het stopen met roken. Als lichte slaper vaak wakker en moeilijk terug inslapen. Gaf de eerste 2 dagen een licht euforisch en rustig gevoel toch om de slaap te vatten werkte het juist averechts. Lag nog langer wakker terwijl ik erg moe was. Tijdens de slaap 3 keer wakker met blaaspijn gevoel overvolle blaas. Na plassen bleef de pij[lees meer...]n waardoor de nachten wakker liggen langer werden. Ook erg geconstipeerd en nu breken bloedvaatjes ineens met neus snuiten. Ben de inname gestaakt na 6 dagen waardoor je ineens in een gat valt en nu erg depressief word. Heb doemgedachten en vind mezelf onwaardig om te leven. Laatste 5 dagen maar aan 2,5 slaap uurtjes per nacht gekomen. Nu hoofdpijn aan één stuk.

03-09-2017 | Man | 29
trazodon (150mg)
Gebruikt om te kunnen slapen bij zware stress. Aangeraden door psychiater, hielp helemaal niet, gaf vooral enorme bijwerkingen. Leest eerst goed de bijwerkingen voor je eraan begint, zowel bij het starten als het stoppen, ik wens dit niemand toe. Dit middel wordt teveel voorgeschreven door onwetende psychiaters die zeggen dat het niet verslavend is, maar dit is het wel, wa[lees meer...]nt je lichaam heeft er afkickverschijnselen van als je stopt. Ik heb het gelukkig maar een paar weken genomen. Ik nam 150 Mg, heb dan 5 nachten 125 mg genomen, 2 nachten 100 en zit nu aan 75. De stap van 150 naar 125 was het zwaarste voor mij. Ik ga blij zijn als ik van die rommel afben.

09-07-2014 | Vrouw | 56
trazodon
dit middel slik ik nooit meer, ik verdraag het niet: val er ook niet meteen van in slaap, lig nog minstens een uur te woelen, terwijl ik onaangename ervaringen in mijn lichaam ervaar: tintelingen in armen en benen, zware hoofdpijn, dichtslibben van sinussen, moeilijk ademen door neus die vastloopt, neen: het middel is erger dan de kwaal! En suf de dag erop, loop als een [lees meer...]zombie door het huis: geen fut, geen energie....zucht