Ervaringen met Valdoxan

agomelatine

Chronische depressie (2 meningen)

Agomelatine (Valdoxan)

Bojan Nikolik (15-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

27-01-2012 | Man | 37
agomelatine
Volgens intake psychotherapie zou ik matige depressie hebben. Huisarts schreef Valdoxan voor. Zeer slechte ervaring. Na een dag gelijk gestopt in verband met de zeer ernstige en vele bijwerkingen. Een uur nadat ik het middel ingenomen had, leegde ik de inhoud van mijn maag waarna ik naar mijn bed terug strompelde om ternauwernood niet ter aarde te storten vanwege de duizel[lees meer...]igheid die ik ondervond. Het zweet brak me uit en mijn gedachten raasden door mijn hoofd op ongecontroleerde wijze. Huisartsen zouden zelf de middelen moeten slikken om te proberen hoe het bevalt. Hetzelfde geldt voor het middel Roaccutane: dat zouden huidartsen moeten nemen om te ondervinden wat er dan met je gebeurt! Reken maar dat het middel onmiddellijk uit de roulatie wordt gehaald na een dergelijke ervaring. Daar ben ik 100 % van overtuigd.

24-01-2012 | Man | 33
agomelatine
Ik heb sinds 17 jaar last van een gegeneraliseerde angst stoornis en een depressie. Ik neem zo'n 13 jaar psychofarmaca, de eerste behandelingen die ik heb gekregen waren niet heel effectief, maar het doorzetten heeft uitbetaald, want mijn staat van doen is veel verbeterd in de loop van de jaren. Ik heb het goede middel gevonden en aangepast naar mijn dosering, daarom ik vo[lees meer...]el me goed en heb ik een goed leven teruggevonden,

20-01-2012 | Man | 32
agomelatine
Ik neem nu 10 maanden valdoxan. In het begin geloofde ik er in dat het zou helpen bij mijn depressie. De resultaten van de eerste maanden (moreel en psychisch) waren wel positief. Maar sinds enkele maanden, ben ik zo angstig en gestrest geworden dat ik weer terug bij af ben. Behalve op het gebied van mijn negatieve gevoelens, eerst waren die tegen mij gericht. En nu h[lees meer...]eb ik zin ze tegen anderen te richten. Wat te doen? Ik heb geen zin om een ..... te worden. Het lukt me op het momenten om mijn gevoelens de baas te blijven. Maar wat te doen als ik de controle verlies? Help!! Please!!

15-01-2012 | Man | 34
agomelatine
hallo, ik gebruik valdoxan 25 mg nu sinds half november. ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen, maar moet zeggen dat het nu na 2 maanden niet echt beter gaat. ik heb uiteraard ook wel goeie periodes. heb wel sinds ik het gebruik geen zware dip meer gehad, maar de somberheid en het rotgevoel voeren nog altijd de boventoon. moet ik verhogen naar 50 mg of gewoon no[lees meer...]g langer volhouden. weet iemand wat het effect is met alcohol? heb ook nog soms oxazepammetje nodig zo om de andere dag

13-01-2012 | Man | 40
Depressief
Ik slik deze medicijnen nu anderhalve week. Ik slik 25mg. voor het slapen. Ik had direct na een paar dagen al effect op het slapen. Ik voel me rustiger in mijn hoofd en lig meer ontspannen in bed. Normaal werd ik zo ongeveer elk uur wakker en droomde hevig. Nu word ik nog steeds wel af en toe wakker maar minder vaak. Als het goed is wordt het nog beter. Ik hoop ook dat mij[lees meer...]n stemming beter gaat worden, voel me erg somber en pieker me suf. Ook heb ik een gegeneraliseerde angststoornis. Ik hoop dat deze medicijnen ook iets doen tegen de angsten. Bijwerkingen heb ik niet of nauwelijks: beetje duizelig en een branderig/irriterend gevoel in mijn slokdarm. Ik hoop dat mijn lever het goed blijft doen. Daar moet ik namelijk nog op geprikt worden. Als dat zo is hoop ik deze medicatie een tijd te kunnen slikken!

12-01-2012 | Man | 19
agomelatine
Valdoxan heeft me veel goed gedaan, vooral qua mijn slaap, die nu veel beter ''geregeld'' is. Het heeft me toegestaan om mijn dosis van mijn angstremmer (valium) te verlagen en heeft een effect op mijn depressie en ik heb een betere gezondheid op het gebied van slapen en stress. Voor het moment heb ik geen ongewenste bijwerkingen.

29-11-2011 | Man | 63
Neerslachtigheid/angsten en paniekaanvallen
Gebruikt eerst jarenlang effexor 37,5 mg. per dag. Stapte over op valdoxan 25 mg per dag, 's avonds voor het naar bed gaan in te nemen. De eerste paar dagen ging het goed: slapen oké, geen andere bijwerkingen. Na twee maanden werd het slapen minder. Ik sliep wel snel in, maar werd rond 05.00 wakker en kon dan niet meer inslapen. De arts verhoogde de dosis tot 50 mg. per da[lees meer...]g, maar ik sliep steeds beroerder en korter. De laatste nachten kwamen er angst- en paniekaanvallen bij, tezamen met suicidale gedachten en vreemde en verwarrende hersenactiviteiten/beelden. De laatste nacht heb ik maar drie uur, erg onrustig, geslapen en ben de rest van de nacht angstig en paniekerig geweest. Mijn dokter heeft dit medicijn de volgende dag onmiddelijk gestopt en me weer teruggesteld op effexor 37,5 mg. Vanzelfsprekend hoeft mijn ervaring niet voor iedere gebruiker te gelden, maar dat het kan voorkomen is goed om te weten.

13-11-2011 | Man | 52
Paniek aanvallen
sinds 10 jaar gebruikte ik seroxat, 20 mg, 2 maal per dag. echter was de toename van het gewicht erg veel, maar ja dat neem je op de koop toe. de huisarts had voor mij een altrernatief nl. valdoxan. de overgang zou zonder problemen moeten gaan. helaas na 2 dagen kreeg ik hoofdpijn, en begon het te "flitsen" in mijn hoofd als met mijn ogen naar links of rechts keek. i[lees meer...]k kreeg hele sterke dromen, bijna nachtmerries. verder merkte ik dat ik erg emotioneel en ongeduldig werd. eerst dacht ik dat het te maken had met het afkicken van de seroxat. ik vertelde mijn ervaringen aan de huisarts en hij heeft mij direct een ander medicijn voorgeschreven binnen een paar uren waren de klachten verdwenen. sinds enkele dagen kamp ik nu met nekklachten, op dit moment weet ik niet of dat bijwerkingen zijn van het nieuwe medicijn of dat het nawerkingen zijn van valdoxan. effe afwachten

12-08-2011 | Man | 53
agomelatine
Valt weinig over te vertellen. Merkte eigenlijk geen enkel effect. Verspilde tijd. Alleen als bijwerking meer zweten. Afbouwen was ook niet nodig. Geen ontrekkingsverschijnselen gehad.

03-08-2011 | Man | 46
Bi-polaire depressie
Valdoxan slik ik nu anderhalf jaar, eigenlijk als een soort slaapmiddel maar gezien mijn diagnose (bi-polaire depressie, al zeker 30 jaar lang) zou een antidepressief effect welkom zijn. Met de 'reguliere' medicijnen heb ik het een beetje gehad (lithium, allerlei soorten antidepressiva etc.) maar Valdoxan was nieuw en dus geen Prozac-nummer-zus-en-zoveel. Daarom wilde ik h[lees meer...]et wel proberen. Na anderhalf jaar 25 mg/dag te hebben geslikt, kan ik er wel iets over zeggen. Ten eerste werkt het bij mij uitstekend als slaapmiddel. Inslapen gaat goed en 's ochtends moet ik echt even op gang komen. Voor mijn gevoel verbetert de kwaliteit van de slaap - dus al zijn dan maar een paar uurtjes, de slaap zelf wordt beter. Secundair daaraan zouden depressieve problemen kunnen verbeteren, maar die ervaring heb ik helaas niet. Er zijn nog steeds (manisch)depressieve episodes, dat gaat gewoon door. Maar nu komt het: na anderhalf jaar slikken heb ik het idee dat het angst- en onrustgevoelens opwekt, en dan met name gedurende de eerste helft van de dag. Alsof het dan nog niet is uitgewerkt en 'iets' in het lichaam aantriggert waar het vanaf moet blijven. Het verloop van zo'n klachtenpatroon lijkt heel erg op een depressieve 'dagschommeling' die ik maar al te goed ken, maar ik vraag me af of dat het is. Ik verdenk Valdoxan er dus van en ik ga volgende week eens kijken wat er gebeurt als ik ermee stop. Mijn ervaring met welke psychoactieve medicijnen dan ook is dat (bij mij) bepaalde bijwerkingen pas na verloop van tijd kunnen ontstaan, en dat zijn niet zelden vervelende tot ernstige zaken geweest. Wellicht dat het met Valdoxan ook weer zo gaat. Samengevat: na ruim anderhalf jaar lijkt het angstklachten en gevoelens van onrust uit te lokken.

10-05-2011 | Man | 49
Slecht slapen licht depressief
Gebruik Valdoxan 2.5 maand de effectiviteit is wisselend, inslapen gaat wel maar ben ik nog regelmatig na ongeveer twee uur wakker en slaapt daarna niet meer in. Het middel werkt redelijk tegen mijn depressie.

28-04-2011 | Man | 21
Depressie/Slaaploosheid
Ik gebruik Valdoxan sinds maart 2010. Voor het slapen een heel geschikt medicijn! Vele andere slaapmedicatie waren bij mij uitgewerkt na enkele maanden maar gebruik dit nu meer dan een jaar en werkt nog steeds super! Voor depressie merk ik er niks van, gebruik 50mg per dag. Ben zeer tevreden voor mijn slaapprobleem!

17-04-2011 | Man | 45
agomelatine
Neem al 10jaar medicatie waarvan laatste 7jaar seroxat. Neem nu 2maanden valdoxan en ben zeer positief over medicijn. Heb terug gevoelens en emoties en zeer zeker terug zin in sex. Ma niemand mag denken de medicijnen de redding brengen, heb nieuwe wending in mijn leven en ja alles verandert in positieve zin.!!

19-03-2011 | Man | 54
Deprerssief
Inmiddels dosering in overleg verhoogd, doorslapen gaat nu iets beter. Tevens inname tijdstip verschoven ipv 20.00 uur rond 22.00 uur. Nachtrust is echter niet optimaal, hiernaast is het onrustig wakker worden vervelend, dit voorkomt ook het weer verder kunnen slapern.

14-03-2011 | Man | 54
agomelatine
Ik gebruik het middel nu een paar weken. In slaap vallen is geen probleem, maar na een uur of 5 word ik onrustig wakker en kan dan niet meer doorslapen en dat ervaar ik als zeer vervelend.

27-02-2011 | Man | 44
agomelatine
WIE HERKENT DEZE BIJWERKING VALDOXAN? Ik heb de Valdoxan vier maanden gebruikt. Mijn ervaring was positief. Echter, ik kreeg na enkele weken gebruik last van droge ogen. De klachten beginnen vlak voordat ik naar bed ga. In de eerste uren van de nacht zijn mijn ogen extreem droog. Ik heb de arts gevraagd of er iets bekend is over deze bijwerking. Het is bij de fabr[lees meer...]ikant niet bekend en de bijwerking staat niet in de bijsluiter. Het is dus mogelijk dat de klachten los staan van de Valdoxan. Inmiddels ben ik gestopt met de medicatie, maar de klachten houden aan. Dat maakt het verband tussen de twee minder waarschijnlijk, maar volgens mijn arts is het ook niet uit te sluiten. Is er iemand die deze ervaring deelt?