mening

Brintellix

vortioxetine

Bij  ADHDX

Psychische klachten (1 mening)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

Brintellix

14-08-2016 | Vrouw | 32
vortioxetine (5)
ADHD
Ik neem dit middel nu enkele maanden ivm ADHD, daar schijnt het ook bij te helpen naast de werking tegen depressies/angsten. Aangezien het een lage dosering (5mg) is, haalt het waarschijnlijk alleen de scherpe kantjes van mijn adhd af, dan bedoel ik de hyperactiviteit, innerlijke onrust en slechte slapen en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit middel. Gebruik h[lees meer...]et nu een maand of 2 a 3 en heb eigenlijk totaal geen bijwerkingen gehad, ook niet de misselijkheid en griepgevoel waar mijn psychiater een beetje voor waarschuwde. Omdat ik én adhd heb én slaap apneu was mijn nachtrust een ramp, zelfs dat lijkt nu beter te worden, ik slaap vaak langer dan de 5 a 6 uurtjes die ik voorheen sliep en lijk iets vaster te slapen. Wel transpireer ik heel erg, voor zover ik zelf weet is dit weer begonnen sinds het starten met brintellix, maar ik had hier altijd al best veel last van, dus of het door het medicijn komt weet ik niet zeker. Ben nog steeds erg druk, maar hoor in mijn omgeving dat ik iets meer ontspannen lijk. Ik heb dit middel ondanks dat het een anti- depressivum is 10x liever dan de concerta die ik hiervoor had voor mijn adhd. In het verleden behoorlijk wat anti depressivas moeten nemen en die hadden stuk voor stuk nare bijwerkingen vooral aankomen in gewicht en met brintellix heb ik dus vrijwel nergens last van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum