vortioxetine

Bij  AngstX

Psychische klachten (1 mening)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

23-06-2019 | Vrouw | 53
vortioxetine (5mg)
geen moeheid, minder hoofdpijn. creativiteit net zoals zonder medicatie. Voorheen escitalopram gebruikt, hierbij veel vermoeidheid. soms voel ik me 2 weken niet happy en dat weet ik dat ik zonder de medicatie een zeer moeilijke periode zou hebben gehad.

27-07-2015 | Vrouw | 53
vortioxetine (0,5mg)
Paniekaanvallen

07-01-2018 | Vrouw | 49
vortioxetine (15mg)
Al 20 jaar met ups en downs beperkt in mijn doen en laten door een angst, paniekstoornis. Dit is in de laatste 5 jaar uitgebreid met een sociale fobie. Het is grillig. Ik heb tot 10 jaar geleden veel andere AD geprobeerd.. Ik voel mij niet depressief. Ik ben wel ontzettend onzeker! Maar de klachten maken mij ongelukkig omdat ze mij beperken en mijn wereldje zo klein maken.[lees meer...] Zodoende ben ik nu toch weer bij de psychiater beland omdat ik aan mezelf wil gaan werken Ik gebruik nu 12 weken 15mg Brintellix en heb me vanaf start beroerd gevoeld. Misselijk en doodmoe, slaperig, geen vrolijke momenten meer eerder zeer ontevreden op het agressieve af. Na 3 weken tussendoor contact met de psychiater, ik voelde me zo naar maar ik moest nog even doorzetten. Na 10 weken heb ik griep gekregen en noodgedwongen 5 dagen niet kunnen slikken. Ik voelde me onmiddelijk beter, fitter, vrolijker en heb er nog 2 pilvrije dagen aan vastgeplakt. Nu sinds 4 dagen weer begonnen met 10mg! en ik ben weer misselijk, slaperig en een bonk agressie, weer conflicten opzoeken met mijn gezin. Voor mij is het duidelijk dat ik moet stoppen voordat het escaleert. Zie over Brintellix ook op het net. (...)

26-08-2016 | Vrouw | 48
vortioxetine (5mg)
Bij het starten van Brintellix veel minder bijwerkingen als andere anti depressiva, eerste weken wel een algeheel grieperig gevoel, maar het heeft geen invloed op de rijvaardigheid. Niet misselijk, de stemming verbetert, de angst blijft aanwezig maar is te verdragen. Ook neemt de eetlust af waardoor ik afgevallen ben (voor mij niet wenselijk). Het gevoel van "ik tr[lees meer...]ek het niet meer" maakt plaats voor " het kan mij niet veel schelen". Nadelen voor mij zijn de obstipatie die echt wel vervelend is (opgezette buik, niet naar de wc kunnen ondanks het innemen van extra vezels etc) de nachtmerries, zeer levendige dromen die mij de hele dag nog bij blijven. De vergeetachtigheid en verstrooidheid is voor mij heel erg naar, vooral op mijn werk. Ook wel een nadeel vind ik de prijs, het kost me 25 euro per maand eigen risico (verpakking voor 28 dagen). Na 3 maanden had ik de dosering verhoogd naar 10 mg, dit gaf weer meer bijwerkingen maar niet meer voordelen vandaar ben ik weer terug gegaan naar 5 mg. Ik twijfel om te stoppen of te switchen.

07-12-2017 | Vrouw | 47
vortioxetine (10mg)
Vanwege burn-out met angstklachten . Zeer tevreden over dit medicijn!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum