vortioxetine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (1 mening)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

11-06-2018 | Vrouw | 22
vortioxetine (5mg)

20-10-2016 | Vrouw | 22
vortioxetine (10mg)
Ik lijd al jaren aan ptss en daardoor een steeds erger wordende depressie. Na een aantal weken was er een duidelijke toename in het ondernemen van dingen in het allerdaags leven en mijn emoties waren stabieler. Nu na 4 maanden merk ik echter wel dat het weer wat slechter gaat. Zo heb ik weer nare gedachten zoals suicidale neigingen. Dit kan echter ook komen doordat ik een [lees meer...]niet stabiel, stressvol leven heb op het moment en nog altijd in behandeling ben voor trauma verwerking. Tevens verminderd het mijn nachtmerries niet. Eerste weken werd ik wat misselijk bij inname op een nuchtere maag. Ook voelde ik mij wat suf. dit is na 2-3weken verdwenen. Cannabis en alcohol komen tevens wel iets harder aan dan normaal. En duizeligheid kan optreden kort na inname.

27-12-2019 | Man | 24
vortioxetine (15mg)
Brintelixx ik begon met 5 mg dat hielp mij niet veder dus opgehoogt na 10 en toen opgehoogt na 15 mg ik slik dit medicijn inmiddels een jaar ik kan je zeggen dat het opbouwen heel zwaar was met bijwerking aankomen, zelfmoord gevoelens, huil buien. inmiddels er aan gewent en kan zeggen dat ik me in deze tijd nog nooit zo stabiel ben geweest dus al bij al was het het waard[lees meer...]!

06-08-2019 | Vrouw | 24
vortioxetine (15)
ik kreeg meer rust in me hoofd en meer energie ik had op begin wel last van toename huilbuien

17-11-2020 | Vrouw | 25
vortioxetine (20mg)
De arts vertelde me dat als ik brintelix ga slikken mogelijke bijwerkingen zou kunnen optreden nu ik heb het geweten zelfmoord neigingen huilbuien verschrikkelijk was het maar ik zette door en nu gebruik ik het ee jaar ik ben van 10 mg na 20 mg gegaan en merk wel dat er fijner leven van heb maar de bijwerkingen op begin was niet envoudig maar super blij dat niet gestopt be[lees meer...]n

15-06-2020 | Vrouw | 27
vortioxetine (15)
#1 Na de diagnose depressie/burnout te hebben gekregen, ben ik 5 mg gaan slikken, om het verbeter proces te ondersteunen. Hier merkte ik weinig van. Uiteindelijk opgehoogd naar 15 mg. Tijdens opbouwen last van duizeligheid, misselijk en mijn evenwicht was niet goed. Eerste week durfde ik geen auto te rijden. Ik merkte wel dat ik weerbaarder werd, mijn negatieve gedachtes s[lees meer...]neller kon weerleggen, sneller uit de negatieve spiraal kon komen en me sterker voelde. Uiteindelijk was ik voor mijn gevoel volledig hersteld en klaar om af te bouwen. Toen begon de ellende pas echt, ik kreeg tijdelijk weer erg negatieve gedachtes, angsten en werd labiel. Gelukkig heb ik een goed sociaal vangnet, dit raad ik iedereen dan ook aan. Laat je omgeving weten dat je gaat afbouwen, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Ik mag er trots op zijn dat ik dit aandurf en tegen mijn interne negativiteit strijd. Iets wat ik een jaar geleden nooit had durven zeggen/doen. Als volledig ben afgebouwd, zal ik hierover nogmaals mijn mening geven.

27-03-2016 | Vrouw | 30
vortioxetine (10mg)
Na verschillende andere medicijnen te hebben gebruikt (escitalopram en sertraline) overgestapt op brintellix en eindelijk voel ik me goed! De overstap van sertraline was erg makkelijk: geen afbouw en opbouw maar gelijk over op het nieuwe medicijn en vrijwel geen bijwerkingen. Alleen de eerste weken wat moeite met inslapen en doorslapen maar dat gaat nu na 3 weken al veel b[lees meer...]eter. Ik ben niet meer constant moe en voel me niet meer zo afgevlakt. Ik heb mijn gevoel terug, ben actiever, opener, helderder. Mijn depressieve klachten zijn momenteel zo goed als weg. Mijn vriendinnen zien ook duidelijk het verschil met een paar weken geleden.

09-11-2020 | Vrouw | 31
vortioxetine (10)
Hoi allemaal, Ik gebruik nu sinds een week 5mg brintellix na al een jaar bezig te zijn met het zoeken naar de juiste medicatie.. Een aantal mensen in mijn omgeving gebruiken dit middel en waren er positief over dus waarom niet proberen? Echter voel ik mij op dit moment zeer depressief, moe en heb last van huilbuien. Kan iemand mij vertellen of dit aan het begin erbij[lees meer...] hoort? Lees er namelijk zo weinig over. Ik ga het in ieder geval 4 of 6 weken de kans geven met dit medicijn en zal daarna nog eens terugkomen hier om te vertellen hoe het dan gaat.

31-05-2017 | Vrouw | 34
vortioxetine (20mg/ml)
Ik gebruik het nu twee weken, vanwege depressie, angst en adhd. Enige bijwerkingen zijn zweten, misselijk en moe. Ik ben geen gram aangekomen en libido is normaal. Het druppelen gaat traag en lastig maar lukt wel. Ik voel me prima, wat rustiger en meer ontspannen. Gebruik bijna geen ritalin meer omdat mijn hoofd rustiger is. Was voorbereid op een vreselijke inwerk peri[lees meer...]ode, maar het valt me alleszins mee en het lijkt al effectief te zijn.

23-01-2017 | Man | 34
vortioxetine (15mg)
Medicijn gekregen vanwege vermoeidheid en depressiviteit. Begin was ik een beetje misselijk, maar niet echt vervelend. Opgebouwd uiteindelijk van 5 naar 15 mg. Soms heb ik het gevoel dat het prima helpt en andere keren ook helemaal niet. Ik kan pas iets zinnigs erover zeggen als ik uiteindelijk gestopt ben denk ik. Wel in toenemende mate last van obstipatie. zeker vanaf de[lees meer...] verhoging van 10 naar 15 mg kwam ik in een kansloze situatie waarbij ik hulp nodig had de verstopping op te lossen. Ik heb het gevoel dat ik minder reactievermogen heb bij autorijden. Ik word nu vaker verrast dan vroeger.

19-10-2015 | Man | 35
vortioxetine (15mg)
Zoals meer gemeld: de eerste 3 weken zijn niet fijn. Last van darmen en: de psychische klachten worden erger. Dat was zwaar, maar daarna heel snel positieve resultaten! Nauwelijks bijwerkingen, niet afgevlakt, geen remming in seksualiteit, en veel meer ondernemingslust en geen allesoverheersende depressieve gevoelens meer. Ik functioneer weer gewoon, voel me mezelf.

11-06-2018 | Vrouw | 36
vortioxetine (10mg)
Slik brintelixx tegen depressie, suffig en misselijk zijn de bijwerkingen, deze duren 2 weken lang neemt daarna af. Voel mij gelukkig en ook de angsten nemen af. Heb mijzelf nog nooit zo goed gevoeld. Een aantal jaar geleden heb ik cymbalta gebruikt, maar was lang niet zo effectief als dit medicijn.

16-05-2017 | Vrouw | 38
vortioxetine (10mg)
Zeer last van de bijwerkingen gehad. Uiteindelijk moeten stoppen met dit medicijn. Er werd aangegeven slik maar door, de klachten worden vanzelf minder, maar ik voel mij nu al weken zeer duizelig en misselijk.

30-11-2016 | Vrouw | 38
vortioxetine (10mg)
Ik gebruik nu al een dik jaar dit medicijn. Hierdoor zijn mijn depressieve klachten (waar ik al mijn hele leven last van heb) beduidend afgenomen. Ik zou dan ook niet meer zonder willen. Echter zijn er bij mij wel een aantal bijwerkingen, waar ik eigenlijk niemand echt over hoor praten. - vermoeidheid: Met name bij autorijden word ik heel erg snel moe. Normaal kon [lees meer...]ik goed tegen lange afstanden, nu is 1 uur rijden al een opgave. - vergeetachtigheid: hier heb ik heel veel last van ook. Ik vergeet extreem veel. En dat zit mij soms echt dwars. - concentratie: moeite mee, voornamelijk op mijn werk. Maar ook in het verkeer. Sinds kort heeft mijn apotheek ook een gele sticker op dit medicijn geplakt. Echter als je de gebruiksaanwijzing leest, staat daarin dat het amper nadelige effecten heeft voor in het verkeer. Op internet lees je soms hierin tegenstrijdigheden. Ik ben toch echt heel erg benieuwd of anderen hier ook last van hebben, sinds het gebruik van Brintellix. Ik gebruik 10 Mg.

27-12-2016 | Vrouw | 39
vortioxetine (5mg)
Gestart na veel verschillende middelen gebruikt te hebben. Na anderhalve week acuut gestopt na enorme toename paniekaanvallen. Kon alleen nog maar huilen en raakte telkens in dissociatieve toestand. Verder erg misselijk erbij.

12-11-2017 | Man | 42
vortioxetine (25)
Depressief
4e antidepressiva die ik geprobeerd heb. Bijwerkingen tijdens op en afbouwen qua duizeligheid en dergelijke. In zijn geheel is mijn libido ernstig beïnvloed. Effectiviteit lijkt in de loop der tijd af te nemen. Geprobeerd af te bouwen met 2,5mg per twee weken, maar na twee weken direct super negatief en teruggekeerde suicidaliteit. Mijn gevoel zegt stoppen, mijn lichaam ni[lees meer...]et.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum