vortioxetine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (1 mening)
Dysthymie (0 meningen)

Vortioxetine (Brintellix)

Bojan Nikolik (20-04-2015)

04-02-2016 | Vrouw | 64
vortioxetine (5)
Kreeg er verschrikkelijke angsten en hartkloppingen van en 's nachts niet kunnen slapen. En me steeds slechter gaan voelen. Dus ben er na bijna 6 weken mee gestopt. De kwaal werd veel erger i.p.v. dat ik er beter van werd. Het was een hel die zes weken.

26-01-2016 | Vrouw | 64
Depressief
Ben net voor de kerst begonnen met 5 Mg. per dag. Tot nu toe weinig resultaat vandaar dat ik vandaag start met 10 Mg. Hoop niet dat ik weer zoveel bijwerkingen als toen ik begon met 5 Mg. Want dat was een hel. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee.

02-10-2015 | Vrouw | 53
vortioxetine (20mg)
Sinds start van dit medicijn, wattig gevoel in mijn hoofd, geheugenverlies, en spraakproblemen, kon niet op woorden komen, en vertraagde spraak. duizelig/onvast gevoel. 3 dagen geleden met gillende sirene naar UMC: SHOCK!! Tensie daling naar 60/40, pols 30, onderkoeling, totale spraakblok.

29-10-2020 | Vrouw | 52
Depressief
Ik zit nu op de 18e dag maar voel me echt niet lekker Ik heb al heel veel AD.s gebruikt Overal te veel bijwerkingen bij Nu heb ik sinds een week erge hoofdpijnen vooral bij het wakker worden En meer last van zenuwpijnen in mijn lichaam Herkend iemand dit ? Want zit nu al weer te denken om te stoppen Die hoofdpijnen zijn verschrikkelijk

13-05-2019 | Vrouw | 48
vortioxetine (5)
Bij opstarten met paroxetine en sertraline verergerde mijn depressie de eerste 2,/ 2,5 maand heel sterk. Opstarten was echt de HEL, was heel suïcidaal ook. Duurde zeker 12 weken voordat de antidepressiva aansloegen. Bij 3e depressie wilde ik dus absoluut niet weer door die opstarthel. Dus zonder medicatie de rit uitgezeten, in de hoop dat ik vanzelf uit het dal zou komen[lees meer...]. Had vooral last van angst en spanningsklachten. Uiteindelijk toch psychiater gevraagd om antidepressivum; zij adviseerde Brintellix. Dat hielp bij mij vrij acuut op de angst en spanningsklachten, merkte binnen een week al direct verbetering, zonder noemenswaardige bijwerkingen.(Anderhalve dag ietsjes misselijk gevoeld.) stemming bleef nog wel in de mineur. Daarom na een maand opgehoogd; en na 2 weken sloeg ook heel acuut mij. Stemming om. Werd ook direct hypomaan, dus dosis weer sterk afgebouwd. Slik nu om de dag 1 tablet van 5 mg en dat is voldoende om mijn stemming stabiel en positief te houden. Enige bijwerking waar ik last van heb, is seksuele dysfunctie. Ook bij deze heel lage onderhoudsdosis. Ik kom echt heel moeilijk tot een orgasme. (Zonder antidepressiva geen probleem!) Lust/libido is er nog wel. Maar moeizaam klaarkomen is al winst vergeleken met paroxotine en sertraline, want met die ssri’s lukte het helemaal niet meer en was ook de libido tot het nulpunt gedaald...

15-06-2018 | Vrouw | 44
vortioxetine (10mg)
Ik ernaar een enorm honger gevoel , hol gevoel in mijn maag ook al heb ik net gegeten.

01-09-2017 | Vrouw | 44
vortioxetine (15mg)
Ik heb ze anderhalf jaar gebruikt, 10 mg voelden me er goed bij, maar met ophoging van 5 mg had ik 15 mg. Ik ben er mee gestopt in overleg met dokter en met de apotheker. Ik kreeg echt heel heftige insulten, ga nu naar een ander centrum, maar ik heb gezegd ik pak niks meer, ben er klaar mee. Ik kreeg het benauwd en hart ging op hol en raakten weg meer als 45 min nu had da[lees meer...]n neuroloog gezegd was uit behandeld in ziekenhuis en op neurologie. nou lekker dan. Tilltest gehad en blijk dat ik epilepsie heb door de pillen, in begin geen bijwerkingen gehad.

21-06-2016 | Vrouw | 44
vortioxetine (10mg)
Ben eerst begonnen week met 5 mg en week later met 10 mg. Mijn omgeving vindt mij stuk rustiger geworden en vinden dat het aanslaat.

12-11-2017 | Man | 42
vortioxetine (25)
Depressief
4e antidepressiva die ik geprobeerd heb. Bijwerkingen tijdens op en afbouwen qua duizeligheid en dergelijke. In zijn geheel is mijn libido ernstig beïnvloed. Effectiviteit lijkt in de loop der tijd af te nemen. Geprobeerd af te bouwen met 2,5mg per twee weken, maar na twee weken direct super negatief en teruggekeerde suicidaliteit. Mijn gevoel zegt stoppen, mijn lichaam ni[lees meer...]et.

27-12-2016 | Vrouw | 39
vortioxetine (5mg)
Gestart na veel verschillende middelen gebruikt te hebben. Na anderhalve week acuut gestopt na enorme toename paniekaanvallen. Kon alleen nog maar huilen en raakte telkens in dissociatieve toestand. Verder erg misselijk erbij.

16-05-2017 | Vrouw | 38
vortioxetine (10mg)
Zeer last van de bijwerkingen gehad. Uiteindelijk moeten stoppen met dit medicijn. Er werd aangegeven slik maar door, de klachten worden vanzelf minder, maar ik voel mij nu al weken zeer duizelig en misselijk.

30-11-2016 | Vrouw | 38
vortioxetine (10mg)
Ik gebruik nu al een dik jaar dit medicijn. Hierdoor zijn mijn depressieve klachten (waar ik al mijn hele leven last van heb) beduidend afgenomen. Ik zou dan ook niet meer zonder willen. Echter zijn er bij mij wel een aantal bijwerkingen, waar ik eigenlijk niemand echt over hoor praten. - vermoeidheid: Met name bij autorijden word ik heel erg snel moe. Normaal kon [lees meer...]ik goed tegen lange afstanden, nu is 1 uur rijden al een opgave. - vergeetachtigheid: hier heb ik heel veel last van ook. Ik vergeet extreem veel. En dat zit mij soms echt dwars. - concentratie: moeite mee, voornamelijk op mijn werk. Maar ook in het verkeer. Sinds kort heeft mijn apotheek ook een gele sticker op dit medicijn geplakt. Echter als je de gebruiksaanwijzing leest, staat daarin dat het amper nadelige effecten heeft voor in het verkeer. Op internet lees je soms hierin tegenstrijdigheden. Ik ben toch echt heel erg benieuwd of anderen hier ook last van hebben, sinds het gebruik van Brintellix. Ik gebruik 10 Mg.

11-06-2018 | Vrouw | 36
vortioxetine (10mg)
Slik brintelixx tegen depressie, suffig en misselijk zijn de bijwerkingen, deze duren 2 weken lang neemt daarna af. Voel mij gelukkig en ook de angsten nemen af. Heb mijzelf nog nooit zo goed gevoeld. Een aantal jaar geleden heb ik cymbalta gebruikt, maar was lang niet zo effectief als dit medicijn.

19-10-2015 | Man | 35
vortioxetine (15mg)
Zoals meer gemeld: de eerste 3 weken zijn niet fijn. Last van darmen en: de psychische klachten worden erger. Dat was zwaar, maar daarna heel snel positieve resultaten! Nauwelijks bijwerkingen, niet afgevlakt, geen remming in seksualiteit, en veel meer ondernemingslust en geen allesoverheersende depressieve gevoelens meer. Ik functioneer weer gewoon, voel me mezelf.

31-05-2017 | Vrouw | 34
vortioxetine (20mg/ml)
Ik gebruik het nu twee weken, vanwege depressie, angst en adhd. Enige bijwerkingen zijn zweten, misselijk en moe. Ik ben geen gram aangekomen en libido is normaal. Het druppelen gaat traag en lastig maar lukt wel. Ik voel me prima, wat rustiger en meer ontspannen. Gebruik bijna geen ritalin meer omdat mijn hoofd rustiger is. Was voorbereid op een vreselijke inwerk peri[lees meer...]ode, maar het valt me alleszins mee en het lijkt al effectief te zijn.

23-01-2017 | Man | 34
vortioxetine (15mg)
Medicijn gekregen vanwege vermoeidheid en depressiviteit. Begin was ik een beetje misselijk, maar niet echt vervelend. Opgebouwd uiteindelijk van 5 naar 15 mg. Soms heb ik het gevoel dat het prima helpt en andere keren ook helemaal niet. Ik kan pas iets zinnigs erover zeggen als ik uiteindelijk gestopt ben denk ik. Wel in toenemende mate last van obstipatie. zeker vanaf de[lees meer...] verhoging van 10 naar 15 mg kwam ik in een kansloze situatie waarbij ik hulp nodig had de verstopping op te lossen. Ik heb het gevoel dat ik minder reactievermogen heb bij autorijden. Ik word nu vaker verrast dan vroeger.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum