Ervaringen met Fluvoxamine

acute diarree

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

02-03-2020 | Man | 43
fluvoxamine (75)
Wat een hel is het voor mij geweest dit middel. Maanden niet kunnen werken, niet meer willen leven, allerlei lichamelijke klachten met zelfs acute ziekenhuisopname doordat mijn blaas 3,5L urine vasthield, dat hadden ze nog niet vaak gezien. Nu door taperingstrips afgebouwd naar 2,5mg ik ben er dus bijna vanaf, maar kan nog steeds niet plassen, het wordt dus heel spannend o[lees meer...]f dit middel blijvend schade heeft aangericht. Uroloog kan geen andere afwijkingen vinden, dus puur bijwerking van dit middel.

23-02-2024 | Vrouw | 44
Premenstrueel syndroom (PMS)
Voornamelijk voor mijn pms. Sterke stemmingswisselingen 2 weken per maand. Eerst fluoxetine geprobeerd. Daar werd ik erg moe en vlak van. Nu fluvoxamine sinds 4 weken, en het is fantastisch voor mij. Het leven is lichter, luchtiger, relaties lopen soepeler en ik lach veel meer. Nu kan ik ook zien wat een struggle het was voor mij . Het zware denken en vooral zware voelen.[lees meer...] Ik ben heel gevoelig en alles kwam altijd heel heftig binnen. Nu is het leven makkelijker en fijner.

15-08-2023 | Vrouw | 44
Stemmingswisselingen
ook bij mij gaat het redelijk, zit nu een jaar op 150 mg, elke keer wel hypomanisch bij opbouw en daarna depressie en in het begin is het echt doorzetten, heeft toch wel 4 maanden geduurd. Ik reageerde slecht op de lorazepam erbij en kreeg al gauw ontwenning hiervan wat niets met de fluvoxamine te maken had. overgezet op diazepam en ging prima, helaas hier de afbouw van gi[lees meer...]ng slecht, en zit ik verder in onderzoek voor bipolair en heb nu lamotrigine erbij, op de fluvoxamine verder niks aan te merken, ik heb alleen nog extra nodig voor de depressie. Succes en hou je taai, en iedereen is anders. Bij mij zal er altijd een angstige en onrustige en depressieve kant in blijven, dit begin ik nu langzaam te accepteren, maar is een stuk draagbaarder dan zonder, heb vele ad geprobeerd maar vindt de de meest fijnste en behoudt ook mijn gevoelens/emoties

02-07-2012 | Vrouw | 44
fluvoxamine
Ik gebruik dit medicijn voor dwangmatige gedachten en handelingen. En ook omdat ik mij deprecief voel. Ik ben met 50mg begonnen. De eerste twee weken werden de klachten erger ik voelde me ook miselijk. En naar 1 week zijn we overgegaan op 100mg en met 4 weken voelde ik mij zo goed dat ik me in 3 jaar niet gevoeld heb. Dat de klachten eerst erger worden, dat hoort bij het [lees meer...]opbouwen van de medicatie. Ik ben zeer tevreden over Fluvoxamine.

27-02-2020 | Vrouw | 45
fluvoxamine (50mg)
Ik gebruik mirtazepine en opgedreven naar 15mg +7,5= 22,5mg Slapen ok. Maar maag/darmpijn en extreem veel willen eten. Ook constipatie. Ik werd wel energiek en maar kon nooit meer eens lachten en vond iedereen lelijk ook mijn man... Ben dan terug naar 7,5mg maar met benzodiazepine weer begonnen, slaappillen en diazepam voor de dag. In 2009 nam ik 2 jaar prozac, toch ge[lees meer...]probeert maar daar kreeg ik prolactine en erge maagpijn en angst. Sipralexa ook geprobeerd maar krop in de keel en nooit kunnen huilen, geen orgasme. Fluvoxamine zou ik willen proberen met dan xanax retard en maagzuur beschermers. Wat denkt u, is het waar dat als je in het begin zoveel bijwerkingen heb zoals paniek en angst maagpijn hebt het medicijn wel aanslaat?

18-02-2014 | Vrouw | 45
fluvoxamine
15 jaar geleden na een traumatische ervaring last gekregen van angst en paniekstoornis. 8 jaar lang fluvoxamine gebruikt en uiteindelijk zonder problemen afgebouwd. 2 jaar geleden kwam de angst en paniekstoornis in alle hevigheid terug. Weer fluvoxamine en oxazepam. Ook cognitieve gedragstherapie gehad. Al bij al. Ik leef. Ik doe mijn ding en mijn veilige zone om alleen [lees meer...]weg te gaan ligt zo'n 8 km vanaf mijn huis. Ik zit nu vast en nergens komt hulp vandaan. Ik ben door een faillissement thuis komen zitten en het uwv wil nu dat ik ga reintregreren. Hoe zien ze dat voor zich. Ik doe vrijwilligerswerk en dat valt me zwaar maar ik houd vol. Af en toe ben ik bang dat het nooit meer over gaat/ beter wordt. 10 kilo aangekomen en zie er aan de buitenkant goed uit. Het onbegrip is waar ik het meest verdrietig van word. Maar opgeven NOOIT!

12-12-2013 | Man | 45
fluvoxamine
Ik heb al 6 jaar last van hyperventilatie en paniek aanvallen die 24 uur per dag duren met soms veel last en soms minder. Ik heb in deze tijd altijd gewerkt wat natuurlijk soms geen pretje was. Na 6 jaar ben ik naar de arts gegaan omdat ik het zat was. De arts schreef mij Fluvoxamine voor, 50 mg begin juni en 30 sept. 100 mg en 25 nov. 150 mg. De hyperventilatie wordt mi[lees meer...]nder maar is nog aanwezig en ik ben benieuwd of hij sterft en ik weer een leven heb. De oorzaak ben ik mee bezig en die zit in angst en dwangmatigheden waarschijnlijk. Man 45 jaar. Groetjes, Jeroen 12 dec. 2013

08-02-2019 | Vrouw | 46
fluvoxamine (50mg)
Last van OCD en depressieve klachten. Op een gegeven moment heel erg somber met zelfs suicidegedachten. Voor mij een wondermiddel, want in lage dosering (ik reageer heel sterk op medicatie) is na een paar maanden de somberheid geheel weg en ben ik zelfs heel blij. Angsten zijn ook verminderd en dwanghandelingen ook. Ik baal alleen enorm van de seksuele bijwerkingen, waar[lees meer...]door ik de dosering iets ga verlagen

19-02-2013 | Vrouw | 46
fluvoxamine
Ik was vier jaar geleden gestopt met Flu.. Het gaat best goed met me, maar de laatste tijd ( na het overlijden van mijn beste vriendin Kaya (hond / boxer) ). voel ik de strijd weer met mijn ziekte. Nu ben ik al weer een half jaar met mijn zelf in de weer. Dan gaat het weer twee weken goed en dan voel ik mijn opeens weer duizelig en dan val ik weer 4 weken terug. Dus ik b[lees meer...]en meer bezig op terug te krappelen dan dat ik lekker in mijn vel zit. Dus ga weer beginnen met FLU... Wat ik wel eens vaker lees, het kost mijn veel energie om er steeds weer boven op te komen, en nu met het tablettje gaat het goed. Veel meer rust en niet meer zo moe. Genieten van het leven in plaats van alsmaar sterk blijven voor geen aanval. Ik heb trouwens nog nooit een aanval gehad, grappig he. Ben je angstig , maar ik laat het niet verder komen dan dat. En daar wordt ik nou zo moe van. Hoop dat jullie mijn snappen, ben niet zo goed in het schrijven van mijn gevoelens.

09-06-2012 | Vrouw | 46
fluvoxamine
Met verbazing en ook opluchting stuitte ik op deze site. Wat zijn er ontzettend veel mensen die een angsstoornis hebben.Ik vind het wel erg dat men uberhaupt zo'n stoornis kan krijgen. Ik kreeg na mijn middelbare schooltijd een spierziekte,zeer ingrijpend, en kreeg angsten,hyperventilatie en straatvrees. Na eerst enkele jaren keihard gevochten te hebben kreeg ik een andere[lees meer...] AD, dat heeft geholpen om mezelf weer op te bouwen. Later op de Fevarin. Ik gebruik het nu 21 jaar, schaam me er wel voor . Ben inmiddels definitief afgekeurd. De vervelendste bijwerking vind ik dat rare gevoel in je hoofd, duizelig, raar met lopen en ook ik behoor tot de groep die goed zwaar is geworden. Blijkt dat fluvoxamine ook eetlustopwekkend is, en ik ben al een Bourgondisch type... Ik ben een Hooggevoelig persoon, een HSP , nu hebben ze er een naam voor. Ik zit al jaren op een vaste dosis van 3 keer 50 mg per dag. Ik slik de laatste tijd wel oxazepam erbij. Moet meer gaan gebruiken van psychiater omdat hij vindt dat ik onderdoseer, maar bij een hogere dosis word ik zo akelig in mijn hoofd wat me weer angstig maakt buiten. Ik ga nu met kwart tableeten ophogen, ik merk binnen een paar dagen verbetering qua paniek en angst. Ik hoop maar dat dat duizelige gevoel minder word want mijn arts suggereerde dat ik wellicht helemaal kon afbouwen en Prozac kon gaan nemen, maar dat zie ik dus helemaal niet zitten... Mocht iemand ervaring hebben met het afbouwen van fluvoxamine en overgaan op een andere AD hoor ik graag deze ervaring. Veel sterkte allemaal

24-05-2012 | Man | 46
fluvoxamine
Sinds 1994 gebruik ik Fluvoxamine (vooheen fevarin) Ik ben nu 10 dagen bezig met afbouwen van 100 mg naar 75 mg. Eerste week ging goed, maar in de tweede week voelde ik de klachten zoals je die ook hebt als je het weleens een dagje bent vergeten in te nemen. Nu is het zo dat ik ook wisseldiensten draai op mijn werk. Suisingen in mijn hoofd. Licht on-controleerbare spier[lees meer...]en. Misselijkheid en concentratie problemen spelen nu op. Ik weet niet of het verstandig is om nu door te gaan met afbouwen aangezien ik een behoorlijk verantwoordelijke job heb. Wie heeft er tips voor mij met afbouwen icm het werken van wisseldiensten?

04-02-2017 | Vrouw | 47
fluvoxamine (100mg)
Ik slik dit medicijn tegen depressie/angst/dwang. Ik slik 100 mg per dag. Heb dit in 2004 een jaar geslikt en in twee weken afgebouwd. Is goed gegaan. Daarna in 2009 tot juni 2016 geslikt en in 4 mnd afgebouwd. Na 3 weken stoppen kwamen de klachten in alle hevigheid terug en ben ik weer gaan opbouwen tot 100 mg. Eerst 25 mg, toen 50 mg (arts wilde dit om te kijken of ik me[lees meer...]t minder toekon).Toen ik weer op 100 mg zat werden de heftige dips vrij snel minder diep maar angst was er nog. Nu na 7 weken merk ik dat de angst ook verdwenen is en daarmee de dwang ook een stuk minder (ik heb alleen gedachten geen handelingen). Voor mij maakt dit medicijn een wereld van verschil en heb behalve bij opbouw geen last van bijwerkingen. In het begin en bij verhogen wel last van bijwerkingen. Maagklachten, kokhalzen maar dit verdween na een week. Toename angst is moeilijk te zeggen aangezien dit ook 1 vd redenen is dat ik het slik

25-11-2015 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Na jaren lexapro gebruikt te hebben wat in de eerste jaren goed geholpen heeft. Nu overgestapt naar fluvoxamine bevalt heel goed.

30-10-2015 | Vrouw | 47
fluvoxamine (50mg)
Dit medicijn helpt je angsten te onderdrukken en de dingen wat beter aan te kunnen. De medicatie opgebouwd tot 250 mg, maar daar werd ik toch afwezig van. Dus weer afgebouwd tot 150 mg. en dit een aantal jaren gebruikt. Helaas kreeg ik steeds minder energie en ging steeds minder ondernemen. En mijn angstklachten werden wel onderdrukt, maar verdwenen niet, maar verbete[lees meer...]rde ook niet. Na ongeveer 8 jaar gebruikt te hebben, waarvan 4 jaar met moeheid en steeds minder energie werd door omstandigheden "de pil" gestopt. En toen werd ik langzaam "wakker". Kreeg meer energie, minder last van angsten en ging weer meer ondernemen. Achter af is de combinatie van "de pil" en fluvoxamine bij mij denk ik niet goed geweest. Nu ben ik langzaam ( in twee/drie jaar tijd ) de medicijnen aan het afbouwen. Je angstklachten worden tijdens het afbouwen even wat erger, maar dit is tijdelijk. Nu wel met de laatste halve tablet last van stemmingswisselingen en onrust. (Van 50 mg naar 25 mg.) Maar neem aan dat dit ook tijdelijk is. Nog een halve tablet te gaan!

08-08-2012 | Vrouw | 47
fluvoxamine
Jarenlang angst- en paniekklachten gehad. Drie jaar psychotherapie gehad, gedragstherapie, maar het werkte niet. Uiteindelijk 30 jaar en afgekeurd, mijn ex was weggegaan, kon er niet meer tegen. Gelukkig via de huisartassistente (!) op het spoor van de psychiater gezet. Toen die hoorde dat (ernstige) depressies in de familie voorkwamen heeft hij Fevarin voorgeschreven. Zi[lees meer...]ek dat ik was. Twee weken lang en daarna ging de zon weer schijnen. Na een paar jaar nog wat omhoog gegaan, nu praktisch altijd angst vrij. Wel ontzettend aangekomen maar weight watchers helpt. Ook blijvend meer slaap en minder libido, maar dat weegt beide zeker op tegen de voordelen.

01-07-2012 | Vrouw | 47
fluvoxamine
Gebruik fluvoxamine nu ruim een jaar. Begonnen met 50mg. Opgebouwd naar 150mg. Mijn angst en paniek zijn niet helemaal weg, maar is nu te doen. Heb bij t opbouwen amper last gehad van bijwerkingen. Daar was ik wel bang voor. Wat ik wel heel erg vind is dat ik in dat jaar ong 15 kilo ben aangekomen. Mensen zeggen dan, je voelt je toch beter neem die kilo s voor lief. Als t [lees meer...]om 5 kilo ging oke. Maar 15 en misschien worden t er wel nog meer. Ben nu gewoon dik. Dus hoop ooit wel van de med af te komen.