fluvoxamine

Bij  DysthymieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

03-09-2016 | Man | 50
fluvoxamine (100mg)
Dysthymie
Mijn hele leven voel ik me al vlak, weinig plezier, weinig emoties. Daardoor ook een matige depressie gekregen. Fluvoxamine is het eerste medicijn dat ik in mijn leven slik. Na 2 weken merk ik dat ik inert op de bank naar de muur zit te staren. Ik ben totaal niet suf maar heb ineens nergens meer zin in. Op mijn werk kan ik geen informatie meer opnemen. Omdat het niet als b[lees meer...]ijwerking genoemd staat ben ik in overleg met de psychiater acuut gestopt.

03-08-2016 | Vrouw | 36
fluvoxamine (100mg)
Dysthymie
Ik gebruik al 13 jaar fluvoxamine voor een dysthyme stoornis en ben er over het algemeen tevreden over. De eerste paar weken had ik duidelijke bijwerkingen: kokhalzen (vooral tijdens het tandenpoetsen) en slapeloosheid. Dat laatste was snel opgelost door het medicijn 's ochtends in te nemen i.p.v. 's avonds. Nu - na 13 jaar - ben ik er nog steeds tevreden over. Ik heb bepa[lees meer...]alde klachten die een bijwerking zouden kunnen zijn van de fluvoxamine (overmatig zweten, slaperigheid, vermoeidheid), maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit ook gewoon een kwestie van aanleg kan zijn. Qua werking kan ik zeggen dat ik me met fluvoxamine beter voel dan zonder. Mijn depressieve dalen zijn duidelijk minder lang en minder diep, al blijft de dysthymie bestaan. De scherpe kantjes zijn er gelukkig wel af, dus ik heb geen plannen om met de fluvoxamine te stoppen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum