Fluvoxamine

fluvoxamine

Bij  DepressieX

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

08-02-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Last van OCD en depressieve klachten. Op een gegeven moment heel erg somber met zelfs suicidegedachten. Voor mij een wondermiddel, want in lage dosering (ik reageer heel sterk op medicatie) is na een paar maanden de somberheid geheel weg en ben ik zelfs heel blij. Angsten zijn ook verminderd en dwanghandelingen ook. Ik baal alleen enorm van de seksuele bijwerkingen, waar[lees meer...]door ik de dosering iets ga verlagen
26-11-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Depressie en angsten. Jaren lang. Is minder nu. Bijwerking is dat ik dikker ben geworden. Mogelijk door passieve houding mede door medicatie. Overall redelijk tevreden want de ernstige dalen en suïcidale momenten zijn zterk verminderd en daarmee draaglijk. Maar dysthymia blijft. Zal ook niet verholpen worden.
01-02-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik heb veel betere ervaring met deze fluvoxamine dan met de mirtazapine. Ik had niks anders helaas ernstig nachtmerries en rare dromen. Nu met deze medicatie fluvoxamine nergens last mee. Ik denk enorm positief
22-07-2017

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik heb last van een depressie en een angst/paniekstoornis. Ik slikte al langere tijd 50 mg maar toen ik overspannen en depressief werd heeft de huisarts het verhoogd naar 100 mg en de psychiater later naar 150 mg per dag. Mijn klachten zijn niet over, maar de paniekaanvallen zijn gelukkig wel een stuk minder.
31-05-2017

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Meerdere middelen gebruikt. Dit werkte vrij snel al. Paar paniekaanvallen, daarna niet meer. Even wat heftig na 3 weken en daarna alsof het licht ineens aan ging! Ik kan nog somber zijn, maar dat heel zware is gelukkig weg.
04-02-2017

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik slik dit medicijn tegen depressie/angst/dwang. Ik slik 100 mg per dag. Heb dit in 2004 een jaar geslikt en in twee weken afgebouwd. Is goed gegaan. Daarna in 2009 tot juni 2016 geslikt en in 4 mnd afgebouwd. Na 3 weken stoppen kwamen de klachten in alle hevigheid terug en ben ik weer gaan opbouwen tot 100 mg. Eerst 25 mg, toen 50 mg (arts wilde dit om te kijken of ik me[lees meer...]t minder toekon).Toen ik weer op 100 mg zat werden de heftige dips vrij snel minder diep maar angst was er nog. Nu na 7 weken merk ik dat de angst ook verdwenen is en daarmee de dwang ook een stuk minder (ik heb alleen gedachten geen handelingen). Voor mij maakt dit medicijn een wereld van verschil en heb behalve bij opbouw geen last van bijwerkingen. In het begin en bij verhogen wel last van bijwerkingen. Maagklachten, kokhalzen maar dit verdween na een week. Toename angst is moeilijk te zeggen aangezien dit ook 1 vd redenen is dat ik het slik
29-07-2016

20-11-2015

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik was zo ver weg door de paniekaanval en hyperventilatie dat ik door de ambulance opgehaald werd. Maandag meteen maar de huisarts. Start 50mg fluv. Steeds toch paniek, veel angst en enorme terugvallen. Medicijn werd verhoogd naar 100 mg. In totaal een half jaar geen auto kunnen rijden. Nu een jaar verder en zit op 200 mg. Heb toch sterk het gevoel dat ze de situatie mind[lees meer...]er erg ingeschat hebben. Ook qua hulpverlening ga ik nu over voor de 4e keer. Ik zelf heb enorm last gehad van bijwerkingen. De hele dag vermoeid. Droge mond, obstipatie, wazig zien en tot 3 meter maar kunnen kijken. zo kan ik wel even doorgaan. Ik heb een half jaar in de ziektewet gezeten en daarna (nu nog steeds bezig met re-intregreren. Ik denk dat ik erg veel pech gehad heb met het medicijn en de hulp die steeds te licht voor mij was. Verder lees ik bij vele topics dat mensen met een lage dosering veel aan het medicijn gehad hebben. Bijwerkingen zijn zeker minder heftig als in het begin maar zijn bij mij nog zeker aanwezig!
29-10-2015

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Medio september '14 begonnen de eerste verschijnselen van depressie zich te uitten, dit manifesteerde zich in heftige angstklachten. Ik kreeg dwanggedachten en daarbij behorende dwanghandelingen. In februari, nadat bleek dat ik een depressie had, begon ik met 50mg. per dag aan de opbouw. De opbouw duurde te lang, waardoor angsten in alle heftigheid toe namen, libidoverlies[lees meer...], suïcidale gevoelens en een algehele staat van huilen en boosheid. Hierna in rap tempo het middel opgebouwd tot 150mg. en inmiddels kan ik zeggen, 8 maanden na dato, dat het middel erg effectief werkt. Libidoverlies is in mindere mate aanwezig, ik zweet wat meer, droom veel en levendig en voel me vlakker; de scherpe randjes zijn er vanaf. Ook heb ik nagenoeg geen angstaanvallen meer. Mijn plan is om voorlopig aan dit middel te blijven. Liever wat vlakker dan depressief en angstig.
13-09-2015

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Enge gedachten toen ik dit middel gebruikte. Constante stroom van gekmakende gedachten
10-04-2013

Fluvoxamine (fluvoxamine)

ik wil graag weten of er iemand is, die net als ik, weer terugval in de week dat je met de anticonceptie pil stop. bij opbouw van 100 mg. naar 200 mg. heb ik nu 2 keer een terugval gehad in de "stopweek" dan duurt het weer een poos voor de fluvoxamine aanslaat en ben ik weer erg misselijk. Is dit normaal. Ik wil nu de pil maar gaan doorslikken.
09-04-2013

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Al jaren depressiviteit en last van angsten. Vele middelen geprobeerd waaronder sertraline, fluoxetine, cipramil, seroquel, olanzapine. Echter gebruik ik dit middel ( fluvoxamine ) nu vijf dagen en voel al verlichting in de stemming. Wel de eerste twee dagen niet kunnen slapen met als gevolg een heftige paniekaanval die een dag duurde. Ik hoop dat dit middel uiteindelij[lees meer...]k ook de angsten wat kan dempen. Verder lichte bijwerkingen zoals trillende zweterige handen en in het begin wat buikpijn en misselijkheid.
16-02-2013

Fluvoxamine (fluvoxamine)

2 jaar geleden mee begonnen tegen depressie, afgelopen zomer mee mogen stoppen maar in december begon de ellende weer.. nu 100 mg per dag en het begint alweer vooruit te gaan gelukkig.
12-01-2013

Fluvoxamine (fluvoxamine)

na 20 jaar 100 mg ben ik weer door mijn hoeven gegaan. Ben nu sinds 5 dagen aan het opbouwen naar 150 mg. maar o wat heb ik het moeilijk. Komt heel erg terug, maar dat schijnt goed te zijn.... dan slaat het medicijn aan?... Hoe lang gaat dir duren, kan iemand mij dit zeggen
22-12-2012

Fluvoxamine (fluvoxamine)

slik dit middel al jaren tegen depressiviteit 100 mg. nu terug naar 50 mg. afwachten of de werking genoeg is. anders hoog ik hem weer op. ivm te veel andere medicijnen doorgeschoten naar manisch....maar binnen korte tijd weer onder controle.
05-10-2012

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Na 7 jaar geleden te hebben aan depressie en zeer ernstige dwanggedachten die begonnen toen ik wakker werd en stopte toe uitgeput in slaap viel nu volledig klachten vrij en super gelukkig.een super medicijn met alleen de eerste drie weken erg vervelende bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum