Ervaringen met Fluvoxamine

fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

13-02-2022 | Vrouw | 63
fluvoxamine (50mg)
Weinig slapen veel angst paniek . 50 mg nu een week hoop dat het beter gaat .

25-01-2022 | Vrouw | 67
fluvoxamine (50mg)
Ik slik flufoxamine al 30jaar. Eerst een hogere dosis, ik had toen wel bijwerkingen, last van de maag vooral. Maar na een aantal weken had ik hier geen last meer van, ben er wel iets door aangekomen. Wat ook logisch is , je word wat rustiger. Paniekaanvallen worden langzamerhand minder, maar had daarbij ook hulp van een psycholoog. Het bleek op een gegeven moment dat [lees meer...]ik het beter kon blijven slikken, i.v.b. met serotonine tekort, wat veel in mijn familie voorkomt.

12-10-2021 | Vrouw | 35
fluvoxamine (50mg)
Ik wil mijn verhaal zeker vertellen, maar heb eerst een vraag aan anderen. Ik gebruik namelijk 300mg per dag en zie dat bij niemand verder echt voorbij komen. Zijn er meer mensen die deze dosis hebben en zo ja, hoe is dat voor jullie?

21-07-2021 | Vrouw | 68
fluvoxamine (100mg)
Na 30 jaar gestopt met Fluvoxaminemaleaat 100 mg per dag. Via tapering gestopt, dit ging prima. Nu toch veel wisselende stemmingen , verdrietig en soms wat depressief. Ik vraag mij af of ik een serotonine tekort heb. Heeft iemand hier info of ervaring mee?

14-04-2021 | Man | 61
fluvoxamine (50mg)
In 1992 voorgeschreven gekregen nadat ik een pacemaker had gekregen. Slik, nu onderhoudsdosis van 50mg. Heb geen angst noch depressieklachten meer. Maar arts vind het verstandig te blijven slikken omdat ik veel ziektes heb zoals RA

05-08-2020 | Man | 50
fluvoxamine (100mg)
Of het medicijn helpt tegen mijn klachten depresief, angst, overprikkelbaar kan niet zeggen, heb niet zo'n verschil ervaren zoals je dat bijvoorbeeld wel merkt bij lorazepam. niet overdreven angstig depresief of paniekerig geweest. ik voelde wel een leegheid. wat erg beangstigend is waren de hete voeten alsof ik de voeten in een badje water met een temparatuur van 42[lees meer...] graden had. En het verergerde met de warme temparatuur buiten. Ik kon hier niet van slapen en werd hier erg angstig en paniekerig door. smaakbeleving veranderede ook dit is ook de reden waarom ik ben gestopt met deze medicatie.

02-03-2020 | Man | 43
fluvoxamine (75)
Wat een hel is het voor mij geweest dit middel. Maanden niet kunnen werken, niet meer willen leven, allerlei lichamelijke klachten met zelfs acute ziekenhuisopname doordat mijn blaas 3,5L urine vasthield, dat hadden ze nog niet vaak gezien. Nu door taperingstrips afgebouwd naar 2,5mg ik ben er dus bijna vanaf, maar kan nog steeds niet plassen, het wordt dus heel spannend o[lees meer...]f dit middel blijvend schade heeft aangericht. Uroloog kan geen andere afwijkingen vinden, dus puur bijwerking van dit middel.

27-02-2020 | Vrouw | 45
fluvoxamine (50mg)
Ik gebruik mirtazepine en opgedreven naar 15mg +7,5= 22,5mg Slapen ok. Maar maag/darmpijn en extreem veel willen eten. Ook constipatie. Ik werd wel energiek en maar kon nooit meer eens lachten en vond iedereen lelijk ook mijn man... Ben dan terug naar 7,5mg maar met benzodiazepine weer begonnen, slaappillen en diazepam voor de dag. In 2009 nam ik 2 jaar prozac, toch ge[lees meer...]probeert maar daar kreeg ik prolactine en erge maagpijn en angst. Sipralexa ook geprobeerd maar krop in de keel en nooit kunnen huilen, geen orgasme. Fluvoxamine zou ik willen proberen met dan xanax retard en maagzuur beschermers. Wat denkt u, is het waar dat als je in het begin zoveel bijwerkingen heb zoals paniek en angst maagpijn hebt het medicijn wel aanslaat?

08-12-2019 | Vrouw | 60

04-02-2019 | Vrouw | 41
fluvoxamine (200mg)
Tegen angst en paniek helpt fluvoxamine erg goed. Tegen depressie wat minder.

30-12-2018 | Vrouw | 60
fluvoxamine (150)
Op 32 jarige leeftijd begonnen met Fevarin. Werkte in het begin goed. Na enkele jaren werd de werking minder en moest ik ophogen tot 250 mg. Na ongeveer 3 maanden kon ik dan weer afbouwen. Dit is zo vele malen gegaan. Opbouwen helpt nu niet meer. Slik als proef nu weer de org Fevarin. Als dit ook niet werkt zal ik over moeten stappen op een andere ad. Ben constant misseli[lees meer...]jk,bloedspiegel vliegt op en neer bij gebruik zelfde dosering. Wellicht werkt het middel na 25 jaar niet meer. Iemand hier ervaring mee? Dna paspoort is aangevraagd om te bekijken welk middel zou kunnen passen. Uw tips zijn welkom.

16-12-2018 | Vrouw | 35
fluvoxamine (100mg)
Sinds twee weken begonnen met Fluvoxamine. Eerst 50 Mg, na week 100 mg. Lichamelijke bijwerkingen nog te doen maar sinds enkele dagen erg rusteloze voeten. Door er op te focussen het gevoel gekregen de controle te verliezen. En daardoor in neerwaartse spiraal terecht gekomen. Gevoel dat ik niet mezelf ben, onwerkelijk gevoel, afvlakking van gevoel, robotachtig, herinnering[lees meer...]en die niet echt lijken omdat ik het niet voel. Zijn er nog meer mensen die deze bijwerking hebben ervaren na ophoging/start? Mijn psych zegt dat ik moet doorzetten en dat het bijwerkingen zijn. Ik voel me erg bang. Het gevoel dat ik nooit meer mezelf word....

20-05-2016 | Man | 54
fluvoxamine (100mg)
Vanaf 1978 angst en fobie. Gestart 1991 fevarin nu fluvoxamine. Start 150mg. Matige vooruitgang. Sinds enige jaren 200mg. Goede resultaten. Last van overgewicht.

30-10-2015 | Vrouw | 47
fluvoxamine (50mg)
Dit medicijn helpt je angsten te onderdrukken en de dingen wat beter aan te kunnen. De medicatie opgebouwd tot 250 mg, maar daar werd ik toch afwezig van. Dus weer afgebouwd tot 150 mg. en dit een aantal jaren gebruikt. Helaas kreeg ik steeds minder energie en ging steeds minder ondernemen. En mijn angstklachten werden wel onderdrukt, maar verdwenen niet, maar verbete[lees meer...]rde ook niet. Na ongeveer 8 jaar gebruikt te hebben, waarvan 4 jaar met moeheid en steeds minder energie werd door omstandigheden "de pil" gestopt. En toen werd ik langzaam "wakker". Kreeg meer energie, minder last van angsten en ging weer meer ondernemen. Achter af is de combinatie van "de pil" en fluvoxamine bij mij denk ik niet goed geweest. Nu ben ik langzaam ( in twee/drie jaar tijd ) de medicijnen aan het afbouwen. Je angstklachten worden tijdens het afbouwen even wat erger, maar dit is tijdelijk. Nu wel met de laatste halve tablet last van stemmingswisselingen en onrust. (Van 50 mg naar 25 mg.) Maar neem aan dat dit ook tijdelijk is. Nog een halve tablet te gaan!

25-10-2015 | Vrouw | 56
fluvoxamine (50mg)
Al jaren deze klachten, ik dacht aan hyperventilatie, dacht de vorige huisarts ook, deze huisarts zegt angst/paniek. Zodoende deze medicijnen, ze helpen wel, maar nog niet helemaal.

29-08-2015 | Vrouw | 24
fluvoxamine (100mg)
Na verloop van tijd heb je meer energie. Tablet is moeilijk in te nemen als je hem halveert en is dan ook vies. Kreeg kotsneigingen toen ik dat deed. Het is een relatief grote pil dus je moet dat wel kunnen.