fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

03-05-2015 | Vrouw | 17
fluvoxamine (100mg)
Medicijnen werken wel waarvoor ze ingenomen worden. Enige grote minpunt is, de nachtmerries en het daardoor slecht slapen. Mijn dochter heeft daarbij prikkelbaar darm syndroom. En daar heeft het door de oververmoeidheid ook invloed op, wat nu ernstig begint op te spelen. Ik vraag me af of iemand daar tips of suggesties voor heeft. We gaan sowieso overleggen met de psychia[lees meer...]ter over wat en hoe nu verder.

29-08-2015 | Vrouw | 24
fluvoxamine (100mg)
Na verloop van tijd heb je meer energie. Tablet is moeilijk in te nemen als je hem halveert en is dan ook vies. Kreeg kotsneigingen toen ik dat deed. Het is een relatief grote pil dus je moet dat wel kunnen.

30-07-2015 | Vrouw | 29
fluvoxamine (50mg)
Vanaf 1 april 2015 kwam ik thuis te zitten i.v.m. een reorganisatie bij mijn oud-werkgever. Een paar avonden daarvoor had ik mijn afscheidsetentje gehad en heb ik die nacht constant overgegeven (ik heb de laatste 18 jaar niet overgegeven). Omdat ik een enorme vorm van braakangst heb, begonnen daarna alle problemen. Doordat ik onbewuste stress had, had ik enorm last van m[lees meer...]ijn maag en was ik bang om over te geven. Zo bang dat ik constant als mijn maag 'raar' deed, een paniekaanval kreeg. Na 2 maanden was ik al 10 kilo afgevallen door de stress (ik at ook nog amper). Veel bezoekjes aan de huisarts gehad en die verwees mij op een geven moment door naar de psycholoog en gaf mij Oxazepam mee (kalmeringsmiddel). De Oxazepam sloeg snel aan en al snel was ik van mijn onrust en paniekaanvallen af. Helaas is de Oxazepam op een geven moment juist gaan tegenwerken waardoor het onrust en paniekaanvallen opwekte. Ben toen overgegaan op Alprazolam 0.25 mg. Deze werkte gelukkig al na een paar dagen en werd weer snel 'mezelf'. Maar toen ik die Alprazolam moest gaan afbouwen, begonnen de echte problemen pas echt. Mijn lijf was helemaal van slag en beleefde meer onrust en paniek dan dat ik voor het medicijngebruik heb ervaren. Kwam ook nog eens bij dat er uit een maagonderzoek kwam dat mijn maagklep niet goed sloot waardoor ik de rest van mijn leven medicijnen moest slikken. Gelukkig wist ik nu wel waar mijn maagklachten vandaan kwamen en dus geen reden had om te panieken als ik last van mijn maag heb. Ondertussen had ik ook een leuke nieuwe baan gevonden dus mijn psycholoog, huisarts en ikzelf dachten dat het hierdoor een stuk beter zou gaan, maar helaas..... mijn onrust en paniek werden alleen maar erger door de afbouw van de Alprazolam. Op aanraden van de huisarts ben ik toch begonnen met antidepressiva (kon echt alleen maar janken toen ik de beslissing genomen had, ik aan de antidepressiva. Je denkt altijd: dat overkomt mij niet). Begonnen met 50 mg per dag (1 tablet). Van bijwerkingen niets gemerkt. Na 1 week over op 75 mg (1,5 tablet). Ook geen last van bijwerkingen. Sinds dinsdag ben ik over op de 100 mg (mijn max) en merk dat ik nu onwijs last heb van de bijwerkingen in de vorm van onrust en paniek. Gelukkig slik ik de Alprazolam nog wel 3x per dag erbij om me zo 'rustig' te houden. Vandaag ging het op mijn werk bijna fout, voelde me zo onrustig dat ik een paniekaanval voelde aankomen. Gelijk Alprazolam genomen en naar mijn collega gelopen die van mijn 'situatie' op de hoogte is. Gelukkig daardoor weer wat rustiger geworden. Ik slik de AD altijd direct na het eten dus je zou zeggen dat je er 's avonds het meeste last van heb aangezien je piek een uur na het slikken is bereikt. Gisteravond amper last van iets gehad (beetje last van mijn maag, maar dat was het). Verder qua bijwerkingen valt alles me enorm mee. Maar die onrust en paniek die je de eerste weken hebt, is erg vervelend. Vooral omdat dat juist de reden is waarom ik aan de AD gegaan ben. Hoop dat dit niet te lang aanhoudt. Ze zeggen ongeveer 2 weken. Dan heb ik nog 1,5 week te gaan :( Maarja doorzetten maar!

08-12-2014 | Man | 29
fluvoxamine
Fluvoxamine deed NIKS tegen de angststoornissen. Maar werd er wel impotent van! Kreeg moeilijk orgasmes. Jammer voor een jongeman! Nu lekker geswitched naar 1mg Orap. Wat wel werkt en geen bijwerkingen geeft!

12-02-2014 | Vrouw | 32
fluvoxamine (250mg)
Ik gebruikte fluvoxamine van juni 2012 tot januari 2014. Ik ben gestart met 50 mg en ben in stappen opgehoogd naar 250 mg. Vanaf daar weer afgebouwd naar 0 mg. Het opbouwen verliep bij mij met verschillende bijwerkingen. Vooral trillen en nachtmerries kwamen standaard voor. Dit hield dan een week aan en vervolgens namen deze klachten af. Tijdens het afbouwen heb ik van[lees meer...] 250 naar 100 mg eigenlijk geen bijwerkingen/ afbouwverschijnselen gehad. Van 100 naar 0 wel. Het trillen en de nachtmerries kwamen terug en daarbij de nodige onrust in mijn hoofd. Gedachten en paniek gevoelens. Vooral de laatste stap van 25 mg naar 0 mg. Vond en vind ik nog steeds erg pittig. Ik voelde me grieperig , hoofdpijn, diarree, trillen, nachtmerries, zweten en vooral weer veel angstige gevoelens en gedachten. Vooral van die laatste werd ik erg onzeker. Deed ik er wel goed aan om te stoppen, kwam het niet te vroeg en was ik niet te optimistisch geweest? Allemaal vragen die door mijn hoofd zijn gegaan de afgelopen weken. Ik heb momenteel nog steeds veel "vlagen". Van angst en paniek. In contact met mijn psychiater kreeg ik te horen dat dit allemaal past bij de ontwenningsverschijnselen na de stop met dit medicijn. Het is pittig omdat de klachten bijna identiek lijken op de klachten waardoor ik ooit ben begonnen met anti-depressiva ( eerst venlaflaxine/ effexor erna fluvoxamine). De psychiater zei verder nog dat veel mensen ad blijven gebruiken omdat juist de periode na de stop zo lastig is en veelal dus klachten geeft die confronterend zijn en lijken te voelen alsof je nog niet klaar bent voor een stop met deze medicijnen. Je moet er sterk voor in je " schoenen" staan en steeds die mind-setting houden van: dit hoort bij de stop van de medicijnen en dat kan weken tot maanden duren. Geef niet op! Schroom natuurlijk nooit om weer hulp te halen of te starten met de medicijnen als dat zo voelt maar blijf alert op het feit dat het wellicht ook een nasleep kan zijn van het gebruik van deze medicijnen. Allen het beste toegewenst

16-12-2018 | Vrouw | 35
fluvoxamine (100mg)
Sinds twee weken begonnen met Fluvoxamine. Eerst 50 Mg, na week 100 mg. Lichamelijke bijwerkingen nog te doen maar sinds enkele dagen erg rusteloze voeten. Door er op te focussen het gevoel gekregen de controle te verliezen. En daardoor in neerwaartse spiraal terecht gekomen. Gevoel dat ik niet mezelf ben, onwerkelijk gevoel, afvlakking van gevoel, robotachtig, herinnering[lees meer...]en die niet echt lijken omdat ik het niet voel. Zijn er nog meer mensen die deze bijwerking hebben ervaren na ophoging/start? Mijn psych zegt dat ik moet doorzetten en dat het bijwerkingen zijn. Ik voel me erg bang. Het gevoel dat ik nooit meer mezelf word....

08-07-2015 | Man | 37

04-02-2019 | Vrouw | 41
fluvoxamine (200mg)
Tegen angst en paniek helpt fluvoxamine erg goed. Tegen depressie wat minder.

13-04-2015 | Man | 41
fluvoxamine (100mg)
Ik heb twee periodes in mijn leven fluvoxamine gebruikt. beide waren periodes van ong twee jaar. Ik heb de eerste 8 weken vreselijke bijwerkingen gehad, met name het verergeren van de angstklachten, kaakklemmen en overmatig zweten 's nachts. Na 9 weken en ophoging tot 150 mg ging het medicijn voor mij werken en haalde het de scherpe kanten van de angst weg en werd ik energ[lees meer...]ieker en ging weer van alles ondernemen. In sept 2011 ben ik gestopt met fluvoxamine zonder noemenswaardige afkickverschijnselen. In 2013 kwamen mijn angstklachten weer terug en begin 2014 ben ik weer cognitieve gedragstherapie gaan volgen waarbij het advies was toch weer medicatie te gaan gebruiken, omdat ik heel erg bang was voor de bijwerkingen is dit keer gekozen voor een ander medicijn, lexapro, dat kan je opbouwen in druppelvorm.. deze neem ik nu vanaf jan 2015 en ik merk lichte verbetering maar ook nog steeds slechte dagen waarbij ik nog steeds 10 mg oxazepam moet gebruiken.. Verder neem ik in een avond 4 glazen wijn om te ontspannen, ik had het idee dat fluvoxamine beter aansloeg en twijfel dus om weer over te stappen maar dat haalt allesweer zo overhoop.... Iemand tips/ervaringen?

26-05-2013 | Man | 41
fluvoxamine
Fluvoxamine heeft me de kwaliteit van mijn leven teruggegeven. Geheel klachten rij in combinatie met een half jaar wekelijkse metacognitieve therapy vanaf jun t/m dec 2011.

18-05-2015 | Vrouw | 42

02-03-2020 | Man | 43
fluvoxamine (75)
Wat een hel is het voor mij geweest dit middel. Maanden niet kunnen werken, niet meer willen leven, allerlei lichamelijke klachten met zelfs acute ziekenhuisopname doordat mijn blaas 3,5L urine vasthield, dat hadden ze nog niet vaak gezien. Nu door taperingstrips afgebouwd naar 2,5mg ik ben er dus bijna vanaf, maar kan nog steeds niet plassen, het wordt dus heel spannend o[lees meer...]f dit middel blijvend schade heeft aangericht. Uroloog kan geen andere afwijkingen vinden, dus puur bijwerking van dit middel.

27-02-2020 | Vrouw | 45
fluvoxamine (50mg)
Ik gebruik mirtazepine en opgedreven naar 15mg +7,5= 22,5mg Slapen ok. Maar maag/darmpijn en extreem veel willen eten. Ook constipatie. Ik werd wel energiek en maar kon nooit meer eens lachten en vond iedereen lelijk ook mijn man... Ben dan terug naar 7,5mg maar met benzodiazepine weer begonnen, slaappillen en diazepam voor de dag. In 2009 nam ik 2 jaar prozac, toch ge[lees meer...]probeert maar daar kreeg ik prolactine en erge maagpijn en angst. Sipralexa ook geprobeerd maar krop in de keel en nooit kunnen huilen, geen orgasme. Fluvoxamine zou ik willen proberen met dan xanax retard en maagzuur beschermers. Wat denkt u, is het waar dat als je in het begin zoveel bijwerkingen heb zoals paniek en angst maagpijn hebt het medicijn wel aanslaat?

18-02-2014 | Vrouw | 45
fluvoxamine
15 jaar geleden na een traumatische ervaring last gekregen van angst en paniekstoornis. 8 jaar lang fluvoxamine gebruikt en uiteindelijk zonder problemen afgebouwd. 2 jaar geleden kwam de angst en paniekstoornis in alle hevigheid terug. Weer fluvoxamine en oxazepam. Ook cognitieve gedragstherapie gehad. Al bij al. Ik leef. Ik doe mijn ding en mijn veilige zone om alleen [lees meer...]weg te gaan ligt zo'n 8 km vanaf mijn huis. Ik zit nu vast en nergens komt hulp vandaan. Ik ben door een faillissement thuis komen zitten en het uwv wil nu dat ik ga reintregreren. Hoe zien ze dat voor zich. Ik doe vrijwilligerswerk en dat valt me zwaar maar ik houd vol. Af en toe ben ik bang dat het nooit meer over gaat/ beter wordt. 10 kilo aangekomen en zie er aan de buitenkant goed uit. Het onbegrip is waar ik het meest verdrietig van word. Maar opgeven NOOIT!

12-12-2013 | Man | 45
fluvoxamine
Ik heb al 6 jaar last van hyperventilatie en paniek aanvallen die 24 uur per dag duren met soms veel last en soms minder. Ik heb in deze tijd altijd gewerkt wat natuurlijk soms geen pretje was. Na 6 jaar ben ik naar de arts gegaan omdat ik het zat was. De arts schreef mij Fluvoxamine voor, 50 mg begin juni en 30 sept. 100 mg en 25 nov. 150 mg. De hyperventilatie wordt mi[lees meer...]nder maar is nog aanwezig en ik ben benieuwd of hij sterft en ik weer een leven heb. De oorzaak ben ik mee bezig en die zit in angst en dwangmatigheden waarschijnlijk. Man 45 jaar. Groetjes, Jeroen 12 dec. 2013

30-10-2015 | Vrouw | 47
fluvoxamine (50mg)
Dit medicijn helpt je angsten te onderdrukken en de dingen wat beter aan te kunnen. De medicatie opgebouwd tot 250 mg, maar daar werd ik toch afwezig van. Dus weer afgebouwd tot 150 mg. en dit een aantal jaren gebruikt. Helaas kreeg ik steeds minder energie en ging steeds minder ondernemen. En mijn angstklachten werden wel onderdrukt, maar verdwenen niet, maar verbete[lees meer...]rde ook niet. Na ongeveer 8 jaar gebruikt te hebben, waarvan 4 jaar met moeheid en steeds minder energie werd door omstandigheden "de pil" gestopt. En toen werd ik langzaam "wakker". Kreeg meer energie, minder last van angsten en ging weer meer ondernemen. Achter af is de combinatie van "de pil" en fluvoxamine bij mij denk ik niet goed geweest. Nu ben ik langzaam ( in twee/drie jaar tijd ) de medicijnen aan het afbouwen. Je angstklachten worden tijdens het afbouwen even wat erger, maar dit is tijdelijk. Nu wel met de laatste halve tablet last van stemmingswisselingen en onrust. (Van 50 mg naar 25 mg.) Maar neem aan dat dit ook tijdelijk is. Nog een halve tablet te gaan!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum