fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

24-08-2020 | Man | 59
Depressief
Ik heb ca. 20 jaar fluvosmaniemaleaat gebruikt, 100 mg per dag, in de ochtend omdat ik er in tegenstelling tot de meesten minder goed door slaap. Ca. 2 jaar geleden ben ik er mee gestopt, en dat was niet makkelijk. Na een jaar geleidelijke afbouw heeft een ayahuasca-sessie de laatste zet gegeven. Ik moest daarvoor ook 2 maanden clean zijn. Neem voor afbouwen gerust een j[lees meer...]aar de tijd, is mijn advies, 3 maanden is veel te kort.

05-08-2020 | Man | 50
fluvoxamine (100mg)
Of het medicijn helpt tegen mijn klachten depresief, angst, overprikkelbaar kan niet zeggen, heb niet zo'n verschil ervaren zoals je dat bijvoorbeeld wel merkt bij lorazepam. niet overdreven angstig depresief of paniekerig geweest. ik voelde wel een leegheid. wat erg beangstigend is waren de hete voeten alsof ik de voeten in een badje water met een temparatuur van 42[lees meer...] graden had. En het verergerde met de warme temparatuur buiten. Ik kon hier niet van slapen en werd hier erg angstig en paniekerig door. smaakbeleving veranderede ook dit is ook de reden waarom ik ben gestopt met deze medicatie.

13-03-2020 | Vrouw | 37
fluvoxamine (10)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Net 1 dag mee bezig heb wel wat lichtte hoofdpijn en licht in hoofd

02-03-2020 | Man | 43
fluvoxamine (75)
Wat een hel is het voor mij geweest dit middel. Maanden niet kunnen werken, niet meer willen leven, allerlei lichamelijke klachten met zelfs acute ziekenhuisopname doordat mijn blaas 3,5L urine vasthield, dat hadden ze nog niet vaak gezien. Nu door taperingstrips afgebouwd naar 2,5mg ik ben er dus bijna vanaf, maar kan nog steeds niet plassen, het wordt dus heel spannend o[lees meer...]f dit middel blijvend schade heeft aangericht. Uroloog kan geen andere afwijkingen vinden, dus puur bijwerking van dit middel.

27-02-2020 | Vrouw | 45
fluvoxamine (50mg)
Ik gebruik mirtazepine en opgedreven naar 15mg +7,5= 22,5mg Slapen ok. Maar maag/darmpijn en extreem veel willen eten. Ook constipatie. Ik werd wel energiek en maar kon nooit meer eens lachten en vond iedereen lelijk ook mijn man... Ben dan terug naar 7,5mg maar met benzodiazepine weer begonnen, slaappillen en diazepam voor de dag. In 2009 nam ik 2 jaar prozac, toch ge[lees meer...]probeert maar daar kreeg ik prolactine en erge maagpijn en angst. Sipralexa ook geprobeerd maar krop in de keel en nooit kunnen huilen, geen orgasme. Fluvoxamine zou ik willen proberen met dan xanax retard en maagzuur beschermers. Wat denkt u, is het waar dat als je in het begin zoveel bijwerkingen heb zoals paniek en angst maagpijn hebt het medicijn wel aanslaat?

18-02-2020 | Vrouw | 48
Depressief
Iemand ervaring met afbouwen/stoppen? Kwamen de depressieve gevoelens terug? Of alleen ontwenningsverschijnselen? Ik slik ze 25 jaar minimale dosering. Na burnout begin dit dit opgehoogd naar 150mg. Ik wil nu weer graag afbouwen naar50mg of helemaal niets. Graag uw ervaring m.b.t. afbouwen. Alvast bedankt

08-12-2019 | Vrouw | 60

22-11-2019 | Vrouw | 36
Depressief
Ik neem deze middel al 4 jaar en als ik stop komt de depresie terug. Nu ben ik zwanger en ik heb schrik dat er invloed op mijn baby kan hebben. Heeft er iemand ervaring van?

09-08-2019 | Man | 60
fluvoxamine (50mg)
Als de pillen omschrijven waarvoor ze dienen , dan is het wat mijn betreft afbouwen en stoppen , de bijwerkingen zijn in dienmate dat je daar niet gelukkig van wordt en ik zelf daar dan ook niet mee doorga.

18-07-2019 | Vrouw | 63
Darmproblemen - verstopping
Ik kwam in 1980 in aanraking met fevarin voor mijn angsten en distymy ik slik ze nog steeds en. Dat doe ik 50mg smorgens en 50mg als ik ga slapen en ik leid bijna een normaal leven heb wel schommelingen maar dat hoort nu bij mij en ik kan er goed mee omgaan ik kan iet meer zonder fluvoxamine.

19-04-2019 | Man | 34
fluvoxamine (50mg)
Gebruik het medicijn voor mijn angststoornis. Ik was uiteraard huiverig aangezien de eerste week vaak omschreven wordt als 'de hel'. De bijwerkingen die ik had waren vooral pijnlijk verkrampte spieren, hoofdpijn, slapeloosheid en een koortsig gevoel een uur na inname. Na ongeveer 1,5 week gebruik verdween het meeste van deze bijwerkingen. Alleen de pijnlijke spieren bl[lees meer...]ijft. Waardoor ik vooral 's avond veel pijn in mijn lichaam heb. Vooral nek en rug lijken dan muurvast te zitten. Ik slik het 's ochtends want als ik het 's avonds doe dan slaap ik niet. Het medicijn moet nu ongeveer gaan werken tegen mijn klachten en mijn dosis wordt over 2 weken verhoogt naar 100mg. Ik ga het wel zien.

13-03-2019 | Man | 54
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ben al vanaf 1995 aan t klooien met mijn geestelijke gezondheid. hoeveel auto - intoxen ik gedaan heb, helaas ben ik de tel kwijt. Diverse opnames gehad vrijwillig / niet vrijwillig. sinds vorig jaar begonnen met 50 mg, opgebouwd naar 150 mg. Helaas ben ik bang dat medicatie schadelijk is op lange termijn, bijvoorbeeld osteoporose, CVA's Derhalve besloten te stoppen, g[lees meer...]a dit doen zonder afbouw. Of dit verstandig is, ik weet t niet. Wat ik wel weet is dat ik van deze medicatie af wil. Werk ondanks mijn beperking al 33 jaar in de gezondheidszorg.

08-02-2019 | Vrouw | 46
fluvoxamine (50mg)
Last van OCD en depressieve klachten. Op een gegeven moment heel erg somber met zelfs suicidegedachten. Voor mij een wondermiddel, want in lage dosering (ik reageer heel sterk op medicatie) is na een paar maanden de somberheid geheel weg en ben ik zelfs heel blij. Angsten zijn ook verminderd en dwanghandelingen ook. Ik baal alleen enorm van de seksuele bijwerkingen, waar[lees meer...]door ik de dosering iets ga verlagen

04-02-2019 | Vrouw | 41
fluvoxamine (200mg)
Tegen angst en paniek helpt fluvoxamine erg goed. Tegen depressie wat minder.

30-12-2018 | Vrouw | 60
fluvoxamine (150)
Op 32 jarige leeftijd begonnen met Fevarin. Werkte in het begin goed. Na enkele jaren werd de werking minder en moest ik ophogen tot 250 mg. Na ongeveer 3 maanden kon ik dan weer afbouwen. Dit is zo vele malen gegaan. Opbouwen helpt nu niet meer. Slik als proef nu weer de org Fevarin. Als dit ook niet werkt zal ik over moeten stappen op een andere ad. Ben constant misseli[lees meer...]jk,bloedspiegel vliegt op en neer bij gebruik zelfde dosering. Wellicht werkt het middel na 25 jaar niet meer. Iemand hier ervaring mee? Dna paspoort is aangevraagd om te bekijken welk middel zou kunnen passen. Uw tips zijn welkom.

16-12-2018 | Vrouw | 35
fluvoxamine (100mg)
Sinds twee weken begonnen met Fluvoxamine. Eerst 50 Mg, na week 100 mg. Lichamelijke bijwerkingen nog te doen maar sinds enkele dagen erg rusteloze voeten. Door er op te focussen het gevoel gekregen de controle te verliezen. En daardoor in neerwaartse spiraal terecht gekomen. Gevoel dat ik niet mezelf ben, onwerkelijk gevoel, afvlakking van gevoel, robotachtig, herinnering[lees meer...]en die niet echt lijken omdat ik het niet voel. Zijn er nog meer mensen die deze bijwerking hebben ervaren na ophoging/start? Mijn psych zegt dat ik moet doorzetten en dat het bijwerkingen zijn. Ik voel me erg bang. Het gevoel dat ik nooit meer mezelf word....

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum