Fluvoxamine

fluvoxamine

Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Stemmingswisselingen (2 meningen)

09-08-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Als de pillen omschrijven waarvoor ze dienen , dan is het wat mijn betreft afbouwen en stoppen , de bijwerkingen zijn in dienmate dat je daar niet gelukkig van wordt en ik zelf daar dan ook niet mee doorga.
18-07-2019

Darmproblemen - verstopping

Ik kwam in 1980 in aanraking met fevarin voor mijn angsten en distymy ik slik ze nog steeds en. Dat doe ik 50mg smorgens en 50mg als ik ga slapen en ik leid bijna een normaal leven heb wel schommelingen maar dat hoort nu bij mij en ik kan er goed mee omgaan ik kan iet meer zonder fluvoxamine.
19-04-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Gebruik het medicijn voor mijn angststoornis. Ik was uiteraard huiverig aangezien de eerste week vaak omschreven wordt als 'de hel'. De bijwerkingen die ik had waren vooral pijnlijk verkrampte spieren, hoofdpijn, slapeloosheid en een koortsig gevoel een uur na inname. Na ongeveer 1,5 week gebruik verdween het meeste van deze bijwerkingen. Alleen de pijnlijke spieren bl[lees meer...]ijft. Waardoor ik vooral 's avond veel pijn in mijn lichaam heb. Vooral nek en rug lijken dan muurvast te zitten. Ik slik het 's ochtends want als ik het 's avonds doe dan slaap ik niet. Het medicijn moet nu ongeveer gaan werken tegen mijn klachten en mijn dosis wordt over 2 weken verhoogt naar 100mg. Ik ga het wel zien.
13-03-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ben al vanaf 1995 aan t klooien met mijn geestelijke gezondheid. hoeveel auto - intoxen ik gedaan heb, helaas ben ik de tel kwijt. Diverse opnames gehad vrijwillig / niet vrijwillig. sinds vorig jaar begonnen met 50 mg, opgebouwd naar 150 mg. Helaas ben ik bang dat medicatie schadelijk is op lange termijn, bijvoorbeeld osteoporose, CVA's Derhalve besloten te stoppen, g[lees meer...]a dit doen zonder afbouw. Of dit verstandig is, ik weet t niet. Wat ik wel weet is dat ik van deze medicatie af wil. Werk ondanks mijn beperking al 33 jaar in de gezondheidszorg.
08-02-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Last van OCD en depressieve klachten. Op een gegeven moment heel erg somber met zelfs suicidegedachten. Voor mij een wondermiddel, want in lage dosering (ik reageer heel sterk op medicatie) is na een paar maanden de somberheid geheel weg en ben ik zelfs heel blij. Angsten zijn ook verminderd en dwanghandelingen ook. Ik baal alleen enorm van de seksuele bijwerkingen, waar[lees meer...]door ik de dosering iets ga verlagen
04-02-2019

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Tegen angst en paniek helpt fluvoxamine erg goed. Tegen depressie wat minder.
30-12-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Op 32 jarige leeftijd begonnen met Fevarin. Werkte in het begin goed. Na enkele jaren werd de werking minder en moest ik ophogen tot 250 mg. Na ongeveer 3 maanden kon ik dan weer afbouwen. Dit is zo vele malen gegaan. Opbouwen helpt nu niet meer. Slik als proef nu weer de org Fevarin. Als dit ook niet werkt zal ik over moeten stappen op een andere ad. Ben constant misseli[lees meer...]jk,bloedspiegel vliegt op en neer bij gebruik zelfde dosering. Wellicht werkt het middel na 25 jaar niet meer. Iemand hier ervaring mee? Dna paspoort is aangevraagd om te bekijken welk middel zou kunnen passen. Uw tips zijn welkom.
16-12-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Sinds twee weken begonnen met Fluvoxamine. Eerst 50 Mg, na week 100 mg. Lichamelijke bijwerkingen nog te doen maar sinds enkele dagen erg rusteloze voeten. Door er op te focussen het gevoel gekregen de controle te verliezen. En daardoor in neerwaartse spiraal terecht gekomen. Gevoel dat ik niet mezelf ben, onwerkelijk gevoel, afvlakking van gevoel, robotachtig, herinnering[lees meer...]en die niet echt lijken omdat ik het niet voel. Zijn er nog meer mensen die deze bijwerking hebben ervaren na ophoging/start? Mijn psych zegt dat ik moet doorzetten en dat het bijwerkingen zijn. Ik voel me erg bang. Het gevoel dat ik nooit meer mezelf word....
26-11-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Depressie en angsten. Jaren lang. Is minder nu. Bijwerking is dat ik dikker ben geworden. Mogelijk door passieve houding mede door medicatie. Overall redelijk tevreden want de ernstige dalen en suïcidale momenten zijn zterk verminderd en daarmee draaglijk. Maar dysthymia blijft. Zal ook niet verholpen worden.
14-05-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

met mijn vorige medicijn (fluoxetine) lukt het mij niet meer een orgasme te bereiken, daar heb ik met dit medicijn totaal geen last van. Om de verder werking te kunnen beoordelen, gebruik ik het nog iets te kort. Bijwerkingen op dit moment zijn vermoeidheid en slapeloosheid.
19-03-2018

Dwangstoornis

In gebruik voor dwangstoornis. In het begin zeer veel bijwerkingen, moeheid, slapheid, suf gevoel, vaak misselijk. Overwogen om met het middel te stoppen. Na 8 weken namen de bijwerkingen af. Misselijkheid slaat over in moeheid, iedere dag een dip van 2-3 uur. Dosering niet verhoogd in verband met hoeveelheid bijwerkingen. Dwangmatige klachten zijn significant verm[lees meer...]inderd bij behandeling icm cognitieve gedragstherapie. Wil op lange termijn wel stoppen met het medicijn om meer energie te krijgen.
01-02-2018

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik heb veel betere ervaring met deze fluvoxamine dan met de mirtazapine. Ik had niks anders helaas ernstig nachtmerries en rare dromen. Nu met deze medicatie fluvoxamine nergens last mee. Ik denk enorm positief
04-10-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik kamp al mijn hele leven met dwangmatig nadenken over dingen die ik eng vind, voornamelijk voortkomend uit mijn traumatische jeugd. Heb voor deze trauma's verschillende therapieën gehad, tot ik eens een trigger had met een gebeurtenis en er iets in me knapte waardoor de OCD mijn leven overnam. Ik kamp met een PTSS, OCD en Depressie. Allen erg geschikt voor antidepressiva[lees meer...] (SSRI). Ik wou hier nooit aan omdat ik het rommel vind, ik ben hier deels op terug gekomen, want het kan wel effectief zijn. Icm dag therapieën in het AMC voor OCD heb ik leren omgaan met OCD. De medicatie helpt het angstgevoel te neutraliseren, OCD komt voort uit angst en daar controle op willen hebben. Het helpt mij zeker dit probleem beter aan te kunnen, echter niet klaar kunnen komen (alsnog beter dan geen erectie zoals ik had met lexapro) is vrij frustrerend, zeker op je 25e. Daarbij heb ik de kenmerkende bijwerkingen voor een SSRI, moe! Veel vermoeid, alsof er een constante helm over mn hoofd zit. Ben verder niet echt afgevlakt in mijn emoties, maar merk wel dat ik iets stabieler in 't leven sta. Ik mag twee jaar na mijn dag behandeling in het AMC starten met afbouwen, ik hoop dat het op 100 mg nog steeds effectief is met minder bijwerkingen. LET OP! je moet dit wel consistent slikken, ik heb het eens 1,5 niet kunnen slikken omdat ze op waren. Ik kreeg toen enorm vage afkickverschijnselen.
22-07-2017

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Ik heb last van een depressie en een angst/paniekstoornis. Ik slikte al langere tijd 50 mg maar toen ik overspannen en depressief werd heeft de huisarts het verhoogd naar 100 mg en de psychiater later naar 150 mg per dag. Mijn klachten zijn niet over, maar de paniekaanvallen zijn gelukkig wel een stuk minder.
30-06-2017

Obsessieve-compulsieve stoornis

Heb feverin 15 jaar gebruikt. In jan 2017 begonnen met afbouw. Uiteindelijk in maart 2017 gestopt. Ging in principe goed... maar door privé problemen en de verkoop van mijn huis, begon ik weer te malen in mijn hoofd en werd ik depressief. Nu sinds 3 dagen weer begonnen met 50 Mg in de morgen. Heb last van trillende benen en weet van ellende niet wat ik moet doen( lig op b[lees meer...]ed of op de bank) depressie lijkt nu heftiger. Zal nu gewoon moeten doorbijten.
31-05-2017

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Meerdere middelen gebruikt. Dit werkte vrij snel al. Paar paniekaanvallen, daarna niet meer. Even wat heftig na 3 weken en daarna alsof het licht ineens aan ging! Ik kan nog somber zijn, maar dat heel zware is gelukkig weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum