Ervaringen met Lexapro

escitalopram

Bij  DepressieX

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

17-03-2023 | Man | 54
escitalopram (10mg)
Hallo even je verhaal gelezen, deze informatie heb ik helaas niet .Maar wel herkenbaar klachten worden heviger. Meer piekeren, meer onrustig, meer opgejaagd enz eerder slechter dan beter. Maar heb me laten vertellen dat het na een week of 2 beter moet gaan.van hier uit succes

18-01-2022 | Vrouw | 67
escitalopram (20mg/ml)
Ben met lexapro gestopt omdat het niet de werking had wat ik zou willen

18-10-2021 | Vrouw | 21
escitalopram (20mg)
Ik heb dit nu 1 jaar geslikt. Langzaam opgebouwd met druppels tot de 20 mg. Dat hielp heel erg met de bijwerkingen. Maar na een tijdje had het alleen effect op mijn paniek en angststoornis en niet mijn depressie. 2 keer opgenomen omdat ik suïcidaal was. Vervolgens gesprek met arts en ik gaf aan dat het niet werkte met mijn stemming. Het viel hem ook op dat ik veel was aan[lees meer...]gekomen. 20 kilo in een jaar. Dat hielp ook niet mee met mijn zelfbeeld. Afgebouwd naar 10mg. Voelde mij wel iets beter, wel aanwezige angstklachten maar minder dan eerst. Stemming niet veel veranderd maar suïcidale gedachten wel op de achtergrond. Ging naar een andere locatie dus tot 10mg gestopt met afbouwen. Nu andere arts en net een gesprek gehad. Mag gaan beginnen met sertraline 50mg. Dus verder afbouwen en daarmee starten. Dat was de enige optie wat niet zo erg zou zorgen voor gewichtstoename. Twijfel toch erg of escitalopram op lagere dosis beter werkte dan maximale. Maar wil gewoon van die gewichtstoename af. Mijn vorige arts zei dat het daardoor komt. Als dit nieuwe medicatie niet werkt kap ik er helemaal mee en wil ik even zonder antidepressiva aankijken hoe het gaat.

17-06-2021 | Vrouw | 35
escitalopram (15mg)
Ik heb 10 jaar lang deze medicatie geslikt in het begin werkte hij wel ,Maar ik heb het gemerkt na langdurig gebruik went je lichaam aan deze stof en hij werkt niet meer,Helaas is afbouwen ook heel erg moeilijk,Dat wist ik zelf echt niet van te voren,Toen hij mij niet hiep en moest het afbouwen was het echt een Hel,Alleen maar slapen ,Braken ,Geen eetlust ben inmiddels 6,5[lees meer...] kilo afgevallen binnan 2 weken,Gelukkig heb ik nog 2 dagen en mag ik Overstappen naar andere medicijn,Nooit meet Lexapro voor mij😞

15-06-2021 | Vrouw | 35
escitalopram (15mg)
Ik gebruik dit middel ruim 10 jaar altijd bij 15 mg gebleven omdat 20 mg niet veel hielp bij mij,Na jarenlang gebruiken Werkt hij niet meer en de Depressie is weer terug,Piekeren enz,Nu ben ik bezig met afbouwen wat een Hel is dat ben ruim 2 weken mee bezig eerst naar 10 mg en nu naar 5 mg Nooit eerder meegemaakt hoe zwaar het afbouwen is,Overleg met de huisarts ga ik vana[lees meer...]f maandag beginnen met seroxat 10 ,Ik hoop dat hij minder bijwerkingen heefd dan Lexapro want Afbouwen is vreselijk 😞

26-08-2020 | Vrouw | 48
Depressiviteit
15 mei begonnen en tot op heden merk ik niet dat het zijn werking doet. Heb last van jeukende bultjes op mijn handen. Ben opgenomen ggz verpleegkundige zien positieve dingen, ik ervaar ze niet. Vrijdag r september gesprek met psychiater en verpleegkundige specialist en psychiater . Als het aan mij ligt stop ik er mee. Heb ook diagnose Ass en ADD.

02-08-2020 | Man | 46

10-08-2019 | Vrouw | 34
Depressiviteit
Graag wil ik mijn positieve ervaring over dit middel delen. Ik gebruik dit middel toe ik in een zware postnatale depressie kwam. Ik wist niet wat me overkwam, werkte toentertijd zelf in de psychiatrie als hulpverlener. En nu gebeurde het mij. Ik kreeg van een bevriende psychiater lexapro voorgeschreven, dit was net overgewaaid uit Amerika. Ik gebruik dit middel nu 11 jaar [lees meer...]( omdat leven zonder geen optie is ) en een wat hogere dosering. 40mg per dag. Bij 20mg heb ik een spiegel in het bloed en bij 40 mg wel. Ik merk ook echt verschil. Ik wil iedereen een hart onder de riem steken. Het komt goed..... echt!

07-04-2019 | Man | 44

31-03-2019 | Vrouw | 60
escitalopram (10mg)
Na 30 jaar Fevarin/Fluvoxamine te hebben gebruikt bleek dit niet meer te werken. Direct van 150 mg Fluvoxamine over op 10 mg Escitolapram.. Al enkele dagen ervaar ik behoorlijke spierspanning in nek en schouders wat erg vervelend is. Zijn er meer gebruikers die dit in de opstart hebben bemerkt? Verder voel ik mij wel iets rustiger en ben ik niet meer elke ochtend, zoal[lees meer...]s voor het gebruik, misselijk. Maar die spierspanning is echt irritant. Zou het fijn vinden als ik zou horen dat dit mogelijk een bijwerking is tijdens de opstart en dat dit mogelijk op termijn verdwijnt. Heb ingevuld matig effectief maar realiseer dat het gebruik nog maar 7 dagen is.

10-09-2018 | Vrouw | 43
escitalopram (15mg)
Samen met huisarts dit medicijn (orginele lexapro) uitgezocht, omdat ik hier ook zelf de hand in wou hebben en er eigenlijk niet aan wou! Ik had eerst 17,5 mg maar dit was te hoog. Na een paar jaar kreeg ik escitalopram ivm verzekering! Ik kwam van de laatste 15 kg aan, terwijl ze zeiden dat dit precies dezelfde was! Nou nee hoor, ik kreeg daarbij ook nog dat ik 's nachts [lees meer...]ging snurken! Niet zo prettig voor je partner! Na n bezoek bij de kno bleek de escitalopram de oorzaak ervan te zijn ivm gewichtstoename. Nu weer n aantal jaar lexapro. Gewicht is iets minder geworden maar snurken is gebleven! Ik betaal nu ervoor en dat is mij t echt wel waard!

05-07-2018 | Vrouw | 32
escitalopram (15mg)
Hoi ik gebruik lexapro al 3 jaar Ik was zeer tevreden met deze medicijn,Ik gebruikte 15mg perdag plotseling had ik huilbuien de arts heefd het verhoogd naar 20mg,Ik had na paar dagen braken en gevoel dat ik het niet meer ben alleen maar huilen na 6 dagen heefd de arts besloten om over te stappen naar efexor 75mg Na 3 dagen gebruik te hebben Was ik helemaal ziek alleen ma[lees meer...]ar braken en niets binnen kunnen krijgen ook gestopt heefd de arts prozac geschreven omdat ik niets binnen kon krijgen dat heb ik helemaal niet meer geslikt,Moest met alles stoppen van de arts na 10 dagen niets geslikt te hebben was ik heledag misselijk en niets binnen kunnen krijgen Ben ik naar spoed gegaan naar ziekenhuis 2 internisten en neuroloog heefd mij onderzocht,Wat het blijkt was mag nooit zomaar stoppen met dit medicijnen ,maar Alles was onder controle van me huisarts,Ik heb via ziekenhuis 10 mg lexapro gekregen en moest na 8 dagen of 10 dagen verhogen naar 15mg nu zit ik al 9 dagen 15 mg te slikken gelukkig is mijn misselijkheid weg en mijn depressie is minder vergeleken met 4 weken terug ,Alleen heb ik ochtenden braken en de arts zei dat mijn lichaam weer moet wennen opnieuw naar lexapro Ik blijf bij 15mg hoger en lager lukt bij mij niet helaas en andere medicijnen helemaal niet dus hele leven lang lexapro ik ben echt zeer tevreden met deze medicijn ,4 weken was een Hel

27-06-2018 | Man | 47
escitalopram (20mg/ml)
Na fevarin te hebben gebruikt vanaf 1998 en daarna prozac ben ik op advies vn de huisarts gestopt omdat ik nog maar een halve prozac per dag nam. Een paar weken daarna brak de hel los. Weer prozac opgestart, geen resultaat, daarna efexor via de GGZ. Wat een rotmiddel, geen enkel gevoel meer. Daarna geswitcht naar Lexapro. Eerst het merkmiddel en daarna generiek en weer bra[lees meer...]k de hel los. Later op medisch advies van de HA enkel lexapro en van 16 langzaam omlaag gegaan daar de bijwerkingen te veel waren en ik "overgedosseerd "rond liep. Nu uiteindelijk al lang stabiel op 5 mg. Echter vorige week weer mis, nu blijkt dat ik ipv lexapro Cipralex heb gekregen vanuit de apotheek, komt uit de zelfde fabriek maar dan uit tsjechie. LExapro zelf uit nederland. Kan dit nou zo zijn dat dit zo anders uitwerkt dan lexapro terwijl beide namen van lundback zijn??????? Nu maar zien dat het weer beter moet gaan, ben alweer een week onderweg.....iemand info voor mij? Ondertussen weer zware paniekaanvllen en angstklachten.

03-04-2018 | Man | 40
escitalopram (20mg)
matige werking en afbouwen was een ramp,veel bijwerkingen

22-12-2017 | Vrouw | 48
escitalopram (20mg/ml)
Plotseling een zeer ernstige depressie door stootkuur prednison. Huisarts schreef Lexapro voor en na een week of 3 begon ik me langzaam beter te voelen. Na drie maanden was ik weer klachtenvrij gelukkig! Na een jaar of 2 geprobeerd om af te bouwen maar de depressie kwam gelijk weer opzetten,dus maar geaccepteerd dat ik levenslang Lexapro moet blijven slikken. Ik vind het g[lees meer...]een probleem,het helpt me goed!

29-10-2017 | Vrouw | 46
escitalopram (20mg/ml)
Ik heb heel lang geaarzeld om antidepressiva te slikken, maar ik merk echt dat ik er een fijner leven door krijg. Ik ben minder angstig, zie niet overal problemen, ben minder hard voor mezelf en slaap beter.