Lexapro

Antidepressivum Lexapro

Arjen Walstra (26-04-2013)

10-08-2019

Lexapro (escitalopram)

Graag wil ik mijn positieve ervaring over dit middel delen. Ik gebruik dit middel toe ik in een zware postnatale depressie kwam. Ik wist niet wat me overkwam, werkte toentertijd zelf in de psychiatrie als hulpverlener. En nu gebeurde het mij. Ik kreeg van een bevriende psychiater lexapro voorgeschreven, dit was net overgewaaid uit Amerika. Ik gebruik dit middel nu 11 jaar [lees meer...]( omdat leven zonder geen optie is ) en een wat hogere dosering. 40mg per dag. Bij 20mg heb ik een spiegel in het bloed en bij 40 mg wel. Ik merk ook echt verschil. Ik wil iedereen een hart onder de riem steken. Het komt goed..... echt!
07-04-2019

31-03-2019

Lexapro (escitalopram)

Na 30 jaar Fevarin/Fluvoxamine te hebben gebruikt bleek dit niet meer te werken. Direct van 150 mg Fluvoxamine over op 10 mg Escitolapram.. Al enkele dagen ervaar ik behoorlijke spierspanning in nek en schouders wat erg vervelend is. Zijn er meer gebruikers die dit in de opstart hebben bemerkt? Verder voel ik mij wel iets rustiger en ben ik niet meer elke ochtend, zoal[lees meer...]s voor het gebruik, misselijk. Maar die spierspanning is echt irritant. Zou het fijn vinden als ik zou horen dat dit mogelijk een bijwerking is tijdens de opstart en dat dit mogelijk op termijn verdwijnt. Heb ingevuld matig effectief maar realiseer dat het gebruik nog maar 7 dagen is.
10-09-2018

Lexapro (escitalopram)

Samen met huisarts dit medicijn (orginele lexapro) uitgezocht, omdat ik hier ook zelf de hand in wou hebben en er eigenlijk niet aan wou! Ik had eerst 17,5 mg maar dit was te hoog. Na een paar jaar kreeg ik escitalopram ivm verzekering! Ik kwam van de laatste 15 kg aan, terwijl ze zeiden dat dit precies dezelfde was! Nou nee hoor, ik kreeg daarbij ook nog dat ik 's nachts [lees meer...]ging snurken! Niet zo prettig voor je partner! Na n bezoek bij de kno bleek de escitalopram de oorzaak ervan te zijn ivm gewichtstoename. Nu weer n aantal jaar lexapro. Gewicht is iets minder geworden maar snurken is gebleven! Ik betaal nu ervoor en dat is mij t echt wel waard!
05-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Hoi ik gebruik lexapro al 3 jaar Ik was zeer tevreden met deze medicijn,Ik gebruikte 15mg perdag plotseling had ik huilbuien de arts heefd het verhoogd naar 20mg,Ik had na paar dagen braken en gevoel dat ik het niet meer ben alleen maar huilen na 6 dagen heefd de arts besloten om over te stappen naar efexor 75mg Na 3 dagen gebruik te hebben Was ik helemaal ziek alleen ma[lees meer...]ar braken en niets binnen kunnen krijgen ook gestopt heefd de arts prozac geschreven omdat ik niets binnen kon krijgen dat heb ik helemaal niet meer geslikt,Moest met alles stoppen van de arts na 10 dagen niets geslikt te hebben was ik heledag misselijk en niets binnen kunnen krijgen Ben ik naar spoed gegaan naar ziekenhuis 2 internisten en neuroloog heefd mij onderzocht,Wat het blijkt was mag nooit zomaar stoppen met dit medicijnen ,maar Alles was onder controle van me huisarts,Ik heb via ziekenhuis 10 mg lexapro gekregen en moest na 8 dagen of 10 dagen verhogen naar 15mg nu zit ik al 9 dagen 15 mg te slikken gelukkig is mijn misselijkheid weg en mijn depressie is minder vergeleken met 4 weken terug ,Alleen heb ik ochtenden braken en de arts zei dat mijn lichaam weer moet wennen opnieuw naar lexapro Ik blijf bij 15mg hoger en lager lukt bij mij niet helaas en andere medicijnen helemaal niet dus hele leven lang lexapro ik ben echt zeer tevreden met deze medicijn ,4 weken was een Hel
27-06-2018

Lexapro (escitalopram)

Na fevarin te hebben gebruikt vanaf 1998 en daarna prozac ben ik op advies vn de huisarts gestopt omdat ik nog maar een halve prozac per dag nam. Een paar weken daarna brak de hel los. Weer prozac opgestart, geen resultaat, daarna efexor via de GGZ. Wat een rotmiddel, geen enkel gevoel meer. Daarna geswitcht naar Lexapro. Eerst het merkmiddel en daarna generiek en weer bra[lees meer...]k de hel los. Later op medisch advies van de HA enkel lexapro en van 16 langzaam omlaag gegaan daar de bijwerkingen te veel waren en ik "overgedosseerd "rond liep. Nu uiteindelijk al lang stabiel op 5 mg. Echter vorige week weer mis, nu blijkt dat ik ipv lexapro Cipralex heb gekregen vanuit de apotheek, komt uit de zelfde fabriek maar dan uit tsjechie. LExapro zelf uit nederland. Kan dit nou zo zijn dat dit zo anders uitwerkt dan lexapro terwijl beide namen van lundback zijn??????? Nu maar zien dat het weer beter moet gaan, ben alweer een week onderweg.....iemand info voor mij? Ondertussen weer zware paniekaanvllen en angstklachten.
03-04-2018

Lexapro (escitalopram)

matige werking en afbouwen was een ramp,veel bijwerkingen
22-12-2017

Lexapro (escitalopram)

Plotseling een zeer ernstige depressie door stootkuur prednison. Huisarts schreef Lexapro voor en na een week of 3 begon ik me langzaam beter te voelen. Na drie maanden was ik weer klachtenvrij gelukkig! Na een jaar of 2 geprobeerd om af te bouwen maar de depressie kwam gelijk weer opzetten,dus maar geaccepteerd dat ik levenslang Lexapro moet blijven slikken. Ik vind het g[lees meer...]een probleem,het helpt me goed!
29-10-2017

Lexapro (escitalopram)

Ik heb heel lang geaarzeld om antidepressiva te slikken, maar ik merk echt dat ik er een fijner leven door krijg. Ik ben minder angstig, zie niet overal problemen, ben minder hard voor mezelf en slaap beter.
31-07-2017

Lexapro (escitalopram)

Ik heb de eerste weken heel veel last gehad van bijwerkingen, waar ik erg van schrok (aantal jaar terug sertraline gebruikt waar ik geen last had van bijwerkingen). Het voelde alsof ik niet helemaal op de wereld was in de eerste dagen. Daarnaast kon ik blij zijn dat mijn werk (bijbaantje) bijvoorbeeld gewoon was ingepland, anders zou ik het huis niet uit durven gaan. Ik mo[lees meer...]est ook gewoon naar school (hbo), maar hele dagen trok ik niet. Ik had veel meer last van negatieve gedachten en depressief gevoel. Ook had ik veel spanning in mijn kaken. Het was zeker geen pretje in het begin, ondanks dat ik rustig heb opgebouwd op aanraden van de psychiater (met behulp van druppels opgebouwd van 1 tot 10 mg). Na een aantal weken merkte ik toch wel verschil. Als ik dan toch een dipje had, was dat heel anders dan voorheen en kon ik er makkelijker weer uit komen. Ik voel me nu een stuk rustiger. Mijn (directe) omgeving ziet ook zeker verschil! Ik geloof nu ook zeker dat het medicijn beter werkt wanneer je meer last hebt van bijwerkingen en deze ook heftiger zijn... in vergelijking met sertraline heb ik hier veel meer baat bij!
28-06-2017

Lexapro (escitalopram)

Meerdere depressie s doorgemaakt, veel bijwerkingen , was mezelf niet. Daarom ook na iedere periode afgebouwd ( tegen advies arts in ) wat erg moeilijk was. Nu met Lexapro voel ik me zo goed dat ik besloten heb om dit medicijn te blijven slikken. Voel me goed, met de normale schommelingen, voel me geen robot meer!
12-04-2017

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen in het begin waren vrij heftig. Emoties die al enorm schommelde, voelde nog heftiger aan. Daarna leek alles wat rustiger, gevoelloos. Echter ging ik gevoelens uiten op een destructieve manier d.m.v. suïcidale gedachten en automutilatie. Als ik er op terug kijk waren de gevoelens dus eigenlijk nog aanwezig en wist ik er niet meer mee om te gaan. Ik denk niet[lees meer...] perse dat de medicatie ervoor zorgde dat ik zo destructief werd, maar het hielp zeker niet! Therapie echter wel... veel praten en voelen helpt. Ik zeg niet dat ik nu heel gelukkig ben, maar ik heb wel veel narigheid eindelijk kunnen delen en een plek gegeven. Ook heb ik veel geleerd, hoe ik met mijn gevoelens en gedachte kan omgaan. Terugkomend op de medicatie... Ik denk niet dat het de oplossing voor mij is! (Hoe graag ik het ook zou willen.)
30-09-2016

Lexapro (escitalopram)

Werkt heel goed tegen depressie, prima stemming, en optimistisch over de toekomst. Ook de veel voorkomende bijwerkingen zijn goed te handelen maar eentje die nu echt bezwaarlijk gaat worden is de urine retentie. Het is een veel voorkomend bijverschijnsel bij alle SSRI`s maar in de bijsluiter staat deze bijwerking heel summier bij het kopje: "verder is gemeld". `S nacht[lees meer...]s enorme aandrang om te plassen maar er komen maar een paar druppeltjes met als gevolg herhaaldelijke blaasontstekingen waardoor je in een cirkeltje belandt. Een huisarts die deze klachten niet herkent maakt het er ook niet beter op. Depressief zijn of bedelen om een zoveelste antibioticum?
27-07-2016

Lexapro (escitalopram)

ik slik druppels en ben heel erg blij met het medicijn. eerste keer dat ik zo'n soort middel slik en was bang voor de bijwerkingen.
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum