mening

Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

Antidepressivum Lexapro

Arjen Walstra (26-04-2013)

11-06-2014

Lexapro (escitalopram)
Sociale fobie

2 jaar geleden begonnen met lexapro tegen sociale fobie en manische depressiviteit.. het medicijn begon na 3-4 weken te werken en hielp erg goed. Sociale angsten werden minder en kreeg weer een gelukkiger gevoel in het algemeen. Durfde weer meer onder de mensen te komen en dingen te ondernemen die ik jaren had laten liggen door de sociale fobie, zoals uitjes met vrienden,[lees meer...] sporten. Na ongeveer een jaar mee gestopt omdat ik het gevoel had dat ik was ´genezen´.. en ook zonder medicijnen dit alles wel aankon. Behoorlijk snel afgebouwd in dec 2013. In het begin ging het nog goed maar merkte dat ik weer last begon te krijgen van negatieve gedachttes en sociale angst. Heb het n paar maanden volgehouden zonder medicijnen. Maar tot afgelopen week voelde ik me zo onrustig en constant zenuwachtig dat ik heb besloten toch weer met het medicijn te beginnen. Heb nu gelijk weer 20mg tabletten gekregen waar ik sinds vandaag mee ben begonnen! Qua bijwerkingen heb ik nooit echt ergens last van gehad.. beetje n tintellent gevoel in me lichaam, maar dat ging voorheen na n paar weken gewoon weg. Zeker n goed medicijn tegen sociale angsten en depressieve stemming, althans voor mij!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum