Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

Antidepressivum Lexapro

Arjen Walstra (26-04-2013)

16-10-2017

14-10-2017

Chronische depressie

Dit medicijn 10 jaar gebruikt. Verhoudingsgewijs weinig bijwerkingen, alleen wat moeilijker klaarkomen en wat gewicht toename. Na 10 jaar begonnen mijn suïcidale gedachtes er weer doorheen te komen, toen er mee gestopt
08-09-2017

Chronische depressie

Na het debacle met de Efexor kreeg ik van een psychiator dit medicijn voorgeschreven samen met een dosis oxazepam als 'zo nodig' en een zeer intensieve therapie ging dit vrij goed en heb ik dit medicijn zo'n drie jaar zonder problemen gebruikt.
26-10-2016

Chronische depressie

Verschrikkelijke vermoeidheid. Een jaar lang niet kunnen werken, moeten stoppen met studie en hooguit zes uur per dag wakker. Ziek geweest met afbouwen door slechte begeleiding. Afkickverschijnselen waren vreselijk.
02-03-2015

22-08-2014

Chronische depressie

Sinds bijna 3 weken Lexapro 10 mg. Na afbouw van Nortrilen omdat dat onvoldoende zou werken. Nu ontzettende spijt van de wisseling. Ik had al klachten door gebruik Nortrilen maar die zijn alleen maar verergerd nu. Ontzettende last van paresthesieen, vooral heel er koud sensatie gevoel voornamelijk op mijn gezicht en handen, en tintelingen, duizelig, tinnitus, trillen en oo[lees meer...]k nog erbij zijn hartkloppingen. Ik krijg te horen dat ik moet doorgaan en dat de bijwerkingen dan zullen overgaan maar ik heb er een hard hoofd in.
14-08-2014

Chronische depressie

Op mijn 21e voor het eerst antidepressiva gebruikt (Seroxat), voorgeschreven door huisarts. Nu sinds een jaar of 5 Lexapro 20 mg per dag. Aangezien ik al lange tijd AD gebruik, weet ik niet meer hoe ik 'zonder' functioneer, en dat beangstigt me. Al die jaren al vreselijke last van hoofdpijn, pijn in mijn schouders en nek (spanningsklachten). 2 Weken geleden Lexapro gaan [lees meer...]afbouwen (van 20 naar 10 mg per dag). In het begin geen verschil, maar nu slaap ik heel slecht (ik ben heel 'alert'; als ik wakker word, wil ik meteen gaan lopen/actief zijn). Mijn hoofd is een grote chaos (ik kan me heel moeilijk concentreren) en de spanningspijnen zijn bijna niet te harden. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoort dit bij de afbouw? Ik ben in staat weer 20 mg. te gaan slikken (ook dan heb ik spanningspijnen, maar ik slaap dan wel beter).
31-01-2014

Chronische depressie

heb meerdere antidepressiva voorgeschreven gekregen. We spreken over jaren. Niks hielp. Vervolgens moest ik Lexapro gebruiken. Dit is geëindigd in een verplichte opname bij het GGZ, omdat ik een zelfmoordpoging heb gedaan. Niemand heeft gemerkt dat ik dit van plan was. Van de een op de andere dag zei een stemmetje dat ik dood moest. dat was DE oplossing voor al mijn proble[lees meer...]men. Heb allerlei slaappillen besteld op het internet, pillen ingenomen, de rest is bekend. In het GGZ is de Lexapro afgebouwd. Sindsdien niet meer depressief. Ik vind dit echt rotzooi!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum