Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

Antidepressivum Lexapro

Arjen Walstra (26-04-2013)

14-06-2019

Lexapro (escitalopram)

Ik heb eindelijk de knoop door gehakt, een gesprek met de huisarts tijde ertoe at ik openhartig kwam te spreken over paniekaanvallen en depressieve periodes. Ik ben nu in mijn 6de week, Ik heb al redelijk wat bijwerkingen gehad; niet kunnen slapen tot 4/5 uur, trillende handen, verhoogd hartritme... Is er iemand die dit leest die kan zeggen dat het beter zal worden [lees meer...]met tijd? Alvast tot hoors! love
14-12-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik sinds 3 weken Lexapro en ben hier echt niet blij mee. Ik zit al ruim 2 jaar aan de Escitalopram van Sandoz maar omdat deze tijdelijk niet meer beschikbaar zijn moest ik wisselen naar Lexapro. Waar het mij de afgelopen 2 jaar prima ging , gaat het mij nu echt slecht. Ik ben de gehele dag moe, heb een grieperig gevoel en ben zo misselijk als wat. ook gaat Lexapro [lees meer...]bij mij totaal niet samen met mijn Anticonceptie pill. Dit is allemaal een drama. Ik wil weer heel graag terug naar Escitalopram van Sandoz maar helaas moet ik nog even doorbijten tot 1feb 2019. Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die ook deze wissel hebben gedaan en ook zoveel bijwerkingen en problemen hebben.
29-11-2018

Lexapro (escitalopram)

In 2016 ben ik begonnen met de originele lexapro. Eerst voorzichtig opgebouwd van 5 naar 20mg. Daar 6 weken over gedaan. Eerst 5mg 2 weken toen 1 week 10mg daarna 15mg voor 2 weken en toen 20mg. De arts vertelde mij dat je dit medicijn niet moest vergeten en nooit extra moest innemen. De eerste 2 wkn werdt de angst veel erger, maar dat zei de arts tegen mij maar na de 2 we[lees meer...]ken was het een verademing. Helaas een jaartje ltr maar voorzichtig terug naar 5 mg vanwege erectie probleem. Bij de 5 was dit voorbij maar de angst kwam weer terug. Terug naar de dokter en rade mij aan terug naar 15 te gaan. Dus 1 week 10 en toen 15mg. Daar zit ik nu nog steeds aan, maar helaas de erectie probleem is gebleven. Dus ik heb er nog een pil bij om toch een erectie te krijgen. En heb daar geen spijt van. Je erectie met deze pil is uitstekend. Maar voor iedereen zijn bijwerkingen verschillend. Maar ik raad u aan om rustig op te bouwen met deze pillen. En vraag naar de originele Lexapro. De goedkopere zijn niet zo goed als de originele.
22-10-2018

Lexapro (escitalopram)

Ben in 2012 begonnen met dit medicijn ivm ernstige paniekstoornis in voornamelijk sociale situaties. Het heeft zeker geholpen omdat het de scherpe randjes van de paniek afhaalde. Na 2 jaar gebruik begon ik last te krijgen van mijn nek, dit ging van kwaad tot erger en uiteindelijk had ik er dagelijks ontzettend veel pijn van, ben vaak bij de huisarts geweest maar die zei da[lees meer...]t het gewoon door stress kwam! Uiteindelijk kreeg ik het vermoeden dat de lexapro wellicht de oorzaak was en ben radicaal gestopt, dit had ik overigens beter niet kunnen doen want de verschijnselen die ik toen kreeg waren bizar! Ik herkende mezelf totaal niet meer en had totaal geen controle meer over mijn emoties! De nekpijn was overigens bijna verdwenen dus ja de lexapro was de oorzaak! Ik kreeg na het stoppen o.a last van rusteloze benen, niet meer kunnen slapen, jeuk, extreme angstklachten met ademhalingsproblemen, tinnitus en depressief. Voor het gebruik van dit medicijn heb ik nooit last gehad van deze klachten! Uiteindelijk na 4 maanden besloten om venlafaxine te gaan gebruiken en mijn angstklachten waren verholpen maar mijn nekpijn kwam terug erger dan ooit tevoren! Nu slik ik nog een lage dosis maar wil daar graag mee stoppen! Ben alleen ontzettend bang voor de gevolgen! Zijn er meer mensen die nekklachten hebben gekregen bij dit soort medicijnen?
12-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Voor sommige zal het perfect werken ik ben ermee gestopt omdat mijn oren helemaal dicht zaten en doof werd en dat vind ik een minder fijn gevoel en daarom wilde ik niet hoger gaan dan 15 Mg was bang dat me oren zo bleven of erger werd. Verder heeft t me wel dusdanig geholpen.
11-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik heb sinds 2006 last van angst en paniek aanvallen. Sinds ik lexapro (eerder citalopram gebruikt) gebruik zijn de angst en paniek aanvallen onder controle. Op mijn sombere stemming merk ik geen effect. Wel ben ik flink aangekomen in gewicht en voel ik mij vlak in mijn emoties. Mijn libido is heel erg laag wat mogelijk ook een bijwerking van de lexapro is
18-04-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik schrijf een review omdat ik in het verleden ook zo getwijfeld heb wb medicijngebruik. Ik wilde dit niet heel veel therapie gevolgd en danging het even beter..ook medicatie erbij en dan na 2 jaar weer afbouwen .. gaat her een tijd lang goed tot er weer een trigger is en je terugblik ag bent .. ik heb nu de beslissing genomen dat ik een medicijn nodig heb. Ik functioneer [lees meer...]weer normaal kan het leven weer aan zonder gekke angsten en nog belangrijker ik geniet! Mijn grote nadeel is dat ik altijd heelslank was ennu 15 kg ben aangekomen maar ondanks dat dat mij zeer doet weegt t niet op tov de voordelen. Tip: bouw heel langzaam op bv met druppels
02-11-2017

Lexapro (escitalopram)

Gebruik het ivm complexe PTSS en een daaruit voortvloeiende paniekstoornis. Eerst zelf geprobeerd rustig te worden, na 2 jaar toch besloten lexapro te gaan gebruiken. Heel langzaam opgebouwd, duurde bijna half jaar voordat ik echt wat merkte, haalt de scherpe randjes eraf. Maar door de onbedwingbare trek in zoetigheid, 15 kg aangekomen. Ook zweet ik van niets, echt stral[lees meer...]en van mijn gezicht. Nu een jaar gebruikt en wil in overleg met psychiater afbouwen.
21-02-2017

Lexapro (escitalopram)

Ik slik nu als sinds enige tijd (4/5 jaar) Lexapro. In het begin kreeg ik continue een generieke versie hiervan. Dat leverde constant hoofdpijn op stemmingswisselingen en wazigheid in mijn hoofd. Met veel moeite heb ik het origineel verkregen via de apotheek, de specialist en later de huisarts schreven het wel voor alleen de apotheker bepaalde nog. Nu met het origineel heb[lees meer...] ik geen last meer van deze symptonen, alleen wel last van: beroerd voelen altijd (elke dag), lichte obstipatie, overgewicht (vreetbuien). Dit viel me eerder nooit op omdat ik meer last had van de andere klachten. Oja en ik ben altijd moe. Kan de hele dag wel slapen en s nachts wakker paar x per nacht naar de wc. Tegen mijn angsten/depressie helpt het en wil al een tijdje afbouwen. Maar dat durf ik nog niet.
29-08-2016

Lexapro (escitalopram)

klachten werden in de eerste 6 weken juist verergerd, icm de oxazepam is dit prima te managen.
28-08-2016

10-04-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik heb een vraag, heeft er iemand ervaring dat je oorsuizingen kunt krijgen van lexapro? Toen ik begon met lexapro had ik veel bijwerkingen. Zelfmoordneigingen, veel huilen, angst nam toe, en oorsuizingen. Alleen weet ik niet of oorsuizingen dat van de lexapro komt of mijn gehoor is flink teruggegaan. Angst en twijfel. Ik wil van medicatie veranderen, maar durf dat niet. W[lees meer...]endy
29-02-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik ben 2 weken geleden in 2 dagen gestopt met paroxetine en begonnen aan de escitalopram. Mij leek dit al iets optimistisch, maar goed toen ik startte met de paroxetine en 2 jaar daarvoor citalopram had ik ook geen bijwerkingen. Nu leef ik sinds de stop met paroxetine in een regelrechte hel. Altijd angst en nog meer paniek dan voordat ik hulp zocht voor mijn paniekstoornis[lees meer...] met aanleiding angst voor mijn prikkelbare darm syndroom pijn. Ik doe geen oog dicht en heb heel erg vaak echte aanvallen. Ik hoop dat dit veranderd, maar tot nu toe ben ik alles behalve tevreden.
23-02-2016

Lexapro (escitalopram)

Mijn verhaal, ik denk voor velen herkenbaar.. Ik heb last van een terugkerende angststoornis. Angsten die ik niet weet te plaatsen, ik heb alles prima voor elkaar, maar toch die pleinvrees en eeuwig onrustig gevoel met als toppunt niet meer het huis uit durven.. Gevoel gek te worden.. Alles geprobeerd. Cognitieve therapie, mindfullness, yoga, meditatie, opstellingen, nlp, [lees meer...]hypno therapieën, etc.. Gezien erfelijke aanleg en alles wat ik eraan gedaan heb, ben ik met heel veel tegenzin en angst (van vorige ervaringen met medicatie) toch weer op advies van de psychotherapeute met medicatie begonnen.. In overleg met een psychiater is gekozen voor lexapro, omdat je dit in druppelvorm heel langzaam kan opbouwen en zo de bijwerkingen meevallen en ik vertel uit ervaring dat dit klopt. Heb eerder fevarin gebruikt en het opbouwen was een hel.. Nu ging de opbouw erg langzaam per druppel, maar heeft geresulteerd in een uiteindelijk goed resultaat. Ik zit nu op een dosis van 15 mg en als ik vergelijk met een jaar geleden dan doe ik alles weer.. Soms steekt de angst de kop op, maar niet te vergelijken met voorheen. Nadeel is aankomen in gewicht..bij mij 6 kilo. Niet leuk, maar ik voel me beter nu en dat is meer waard.. Het was voor mij een gevecht van jaren, maar ik denk nu te berusten in het feit dat ik dit medicijn nodig heb en probeer me er bij neer te leggen.. Ik ben wel van mening dat dergelijk medicijn gebruik echt alleen noodzakelijk is bij een terugkerend patroon. Ben je een keer depressief of heb je een burn out.. Probeer dan andere therapieën. Medicijnen zou ik alleen gebruiken als je alles al geprobeerd hebt en de klachten in de loop van jaren steeds weer naar voren komen. Hoop jullie hiermee te helpen, heb zelf ook zo geworsteld.. lexapro is voor mij een goed medicijn.
10-12-2015

gewichtstoename
29-11-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik slik lexapro geruime tijd, daarvoor een jaar gestopt geweest na t gebruik van paroxetine. Ik was gestopt, omdat ik graag wilde weten (na 4 jaar) hoe het zonder zou zijn. Mijn angst en paniekaanvallen kwamen in alle hevigheid terug. Daarom begonnen met lexapro, omdat er minder bijwerkingen zouden zijn. Dit klopt bij mij, het duurde wel een lange tijd voor ik mij beter gi[lees meer...]ng voelen een maand of 3. Het enige nadeel bij mij is dat alcohol heel raar valt (ik had al geen rem) en als ik nu teveel had gedronken, had ik een black-out of werd ik een heel ander persoon (heb ik van horen zeggen). Daarom besloten om niet tot nauwelijks meer te drinken, voelt ook beter. Maar volgens mij is dit bij iedereen verschillend, ik ken ook personen die hier geen last van hebben.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum