escitalopram

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

12-04-2017 | Vrouw | 22
escitalopram (10mg)
De bijwerkingen in het begin waren vrij heftig. Emoties die al enorm schommelde, voelde nog heftiger aan. Daarna leek alles wat rustiger, gevoelloos. Echter ging ik gevoelens uiten op een destructieve manier d.m.v. suïcidale gedachten en automutilatie. Als ik er op terug kijk waren de gevoelens dus eigenlijk nog aanwezig en wist ik er niet meer mee om te gaan. Ik denk niet[lees meer...] perse dat de medicatie ervoor zorgde dat ik zo destructief werd, maar het hielp zeker niet! Therapie echter wel... veel praten en voelen helpt. Ik zeg niet dat ik nu heel gelukkig ben, maar ik heb wel veel narigheid eindelijk kunnen delen en een plek gegeven. Ook heb ik veel geleerd, hoe ik met mijn gevoelens en gedachte kan omgaan. Terugkomend op de medicatie... Ik denk niet dat het de oplossing voor mij is! (Hoe graag ik het ook zou willen.)

30-09-2016 | Vrouw | 47
escitalopram (10mg)
Werkt heel goed tegen depressie, prima stemming, en optimistisch over de toekomst. Ook de veel voorkomende bijwerkingen zijn goed te handelen maar eentje die nu echt bezwaarlijk gaat worden is de urine retentie. Het is een veel voorkomend bijverschijnsel bij alle SSRI`s maar in de bijsluiter staat deze bijwerking heel summier bij het kopje: "verder is gemeld". `S nacht[lees meer...]s enorme aandrang om te plassen maar er komen maar een paar druppeltjes met als gevolg herhaaldelijke blaasontstekingen waardoor je in een cirkeltje belandt. Een huisarts die deze klachten niet herkent maakt het er ook niet beter op. Depressief zijn of bedelen om een zoveelste antibioticum?

27-07-2016 | Vrouw | 45
escitalopram (10mg)
ik slik druppels en ben heel erg blij met het medicijn. eerste keer dat ik zo'n soort middel slik en was bang voor de bijwerkingen.

15-07-2016 | Man | 45
escitalopram (20mg)
Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!

15-07-2016 | Man | 42
escitalopram (20mg)
Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product

08-07-2016 | Man | 42
escitalopram (20mg)
De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's

01-03-2016 | Vrouw | 54
escitalopram (10mg)
In 2010 was ik behoorlijk depressief. Toen heeft Lexapro mij geholpen eruit te komen en verder te gaan. Nu 6 jaar later komt de depressiviteit weer terug en steeds met tussenpozen. Dr. zegt dat ik nu de dosis zou kunnen verhogen. Dit wil ik niet. Uiteindelijk is dit niet de oplossing. Als er uberhaupt een oplossing is. Heb wel verschillende keren geprobeerd te stoppen. heb[lees meer...] lastige bijwerkingen, ben heel ongeconcentreerd en vaak erg moe, ook last van bloedsuiker wisseling, maar niet zeker of als ik zal stoppen dat weg zal zijn en ook of ik zonder kan. Heb verschillende keren geprobeerd, maar lukt niet om te stoppen. Verder raad ik iedereen aan om Lexapro te nemen ipv Escalitopram want dat is de meest pure vorm. veel duurder, maar geen reden om dat te nemen...dring aan bij de huisarts voor Lexapro!

14-02-2016 | Vrouw | 29
escitalopram (15mg)
ik weet het niet meer goed, wel dat ik niet mezelf was en dat ik onverklaarbare hoofdpijnen had.