escitalopram

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

12-04-2017 | Vrouw | 22
escitalopram (10mg)
De bijwerkingen in het begin waren vrij heftig. Emoties die al enorm schommelde, voelde nog heftiger aan. Daarna leek alles wat rustiger, gevoelloos. Echter ging ik gevoelens uiten op een destructieve manier d.m.v. suïcidale gedachten en automutilatie. Als ik er op terug kijk waren de gevoelens dus eigenlijk nog aanwezig en wist ik er niet meer mee om te gaan. Ik denk niet[lees meer...] perse dat de medicatie ervoor zorgde dat ik zo destructief werd, maar het hielp zeker niet! Therapie echter wel... veel praten en voelen helpt. Ik zeg niet dat ik nu heel gelukkig ben, maar ik heb wel veel narigheid eindelijk kunnen delen en een plek gegeven. Ook heb ik veel geleerd, hoe ik met mijn gevoelens en gedachte kan omgaan. Terugkomend op de medicatie... Ik denk niet dat het de oplossing voor mij is! (Hoe graag ik het ook zou willen.)

08-02-2016 | Man | 23
escitalopram (10mg)
pas op met lexapro! maar ook met andere psychotherapeutische middelen... Het maakte mijn leven erger, mijn bewerkingen waren immens en mijn zelfmoordgedachten werden erger. Zonder lexapro zou ik nooit een plan bedenken om zelfmoord te plegen, omdat ik nog besef wat ik thuis heb en omdat ik weet waarvoor ik leef. Met lexapro leek het wel of dat dat ene pilletje per dag mij [lees meer...]over de drempel ging helpen om er wel echt een einde aan te maken. Het zijn gewone pure drugs net zoals alle andere middelen waarvan ze zeggen dat het helpt om van je depressie af te geraken of te controleren (zoals de dokters het graag zeggen). Er zijn geen testen die aan kunnen tonen dat het werkelijk zo is. Je bent gewoon een proefpersoon voor de farmaceutica. Stop er zo snel mogelijk mee! Iedereen heeft in het leven ups en downs en goede dagen en tegenslagen. Iedereen is wel eens vrolijk, boos, rusteloos, verdrietig of verlegen. Dat hoort er bij in het leven... Dat wil nog niet zeggen dat je gek bent, of ziek, of dat je een of andere geesteziekte hebt. Zolang je al je emoties nog hebt, ben je gewoon een mens en met alle farmaceutische middelen wordt je gewoon een zombie voor de maatschappij. Zoals de overheid dat wil... Je bent gewoon een pure geldbron!

31-07-2017 | Vrouw | 24
escitalopram (10mg)
Ik heb de eerste weken heel veel last gehad van bijwerkingen, waar ik erg van schrok (aantal jaar terug sertraline gebruikt waar ik geen last had van bijwerkingen). Het voelde alsof ik niet helemaal op de wereld was in de eerste dagen. Daarnaast kon ik blij zijn dat mijn werk (bijbaantje) bijvoorbeeld gewoon was ingepland, anders zou ik het huis niet uit durven gaan. Ik mo[lees meer...]est ook gewoon naar school (hbo), maar hele dagen trok ik niet. Ik had veel meer last van negatieve gedachten en depressief gevoel. Ook had ik veel spanning in mijn kaken. Het was zeker geen pretje in het begin, ondanks dat ik rustig heb opgebouwd op aanraden van de psychiater (met behulp van druppels opgebouwd van 1 tot 10 mg). Na een aantal weken merkte ik toch wel verschil. Als ik dan toch een dipje had, was dat heel anders dan voorheen en kon ik er makkelijker weer uit komen. Ik voel me nu een stuk rustiger. Mijn (directe) omgeving ziet ook zeker verschil! Ik geloof nu ook zeker dat het medicijn beter werkt wanneer je meer last hebt van bijwerkingen en deze ook heftiger zijn... in vergelijking met sertraline heb ik hier veel meer baat bij!

14-02-2016 | Vrouw | 29
escitalopram (15mg)
ik weet het niet meer goed, wel dat ik niet mezelf was en dat ik onverklaarbare hoofdpijnen had.

05-07-2018 | Vrouw | 32
escitalopram (15mg)
Hoi ik gebruik lexapro al 3 jaar Ik was zeer tevreden met deze medicijn,Ik gebruikte 15mg perdag plotseling had ik huilbuien de arts heefd het verhoogd naar 20mg,Ik had na paar dagen braken en gevoel dat ik het niet meer ben alleen maar huilen na 6 dagen heefd de arts besloten om over te stappen naar efexor 75mg Na 3 dagen gebruik te hebben Was ik helemaal ziek alleen ma[lees meer...]ar braken en niets binnen kunnen krijgen ook gestopt heefd de arts prozac geschreven omdat ik niets binnen kon krijgen dat heb ik helemaal niet meer geslikt,Moest met alles stoppen van de arts na 10 dagen niets geslikt te hebben was ik heledag misselijk en niets binnen kunnen krijgen Ben ik naar spoed gegaan naar ziekenhuis 2 internisten en neuroloog heefd mij onderzocht,Wat het blijkt was mag nooit zomaar stoppen met dit medicijnen ,maar Alles was onder controle van me huisarts,Ik heb via ziekenhuis 10 mg lexapro gekregen en moest na 8 dagen of 10 dagen verhogen naar 15mg nu zit ik al 9 dagen 15 mg te slikken gelukkig is mijn misselijkheid weg en mijn depressie is minder vergeleken met 4 weken terug ,Alleen heb ik ochtenden braken en de arts zei dat mijn lichaam weer moet wennen opnieuw naar lexapro Ik blijf bij 15mg hoger en lager lukt bij mij niet helaas en andere medicijnen helemaal niet dus hele leven lang lexapro ik ben echt zeer tevreden met deze medicijn ,4 weken was een Hel

10-08-2019 | Vrouw | 34
escitalopram (20mg/ml)
Graag wil ik mijn positieve ervaring over dit middel delen. Ik gebruik dit middel toe ik in een zware postnatale depressie kwam. Ik wist niet wat me overkwam, werkte toentertijd zelf in de psychiatrie als hulpverlener. En nu gebeurde het mij. Ik kreeg van een bevriende psychiater lexapro voorgeschreven, dit was net overgewaaid uit Amerika. Ik gebruik dit middel nu 11 jaar [lees meer...]( omdat leven zonder geen optie is ) en een wat hogere dosering. 40mg per dag. Bij 20mg heb ik een spiegel in het bloed en bij 40 mg wel. Ik merk ook echt verschil. Ik wil iedereen een hart onder de riem steken. Het komt goed..... echt!

17-06-2021 | Vrouw | 35
escitalopram (15mg)
Ik heb 10 jaar lang deze medicatie geslikt in het begin werkte hij wel ,Maar ik heb het gemerkt na langdurig gebruik went je lichaam aan deze stof en hij werkt niet meer,Helaas is afbouwen ook heel erg moeilijk,Dat wist ik zelf echt niet van te voren,Toen hij mij niet hiep en moest het afbouwen was het echt een Hel,Alleen maar slapen ,Braken ,Geen eetlust ben inmiddels 6,5[lees meer...] kilo afgevallen binnan 2 weken,Gelukkig heb ik nog 2 dagen en mag ik Overstappen naar andere medicijn,Nooit meet Lexapro voor mij😞

15-06-2021 | Vrouw | 35
escitalopram (15mg)
Ik gebruik dit middel ruim 10 jaar altijd bij 15 mg gebleven omdat 20 mg niet veel hielp bij mij,Na jarenlang gebruiken Werkt hij niet meer en de Depressie is weer terug,Piekeren enz,Nu ben ik bezig met afbouwen wat een Hel is dat ben ruim 2 weken mee bezig eerst naar 10 mg en nu naar 5 mg Nooit eerder meegemaakt hoe zwaar het afbouwen is,Overleg met de huisarts ga ik vana[lees meer...]f maandag beginnen met seroxat 10 ,Ik hoop dat hij minder bijwerkingen heefd dan Lexapro want Afbouwen is vreselijk 😞

03-04-2018 | Man | 40
escitalopram (20mg)
matige werking en afbouwen was een ramp,veel bijwerkingen

15-07-2016 | Man | 42
escitalopram (20mg)
Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product

08-07-2016 | Man | 42
escitalopram (20mg)
De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's

10-09-2018 | Vrouw | 43
escitalopram (15mg)
Samen met huisarts dit medicijn (orginele lexapro) uitgezocht, omdat ik hier ook zelf de hand in wou hebben en er eigenlijk niet aan wou! Ik had eerst 17,5 mg maar dit was te hoog. Na een paar jaar kreeg ik escitalopram ivm verzekering! Ik kwam van de laatste 15 kg aan, terwijl ze zeiden dat dit precies dezelfde was! Nou nee hoor, ik kreeg daarbij ook nog dat ik 's nachts [lees meer...]ging snurken! Niet zo prettig voor je partner! Na n bezoek bij de kno bleek de escitalopram de oorzaak ervan te zijn ivm gewichtstoename. Nu weer n aantal jaar lexapro. Gewicht is iets minder geworden maar snurken is gebleven! Ik betaal nu ervoor en dat is mij t echt wel waard!

07-04-2019 | Man | 44

27-07-2016 | Vrouw | 45
escitalopram (10mg)
ik slik druppels en ben heel erg blij met het medicijn. eerste keer dat ik zo'n soort middel slik en was bang voor de bijwerkingen.

15-07-2016 | Man | 45
escitalopram (20mg)
Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!

02-08-2020 | Man | 46