Ervaringen met Prozac

Bij  AngstX

Chronische depressie (10 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

04-10-2020 | Vrouw | 43
Angst
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar en ben er zeer blij mee! Ik ben 2 keer gestopt omdat ik al jaren nergens meer last van heb, maar dat was vervelend. Ik kreeg afkick verschijnselen zoals trillende handen en nervositeit en ben toen weer begonnen Na 2 maanden. Ik neem sinds 3 jaar nog maar een half tabletje en dat blijf ik lekker doen! Het gebruiksgemak als je ee[lees meer...]n half tabletje neemt verschilt per merk. Nu heb ik een gekke variant van de apotheek gekregen die uit elkaar valt als je het breekt. De Fluoxetine is niet leverbaar helaas. Verder lekker gezond leven en dit helpt mij echt om stabiel te zijn.

15-11-2019 | Man | 52
Angst
ander halve week geleden begonnen no woensdag jongsleden opgenomen bij ggz had geen iede meer wie ik was en wat ik deed zo veel spijt dat ik aan dit medizijn begonnen ben. nu 3 dagen zonder en ga me al weer iets beter voelen wat een vergif voor het menselijklichaam.

16-04-2019 | Vrouw | 38
fluoxetine (20mg)
Na een moeilijke periode begonnen om angsten te onderdrukken.

27-02-2019 | Vrouw | 75
fluoxetine (20mg)
In 1999 met prozac begonnen na afgekickt te zijn van valium (aanverwant geneesmiddel). Ik wilde niets meer innemen maar ik kon niet zonder psychische steun. De huisarts gaf me voor 14 dagen prozac. Uitproberen, zei hij. In die veertien dagen kwam er al een grote ommekeer. Ik wil het middel niet meer kwijt. Mijn angsten en paniekaanvallen zijn gereduceerd tot nihil. [lees meer...] Gevoelsmatig ben ik een normaal mens geworden. Ongelofelijk. Mijn hele leven was een en al angst. Met prozac/fluoxetine (nu) ben ik mens geworden. Was dit middel er geweest in mijn jonge leven, dan zou ik het als kind en mens goed hebben gehad. Maar ja. Beter laat dan nooit.

08-01-2019 | Man | 54

17-11-2015 | Vrouw | 28
fluoxetine (20mg)
Al maanden onwijs veel last van hevige stemmingswisselingen. Ik schoot meer heen en weer in negativiteit dan van positief naar negatief. Want positief was ik bijna niet. Ik had nergens zin in, was vaak boos en geïrriteerd en het voelde alsof ik in een zwart gat zat. Zo vaak heb ik gedacht dat ik maar beter dood kon zijn. De eerste weken van gebruik veel bijwerkingen. M[lees meer...]eer nervositeit, meer suïcidale gedachten, veel gapen, vaak plassen en angstiger. Na een week of 2 werd ik al wat rustiger en na 4 weken merkte ik al veel meer verschil. Na 6-8 weken merkte ik echt een verbetering in mijn stemming! Geen hevige stemmingswisselingen meer, geen boosheid en ik heb weer zin om dingen te ondernemen. Wel maak ik dingen nog erg groot. Ik trek me veel aan. Maar dat is deel van mijn karakter. In therapie probeer ik hier mee om te gaan. AD is dus echt een hulpmiddel naast therapie. Zoals ik zei, ik trek me nog wel dingen aan, maar ik ben minder emotioneel. Vroeger huilde ik snel en dat heb ik nu helemaal niet meer. Soms mis ik dat wel. En ik moet nog steeds vaak plassen. Ik word er 's nachts vaak 2 keer wakker van. En nee, ik drink 's avonds bijna niet. Hierom ga ik waarschijnlijk verlagen in dosering. Verder erg tevreden! Als je begint, dan moet je rekening houden met de eventuele bijwerkingen. Hier moet je doorheen!

24-11-2013 | Vrouw | 15
fluoxetine
Bijwerkingen vooral sufheid/ sloom/ vermoeidheid Tip: starten met lage dosering en langzaam ophogen voorkomt erge bijwerkingen. Start met 5 mg, na 1 week 10mg, na 1 maand 15mg en na 1 week 20 mg. Zo doe je er langer over om een werkzame spiegel op te bouwen, maar minder kans op misselijkheid/ ziek voelen 1 maand na inname 20mg merkt mijn omgeving verbetering, ik zel[lees meer...]f nog niet maar misschien komt dat nog? Herkent iemand dit?

22-05-2013 | Vrouw | 22