Prozac

fluoxetine

Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

11-08-2019

Prozac (fluoxetine)

Het is een tijdelijke oplossing maar je gewicht neemt enorm toe...bij mij 30 kilo....en mn angsten werden na een paar maand alleen maar erger.....geen energie meer....Ik sloot me af van de buitenwereld en het heeft me een jaar gekost om van de antidepressiva af te komen omdat het zowel lichamelijk als geestelijk erg verslavend is.......therapie is het enige antwoord op dep[lees meer...]ressie en angststoornissen.....Ik ben er nu 2 jaar vanaf en het gaat gelukkig na dat ik intensive therapie heb gehad weer beter met mij
24-07-2019

Prozac (fluoxetine)

Een aantal weken geleden ben ik gestart met 20mg om de dag. (Daarvoor; Citalopram, sertraline voor mijn heftige paniekaanvallen) Blijkbaar moest dit elke dag zijn, (net zoals bij die andere medicatie)maar dat was de fout van de doktor. Na 2 weken heb ik dit aangekaart dat het niet hielp, dus ben ik meteen met 40mg elke dag verder gegaan. HELL!! 2e week heel ziek geweest va[lees meer...]n de angst. Na 2,5 week moest ik op controle, het ging echt merkbaar al beter! zegt mijn andere doktor; ga toch maar terug naar 20mg, ik vind 40mg teveel. Nou prima, ik dit gedaan, na 5 dagen merkte ik alweer dat ik weer zoveel last kreeg(angst vooral) dus ik vroeg mijn doktor opnieuw; nu gaat het weer slecht, wat nu? Zegt hij: ga toch maar terug weer naar 40mg. Ik dit gedaan, ja hoor, toen begonnen de eerste 2 weken HELL weer opnieuw! Dus in totaal zit ik nu bijna op de 6e week met dit gerotzooi. Gisteren was de laatste dag van die 2 weken, dus hoop dat Het nu snel wegtrekt de bijwerkingen zoals angst. Heb nu steeds last van hyperventilatie. En ik ben erg gefrustreerd omdat mijn doktor die wijziging heeft doorgevoerd. Kan niet werken met deze bijwerkingen en slikte veel oxazepam erbij, dit ben ik nu langzaam aan het afbouwen, maar wanneer ik dingen onderneem heb ik deze nog wel echt nodig.. Als de angst/hyperventilatie wegtrekt, spring ik een gat in de lucht! Mijn geduld is nu echt op, en lees graag positieve reacties om mijzelf op de been te houden en door te zetten.. liefs, Sharon
16-04-2019

Prozac (fluoxetine)

Na een moeilijke periode begonnen om angsten te onderdrukken.
18-03-2019

Prozac (fluoxetine)

Zeer zware depressie na hart/overbrugging operatie op relatief jonge leeftijd van 40 jaar.
15-03-2019

Prozac (fluoxetine)

Proza gestart na mogelijke post natale depressie, zeker 8x getracht te stoppen in 20 jaar, nooit gelukt. Na een auto ongeluk en daaropvolgende depressie doseringsverhoging en daarna inzet op wijziging medicatie.
27-02-2019

Prozac (fluoxetine)

In 1999 met prozac begonnen na afgekickt te zijn van valium (aanverwant geneesmiddel). Ik wilde niets meer innemen maar ik kon niet zonder psychische steun. De huisarts gaf me voor 14 dagen prozac. Uitproberen, zei hij. In die veertien dagen kwam er al een grote ommekeer. Ik wil het middel niet meer kwijt. Mijn angsten en paniekaanvallen zijn gereduceerd tot nihil. [lees meer...] Gevoelsmatig ben ik een normaal mens geworden. Ongelofelijk. Mijn hele leven was een en al angst. Met prozac/fluoxetine (nu) ben ik mens geworden. Was dit middel er geweest in mijn jonge leven, dan zou ik het als kind en mens goed hebben gehad. Maar ja. Beter laat dan nooit.
21-02-2019

Chronische depressie

Ik ben 17 jaar oud, en ik heb 4 jaar ongeveer last van depressie. Ik heb ontzettend veel therapie en psychologen gehad, maar niets leek te helpen. Als nood oplossing gaven ze me de optie om prozac te nemen; beginnende bij slechte 10mg (en na 4 maanden nog mijn vaste dosering). Eerste anderhalve week was wel even zwaar. Niet zo zeer depressiever, eerder het gevoel alsof ik [lees meer...]aan het trippen was. Ook ontzettend moeilijk in slaap vallen. Ben sindsdien het in de ochtend gaan nemen i.p.v. avond. Heb nu nog steeds nachtmerries, merk er zelf alleen niets van. Alleen mn vriend.. haha enige nadeel is dat die pilletjes erg vies zijn
08-01-2019

27-09-2018

19-09-2018

Prozac (fluoxetine)

Het is al een tijdje geleden. Exacte dosering heb ik niet meer zo paraat.. Ik lees soms negatieve verhalen over Prozac. Daar ben ik het niet mee eens. Mij heeft het enorm geholpen. Het positieve effect begon bij mij ook heel snel. Eigenlijk al in de eerste week van gebruik. Bijwerking, beetje 'loom' gevoel.
29-08-2018

Chronische depressie

Zonder tabletten huilerig geen zin in leven
18-08-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Sinds 1 mnd met het medicijn begonnen. Door mijn borderline en dus ook de problemen waar ik in terecht kwam ben ik depressief geworden. Ik zag het leven niet meer zitten, niets was leuk, ik wilde niet meer eten , werken ging niet meer, ik wilde alleen maar in mijn bed liggen en de volgende ochtend niet meer wakker worden. Ik had het gevoel dat dit gevoel altijd zou blijven[lees meer...]. Twee weken na mijn eerste inname ben ik helaas in een diepere depressie geraakt, gelukkig heb ik goede begeleiding van mijn psycholoog en psychiater gehad. Sinds een week gaat het beter. Ik wordt vrolijk wakker, de muziek klinkt weer mooi, de zon schijnt weer in mijn leven. Ik ben daarom ook 100% tevreden. Helaas behoor ik tot de groep gebruikers die eerst door een diep dal gaat na het eerste gebruik maar het is mij het waard geweest want ik heb mijn leven weer terug!
06-08-2018

Depressief

7 jaar geslikt; redenen depressie en over gevoeligheid in begin begon ik al wat apathisch te worden merkte ik, ook als iemand me probeerde te kwetsen deed het me niks terwijl ik een heel erg sensitief persoon was (heel huilerig). kwetste ook vaak familie leden zonder dat ik dat wou maar kon gewoon niet zo inleven door dat mijn emoties werden afgevlakt. voelde me ne[lees meer...]t een zombie en dit heeft 7 jaar geduurd totdat ik ervan af wilde. -vermoeidheid, geen motivatie, elke dag moe ook al sliep ik genoeg altijd dutjes doen ook al was ik zo jong, voelde me letterlijk dood. -boos, hele erge agressie problemen, vooral inwendig dat ik mezelf in de weg zat en niet kon uitten waardoor ik dus dingen kapot kraste. ik uitte het nooit op mensen uit maar voelde me net een lopende tijd bom. (wel chaggerijnig vaak) afbouwen was moeilijk, was heel chaggerijnig (wat ik normaal toch al was) en moodswings waren er ook nog dus dat maakte geen verschil. duurde zo'n 8 maanden totdat prozac en alles uit mijn lichaam was. in die tussen tijd had ik last van irritatie, heel fel gedrag. leerde mezelf kennen in de tussen tijd want ik had groeps therapie dus afbouwen hielp daarmee. (vooral praten over emoties en begrepen voelen hielp)
21-02-2018

Prozac (fluoxetine)

na gebruik van 25 jaar Prozac, had ik er genoeg van. zelf af gaan bouwen waar ik totaal 8 maanden over gedaan hebt heel rustig aan steeds minder gaan nemen. van 20 naar 10, 3 maanden van 10 om de dag 3 maanden, 10 om de 2 dagen 1 maand, 10 om de 3 dagen 1 maand. en nu alweer 1 jaar niks meer.!! Voor mij helemaal top. mijn arts was er trots op hoe ik het had gedaan,[lees meer...] ik vertelde hem het pas toen ik er 3 maanden vanaf was. ik voel me weer in het leven staan maar zo werkte het bij Mij.!!!!!!
22-01-2018

Depressief

Geen zin en energie meer in niks.
11-01-2018

Prozac (fluoxetine)

Ik werd nog zieker, meer angst, 4 maanden gebruikt ik kon niet eens meer lopen of douchen. Niet het medicijn voor mij. Hoofdpijn , overgeef gevoel, zware paniekaanvallen elke dag, buikpijn, duizelig, zwaar hoofd, veel tintelingen, en veel stemmingswisselingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum