fluoxetine

Psychische klachten (3 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

09-09-2021 | Vrouw | 16
Dwangstoornis
+angststoornis+ sociale fobie+ depressie. Ik had 1 jaar lang sertraline maar dat ging helemaal verkeerd ik kwam 20 kg aan en hield veel vocht vast, bij dit heb ik dat helemaal niet. Het werkt goed, nou ja in het begin beter het begint nu wel iets minder te worden omdat ik al maanden op dezelfde hoeveelheid zit. Maar het werkt wel.

12-05-2021 | Vrouw | 19
fluoxetine (40mg)
Psychische klachten
Sinds januari dit jaar gebruik ik fluoxetine voor mijn boulimia, dwang en negatieve gedachtes en gevoelens. In het begin vond ik het weinig effect hebben en is de dosis na 1,5 maand van 20 naar 40 mg verhoogd. Een maand later begon ik echt het effect ervan te merken. Ik ben veel gelukkiger en heb weer zin in de dagen en het leven. De combinatie met alcohol is niet echt een[lees meer...] succes, je hebt namelijk niet door wanneer je teveel hebt en beter kan stoppen. Het kickt in één keer in en de hele avond is een zwart gat. Als student is dat wel een nadeel, maar ik zou er op dit moment niet mee willen stoppen, want voel me eindelijk weer goed!

23-02-2021 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen
Jarenlang heb ik sertraline gebruikt, maar de bijwerkingen waren heftig: ik kwam toe in gewicht (vocht vasthouden?), zweette 's nachts enorm, had last van darmkrampen en de ontwenningsverschijnselen traden direct op bij >24 uur tot volgende doses: elektrische schokjes in mijn hoofd, zeer moe, algehele malaise. Om dit te ondervangen kreeg ik voorts fluoxitine voorgeschreven[lees meer...] en de bijwerkingen zijn inderdaad minder hevig. Wat ik bij dit medicijn wel heel sterk ervaar is de afgevlakte emoties en ik ervaar dat zo dat ik, wel nog intens verdriet, angst of frustratie ervaar, maar dat het is alsof iemand mijn vermogen tot reactie van me heeft overgenomen - want die reactie is zeer lauw vergeleken met wat ik van mezelf ken. Dit leidt weer tot paniek, omdat het voelt alsof ik er geen zeggenschap meer over heb, maar ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dit juist goed is en zo ervaar ik dan soms al ook een serene rust in mijzelf. Het is heel erg wennen, maar als ik me ervan distantieer dan is het zeker een positief iets. Ik moet erbij zeggen dat ik dit in "acute toestanden", zoals perioden van stress, combineer met pipamperon 10 mg 1 a 2 x per dag.

12-10-2020 | Vrouw | 61
fluoxetine (30mg)
Depressief
Eerst 8 andere soorten moeten uit proberen, heel vervelend. Uiteindelijk bij deze terechtgekomen, helpt uitstekend. Binnen 14 dagen al effect !

04-10-2020 | Vrouw | 43
fluoxetine (20mg)
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar en ben er zeer blij mee! Ik ben 2 keer gestopt omdat ik al jaren nergens meer last van heb, maar dat was vervelend. Ik kreeg afkick verschijnselen zoals trillende handen en nervositeit en ben toen weer begonnen Na 2 maanden. Ik neem sinds 3 jaar nog maar een half tabletje en dat blijf ik lekker doen! Het gebruiksgemak als je ee[lees meer...]n half tabletje neemt verschilt per merk. Nu heb ik een gekke variant van de apotheek gekregen die uit elkaar valt als je het breekt. De Fluoxetine is niet leverbaar helaas. Verder lekker gezond leven en dit helpt mij echt om stabiel te zijn.

07-09-2020 | Vrouw | 28
fluoxetine (20mg)
In 2014 gestart met sertraline en in 2015 overgestapt naar citalopram. Beide gaven gewichtstoename als vervelende bijwerking. Sinds 2017 fluoxetine en daar weinig last van gewichtstoename. Wel merk ik dat ik wat afgevlakter ben in emoties. Verder weinig bijwerkingen. Het helpt ook goed tegen eetbuien.

29-06-2020 | Man | 18
fluoxetine (20mg)
Heb al een lage bloeddruk maar had door het gebruik van fluoxetine nog veel vaker last van hydrostatische hypothentie. Het werkte voor mij ook gewoon niet.

12-03-2020 | Vrouw | 33
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben bekend met PMS en Depressie. Gebruikte dit eerst alleen in de week voordat ik menstrueerde, omdat ik dan veel last had van klachten. Zo heb ik me heel wat maanden kunnen uithelpen, totdat die vervelende week gewoon opschoof naar de week dat ik menstrueerde en toen ben ik het dagelijks gaan gebruiken. Het werkt heel goed voor mij, ik voel me meer stabiel. Normaal [lees meer...]ontzettend piekeren en twijfelen. Kon mezelf echt gek in mijn kop maken soms. Heel ander persoon werd ik. Nu niet meer. Ook niet helemaal afgevlakt ofzo, gewoon meer in balans. Verder ben ik normaal iemand die veel zin heeft in seks, misschien zelfs abnormaal en dat is nu wel minder. Denk gewoon normaal zoals bij andere. En het klaarkomen gaat stuk lastiger. In het begin ook minder lekker, maar nu juist weer extremer als het dan eindelijk lukt.

21-02-2020 | Man | 34
fluoxetine (10)
Bipolaire stoornis
* Chronische depressie. > Hypothese artsen, psychologen en psychiaters was AUTISME. > naar mijn weten klopte dit niet. HEB MEERDERE KEREN HET SPOEDNUMMER GEBELD i.c.m. gebruik OXAZEPAM. >> Na zelf dit zorgvuldig geraadpleegd te hebben weet ik dat het moet komen door een bipolaire stoornis - beter gespecificeerd als zijnde DYSTHYMIE OF DYSTHYME STOORNIS (opgestapel[lees meer...]de of dubbele depressie). Niemand ziet dat en laat je gewoon aan je lot over. Artsen zijn drukker bezig met zichzelf indekken , het dossier en andere zaken dan het welzijn van de patient en het voorkomen en remmen van de suïcidale gedachten. Externe klacht gestuurd naar spoedeisende hulp - psychiatrie. Na evaluatie werd ik in het gelijk gesteld.

24-01-2020 | Vrouw | 61
Manisch-depressieve stoornis
Ik ben 61 en loop eigenlijk al mijn hele leven te tobben met mijn gezondheid, als jonge meid was ik vaak heel depri, ben verslaafd geweest aan harddrugs en alcohol, ben er allang vanaf maar wil luchtiger leven. ik wil plezier hebben in mijn leven daarom slik ik prozac maar ben nu al een maand heel misselijk en eigenlijk vrag ik me af ofdat het over gaat wie kan me dat zegg[lees meer...]en?

17-01-2020 | Vrouw | 27
fluoxetine (20mg)
Begin 2014 kreeg ik na jarenlang terugkerende depressies setraline voorgeschreven. Dit werkte goed, maar gaf wat heftigere bijwerkingen en vooral de onttrekkingsverschijnselen waren heftig. Zodra ik er meer dan precies 24 uur tussen 2 doseringen liet zitten, was ik zo ziek als een hond en dit gebeurde best vaak. De psychiater is mij medio 2019 Prozac gaan voorschrijven omd[lees meer...]at deze veel mildere onttrekkingsverschijnselen zou geven bij iets te laat innemen. Dit bleek gelukkig zo te zijn. Ik ben half december 2019 helemaal gestopt en had aanvankelijk geen onttrekkingverschijnselen, maar nu sinds afgelopen week voel ik mij precies zo beroerd als na een vergeten dosis setraline. Het lijkt dus of de klap later kwam, maar hetzelfde is. Kan niet anders dan mijn klachten hieraan linken omdat ze vrij specifiek zijn: het ervaren van een soort elektrische schokken in mijn hoofd. Vrijwel continu. En alsof alles een soort van vertraagd gebeurt. Dit is super vermoeiend dus ik doe weer middagdutjes anders houd ik het niet vol. Ik wil eigenlijk niet opnieuw opbouwen, dus ik hou het nog even vol, maar ik voel me echt beroerd.

10-12-2019 | Vrouw | 30
Depressief
Ik ben begonnen met prozac omdat ik me depressief voelde erg somber was en altijd druk in mijn hoofd was. Al vrij snel merkte ik dat het rustiger werd in mijn hoofd dus dat werkte goed. Echter heb ik de eerste 7 weken! Amper geslapen. Ik sliep wel in maar werd om 1 uur weer wakker waarna ik niet meer in slaap viel. Wat ik jammer vond is dat niemand mij advies kon geven omd[lees meer...]at niemand het herkende dat die slapeloosheid zolang aanhield. Gelukkig ging het 7 weken beter en ben ik heel blij dat ik heb doorgezet. Ik voel me weer goed en maak me minder snel druk.

15-11-2019 | Man | 52
fluoxetine (20mg)
ander halve week geleden begonnen no woensdag jongsleden opgenomen bij ggz had geen iede meer wie ik was en wat ik deed zo veel spijt dat ik aan dit medizijn begonnen ben. nu 3 dagen zonder en ga me al weer iets beter voelen wat een vergif voor het menselijklichaam.

10-10-2019 | Vrouw | 51
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Na jarenlang als struisvogel je kop in het zand steken toch maar eens aan de bel getrokken en mijn trauma onder ogen gekomen. Hierdoor kreeg ik steeds meer depressies en zelfmoord neigingen. Door ggz psychiater deze medicatie toegeschreven gekregen en ik slik ze nu al 6 jaar, ik kan niet meer zonder, maar mijn leven is stukken aangenamer.

01-10-2019 | Vrouw | 45
fluoxetine (20mg)
Na lang gebruik langzaam gestopt op advies huisarts. Na half jaar ontstonden klachten die ik niet direct in verband bracht met het stoppen, nl hartkloppingen en zweethanden en -voeten. Later ook grote onrust, paniekaanvallen en depressie. Weer begonnen met oude dosis. Dat bleek niet voldoende, na 7 weken dubbele dosis. Na 3 maanden begon ik weer te functioneren. Geduld h[lees meer...]ebben, het werkt volgens mij heel lang door maar duurt ook lang voordat het aanslaat.

25-09-2019 | Man | 17
fluoxetine (10mg)
Ik heb Pssd of ter wijl blijfende sexuele schade, voel geen orgasmes of aantrekking meer tot het andere geslacht. (Deze bijwerking is permanent) Ik wil hardstikke dood na t slikken van deze medicijnen, de doodswens is nog groter na t nemen van deze medicijnen. Ben er nog veel slechter aan toe dan eer psychisch als lichamelijk. Ik heb na t slikken voor t eerst een psychose [lees meer...]gehad. Voel geen emoties meer terwijl ik eerst een persoon was met veel emoties en empathie. Mijn persoonlijkheid is kapot gemaakt door dit spul. Had ik maar n tijdmachine want dan was ik er nooit aan begonnen.