Prozac

fluoxetine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

25-09-2019

Prozac (fluoxetine)

Ik heb Pssd of ter wijl blijfende sexuele schade, voel geen orgasmes of aantrekking meer tot het andere geslacht. (Deze bijwerking is permanent) Ik wil hardstikke dood na t slikken van deze medicijnen, de doodswens is nog groter na t nemen van deze medicijnen. Ben er nog veel slechter aan toe dan eer psychisch als lichamelijk. Ik heb na t slikken voor t eerst een psychose [lees meer...]gehad. Voel geen emoties meer terwijl ik eerst een persoon was met veel emoties en empathie. Mijn persoonlijkheid is kapot gemaakt door dit spul. Had ik maar n tijdmachine want dan was ik er nooit aan begonnen.
18-03-2019

Prozac (fluoxetine)

Zeer zware depressie na hart/overbrugging operatie op relatief jonge leeftijd van 40 jaar.
15-03-2019

Prozac (fluoxetine)

Proza gestart na mogelijke post natale depressie, zeker 8x getracht te stoppen in 20 jaar, nooit gelukt. Na een auto ongeluk en daaropvolgende depressie doseringsverhoging en daarna inzet op wijziging medicatie.
19-09-2018

Prozac (fluoxetine)

Het is al een tijdje geleden. Exacte dosering heb ik niet meer zo paraat.. Ik lees soms negatieve verhalen over Prozac. Daar ben ik het niet mee eens. Mij heeft het enorm geholpen. Het positieve effect begon bij mij ook heel snel. Eigenlijk al in de eerste week van gebruik. Bijwerking, beetje 'loom' gevoel.
06-08-2018

Depressief

7 jaar geslikt; redenen depressie en over gevoeligheid in begin begon ik al wat apathisch te worden merkte ik, ook als iemand me probeerde te kwetsen deed het me niks terwijl ik een heel erg sensitief persoon was (heel huilerig). kwetste ook vaak familie leden zonder dat ik dat wou maar kon gewoon niet zo inleven door dat mijn emoties werden afgevlakt. voelde me ne[lees meer...]t een zombie en dit heeft 7 jaar geduurd totdat ik ervan af wilde. -vermoeidheid, geen motivatie, elke dag moe ook al sliep ik genoeg altijd dutjes doen ook al was ik zo jong, voelde me letterlijk dood. -boos, hele erge agressie problemen, vooral inwendig dat ik mezelf in de weg zat en niet kon uitten waardoor ik dus dingen kapot kraste. ik uitte het nooit op mensen uit maar voelde me net een lopende tijd bom. (wel chaggerijnig vaak) afbouwen was moeilijk, was heel chaggerijnig (wat ik normaal toch al was) en moodswings waren er ook nog dus dat maakte geen verschil. duurde zo'n 8 maanden totdat prozac en alles uit mijn lichaam was. in die tussen tijd had ik last van irritatie, heel fel gedrag. leerde mezelf kennen in de tussen tijd want ik had groeps therapie dus afbouwen hielp daarmee. (vooral praten over emoties en begrepen voelen hielp)
22-01-2018

Depressief

Geen zin en energie meer in niks.
31-10-2017

Prozac (fluoxetine)

van prozac werd ik erg pittig en overmoedig, werkte zeer goed tegen depressie, maar zweterig en soms wat bitchie terwijl ik dat niet ben. het niet meer kunnen genieten van sex vond ik ook nadeel.
12-07-2017

Prozac (fluoxetine)

Werkt bij PTSS, depressie en slaapklachten. Doet wat het moet doen, in mijn geval geen bijwerkingen. Moet waarschijnlijk nog wel opgehoogd worden.
08-02-2017

Prozac (fluoxetine)

na heel veel verschillende medicijnen te hebben gebruikt (cymbalta, anafranil, depakine enz) lijkt de prozac in combinatie met Zyprexa goed te werken. Godzijdank. Het was de laatste optie wb medicatie- daarna kwam ECT in beeld.
04-09-2016

Prozac (fluoxetine)

Zonder dit medicijn was ik er niet meer geweest!
17-06-2016

Prozac (fluoxetine)

Eerste twee weken waren zwaar. Paniekaanvallen, hoofdpijn, suf en Maag- en darmklachten. Daarna nauwelijks nog voorgekomen.
28-04-2016

Prozac (fluoxetine)

afvlakking van gevoel blijft, dromen en agressie alleen tijdens het begin
13-04-2016

Depressief

Proza bracht geen verlichting. Seroxat wel. Overigens: paroxetine zou hetzelfde zijn maar ik brak daar doorheen, dus nu weer seroxat (merknaam).
01-03-2016

Prozac (fluoxetine)

Tijdens een zware depressie begonnen met Prozac na eerst het geweldige boek hierover gelezen te hebben. Na twee à drie weken begon dit te werken en herkende ik mezelf niet meer. Het klinkt raar, maar ik was te gelukkig en ik wist niet waarom. Ik stond 's morgens vroeg fluitend op en ging bijna fluitend weer naar bed. Van een redelijk asociaal persoon was ik plots een socia[lees meer...]al persoon geworden. Ik ging op feestjes plots met iedereen gaan praten, terwijl ik dit vroeger helemaal niet deed. Het leven was echt een feest geworden. Ik kreeg van mensen die me heel goed kenden dan ook de vraag soms neem jij medicatie of zo, omdat ik er altijd zo glunderend en positief bijliep. Spijtig genoeg brengt dit geneesmiddel soms ook bijwerkingen mee en bij mij was dit dus trillende handen (blijkbaar een gekend probleem bij Prozac). Dat is ook de reden dat ik er na enkele maanden mee gestopt ben, omdat dit te hard opviel wanneer ik bv met enkele mensen met een tas koffie aan tafel zat.
21-08-2015

Prozac (fluoxetine)

Bij mijn de eerste depressie waarmee ik naar de huisarts ging hielp dit middel geweldig. Binnen 3 maanden was ik van de depressie af. Helaas hielp het bij de volgende depressie niet voldoende en ben ik overgestapt op een ander middel. Het is al een tijdje terug maar ik kan mij geen bijwerkingen herinneren behalve dat ik veel minder zin had in seks.
12-05-2015

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase