fluoxetine

Bij  DepressieX

Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

29-06-2020 | Man | 18
fluoxetine (20mg)
Heb al een lage bloeddruk maar had door het gebruik van fluoxetine nog veel vaker last van hydrostatische hypothentie. Het werkte voor mij ook gewoon niet.

17-01-2020 | Vrouw | 27
fluoxetine (20mg)
Begin 2014 kreeg ik na jarenlang terugkerende depressies setraline voorgeschreven. Dit werkte goed, maar gaf wat heftigere bijwerkingen en vooral de onttrekkingsverschijnselen waren heftig. Zodra ik er meer dan precies 24 uur tussen 2 doseringen liet zitten, was ik zo ziek als een hond en dit gebeurde best vaak. De psychiater is mij medio 2019 Prozac gaan voorschrijven omd[lees meer...]at deze veel mildere onttrekkingsverschijnselen zou geven bij iets te laat innemen. Dit bleek gelukkig zo te zijn. Ik ben half december 2019 helemaal gestopt en had aanvankelijk geen onttrekkingverschijnselen, maar nu sinds afgelopen week voel ik mij precies zo beroerd als na een vergeten dosis setraline. Het lijkt dus of de klap later kwam, maar hetzelfde is. Kan niet anders dan mijn klachten hieraan linken omdat ze vrij specifiek zijn: het ervaren van een soort elektrische schokken in mijn hoofd. Vrijwel continu. En alsof alles een soort van vertraagd gebeurt. Dit is super vermoeiend dus ik doe weer middagdutjes anders houd ik het niet vol. Ik wil eigenlijk niet opnieuw opbouwen, dus ik hou het nog even vol, maar ik voel me echt beroerd.

10-12-2019 | Vrouw | 30
Depressief
Ik ben begonnen met prozac omdat ik me depressief voelde erg somber was en altijd druk in mijn hoofd was. Al vrij snel merkte ik dat het rustiger werd in mijn hoofd dus dat werkte goed. Echter heb ik de eerste 7 weken! Amper geslapen. Ik sliep wel in maar werd om 1 uur weer wakker waarna ik niet meer in slaap viel. Wat ik jammer vond is dat niemand mij advies kon geven omd[lees meer...]at niemand het herkende dat die slapeloosheid zolang aanhield. Gelukkig ging het 7 weken beter en ben ik heel blij dat ik heb doorgezet. Ik voel me weer goed en maak me minder snel druk.

25-09-2019 | Man | 17
fluoxetine (10mg)
Ik heb Pssd of ter wijl blijfende sexuele schade, voel geen orgasmes of aantrekking meer tot het andere geslacht. (Deze bijwerking is permanent) Ik wil hardstikke dood na t slikken van deze medicijnen, de doodswens is nog groter na t nemen van deze medicijnen. Ben er nog veel slechter aan toe dan eer psychisch als lichamelijk. Ik heb na t slikken voor t eerst een psychose [lees meer...]gehad. Voel geen emoties meer terwijl ik eerst een persoon was met veel emoties en empathie. Mijn persoonlijkheid is kapot gemaakt door dit spul. Had ik maar n tijdmachine want dan was ik er nooit aan begonnen.

18-03-2019 | Man | 43
fluoxetine (20mg)
Zeer zware depressie na hart/overbrugging operatie op relatief jonge leeftijd van 40 jaar.

15-03-2019 | Vrouw | 59
fluoxetine (37mg)
Proza gestart na mogelijke post natale depressie, zeker 8x getracht te stoppen in 20 jaar, nooit gelukt. Na een auto ongeluk en daaropvolgende depressie doseringsverhoging en daarna inzet op wijziging medicatie.

19-09-2018 | Man | 42
fluoxetine (20mg)
Het is al een tijdje geleden. Exacte dosering heb ik niet meer zo paraat.. Ik lees soms negatieve verhalen over Prozac. Daar ben ik het niet mee eens. Mij heeft het enorm geholpen. Het positieve effect begon bij mij ook heel snel. Eigenlijk al in de eerste week van gebruik. Bijwerking, beetje 'loom' gevoel.

06-08-2018 | Vrouw | 20
Depressief
7 jaar geslikt; redenen depressie en over gevoeligheid in begin begon ik al wat apathisch te worden merkte ik, ook als iemand me probeerde te kwetsen deed het me niks terwijl ik een heel erg sensitief persoon was (heel huilerig). kwetste ook vaak familie leden zonder dat ik dat wou maar kon gewoon niet zo inleven door dat mijn emoties werden afgevlakt. voelde me ne[lees meer...]t een zombie en dit heeft 7 jaar geduurd totdat ik ervan af wilde. -vermoeidheid, geen motivatie, elke dag moe ook al sliep ik genoeg altijd dutjes doen ook al was ik zo jong, voelde me letterlijk dood. -boos, hele erge agressie problemen, vooral inwendig dat ik mezelf in de weg zat en niet kon uitten waardoor ik dus dingen kapot kraste. ik uitte het nooit op mensen uit maar voelde me net een lopende tijd bom. (wel chaggerijnig vaak) afbouwen was moeilijk, was heel chaggerijnig (wat ik normaal toch al was) en moodswings waren er ook nog dus dat maakte geen verschil. duurde zo'n 8 maanden totdat prozac en alles uit mijn lichaam was. in die tussen tijd had ik last van irritatie, heel fel gedrag. leerde mezelf kennen in de tussen tijd want ik had groeps therapie dus afbouwen hielp daarmee. (vooral praten over emoties en begrepen voelen hielp)

22-01-2018 | Vrouw | 56
Depressief
Geen zin en energie meer in niks.

31-10-2017 | Man | 51
fluoxetine (20mg)
van prozac werd ik erg pittig en overmoedig, werkte zeer goed tegen depressie, maar zweterig en soms wat bitchie terwijl ik dat niet ben. het niet meer kunnen genieten van sex vond ik ook nadeel.

12-07-2017 | Vrouw | 28
fluoxetine (20mg)
Werkt bij PTSS, depressie en slaapklachten. Doet wat het moet doen, in mijn geval geen bijwerkingen. Moet waarschijnlijk nog wel opgehoogd worden.

08-02-2017 | Vrouw | 64
fluoxetine (20)
na heel veel verschillende medicijnen te hebben gebruikt (cymbalta, anafranil, depakine enz) lijkt de prozac in combinatie met Zyprexa goed te werken. Godzijdank. Het was de laatste optie wb medicatie- daarna kwam ECT in beeld.

04-09-2016 | Vrouw | 56
fluoxetine (20mg)
Zonder dit medicijn was ik er niet meer geweest!

17-06-2016 | Man | 25
fluoxetine (20mg)
Eerste twee weken waren zwaar. Paniekaanvallen, hoofdpijn, suf en Maag- en darmklachten. Daarna nauwelijks nog voorgekomen.

28-04-2016 | Vrouw | 60
fluoxetine (40mg)
afvlakking van gevoel blijft, dromen en agressie alleen tijdens het begin

13-04-2016 | Vrouw | 66
Depressief
Proza bracht geen verlichting. Seroxat wel. Overigens: paroxetine zou hetzelfde zijn maar ik brak daar doorheen, dus nu weer seroxat (merknaam).

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum