Prozac

fluoxetine

Bij  AngstX

Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

16-04-2019

Prozac (fluoxetine)

Na een moeilijke periode begonnen om angsten te onderdrukken.
27-02-2019

Prozac (fluoxetine)

In 1999 met prozac begonnen na afgekickt te zijn van valium (aanverwant geneesmiddel). Ik wilde niets meer innemen maar ik kon niet zonder psychische steun. De huisarts gaf me voor 14 dagen prozac. Uitproberen, zei hij. In die veertien dagen kwam er al een grote ommekeer. Ik wil het middel niet meer kwijt. Mijn angsten en paniekaanvallen zijn gereduceerd tot nihil. [lees meer...] Gevoelsmatig ben ik een normaal mens geworden. Ongelofelijk. Mijn hele leven was een en al angst. Met prozac/fluoxetine (nu) ben ik mens geworden. Was dit middel er geweest in mijn jonge leven, dan zou ik het als kind en mens goed hebben gehad. Maar ja. Beter laat dan nooit.
08-01-2019

17-11-2015

Prozac (fluoxetine)

Al maanden onwijs veel last van hevige stemmingswisselingen. Ik schoot meer heen en weer in negativiteit dan van positief naar negatief. Want positief was ik bijna niet. Ik had nergens zin in, was vaak boos en geïrriteerd en het voelde alsof ik in een zwart gat zat. Zo vaak heb ik gedacht dat ik maar beter dood kon zijn. De eerste weken van gebruik veel bijwerkingen. M[lees meer...]eer nervositeit, meer suïcidale gedachten, veel gapen, vaak plassen en angstiger. Na een week of 2 werd ik al wat rustiger en na 4 weken merkte ik al veel meer verschil. Na 6-8 weken merkte ik echt een verbetering in mijn stemming! Geen hevige stemmingswisselingen meer, geen boosheid en ik heb weer zin om dingen te ondernemen. Wel maak ik dingen nog erg groot. Ik trek me veel aan. Maar dat is deel van mijn karakter. In therapie probeer ik hier mee om te gaan. AD is dus echt een hulpmiddel naast therapie. Zoals ik zei, ik trek me nog wel dingen aan, maar ik ben minder emotioneel. Vroeger huilde ik snel en dat heb ik nu helemaal niet meer. Soms mis ik dat wel. En ik moet nog steeds vaak plassen. Ik word er 's nachts vaak 2 keer wakker van. En nee, ik drink 's avonds bijna niet. Hierom ga ik waarschijnlijk verlagen in dosering. Verder erg tevreden! Als je begint, dan moet je rekening houden met de eventuele bijwerkingen. Hier moet je doorheen!
24-11-2013

Prozac (fluoxetine)

Bijwerkingen vooral sufheid/ sloom/ vermoeidheid Tip: starten met lage dosering en langzaam ophogen voorkomt erge bijwerkingen. Start met 5 mg, na 1 week 10mg, na 1 maand 15mg en na 1 week 20 mg. Zo doe je er langer over om een werkzame spiegel op te bouwen, maar minder kans op misselijkheid/ ziek voelen 1 maand na inname 20mg merkt mijn omgeving verbetering, ik zel[lees meer...]f nog niet maar misschien komt dat nog? Herkent iemand dit?
22-05-2013

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase