Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

02-02-2016

Seroxat (paroxetine)

Met seroxat heb ik alleen maar goede ervaringen en heb geen bijwerkingen of iets anders.
17-10-2015

Obsessieve-compulsieve stoornis

Ik ben in 2003 gediagnosticeerd met OCD en angststoornis, daarnaast was ik ook nog erg depressief. De psychiater heeft me toen Seroxat voorgeschreven, ik slikte 2 maal daags 30 mgr en dat was goed te doen. Heb geen bijwerkingen ervaren en voelde me eindelijk mezelf weer! In 2012 heb ik het afgebouwd, omdat mijn man en ik een kinderwens hebben en ben helemaal er vanaf gewee[lees meer...]st. Ja, mijn OCD en angststoornis kwamen weer terug maar kon het enigszins in de hand houden, tijdens de zwangerschap waren mijn klachten beduidend minder, maar helaas na de zwangerschap kwam het allemaal weer in grote mate terug. Ben nu 7 maanden geleden bevallen en gisteren weer gestart met Seroxat 20 mgr 1 maal daags, kijken of ik hier genoeg baat bij heb en anders moet het weer opgebouwd worden. Ik heb bewust zo lang gewacht, omdat ik hoopte dat als mijn hormoonspiegel gestabiliseerd was, ik misschien toch geen Seroxat nodig zou hebben maar de situatie is onhoudbaar voor mezelf en mijn omgeving geworden helaas dus toch maar weer aan de Seroxat.
12-05-2019

Seroxat (paroxetine)

April 2018, I started to suffer from severe anxiety and strong panic attacks. It was really horrible because I really thought that my time to die has come. I stopped eating, and lost 10 kg within a couple of weeks. In May 2018, I decided to seek help rapidly because I realised that I cannot face this alone . Therefore, after many medical tests (heart, stomach, blood tests,[lees meer...] etc...) and two journeys to the ER, the doctors put me on Bromazepam, and urged me to follow Cognitive Behavioral Therapy (CBT). It worked for a couple of weeks, but then anxiety and panic attacks came back, which made me feel depressed and mentally weakened. Then in June 2018, the doctors decided to me on Seroxat (Paroxetine) 40mg (once per day), but I refused to take this dose, so the doctors agreed to give me only 20mg as long as I follow CBT sessions. My first two weeks on Seroxat, I had some minor side effects but nothing horrible. Fast forward 6 weeks, anxiety subsided completely and I really started to feel that I am slowly coming back to normal. Fast forward 6 monts, no more anxiety and panic attacks at all, and honestly I feel that I am a better version of my old self. No more ridiculous overthinking, no more over-calculating everything, no more over thinking about silly past negative event. The truth is that I feel sharp and more balanced in my way of thinking. Moreover, my libido is fine and I regained the 10kg I lost, not more. Thus, I can say the combination of CBT and 20mg Seroxat worked fine for me. Indeed, each SSRI reacts differently, because some people will find Seroxat a horrible medication, and some will characterise it as a magical pill. Rest assure, if Seroxat will not work for you, another SSRI will certainly work on you. Don't wait too long to seek help, and most importantly don't judge the efficiency of this medication before 6 to 8 weeks of regular consumption. Moreover, regarding the withdrawal, I suggest that you follow the 10% reduction rule (and take your time with it), because it will significantly reduce the annoying withdrawal symptoms. Sorry I don't speak Dutch :), but I just wanted to put a positive comment about my satisfactory experience with Seroxat. Cheers
27-03-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

ben nu sinds een jaar seroxat aan het nemen en ben al 10kilo aangekomen, verschrikkelijk vind ik dat
03-01-2013

Seroxat (paroxetine)

Onbegrijpelijk dat artsen nog steeds anti-depressiva voorschrijven. Het geneest niet, je raakt er aan verslaafd en komt er daarom niet meer van af.
21-04-2015

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijn heeft mij jarenlang heel goed geholpen. Opbouwen was geen pretje, lukte ook niet om er mee te stoppen toen het een hele tijd goed ging. Uiteindelijk leek het zijn werk niet meer te doen en ben ik sinds kort over op ander medicijn. Toch het beste medicijn wat ik in de loop van de jaren heb gehad.
12-01-2017

Overspannen/burn-out

Brainzaps. Gevoellozer, mentaal en fysiek. Voordeel: minder verlegen en stotteren (variatie die anderen nauwelijks merken) verdwijnt. Depressie kwam toch terug. Na afbouwen c.q. stoppen met seroxat merkte ik pas wat voor rotzooi ik 14 jaar geslikt heb! Ik kreeg te maken met forse ontwenningsverschijnselen (depressie, suïcidaal, pijn in spieren, Brainzaps constant, slaapsto[lees meer...]ornis, angsten, geen geluid en licht meer kunnen verdragen, depersonalisatie, etc). Ben uiteindelijk terecht gekomen bij The Road Back en kon toen gericht en verantwoord verder met afbouwen. In mei 2013 helemaal gestopt en doorgevochten, want het duurt jaren voordat je weer hersteld bent.
16-11-2016

Seroxat (paroxetine)

Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.
08-10-2014

Beenkrampen

Mijn ervaring met de inname van seroxat was een hel, kon niet meer functioneren, stuiptrekkingen, diarree, hallucinaties, agressie, zelfmoordneigingen, suizen in mijn oren. nu 6maand later is het probleem noch steeds niet op gelost, slaapproblemen etc heb in het verleden een hernia operatie derde graad nu echter is de pijn onhoudbaar, moet drie x per week naar de kine ben [lees meer...]meer als 66 pr invalide echter is geen rekening gehouden met mijn medisch dossier waar ik een slaaponderzoek had ondergaan hdad test hormonen test die op18 pr testasteron is nu ben ik al zes maand depressief vd pijn die ik nog steeds heb en ben in het hospitaal binnen gegaan voor stress omdat ik niet meer kon werken hier in belgie kan echter alles medisch dossiers vervalsen ze hebben me gewoon 11 dagen laten creperen zonder omzien en weigerde de bijsluiter te geven als ik deze gehad had had ik direkt kunnen stoppen met dat vergif nu echter kan ik alleen nog valium nemen tegen de pijn als ze deftig onderzoek gedaan hadden wisten ze direkt dat dat geen geneesmiddel voor mij was en dit in het belgie. nu betaal ik mij blauw aan kine en pillen met dank aan het vergif seroxat echter heb ik alles kunnen opnemen met mijn smartphone kan zo het tegendeel bewijzen wie neemt hier eigenlijk zijn verantwoordelijk
03-07-2013

Seroxat (paroxetine)

Ik gebruik dit medicijn nu al bijna 20 jaar en heb het voor het eerst gekregen in de instelling waar ik verbleef. Het was het wondermiddeltje van die tijd. Het werkte goed en het ging heel langzaam beter en ik kon aan mezelf werken. Nu ben ik al jaren stabiel en klachtenvrij en zou willen stoppen. Dat gaat absoluut niet. Zelfs als ik 1 mg per maand afbouw krijg ik vreselij[lees meer...]ke klachten: Trillen over m'n hele lijf, afschuwelijke angsten, suizen in m'n hoofd, niet meer uit je woorden kunnen komen en ga zo maar door. Dit zijn klachten die ik helemaal niet had voordat ik hiermee begon. Ik heb al eens eerder geprobeerd af te bouwen een paar jaar terug maar toen kreeg ik ook deze klachten. Ik heb net op tijd mijn dagelijkse dosis weer kunnen krijgen anders was het fout gegaan, zo kende ik mezelf helemaal niet, alsof iets bezit van mij nam. Ik heb nu pas begrepen dat het middel zwaar verslavend is en dat heel veel mensen die er mee willen stoppen precies deze klachten krijgen en soms nog erger. En er staat niets op de bijsluiter. Aan je huisarts heb je ook niets heb ik gemerkt en verder moet je het maar uitzoeken. Ik ben er achter gekomen dat steeds meer bekend wordt dat dit middel een hele zwarte kant heeft en dat de fabrikant dat al die tijd succesvol uit de onderzoeken heeft weten te houden. Ik zit hier nu waarschijnlijk mijn leven lang aan vast want ik zou niet weten hoe ik zou moeten stoppen en vele met mij. Dat betekend dat ik dus ook geen kinderen kan krijgen want Seroxat is schadelijk voor de ongeboren vrucht. Als ik dit had geweten had ik het nooit gedaan en ik raad iedereen aan die het wil slikken: Doe het alsjeblieft niet! En voor degene die willen afbouwen: Heel veel sterkte! ( de kwalificaties die ik heb gegeven hebben betrekking op het afbouwen, niet op het gebruik)
25-11-2012

Hartritmestoornissen

19-06-2019

Seroxat (paroxetine)

Ik slikte seroxat na een postnatale depressie van mijn jongste zoon 3-12-2010 in januari 2011 begonnen met 20 mg hielp mij veel beter dan citaroplam die ik nu slik
04-06-2014

Seroxat (paroxetine)

Hallo Ik ben 40 en slikte al een tijd seroxat. Vorig jaar gestopt, maar nu weer terug bij af heb weer erg last van angsten en paniek. Nu slik ik weer 20 mg seroxat, weet iemand hoelang het ongeveer duurt dat je je wat beter gaat voelen. Ik durf nu bijna niet weg.
05-06-2013

Seroxat (paroxetine)

Mijn depressie reageerde niet op seroxat
19-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Ongeveer 16 jaar geslikt met uitzondering van mijn twee zwangerschappen. Heeft altijd goed gewerkt, maar de laatste maanden wat minder. Misschien toch tijd om te stoppen, was 25 kilo aangekomen en daardoor ook een wat hogere bloeddruk dus afbouwen en afvallen. Net als de voorgaande keren dat ik stopte duurde het misschien bij elkaar een maand of tien om die 25 kilo eraf te[lees meer...] krijgen zonder wat te doen, wat eraan kwam, ging er ook weer af! Nu zit ik op een kleine vier milligram, ik bouw af met de vloeibare vorm en ben al vier kilo kwijt! Nog even en ben er helemaal klaar mee en weer terug in m'n slanke vorm! Hopelijk voor altijd!
25-07-2015

Seroxat (paroxetine)

Omdat het goed met me ging, heb ik de dosis seroxat verlaagd en ben ook gestopt met slikken, geprobeerd met homeopatische geneesmiddelen, niet tot tevredenheid. Ben echter weer begonnen, nu met 10 mg , zometeen met 20 mg, mijn vraag is, ik heb soms paniekaanvallen, de rare gedachte om een eind aan mijn leven te maken, angst voor messen(?) en vind het moeilijk om alleen te[lees meer...] zijn, heeft dit te maken met dat het medicijn weer aan moet slaan, ben er begin juni weer mee begonnen. Las ook dat het eerst slechter moet gaan en dat het daarna beter wordt, klopt dat? Daarvoor ging alles goed, ben dom geweest dat ik gestopt ben, wannneer slaat het weer aan is mijn vraag.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum