Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

31-08-2017

Seroxat (paroxetine)

Depressieve klachten, erg neerslachtig en geen zin meer in het leven hebben. Een kleine ondersteuning, een klein zetje in mn rug de goede kant weer op.
17-03-2019

02-01-2019

Seroxat (paroxetine)

Nadat in 2012 op 16-jarige leeftijd de diagnose paniekstoornis vastgesteld was, werd er vrijwel direct Seroxat voorgeschreven. Ik was doodsbang om dit medicijn te nemen omdat ik van de vreselijke bijwerkingen en het emotioneel afvlakken had gehoord. Dit viel mij heel erg mee. de eerste 2 weken waren de bijwerkingen aanwezig (slecht slapen, erg schrikkerig zijn, spier spas[lees meer...]mes, klappertanden, verhoogde angst, geen eetlust), maar over het algemeen viel het wel mee. Ik had nooit alle bijwerkingen tegelijk. dus de ene dag dit, en de andere dag dat. Het was goed vol te houden. En van emotioneel afvlakken was bij mij geen sprake. Ik had wel blijvende bijwerkingen, zoals flinke gewichtstoename, droge mond, en moeite met orgasmes bereiken. De eerst 2 jaar werkte dit medicijn erg goed! ik kon alles weer. Maar daarna werd het steeds weer minder. tot in 2017 het medicijn helemaal geen effect meer had en alle angsten en paniekaanvallen weer aan de orde van de dag waren. Hierdoor met goed overleg met de GGZ-arts besloten om over te stappen op Escitalopram.
23-07-2016

Seroxat (paroxetine)

Ik ben deze medicatie beginnen te nemen op mijn 21 jaar, omdat ik regelmatig angst en paniekaanvallen kreeg. Zo erg dat ik in januari 2015 vast zat in een paniekaanval en hier zelf amper tot niet uit raakte. De dokter schreef me deze medicatie voor en ik had in het begin geen bijwerkingen. Ik voelde me goed, was soms nog angstig, maar had geen echte aanval meer. Op 1 jaar [lees meer...]tijd kwam ik echter 10kg bij ondanks calorieën tellen en 3×/week fitnessen. Ik heb daarom besloten om te stoppen. Op 15/7/2016 zat ik dan volledig op 0mg. Vandaag is het 22/7/2016 en heb inmiddels als 2 paniekaanvallen gehad... ik vraag me af of dit een bijwerking is van het stoppen. Ik voel me verschrikkelijk...
13-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Door Seroxat voelde ik mij niet beter, ik stopte met eten (geen eetlust meer) en werd ondanks dat ik helemaal niet zo ben best agressief en zocht ruzie met iedereen.
27-11-2012

14-09-2013

Seroxat (paroxetine)

hallo kan er aub iemand mij helpen? ik gebruik nu twee dagen seroxat en die bijwerkingen zijn echt wreed. ik heb al een zeer moeilijke periode doorgemaakt wel jaren aan een stuk en nu vind ik voor mezelf dat ik hulp moest gaan zoeken en een antidepressiva moest gaan nemen. ik durf het deze morgend zelf niet in te nemen want die bijwerkingen zijn echt zoals een soort dru[lees meer...]gs . moeilijk slikken, wijd gesperde ogen beven, trillen, zweten, bijna niet geslapen vannacht. braakneigingen daar te geeuwen. kan mij iemand wat informatie geven die dit ook zo heeft doorstaan
05-07-2016

Agorafobie

Had ik geweten dat het zo moeilijk zou zijn om van dit medicijn verlost te geraken, had ik dit nooit geaccepteerd van mijn huisarts. Ik werd enorm afhankelijk van dit medicijn en kwam ongeveer 15 kilo bij. Zelfs een diëtiste en sporten, hielpen niet om af te vallen. De duurtijd betreffende het 'afkicken' van Seroxat is meer dan één jaar! Je kan het ook op een maandje doen,[lees meer...] maar dan ben je gewoon doodziek! Mijn huisdokter dacht om dit even te doen tussen de soep en de pataten! Gelukkig greep mijn apotheker in en maakte zelf een stappenplan op. Ik raad dit medicijn nooit aan!
01-01-2013

09-12-2015

Sociale fobie

Als eerste een waarschuwing voor mannelijke gebruikers van dit middel: ⚠ Het heeft een negatief effect op de spermacellen en hun productie ⚠. Op dit moment zijn er enkel kortdurende studies gedaan naar deze effecten. Hoewel er bij deze onderzoeken een herstel van de spermacelproductie wordt waargenomen na het stoppen met het medicijn, geeft dit geen garantie dat dit ook ge[lees meer...]beurt na langdurig gebruik. Mijn ervaring met het middel: Ongeveer twee jaar geleden begonnen met seroxat/paroxetine wegens seksuele problemen (te hoog libido). In eerste instantie geen last van bijwerkingen en het libido werd succesvol verlaagd. Het had als bonus een positief effect op mijn lichte sociale angst ivm mijn milde autisme. Op de lange termijn verlaagde mijn libido tot het vriespunt en kreeg het een negatief effect op mijn relatie. Tijdens de seks voelde ik vaak een remmend gevoel, waardoor het onprettig werd om door te gaan. Ook vlakte mijn emoties op de lange termijn af, waardoor ik pas geleden ben overgestapt op wellbutrin (tevens in connectie met bovengenoemde waarschuwing).
07-06-2013

Seroxat (paroxetine)

Na een miskraam van 4 mnd zwangerschap in 2001 ben ik in een heel diep gat gevallen en kreeg ik van de huisarts seroxat voorgeschreven. Ik moet zeggen, het middel sloeg vrij snel aan, ondanks bijwerkingen waaronder gewichtstoename, libidoverlies en hoofdpijn. al binnen een paar weken en ik kreeg weer zin in vanalles en voelde dat het me beter ging, ik bloeide weer op. na e[lees meer...]en jaar gebruikt te hebben, ben ik gaan afbouwen (ik was toen zwanger) persoonlijk heb ik weinig last gehad van ontwenningsverschijnselen en ik persoonlijk zou het iedereen kunnen aanraden. Nu zoveel jaren later slik ik sinds 2 weken paroxetine Sandoz door onverwerkte ervaringen die ik diep had weg gestopt en dit resulteerde in angsten en paniek. Wat een verschil met seroxat, de eerste week leek het aan te slaan totdat de menstruatie eraan kwam en het leek alsof ik nog dieper ging dan ervoor. Moeheid, sufheid, bijna geen eetlust (afvallen), spier en gewrichtspijnen, duizeligheid en bij vlagen misselijk........ben nu op een telefoontje aan het wachten van mijn huisarts om te vragen of dit er nu werkelijk bijhoort, diep van binnen wil ik het liefste terug naar de echte seroxat !
04-04-2013

Seroxat (paroxetine)

Hoi allemaal! Ik heb in 2010 een burn-out gehad. Een half jaar aangemodderd, tot het echt niet meer ging. Toen in overleg met de huisarts besloten dat dit zo niet langer kon. Hij schreef me paroxetine voor. De beginperiode was een hel: kotsen, hoofdpijn, vlak, diarree, schokken, vaag en heel moe. Maar ik voelde me wel een stuk beter: niet meer depressief. Door dit medicijn[lees meer...] begon ik me weer 'normaal' te voelen. Helaas werd ik steeds dikker en dikker, last van mijn gewrichten en continu moe. Allerergste: ik wilde niet meer intiem zijn met mijn vriend. Toen ik een jaar later een leuke baan vond, ging ik ervoor. Ik besloot om na een half jaar te gaan afbouwen. van mijn dokter mocht ik çold-turky': gewoon stoppen. Gelukkig had ik mezelf goed ingelezen op diverse fora en besloten om dit NIET te doen. (de dokter gaf wel aan dat hij weinig tot geen ervaring had op dit gebied en dat zegt genoeg). Ik ben in 8 weken tijd van 20 naar 10 mg gegaan. En daarna per 4 a 5 weken afgebouwd met 1 mg. Gelukkig wilde mijn huisarts seroxat voorschrijven. dit is vloeibaar en dat maakt het doseren een stuk gemakkelijker. Afbouwen is te doen (als je het in ieniemienie stapjes doet) tot je bij 7 mg komt. Daarna wordt het steeds moeilijker. (meer bijwerkingen: moe, pijn en depressief) en elke keer als je de dosering verlaagt: ben je een week van slag. Ik moet erbij zeggen dat ik gelukkig veel steun heb van vrienden en familie. En dat bij mij: ondanks alles, het glas altijd half vol is. En als ik depressief ben, ik het weet te relativeren: dat dit een bijwerking is en dat ik dus niet terugval. (ik kan me goed voorstellen dat mensen door die depressieve gevoelens, die soms wel een paar dagen kunnen aanhouden, besluiten om toch te stoppen: mijn advies: probeer het vol te houden) Inmiddels zit ik op 0,5 mg en dat gaat met een fulltime hbo-functie ok! Al moet ik in weekend en savonds vooral rusten. Sociale leven staat op een laag pitje. Maar dat heb ik er voor over. Dit weekend ga ik de laatste seroxat innemen. Ik heb echt niet de illusie dat ik dan overal vanaf ben. Maar ik ben goed op weg en ik weet zeker dat ik dit gevecht ga winnen. Iedereen heel veel sterkte met afbouwen!
12-01-2013

Seroxat (paroxetine)

Had al 11 jaar last van angstgevoelens: bang om op reis te gaan, bang om te gaan winkelen, bang in nieuwe situaties (school, job).... angst om me daar lichamelijk slecht te voelen: buikpijn, misselijk,... Als juf door een mama zéér negatief behandeld geweest, wat mijn zelfvertrouwen nog meer aantastte, en dit was de druppel: een depressie. Het eerste jaar dat ik Seroxat[lees meer...] innam, heb ik met fantastisch gevoeld! Had me in 11 jaar tijd niet meer zo goed gevoeld. de eerste keer ook van de 8 keren dat ik op reis ging met mijn vriend, dat ik plezier beleefde en niet moest huilen uit heimwee tijdens de reis. zalig! Maar dan... afbouwen: ik voelde me goed, dus besliste uit mezelf om van de ene op de andere dag te stoppen (miserabel!! Niet doen! Voelde me na 1 week plots weer zooo slecht: huilen zonder te weten waarom, trillen op mijn benen, slap gevoel.... Dus: terug herstart. Nog een keer willen afbouwen, maar gemerkt dat het niet ging. Nu wil ik aan kindjes beginnen, dus moet wel afbouwen: heb er zo'n 4 maanden over gedaan (op aanraden huisarts). Gevolg: ongelooflijkk veel nachtmerries en nachtelijk zweten: echt superhard, moest regelmatig zelfs lakens verversen, zo nat: niet enkel zweten aan rug en borst, zelfs mijn boven- en onderbenen waren kletsnat!! Echt vervelend. Van eind december 2012 ben ik volledig gestopt. Merk wel dat mijn humeur niet echt aangenaam is; ik maak me heel snel kwaad in alles en iedereen en ben vaak zeer negatief aan het denken. Maar, ... ik steek het maar op de seroxat (misschien is het ook gewoon stress) en probeer toch vol te houden. Niet altijd makkelijk. Seroxat is dus echt zwaar om af te bouwen, maar de periode dat ik het innam was voor mij een prachtige tijd!!! Natuurlijk moet je zelf ook aan het probleem zelf werken: positief leren denken, cursus volgen voor meer zelfvertrouwen, tegen stress,.... en ook sporten in de openlucht werkt uitstekend!
30-08-2014

Seroxat (paroxetine)

Tijdens de opname in een GGZ instelling begon ik in de morgen om 8 30 het medicijn te slikken en kwam pas 4 dagen later weer uit een diep coma zware shock heb ik er van gehad algemeen ziekenhuis was dicht bij anders had ik het niet overleeft dus ja prima medicijn om naar de eeuwige jacht velden te gaan dat is nu 18 jaar geleden
18-10-2018

Depressief

Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar
08-08-2016

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Seroxat heeft mij stabiel gekregen na paniek en angstaanvallen en depressie doen afnemen. Daarentegen is alleen mijn emotie dusdanig afgevlakt dat ik niet meer blij kan zijn of mij gelukkig kan voelen zoals ik daarvoor altijd wel kon. Ik heb ook nooit eerder zulke nare gedachtes ervaren die zelfs nu ik het een half jaar gebruik nog steeds dagelijks in mijn hoofd spoken. Ge[lees meer...]dachtes als ik weet niet wat ik nog doe op deze wereld, ik trek dit niet meer en ik word nooit meer beter. Iets wat niet in mijn vocabulaire zat. Ik was optimistisch levenslustig en ondernemend. Nu ben ik dus vlak, zeer afhankelijk, somber en naar mijn gevoel getraumatiseerd. Ik heb nog steeds af en toe nachtmerries, ik tril vaak en angst is een normaal gevoel geworden. Ik ben in behandeling nu 4 maand, maar de twijfel over seroxat is erg groot. Door angst durf ik de overstap naar mijn oude medicijn Citalopram niet aan. Ik voel me niet serieus genoeg genomen door de specialisten als het gaat om de gedachtes die de overhand soms nemen in mijn hoofd. Bij een overstap vind ik het namelijk zeer noodzakelijk onder toezicht te staan ofwel meer kennis en controle hierbij te krijgen!

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum