Ervaringen met Seroxat

Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (4 meningen)
Psychische klachten (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Sociale fobie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

26-11-2022 | Man | 70
paroxetine (15)
Mijn gebruik begon toen ik in een stressvolle situatie verkeerde en (door huisarts en psycholoog) als 'depressief' werd gediagnostiseerd. Misschien was ik dat destijds wel, maar later zeker niet meer. Vermoedelijk heb ik last van een angststoornis en/of een te laag serotoninegehalte. Ik gebruik een zo laag mogelijke dosering (15 mg 'bestaat' officieel niet), maar helemaal[lees meer...] zonder is (ook na 20 jaar ...) nog steeds geen optie.

25-01-2022 | Man | 35
paroxetine (10mg)
Heb het ongeveer 6 weken genomen alvorens het een stabiel effect gaf (volgens huisarts zou dit na 2 weken het geval zijn) In de opbouwfase heb ik last gehad van afwezigheid libido, gedachten aan de dood en vervlakking van emoties. Mijn libido begon na enkele weken terug te komen, de gedachten aan de dood en vervlakking van emoties hebben telkens slechts enkele uren geduurd[lees meer...] en gingen dan vanzelf weg. Tijdens de eerste zes weken heb ik ook goede dagen gehad. De bijwerkingen en de dagen met weinig angst waren een teken dat het medicijn aansloeg. Het was het zeker waard om door te zetten omdat ik nu weer angstvrij kan leven, en dat met een lage dosis van slechts 10 mg. Onderhoud nauw contact met je huisarts wanneer je opbouwt, en denk eraan dat bijwerkingen mogelijk slechts zeer kort van duur kunnen zijn.

26-03-2019 | Vrouw | 47
paroxetine (20mg)
Ik slik al zeker 20 jaar seroxat. Het helpt enorm goed tegen mijn angstgedachten en piekeren. Durf weer auto te rijden of in een vliegtuig te stappen en voel me niet zo onzeker en kwetsbaar de hele dag. De eerste jaren had ik minder bijverschijnselen dan nu. Krijg onmiddellijk hoofdpijn als ik het een uurtje later of eerder inneem. Als ik het een dag vergeet heb ik een hel[lees meer...]e week hoofdpijn en krijg ik pijnlijke borsten en bloedverlies. Het grootste nadeel vind ik dat je libido afneemt. Ik zou dit medicijn niet aanraden want er zijn andere angstremmers die minder effect op je libido hebben. Heb meerdere malen geprobeerd af te bouwen maar dit is door bijwerkingen en neerslachtigheid die optraden niet gelukt. Maak me ook zorgen of dit medicijn niet schadelijk is voor mijn gezondheid na al die jaren slikken.

21-08-2016 | Man | 60
paroxetine (20mg)
Had sombere gedachten en angsten. Ik wilde uit het onderwijs en dat lukte niet (te oud en uit het onderwijs heb je geen aansluiting op andere beroepen voor o.a. het bedrijfsleven). Ik solliciteerde, maar zonder positief resultaat. Naar het Centrum '45 gegaan. Op aanraden van mijn Indisch-ned. halfbroer. Seroxat gekregen. Resultaat psychoses... Gevolg totale kapitaal verni[lees meer...]etiging en ontwrichting van mijn gezin. Nu, alleen, failliet en afgeschreven.

19-09-2015 | Man | 80
paroxetine (30mg)
Toen ik met pensioen ging en het zwarte gat op me afkwam.

04-03-2015 | Vrouw | 48
paroxetine (10mg)
Twee weken geslikt. Alleen maar bijwerkingen en zodanig dat ik moest stoppen.

04-12-2013 | Vrouw | 41
Angst
Kan niet zonder. Ik ben geboren met ziekte van Crohn, dunne darm is van boven tot onder ziek. Serotonine tekort door slechte darmopname... Meer dan 80 procent van aanmaak vindt in de darmen plaats. Ik zit meestal goed op 80 mg..nu iets verhoogt vanwege afkicken zware medicijnen voor de darmen waar ik niet tegen kon Ik slik dus...heel hoge dosis maar heb geen bijwerkingen,,[lees meer...],,wel heel erg in het begin! Daar moet je doorheen! Ivm mijn ziekte slik ik dus abnormale hoge dosis. .........ik ben blij dat dit bestaat anders leef ik de hele dag, zonder rede, in angst.

03-01-2013 | Vrouw | 35
Angst
Onbegrijpelijk dat artsen nog steeds anti-depressiva voorschrijven. Het geneest niet, je raakt er aan verslaafd en komt er daarom niet meer van af.

27-08-2012 | Vrouw | 39
Paniekaanvallen
Ik heb deze medicijnen gebruikt. Omdat er na verloop van tijd te veel vervelende bijwerkingen ontstonden ben ik overgestapt op Lexapro. Bijwerking ruim 25 kilo aangekomen en veel blauwe plekken

30-03-2012 | Vrouw | 55
paroxetine
Hallo, ik was heel tevreden over seroxat, er ging een wereld voor me open. Ik kon opeens weer naar buiten, en genieten van alles. Echter sinds ik in de overgang ben, werkt het minder. De angst is wel gedempt, maar de stemming is sindsdien flink gedaald. Zijn er meer die dezelfde ervaring hebben en misschien een oplossing weten? bvd gr.Johanna

29-03-2012 | Vrouw | 36
paroxetine
Ik gebruik al meer dan 12 jaar paroxetine met veel tevredenheid. Ik zit nu op een onderhoudsdosis van 20 mg en dat zal ik mijn hele leven moeten blijven slikken ivm chronische depressiviteit. Het heeft mij zeker geholpen en dat doet het nog steeds. Ik slik het overigens 's avonds op aanraden van de arts.Dit in de hoop dat ik er beter door zou slapen maar dat is niet het ge[lees meer...]val.

08-01-2012 | Vrouw | 45
Angst
Tijdens mijn burn-out in 1988, en ik eigenlijk niet meer wilde leven (3 pogingen gedaan ), besloot de dr mij seroxat tegaan gebruiken. Het heeft tot op de dag van vandaag nog steeds zijn positieve meewerkingen. Ik heb nog weleens een dip, maar die neem ik op de kop toe op hetgeen ik toen had. Ik werk wel 24 uur, daar ikzelf bang ben als ik meer werk, ik weer naar af gaat.[lees meer...].een burnout en mijn sudidie gevoelens.

02-08-2011 | Vrouw | 43
paroxetine
Gebruik het nu 15 jaar. Begonnen met 20mg,na 10 jaar opgehoogd naar 30 mg, en nu 40 mg,omdat het niet meer deed wat het moest doen. Ben weer op visite geweest zonder klachten,wat ik voorheen niet durfde,dus het begint na 1 week al aan te slaan! Hoop dat ik nog meer dingen durf te ondernemen,maar daarvoor slik ik nog tekort 40 mg om daar mijn mening over te doen!