ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-08-2018

Chronische depressie

Had als kind een depressie die nooit gediagnoseerd is.In die tijd was er veel taboe rond angsten,depressie en zeker het innemen van medicatie in mijn milieu.Heb na lang twijfelen toch de stap gezet om medicatie te nemen en ben pas beginnen leven na de inname van een kleine dosis Seroxat.Was toen +-35.,Dit is mijn redding geweest ook al is het voor gans mijn leven.Ik krijg [lees meer...]soms wel kleine terugvallen maar die zijn verwaarloosbaar en met de nodige relativiteit van voorbijjgaande aard.
05-08-2018

Dwangstoornis

start seroxat 2000.mijn leven werd terug leefbaar .ik werd niet meer geleeft door mijn dwang en de vermoeiende controles. soms heb ik wel een lichte terugval en neem ik mirtazapine bij.
09-04-2018

Depressief

Ik was/ben tegen medicijngebruik. Uiteindelijk overstag. Dit was mijn reddingsboei die me rust bracht na en tijdens heftige tijden. Nadeel was dat ik bij 2 stoppogingen ernstige terugviel. Geswitched na ca. 10 jaar naar serotonine. Minder bijwerkingen.
04-04-2018

Seroxat (paroxetine)

Na het innemen ben ik gaan verbeteren,maar ik heb de indruk dat daar gewichtstoename door krijg,ben ik de enige?
31-01-2018

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijn heeft mijn 'leven' terug gegeven. Maar heb 2x geprobeerd af te bouwen, waarvan de laatste keer in 2 jaar tijd, en dit is mislukt. Heb er wel mee gewonnen dat ik van 60 mg per dag naar 30 mg ben gegaan. Bij 0,5 mg ging bij mij het licht weer uit en durfde niets meer, lag alleen maar in bed of op de bank. Huisarts heeft mij toen (2010) weer op 30 mg gezet. Heb z[lees meer...]elf het sterke idee dat ik maar 10 mg nodig had, maar ik was er zo slecht aan toe dat mijn huisarts dit besloten heeft.
11-10-2017

Afslanken - overgewicht

De sufheid en tal van bijwerkingen, waaronder gewichtstoename van 10 kg van Abilify 10 mg worden door de voorgeschreven seroxat van 10 mg gecompenseerd. Ik ben veel actiever dan voorheen. Bijwerkingen heb ik tot nu toe niet ervaren.
24-09-2017

Overspannen/burn-out

Wat een drama om na 19 jaar gebruik, 1 maal seroxat 20 mg of te wel paroxetine te stoppen... Ik was het zat om alle bijwerkingen die het gebruik met zich meeneemt de rest van mijn leven te hebben (dacht ik) Bijwerkingen als afvlakkend gevoel en gewichtstoename etc, ik ben gewoon niet meer mijn oude ik... Ik begon heel optimistisch met het cold turkey stoppen van dit medici[lees meer...]jn op 21 augustus nu 4,5 week terug, echter ik heb het geweten.. Een tornado aan klachten werd ik rijker totdat ik eigenlijk niet meer normaal kan functioneren. De eerste week kreeg ik koortsaanvallen, sliep ik bijna niet, erg misselijk, erg gespannen, zware migraine-achtige hoofdpijn en een algeheel burn out gevoel... Dit zou vanzelf overgaan naarmate de weken van het stoppen vorderen maar dat doet het niet. De onttrekkingsverschijnselen blijven... Ik probeer echt van alles aan ondersteuning te zoeken maar helemaal lukken doet het niet. Mijn hersens waren te zeer ingesteld op de paroxetine zodat ik met enige zekerheid kan zeggen dat dit middel toch erg verslavend is. De begeleiding en kennis om patienten te helpen met stoppen schiet ernstig te kort, je weet eigenlijk niet goed waar je met je klachten heen moet, je wil toch ooit weer functioneren zonder deze medicijnen. Het kan gewoon niet zo zijn dat mijn burn out van 20 jaar geleden direct weer de kop op steek. Dit is een heel andere periode in mijn leven. Dus modder ik maar door..... en neem ik heel af en toe bij hoge uitzondering een slaaptablet of spierontspanner maar wil niet weer van een ander soort medicijn afhankelijk worden..... Ik vergis mij niet ik zie veel te veel mensen op dit forum die precies soortgelijke ontwenningsverschinselen hebben..
31-08-2017

Seroxat (paroxetine)

Depressieve klachten, erg neerslachtig en geen zin meer in het leven hebben. Een kleine ondersteuning, een klein zetje in mn rug de goede kant weer op.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!