Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

04-06-2014

Seroxat (paroxetine)

Hallo Ik ben 40 en slikte al een tijd seroxat. Vorig jaar gestopt, maar nu weer terug bij af heb weer erg last van angsten en paniek. Nu slik ik weer 20 mg seroxat, weet iemand hoelang het ongeveer duurt dat je je wat beter gaat voelen. Ik durf nu bijna niet weg.
07-06-2013

Seroxat (paroxetine)

Na een miskraam van 4 mnd zwangerschap in 2001 ben ik in een heel diep gat gevallen en kreeg ik van de huisarts seroxat voorgeschreven. Ik moet zeggen, het middel sloeg vrij snel aan, ondanks bijwerkingen waaronder gewichtstoename, libidoverlies en hoofdpijn. al binnen een paar weken en ik kreeg weer zin in vanalles en voelde dat het me beter ging, ik bloeide weer op. na e[lees meer...]en jaar gebruikt te hebben, ben ik gaan afbouwen (ik was toen zwanger) persoonlijk heb ik weinig last gehad van ontwenningsverschijnselen en ik persoonlijk zou het iedereen kunnen aanraden. Nu zoveel jaren later slik ik sinds 2 weken paroxetine Sandoz door onverwerkte ervaringen die ik diep had weg gestopt en dit resulteerde in angsten en paniek. Wat een verschil met seroxat, de eerste week leek het aan te slaan totdat de menstruatie eraan kwam en het leek alsof ik nog dieper ging dan ervoor. Moeheid, sufheid, bijna geen eetlust (afvallen), spier en gewrichtspijnen, duizeligheid en bij vlagen misselijk........ben nu op een telefoontje aan het wachten van mijn huisarts om te vragen of dit er nu werkelijk bijhoort, diep van binnen wil ik het liefste terug naar de echte seroxat !
15-09-2019

12-05-2019

Seroxat (paroxetine)

April 2018, I started to suffer from severe anxiety and strong panic attacks. It was really horrible because I really thought that my time to die has come. I stopped eating, and lost 10 kg within a couple of weeks. In May 2018, I decided to seek help rapidly because I realised that I cannot face this alone . Therefore, after many medical tests (heart, stomach, blood tests,[lees meer...] etc...) and two journeys to the ER, the doctors put me on Bromazepam, and urged me to follow Cognitive Behavioral Therapy (CBT). It worked for a couple of weeks, but then anxiety and panic attacks came back, which made me feel depressed and mentally weakened. Then in June 2018, the doctors decided to me on Seroxat (Paroxetine) 40mg (once per day), but I refused to take this dose, so the doctors agreed to give me only 20mg as long as I follow CBT sessions. My first two weeks on Seroxat, I had some minor side effects but nothing horrible. Fast forward 6 weeks, anxiety subsided completely and I really started to feel that I am slowly coming back to normal. Fast forward 6 monts, no more anxiety and panic attacks at all, and honestly I feel that I am a better version of my old self. No more ridiculous overthinking, no more over-calculating everything, no more over thinking about silly past negative event. The truth is that I feel sharp and more balanced in my way of thinking. Moreover, my libido is fine and I regained the 10kg I lost, not more. Thus, I can say the combination of CBT and 20mg Seroxat worked fine for me. Indeed, each SSRI reacts differently, because some people will find Seroxat a horrible medication, and some will characterise it as a magical pill. Rest assure, if Seroxat will not work for you, another SSRI will certainly work on you. Don't wait too long to seek help, and most importantly don't judge the efficiency of this medication before 6 to 8 weeks of regular consumption. Moreover, regarding the withdrawal, I suggest that you follow the 10% reduction rule (and take your time with it), because it will significantly reduce the annoying withdrawal symptoms. Sorry I don't speak Dutch :), but I just wanted to put a positive comment about my satisfactory experience with Seroxat. Cheers
02-01-2019

Seroxat (paroxetine)

Nadat in 2012 op 16-jarige leeftijd de diagnose paniekstoornis vastgesteld was, werd er vrijwel direct Seroxat voorgeschreven. Ik was doodsbang om dit medicijn te nemen omdat ik van de vreselijke bijwerkingen en het emotioneel afvlakken had gehoord. Dit viel mij heel erg mee. de eerste 2 weken waren de bijwerkingen aanwezig (slecht slapen, erg schrikkerig zijn, spier spas[lees meer...]mes, klappertanden, verhoogde angst, geen eetlust), maar over het algemeen viel het wel mee. Ik had nooit alle bijwerkingen tegelijk. dus de ene dag dit, en de andere dag dat. Het was goed vol te houden. En van emotioneel afvlakken was bij mij geen sprake. Ik had wel blijvende bijwerkingen, zoals flinke gewichtstoename, droge mond, en moeite met orgasmes bereiken. De eerst 2 jaar werkte dit medicijn erg goed! ik kon alles weer. Maar daarna werd het steeds weer minder. tot in 2017 het medicijn helemaal geen effect meer had en alle angsten en paniekaanvallen weer aan de orde van de dag waren. Hierdoor met goed overleg met de GGZ-arts besloten om over te stappen op Escitalopram.
19-07-2017

Seroxat (paroxetine)

Seroxat geeft bijwerkingen zoals sexuele afvlakking efexor heeft deze bijwerking niet.
30-08-2014

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijnheeft meer bijwerkingen en werkt minder effectief dan efexor.
18-07-2014

Seroxat (paroxetine)

aanvankelijk goede uitwerking, weinig bijwerkingen. Klachten namen weer spoedig in omvang toe

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum