paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

18-02-2015 | Vrouw | 41
paroxetine
Heb 2x kort na mekaar telkens 1 jaar Paroxetine (Seroxat) genomen; 1 verschrikkelijk nadeel: 30kg bijgekomen. Voelde me nochtans heel goed met deze medicatie. Kan iemand mij zeggen welk medicijn nog goed werkt tegen angsten en toch geen gewichtstoename geeft. Ben ooit begonnen met Cipramil maar daar kreeg ik enorme zweetaanvallen van, ook niet fijn.

01-05-2020 | Man | 47
paroxetine (20mg)
Neem dit nu ongeveer tien jaar na een plotse depressie en een angstoornis die mij sociaal plots zéér beperkte...Zo'n gevoelens zijn een kleine hel mag je wel zeggen.Het medicijn heeft mij zeker geholpen maar toch blijft het gevoel altijd wel wat hangen.Wat ups en downs zeg maar...Begin dit jaar ben ik gecrasht door mezelf voorbij te lopen zowel op het werk als privé.Sliep [lees meer...]amper nog drie uurtjes per nacht en dan ga je er onderdoor...Hierdoor zit ik nu in de lockdown al bijna twee maand thuis en neem ik nog steeds 20mg seroxat wat eigenlijk het equivalent is van paroxetine.Door dit alles ervaar ik nu dus een serieuze terugval.Heb extra slaapmiddel gekregen om beter te slapen(nam reeds zolpidem,inslaapmiddel) en een goede nachtrust is toch ook al een goed geneesmiddel!Slaapkwaliteit is verbeterd maar een mindere zit er toch soms nog es tussen.Volgende week moet ik terug naar huisarts en zal hem voorleggen of het geen idee is om naar dertig te verhogen...Deze geneesmiddelen afbouwen is een zéér zware opgave duurt echt maanden en gram per gram.Ik heb het geprobeerd maar moest toen ik na bijna vier maand op tien mg. was beland toch vaststellen dat ik weer achteruit ging.Het nemen van anti-depressieva is helemaal geen schande en het kan echt wel een verschil maken in levenskwaliteit,dat heb ik hieruit geleerd.Nu zit ik weer in een mindere periode maar kom er wel weer bovenop.Besluit:Deze medicatie helpt wel degelijk maar momenteel ga ik toch es overleggen met dokter ivm. eventuele verhoging...Groeten,Jurgen.

15-09-2019 | Man | 48
paroxetine (10mg)

12-05-2019 | Man | 35
paroxetine (20mg)
April 2018, I started to suffer from severe anxiety and strong panic attacks. It was really horrible because I really thought that my time to die has come. I stopped eating, and lost 10 kg within a couple of weeks. In May 2018, I decided to seek help rapidly because I realised that I cannot face this alone . Therefore, after many medical tests (heart, stomach, blood tests,[lees meer...] etc...) and two journeys to the ER, the doctors put me on Bromazepam, and urged me to follow Cognitive Behavioral Therapy (CBT). It worked for a couple of weeks, but then anxiety and panic attacks came back, which made me feel depressed and mentally weakened. Then in June 2018, the doctors decided to me on Seroxat (Paroxetine) 40mg (once per day), but I refused to take this dose, so the doctors agreed to give me only 20mg as long as I follow CBT sessions. My first two weeks on Seroxat, I had some minor side effects but nothing horrible. Fast forward 6 weeks, anxiety subsided completely and I really started to feel that I am slowly coming back to normal. Fast forward 6 monts, no more anxiety and panic attacks at all, and honestly I feel that I am a better version of my old self. No more ridiculous overthinking, no more over-calculating everything, no more over thinking about silly past negative event. The truth is that I feel sharp and more balanced in my way of thinking. Moreover, my libido is fine and I regained the 10kg I lost, not more. Thus, I can say the combination of CBT and 20mg Seroxat worked fine for me. Indeed, each SSRI reacts differently, because some people will find Seroxat a horrible medication, and some will characterise it as a magical pill. Rest assure, if Seroxat will not work for you, another SSRI will certainly work on you. Don't wait too long to seek help, and most importantly don't judge the efficiency of this medication before 6 to 8 weeks of regular consumption. Moreover, regarding the withdrawal, I suggest that you follow the 10% reduction rule (and take your time with it), because it will significantly reduce the annoying withdrawal symptoms. Sorry I don't speak Dutch :), but I just wanted to put a positive comment about my satisfactory experience with Seroxat. Cheers

02-01-2019 | Man | 22
paroxetine (30mg)
Nadat in 2012 op 16-jarige leeftijd de diagnose paniekstoornis vastgesteld was, werd er vrijwel direct Seroxat voorgeschreven. Ik was doodsbang om dit medicijn te nemen omdat ik van de vreselijke bijwerkingen en het emotioneel afvlakken had gehoord. Dit viel mij heel erg mee. de eerste 2 weken waren de bijwerkingen aanwezig (slecht slapen, erg schrikkerig zijn, spier spas[lees meer...]mes, klappertanden, verhoogde angst, geen eetlust), maar over het algemeen viel het wel mee. Ik had nooit alle bijwerkingen tegelijk. dus de ene dag dit, en de andere dag dat. Het was goed vol te houden. En van emotioneel afvlakken was bij mij geen sprake. Ik had wel blijvende bijwerkingen, zoals flinke gewichtstoename, droge mond, en moeite met orgasmes bereiken. De eerst 2 jaar werkte dit medicijn erg goed! ik kon alles weer. Maar daarna werd het steeds weer minder. tot in 2017 het medicijn helemaal geen effect meer had en alle angsten en paniekaanvallen weer aan de orde van de dag waren. Hierdoor met goed overleg met de GGZ-arts besloten om over te stappen op Escitalopram.

19-07-2017 | Man | 46
paroxetine (20mg)
Seroxat geeft bijwerkingen zoals sexuele afvlakking efexor heeft deze bijwerking niet.

30-08-2014 | Man | 44
paroxetine
Dit medicijnheeft meer bijwerkingen en werkt minder effectief dan efexor.

18-07-2014 | Man | 64
paroxetine
aanvankelijk goede uitwerking, weinig bijwerkingen. Klachten namen weer spoedig in omvang toe

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum