Seroxat

paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (11 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

05-07-2014

Seroxat (paroxetine)

Ik gebruik Seroxat 20 mg al meer dan 10 jaar (exacte datum weet ik niet meer), betaal ook bij omdat ik geen paroxetine wil. Ik ben soms bang dat het medicijn me vergeetachtiger maakt, maar dat gebeurd ook als je ouder wordt. Ook ben ik zo'n 5 kilo zwaarder en heb nauwelijks zin in seks. Maar daar staat tegenover dat ik geen angst en paniekaanval meer heb gehad, alleen maar[lees meer...] bij aanvang van het slikken dan wordt het erger. Het liefst zou ik zonder willen maar ik ben bang dat ik het stofje in mijn hersenen inderdaad minder maak of te veel verbruik (de naam ben ik even kwijt), de psycholoog heeft het mij zo uitgelegd. Ik denk dat ik na de overgang het beste zou kunnen afbouwen en dat ik dat het beste begeleid zou kunnen doen, maar heb daar geen ervaring mee. Ik slik seroxat in de avond, dat bevalt het beste. Ik zou graag reacties willen ontvangen wanneer je mijn verhaal hebt gelezen, ook als je succesvol hebt afgebouwd, want ik heb nog geen enkele successtory gelezen van iemand met angst en paniekstoornis die met succes is afgebouwd en na een jaar nog steeds niet teruggevallen is, eigenlijk vind ik dat best heel triest.
15-09-2019

11-03-2019

Seroxat (paroxetine)

Ik wil graag mijn verhaal vertellen om anderen een hart onder de riem te steken. Door verschillende omstandigheden was ik begin 2012 op een punt gekomen dat het niet meer verantwoord was om niets te doen. Ik had wel therapie voor mijn angst en paniekstoornis maar ook mijn therapeute zei: als leven lijden aan het worden is dan moet je de keuze maken. Een keuze die ik eigenl[lees meer...]ijk niet wilde: aan de antidepressiva maar ik besefte wel dat ik eigenlijk geen keuze meer had. Ik was continu angstig en had vreselijke paniekaanvallen. Toen ik ben gestart was het leven helemaal een hel. Al mijn angsten werden nog groter en ik voelde me zo slecht. Normaal zeiden ze, in het begin wordt het allemaal erger. Nou ik zou iedereen adviseren om nooit in 1x de dosis te nemen waar je naar toe wilt. In mijn geval was dat dus 20 mg. Paroxetine. Maar goed ik heb volgehouden, vraag niet hoe maar het is gelukt en na twee weken begon ik me wat beter te voelen. En na nog een paar weken beter dan in de jaren daarvoor. Ik kreeg weer zin in het leven, kreeg van alles voor elkaar en had geen angsten en paniek meer. Inmiddels gingen de jaren voorbij en natuurlijk dacht ik af en toe aan stoppen. Maar ik durfde niet, stel je voor dat het weer zo zou worden als toen ik begon. Ik ben in de tijd dat ik de antidepressiva heb geslikt heel veel aangekomen, wel 20 kilo. Verder was ik naar mijn gevoel (en ook van anderen) soms wat vlak. Dat er iets was waar ik normaal gesproken echt verdrietig of blij om was geweest. Maar die pieken voelde ik niet meer. Vorig najaar kreeg ik een telefoontje van mijn apotheker. Of ik niet eens van de antidepressiva afwilde. Moet je voorstellen notabene van de apotheker! Ik zei ja, maar ik durf niet goed. Kom maar langs zei ze, en ik ben meteen gegaan. Een heel goed gesprek gehad waarin ze mee heel veel heeft uitgelegd. Op dat moment besloten dat ik er voor zou gaan! Ik slikte pillen 20 mg. en ik kreeg een drankje Seroxat zodat ik goed kon doseren. Iedere week 1 mg. minder. En nu is het maart, net voor de lente, en ik ben er helemaal vanaf! Zo ontzettend blij! Het is voorspoedig gegaan. Ik zal niet ontkennen dat ik het niet merkte maar ik kon het steeds goed plaatsen. Wat zijn de ontwenningsverschijnselen die ik heb bemerkt? Onrustiger slapen, stemmingswisselingen, beetje last van mijn darmen, licht gevoel in mijn hoofd. Ik verwacht dat het steeds beter zal gaan en ik over een paar weken nergens meer last van heb. Ik merk dat mijn emoties terugkomen, laatst was ik ontroerd en voelde ik een traan over mijn wang..daar was ik zo blij mee. Kortom: ad kan heel veel voor je doen, en afbouwen kan ook als je het maar heel rustig aan doet op je eigen tempo. Veel succes!
25-03-2019

Seroxat (paroxetine)

Het verhoogt de stressdrempel maar bij ernstige angst is het niet voldoende
18-11-2016

Seroxat (paroxetine)

Mijn grootste probleem is dat ze de seroxat weer veranderd hebben. Jaren de originele geslikt zonder veel problemen. Een keer overgestapt (verplicht) op paroxetine. Na 3 maanden helemaal drama. Weer terug naar de originele seroxat. Sinds een jaar is de seroxat weer veranderd, maar men beweerd dat het dezelfde is. Tablet is kleiner en lijkt erg op paroxetine. Nu, bijna een [lees meer...]jaar later zit ik er bijna doorheen. Durft niks meer. Zoveel klachten. Duizelig, wazig, afgevlakt gedachtes. Nergens geen interesse meer voor. Liefst thuis zitten (veilig). Maar zo wil ik niet verder. Heeft iemand deze ervaringen ook. Ik hoor het graag.
31-03-2015

Seroxat (paroxetine)

Ik ben ingezet op 10 mg per dag en moest doorgaan tot 40 mg. Mijn klachten waren zeer erg tot bijna niet leefbaar. Dus toen het medicijn begon te werken, was ik zo verschrikkelijk opgelucht! Het eerste jaar ging goed. Ik kwam aan, maar dat was prettig. Ik was veel te mager. Na een jaar begon ik te merken dat ik last kreeg van heel erge obstipatie. Dit was zo erg dat ik and[lees meer...]ere kleding moest gaan kopen vanwege een constant opgeblazen gevoel. De dokter heeft van alles geprobeerd maar, niets werkte. Nu gebruik ik maagzuur remmende tabletten en hosanna ik kan naar de WC. Ik kan niemand vertellen hoe erg het is om zo opgeblazen te zijn. Verder is er bij mij geen sexdrive meer en doe ik vrij weinig meer. Ik heb van de SSRI pleinvrees gekregen. Ik raad dit middel niet aan. Ik probeer al jaren er vanaf te komen. Maar dat is bijna onbegonnen werk! Vraag om een ander medicijn, maar neem geen paroxetine - seroxat.
01-07-2019

Seroxat (paroxetine)

door zware depressies en Angst en Paniek en dwangstoornis heb ik antidepressiva gekregen nu 40 mg per dag met name seroxat een andere paroxitine kan ik niet tegen, daar ging ik van achteruit. ik ben een paar keer bezig geweest met afbouwen, maar dat is een verschrikkelijke tijd geweest. ik bouw nu niet meer af en laat het nu zo. ik voel mij goed. alleen heb ik wel last v[lees meer...]an hard ruissen in m,n hoofd en oor. maar dat hoord erbij. ik kan zeg maar redelijk overal naar toe gaan alleen geen depressies meer, kan weer overal mee meepraten.alleen ben ik wel vergeetachtig door seroxat en heb moeite met gesprekken volgen en met horen. geen nare gedachten meer en kan redelijk goed slapen. ik kan weer genieten
18-07-2014

Seroxat (paroxetine)

aanvankelijk goede uitwerking, weinig bijwerkingen. Klachten namen weer spoedig in omvang toe

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum