paroxetine

Bij  DepressieX

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

13-10-2019 | Vrouw | 57
paroxetine (10mg)
ik gebruikte Seroxat van 1999 tot in 2001. ik wist echt niet wat ik deed onder invloed van deze medicijnen. ik weet nog goed dat ik heel erg transpireerde. ik liep bijv eens een grote winkelketen in, transpirerend en wel. ineens zag ik een man in een uniform achter me aanlopen (een beveiligingsman)...die dacht dus dat ik wilde stelen. ik zag er vast raar uit...geen idee. i[lees meer...]k ben, niet gehinderd door enige kennis van zaken, er destijds in een keer mee gestopt. ik heb geen idee wat de effecten daarvan op mij zijn geweest. maar ik vond het vreselijk spul.

18-10-2018 | Vrouw | 33
Depressief
Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar

24-12-2016 | Vrouw | 63
paroxetine (20mg)
Ik kreeg Seroxat voorgeschreven, omdat ik diverse psychische klachten had. De laatste paar jaar gaat het slechter met me, steeds langer en dieper depressief. Weer een bezoek aan de psychiater en nu is er adhd bij mij geconstateerd, dus is Seroxat niet het juiste middel. Het grootste probleem is nu het stoppen, ik gebruik nu 10 mg ipv 20 mg en heb diverse, ingrijpende bij[lees meer...]werkingen. Een soort van schokken in mijn hoofd, misselijk, buikpijn en hoofdpijn, de vreselijkste dromen de hele nacht, baden in het zweet... en dan ben ik nog maar aan het halveren.

16-11-2016 | Man | 39
paroxetine (20mg)
Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.

12-02-2016 | Vrouw | 55
paroxetine (20mg)
tijdens 2e en derde depressie goed gewerkt, behalve gewichtstoename, 4e keer werkte het niet (meer)

28-10-2020 | Man | 69
paroxetine (20mg)
Op mijn verzoek overgegaan naar Paroxetine wat goed beviel

11-04-2017 | Man | 45

25-07-2015 | Man | 41
paroxetine (20mg)
Omdat het goed met me ging, heb ik de dosis seroxat verlaagd en ben ook gestopt met slikken, geprobeerd met homeopatische geneesmiddelen, niet tot tevredenheid. Ben echter weer begonnen, nu met 10 mg , zometeen met 20 mg, mijn vraag is, ik heb soms paniekaanvallen, de rare gedachte om een eind aan mijn leven te maken, angst voor messen(?) en vind het moeilijk om alleen te[lees meer...] zijn, heeft dit te maken met dat het medicijn weer aan moet slaan, ben er begin juni weer mee begonnen. Las ook dat het eerst slechter moet gaan en dat het daarna beter wordt, klopt dat? Daarvoor ging alles goed, ben dom geweest dat ik gestopt ben, wannneer slaat het weer aan is mijn vraag.

20-03-2019 | Man | 51
Depressief
Seroxat heeft mij echt geholpen mijn depressie/burnout te overwinnen. Het stoppen van dit produkt ging gepaard met verschijnselen (angst) die ik tevoren niet kende en heel heftig opkwamen bij het afbouwen, en bleven duren zelfs 4 maand na volledige afbouw.

09-04-2018 | Vrouw | 55
paroxetine (50mg)
Depressief
Ik was/ben tegen medicijngebruik. Uiteindelijk overstag. Dit was mijn reddingsboei die me rust bracht na en tijdens heftige tijden. Nadeel was dat ik bij 2 stoppogingen ernstige terugviel. Geswitched na ca. 10 jaar naar serotonine. Minder bijwerkingen.

04-04-2018 | Vrouw | 56
paroxetine (30mg)
Na het innemen ben ik gaan verbeteren,maar ik heb de indruk dat daar gewichtstoename door krijg,ben ik de enige?

19-04-2016 | Man | 45

03-03-2016 | Man | 42
paroxetine (20mg)
Ik slik Seroxat al 20 jaar. Altijd op doktersadvies. Soms ben ik er jaren vanaf en nu slik ik alweer vanf 2012. Je moet jezelf wel in de gaten houden. Je wordt gevoellozer en gewelddadiger in je normale omgang. In combinatie met alcohol weet je niet meer wat je doet. Nu probeer ik er weer vanaf te komen, omdat ik geloof in Mindfullness therapie en rust/regelmaat en sport. [lees meer...]Maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk. Van 20 mg naar 10 mg werk ik extreem opgefokt en nog agressiever. Hierdoor een tijd in de ziektewet om mijzelf en anderen te beschermen. Nu weer verhoogd naar 15 mg en gaat het beter. Straks naar 10 mg en in 2017 -na de winterperiode- ga ik naar nul afbouwen. Heel veel hangt af van jezelf. Je kunt je problemen niet oplossen met een pilletje.

29-04-2015 | Vrouw | 57
paroxetine (20mg)
Ik heb nu voor de derde keer een depressie. De laatste was 10 jaar geleden. Slik seroxat. Zat als onderhoudsdosering op 10 mg. Is door huisarts/psycholoog opgehoogd naar 20 mg. Wel weer alle bijwerkingen gehad. Maar dat wist ik. Na 6 weken geprobeerd op te hogen naar 30 mg. Dit is niet gelukt. Ik werd er zo ziek van. Extreme bijwerkingen. Toen geprobeerd met vloeibare sero[lees meer...]xat op te hogen, slechts 1 mg. Werd hier net zo ziek van als het ophogen van 20 naar 30mg. Ik reageer blijkbaar extreem. Nu maar kijken of ik het ga redden met mijn 20 mg. Had al best wat goede dagen gehad.

24-04-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (30mg)
Na verlagen van 30mg naar 25mg na een half jaar van 25 mg naar 20mg kreeg ik na 3 maanden weer na 13 jaar klachten terug. Nu weer sinds 4 weken aan het opbouwen naar 25 mg de eerste 2 weken, nu 10 dagen naar 30 mg mijn oude dosis waar ik het goed op deed. Nu heel erg last van dat mijn klachten(angstig en depressief) eerst veel erger worden . Dan gaat het 3 dagen redelijk t[lees meer...]ot goed dan weer 1 dag met veel schommelingen van redelijk tot depressieve uren. Dit kan wel 6 weken duren is mij gezegd en dan moet er verbetering komen. Mijn vraag is naar mensen die dit ook hebben ervaren, een terugval na verlagen van de medicatie? Graag reacties

28-11-2018 | Vrouw | 76
paroxetine (30mg)
ik gebruik ze al van 2001 heb verschillende keren geprobeerd af te bouwen de laatste keer in2017 heel langzaammet begeleiding van de huisarts ging 10 maanden goed toen ging het fout moest direkt terug naar 30 mg 10 dagen later was ik weer in orde

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum