paroxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

24-04-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (30mg)
Na verlagen van 30mg naar 25mg na een half jaar van 25 mg naar 20mg kreeg ik na 3 maanden weer na 13 jaar klachten terug. Nu weer sinds 4 weken aan het opbouwen naar 25 mg de eerste 2 weken, nu 10 dagen naar 30 mg mijn oude dosis waar ik het goed op deed. Nu heel erg last van dat mijn klachten(angstig en depressief) eerst veel erger worden . Dan gaat het 3 dagen redelijk t[lees meer...]ot goed dan weer 1 dag met veel schommelingen van redelijk tot depressieve uren. Dit kan wel 6 weken duren is mij gezegd en dan moet er verbetering komen. Mijn vraag is naar mensen die dit ook hebben ervaren, een terugval na verlagen van de medicatie? Graag reacties

28-10-2020 | Man | 69
paroxetine (20mg)
Op mijn verzoek overgegaan naar Paroxetine wat goed beviel

29-08-2020 | Vrouw | 60
paroxetine (20mg)
Seroxat heeft mijn leven gered. Ik ben zooooo dankbaar.

13-10-2019 | Vrouw | 57
paroxetine (10mg)
ik gebruikte Seroxat van 1999 tot in 2001. ik wist echt niet wat ik deed onder invloed van deze medicijnen. ik weet nog goed dat ik heel erg transpireerde. ik liep bijv eens een grote winkelketen in, transpirerend en wel. ineens zag ik een man in een uniform achter me aanlopen (een beveiligingsman)...die dacht dus dat ik wilde stelen. ik zag er vast raar uit...geen idee. i[lees meer...]k ben, niet gehinderd door enige kennis van zaken, er destijds in een keer mee gestopt. ik heb geen idee wat de effecten daarvan op mij zijn geweest. maar ik vond het vreselijk spul.

20-03-2019 | Man | 51
Depressief
Seroxat heeft mij echt geholpen mijn depressie/burnout te overwinnen. Het stoppen van dit produkt ging gepaard met verschijnselen (angst) die ik tevoren niet kende en heel heftig opkwamen bij het afbouwen, en bleven duren zelfs 4 maand na volledige afbouw.

28-11-2018 | Vrouw | 76
paroxetine (30mg)
ik gebruik ze al van 2001 heb verschillende keren geprobeerd af te bouwen de laatste keer in2017 heel langzaammet begeleiding van de huisarts ging 10 maanden goed toen ging het fout moest direkt terug naar 30 mg 10 dagen later was ik weer in orde

18-10-2018 | Vrouw | 33
Depressief
Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar

15-09-2018 | Man | 42
paroxetine (20mg)
Dit medicijn werd mij voorgeschreven tijdens een ziekte (ernstige duizeligheid) omdat ik het zeer moeilijk had met deze langdurige aandoening. Het heeft mij de kracht gegeven er weer tegenaan te gaan en maakt alles weer wat positief.

09-04-2018 | Vrouw | 55
paroxetine (50mg)
Depressief
Ik was/ben tegen medicijngebruik. Uiteindelijk overstag. Dit was mijn reddingsboei die me rust bracht na en tijdens heftige tijden. Nadeel was dat ik bij 2 stoppogingen ernstige terugviel. Geswitched na ca. 10 jaar naar serotonine. Minder bijwerkingen.

04-04-2018 | Vrouw | 56
paroxetine (30mg)
Na het innemen ben ik gaan verbeteren,maar ik heb de indruk dat daar gewichtstoename door krijg,ben ik de enige?

31-08-2017 | Vrouw | 19
paroxetine (2mg/ml)
Depressieve klachten, erg neerslachtig en geen zin meer in het leven hebben. Een kleine ondersteuning, een klein zetje in mn rug de goede kant weer op.

11-04-2017 | Man | 45

24-12-2016 | Vrouw | 63
paroxetine (20mg)
Ik kreeg Seroxat voorgeschreven, omdat ik diverse psychische klachten had. De laatste paar jaar gaat het slechter met me, steeds langer en dieper depressief. Weer een bezoek aan de psychiater en nu is er adhd bij mij geconstateerd, dus is Seroxat niet het juiste middel. Het grootste probleem is nu het stoppen, ik gebruik nu 10 mg ipv 20 mg en heb diverse, ingrijpende bij[lees meer...]werkingen. Een soort van schokken in mijn hoofd, misselijk, buikpijn en hoofdpijn, de vreselijkste dromen de hele nacht, baden in het zweet... en dan ben ik nog maar aan het halveren.

16-11-2016 | Man | 39
paroxetine (20mg)
Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.

19-07-2016 | Vrouw | 43
paroxetine (20mg)
ik slik dit middel al jaren en ben tevreden. ik voel me een stuk beter. alleen bij vergeten van medicatie krijg ik binnen een dag last van enorme duizeligheid en misselijkheid

19-04-2016 | Man | 45