Seroxat

paroxetine

Bij  DepressieX

20-03-2019

Depressief

Seroxat heeft mij echt geholpen mijn depressie/burnout te overwinnen. Het stoppen van dit produkt ging gepaard met verschijnselen (angst) die ik tevoren niet kende en heel heftig opkwamen bij het afbouwen, en bleven duren zelfs 4 maand na volledige afbouw.
28-11-2018

Seroxat (paroxetine)

ik gebruik ze al van 2001 heb verschillende keren geprobeerd af te bouwen de laatste keer in2017 heel langzaammet begeleiding van de huisarts ging 10 maanden goed toen ging het fout moest direkt terug naar 30 mg 10 dagen later was ik weer in orde
18-10-2018

Depressief

Geen fijne tabletten zeker niet met een psychiater die dit middel samen met tranxene en temazepam stopt en je cold turkey laat afkicken. Achteraf ook niet zo'n geslaagde actie om mij dit voor te schrijven VOOR mijn 18de. Had van mn 9de al suicide gevoelens en dit middel heb ik laatst gehoord versterkt dat alleen maar
15-09-2018

Seroxat (paroxetine)

Dit medicijn werd mij voorgeschreven tijdens een ziekte (ernstige duizeligheid) omdat ik het zeer moeilijk had met deze langdurige aandoening. Het heeft mij de kracht gegeven er weer tegenaan te gaan en maakt alles weer wat positief.
09-04-2018

Depressief

Ik was/ben tegen medicijngebruik. Uiteindelijk overstag. Dit was mijn reddingsboei die me rust bracht na en tijdens heftige tijden. Nadeel was dat ik bij 2 stoppogingen ernstige terugviel. Geswitched na ca. 10 jaar naar serotonine. Minder bijwerkingen.
04-04-2018

Seroxat (paroxetine)

Na het innemen ben ik gaan verbeteren,maar ik heb de indruk dat daar gewichtstoename door krijg,ben ik de enige?
31-08-2017

Seroxat (paroxetine)

Depressieve klachten, erg neerslachtig en geen zin meer in het leven hebben. Een kleine ondersteuning, een klein zetje in mn rug de goede kant weer op.
11-04-2017

24-12-2016

Seroxat (paroxetine)

Ik kreeg Seroxat voorgeschreven, omdat ik diverse psychische klachten had. De laatste paar jaar gaat het slechter met me, steeds langer en dieper depressief. Weer een bezoek aan de psychiater en nu is er adhd bij mij geconstateerd, dus is Seroxat niet het juiste middel. Het grootste probleem is nu het stoppen, ik gebruik nu 10 mg ipv 20 mg en heb diverse, ingrijpende bij[lees meer...]werkingen. Een soort van schokken in mijn hoofd, misselijk, buikpijn en hoofdpijn, de vreselijkste dromen de hele nacht, baden in het zweet... en dan ben ik nog maar aan het halveren.
16-11-2016

Seroxat (paroxetine)

Het is alweer een tijd geleden maar ik heb nog altijd last van de nasleep van deze drug. Ik kreeg Seroxat voorgeschreven tegen mijn depressiviteit. Ik was nog jong en geloofde alles wat mij verteld werd. In eerste instantie ervoer ik een milde duizeligheid en werd een beetje suf gedurende een paar uur toen ik met de medicatie begon. Dit verdween na een aantal weken. De dep[lees meer...]ressieve klachten verdwenen, ik kreeg meer helderheid en mijn focus terug. Dit was erg prettig omdat ik nog op school zat. Daarentegen kreeg ik wel vaker agressieve gedachten. Vooral in het ov werd mijn irritatie steeds vaker gevoed en beeldde ik mij in dat ik mensen in elkaar sloeg en de keel doorsneed. Rationeel kon ik dat nog wel behappen, maar vreemd was het wel. Toch werd mij aangeraden door de psychologe het middel een vol jaar te blijven gebruiken. Gedurende dit jaar merkte ik ook dat mijn sexdrive een stuk minder werd inclusief een langdurige erectie, maar ook dat werd door de huisarts bagatelliseert, want dat zou tijdelijk zijn en daar had je wel een ander pilletje voor. Na een jaar gestopt met gebruik, de depressieve klachten waren daarna nog een tijd verdwenen, maar de jaren erna is de erectiestoornis gebleven. Uiteindelijk zijn de depressieve klachten weer 2 keer teruggekomen en heb ik een enorm minderwaardigheid complex gekregen i.v.m. de erectiestoornis. Als ik de tijd terug kon draaien zou ik mij nooit hebben laten gebruiken als proefkonijn. De schade weegt niet op tegen de depressie.
19-07-2016

Seroxat (paroxetine)

ik slik dit middel al jaren en ben tevreden. ik voel me een stuk beter. alleen bij vergeten van medicatie krijg ik binnen een dag last van enorme duizeligheid en misselijkheid
19-04-2016

13-04-2016

Seroxat (paroxetine)

Functioneer uitstekend op 1 x 20 mg per dag. Ben een keer gestopt. Pas na enkele weken merkte ik achteruitgang in welbevinden en werd steeds erger, dus weer begonnen. Tweede afbouwpoging gestrand op enge zzzzip-scheuten door mijn hoofd. Blijf het nu gebruiken en voel me goed. Jammer dan van het overgewicht. Overigens: paroxetine zou hetzelfde zijn maar ik brak daar doorhee[lees meer...]n, dus nu weer seroxat (merknaam).
30-03-2016

Depressief

Niet gebruiken in combinatie met alcohol. Je leeft wel opppervlakkig,
03-03-2016

Seroxat (paroxetine)

Ik slik Seroxat al 20 jaar. Altijd op doktersadvies. Soms ben ik er jaren vanaf en nu slik ik alweer vanf 2012. Je moet jezelf wel in de gaten houden. Je wordt gevoellozer en gewelddadiger in je normale omgang. In combinatie met alcohol weet je niet meer wat je doet. Nu probeer ik er weer vanaf te komen, omdat ik geloof in Mindfullness therapie en rust/regelmaat en sport. [lees meer...]Maar dat gaat nog niet zo gemakkelijk. Van 20 mg naar 10 mg werk ik extreem opgefokt en nog agressiever. Hierdoor een tijd in de ziektewet om mijzelf en anderen te beschermen. Nu weer verhoogd naar 15 mg en gaat het beter. Straks naar 10 mg en in 2017 -na de winterperiode- ga ik naar nul afbouwen. Heel veel hangt af van jezelf. Je kunt je problemen niet oplossen met een pilletje.
12-02-2016

Seroxat (paroxetine)

tijdens 2e en derde depressie goed gewerkt, behalve gewichtstoename, 4e keer werkte het niet (meer)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum