Ervaringen met Zoloft

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

30-06-2016 | Vrouw | 60
sertraline (50mg)
in 1988 begonnen met zolloft 50mg 2 X per dag ,ivm met zware depressie kwam in heel korte tijd 30 kilo aan en totaal geen libido maar het hielp goed ,nu al jaren nog maar 25 mg ,zelf afgebouwd ,libido is nog steeds niet je van het heb ook de namaak gehad ,maar toen ging het weer helemaal fout

22-02-2016 | Vrouw | 34
sertraline (25mg)
Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.

02-10-2015 | Vrouw | 62
sertraline (125mg)
Het is een goede medicatie tot dat er leverings problemen komen dit jaar al twee keer fabriekant gebeld weer ze mee bezig zijn men zet iets in de markt maar dragen geen verandwoording als er iets mis gaat en daar sta je dan ik .ben gedwongen vandaar met een anderen fabriekant in zee gegaan . Zo als een ieder weet kan je niet zo maar stoppen . En nu maar af wachten wat het[lees meer...] gaat doen dus mijn advies begin niet aan Pfizer zoloft. En ik ga hier zeker nog stappen in onder nemen

26-08-2015 | Vrouw | 21
Depressief

15-06-2015 | Vrouw | 31
sertraline (50mg)
In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...

10-06-2015 | Vrouw | 19
sertraline (25mg)
Hypochondrie
Ik slik nu 3 dagen dit medicijn, 25 mg en na een week moet ik ophogen naar 50 mg. Toen ik het voor het eerst innam voelde ik me heel raar, alsof ik 5 oxazepam had ingenomen... En overweldigend.. Ook benauwd en druk op de borst. Die avond ook slecht geslapen en een beetje psychotisch (ik hoorde geluiden die er niet waren). Gister en vandaag heb ik dat gelukkig niet meer, al[lees meer...]leen pijn en druk op de borst en hoofd , vlagen van misselijkheid, en dat ik me heel goed kan focussen op iets , heel apart stoned gevoel.. maar het is even doorzetten helaas. Ik hoop dat de bijwerkingen snel weggaan, en het begint te werken... dat ik hypochonder ben helpt natuurlijk ook niet mee, ben als de doods:(

22-04-2015 | Vrouw | 44
sertraline (75mg)
Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!

04-03-2015 | Vrouw | 44

07-01-2015 | Vrouw | 51
Dysthymie
Heb Zoloft gebruikt sinds november 2011 wegens een depressieve periode bovenop mijn dysthymie. Heeft me enorm goed geholpen, maar na verloop van tijd werkte het toch minder goed en ging ik daarom van 50 naar 75 mg. Daarop stuiterde ik door het leven, maakte ik me nergens meer druk om (best lekker voor een tijdje), maar zakte mijn libido ook naar nul. Mijn omgeving vond mi[lees meer...]j megadruk en zelf vond ik het ook wel wat teveel van het goede. Plus het feit dat ik helemaal geen enkel sexgevoel meer heb. Ik ben nu dus aan het afbouwen (en dat is kwa bijwerkingen geen kattepis) en vanochtend begonnen met Wellbutrin.

01-01-2015 | Vrouw | 30
Dwangstoornis
op 9 december gestart met sertraline. Eerst veel lichamelijke bijwerkingen. Ik heb me echt ziek gevoeld en platgelegen de 1e 2 weken. Daarna leek het alsof prikkels iets minder heftig binnenkwamen dus in eerzte instantie positief effect. ik ben het middel gaan slikken ivm chronische overspannenheid, toenemende somberheid, extreme prikkelgevoeligheid en dwanggedachten. Echt[lees meer...]er sinds enkele dagen heb ik toenemende dwanggedachten en diffuse angstklachten..Ik ben al drie weken bezig met het middel, dus vind het vreemd dat ik hier nu ineens zoveel last van krijg.Zijn er meer mensen die deze etvaring hebben?

17-08-2014 | Vrouw | 38
sertraline
Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.

02-05-2014 | Vrouw | 29
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Sinds maandag overgestapt van Cipramil 20mg naar Zoloft 50mg. Eerste dag goed wazig en duizelig ervan. Maar dat wordt snel minder. Ik was blij dat ik van de oude medicatie direct over kon gaan op de nieuwe. Eerst twee weken uitzingen zag ik absoluut niet zitten. Ik ben erg benieuwd wat dit middel voor me gaat doen.

02-02-2014 | Vrouw | 70
sertraline
Van Zoloft verergerden mijn klachten, maar omdat het altijd wat aanpassingen nodig heeft slikte ik het bijna 3 maanden. Het werd zo erg dat ik dacht dat ik zou sterven.. Op een avond heeft mijn man mij naar de dokter gebracht en die concludeerde dat ik een vreselijk hoge bloeddruk had en dat ik direct medicijnen daar tegen moest slikken. En dat ik direct moest stoppen, in [lees meer...]overleg met de specialist ben ik op een middel overgegaan dat ik al eerder had geslikt clomipramine 25 mg. Het ging direct beter met me, en tot op heden kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben.Behalve dan dat ik zo dik word !En zo'n droge mond heb! Ik heb ook het idee dat mijn spieren in kracht afnemen maar dat kan ook aan mijn leeftijd [70jaar] zijn

20-01-2014 | Vrouw | 40

25-08-2013 | Vrouw | 28
sertraline
Zoloft heeft me geholpen tegen mijn suïcidaliteit. Echter raakte ik er zeer slapeloos van. En de slechte nachten braken me, naast mijn depressiviteit, op waardoor ik uiteindelijk toch overgestapt ben naar venlafaxine. Het afbouwen met de Zoloft ging redelijk makkelijk.

28-07-2013 | Vrouw | 41
sertraline
Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??